Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERP ile Entegre Satın Alma – Fatura Yönetimi Çözümü Nermin Gül İLHAN Nihat DİKÇE 25 Nisan 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERP ile Entegre Satın Alma – Fatura Yönetimi Çözümü Nermin Gül İLHAN Nihat DİKÇE 25 Nisan 2012."— Sunum transkripti:

1 ERP ile Entegre Satın Alma – Fatura Yönetimi Çözümü Nermin Gül İLHAN Nihat DİKÇE 25 Nisan 2012

2 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. 2 Navigator Firma Profili  Navigator, Arkas Holding grubu bünyesinde; eğitim, denetim ve danışmanlık alanlarında çalışmalar gerçekleştiren profesyonel bir hizmet şirketidir.  Navigator, sunduğu hizmetlerde kusursuzluğu ve bütünlüğü sağlamak amacıyla, faaliyetlerini, birbirlerinden ayrı ancak entegre çözümler sunan 3 ana alanda sürdürmektedir:  Süreç ve Performans İyileştirme  İş Uygulamaları (SAP ERP ve İçerik Yönetim Sistemleri)  BT Personeli İşe Alım  Navigator’ın sürekli büyüyen; seçkin, deneyimli ve uluslararası mesleki sertifikalara sahip kadrosu Nisan 2012 itibariyle 55 kişiye ulaşmıştır. Şirketlerin değerini arttırmak ve hayatını kolaylaştırmak Türkiye’nin her yerinde ve çevre ülkelerde hizmet kalitesi ile ilk akla gelen ve en çok tercih edilen, yerel iş olanakları yaratan, en geniş kadrolu danışmanlık firması olmak Misyonumuz Vizyonumuz

3 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. İş Uygulamaları Kurumsal İçerik Yönetimi Proje Alanları 3 Tarama ve İçerik Yakalama Çözümleri (Capturing) Doküman Yönetimi Çözümleri İş Akış Yönetimi ÇözümleriArşivleme Çözümleri VERİ YÖNETİMİBİLGİ YÖNETİMİ DIŞ SİSTEMLERLE ENTEGRASYON Captiva ürün ailesi ile, kurumlarda fiziksel dokümanların elektronik ortama aktarılması, OCR (Optical Character Recognition – Optik Karakter Tanıma) ve ICR (Intelligent Character Recognition – Akıllı Karakter Tanıma) teknolojilerinin kullanılarak otomatik tanıma, ayrıştırma, indeksleme, doğrulama işlemlerinin yapılması ve dokümanların saklanacağı ortama aktarılması sağlanmaktadır. Doküman yönetimi çözümleri ile ses, görüntü, mühendislik çizimi,e- posta dahil olmak üzere format bağımsız her türlü kurumsal içerik tek bir platformdan yönetilebilmekte, denetlenebilmekte hatta mevcut ERP (Enterprise Resource Planning – Kurumsal Kaynak Planlama) sistemine entegre edilebilmektedir. İş akış yönetimi çözümleri şirketlerin mevcut iş akışlarını daha verimli ve izlenebilir kılmaktadır. Kolaylıkla konfigüre edilebilen Documentum platformu dokümanlarla ilişkilendirilebilmekte ve diğer yönetim sistemleriyle entegre olabilmektedir. ERP, CRM (Customer Relationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi), SCM (Supply Chain Management – Tedarik Zinciri Yönetimi) gibi farklı sistemler ve e-posta, faks gibi farklı ortamlarında bulunan bilgi ve belgeler maksimum saklama verimliliği sağlayacak şekilde arşivlenebilmekte ve kolaylıkla geri yüklenebilmektedir.

4 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. 4 Proje Yaklaşımı Metodolojimiz İNSAN ORGANİZASYON TEKNOLOJİ SÜREÇ STRATEJİ İş sahiplerinin ihtiyaçları öncelikli olmak suretiyle, her adımda iş sahipleri ile birlikte hareket edilir. Endüstri uygulamaları ve en iyi uygulamalar dikkate alınarak, süreçlerde iyileştirme fırsatları belirlenir. Projenin gerçekleştirilmesini ve yönetilmesini kolaylaştırmak üzere teknoloji kullanılır. Firma için en başarılı sonuçları elde edebilmek amacıyla firmanın mevcut organizasyon yapısını ve kültürünü anlamak önemlidir.

5 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Bir çalışan mesai süresinin %70’ini kağıt dokümanlar üzerinde çalışarak harcıyor Bir çalışan mesai süresinin %70’ini kağıt dokümanlar üzerinde çalışarak harcıyor Kağıt dokümanların %15’i kayboluyor veya yeri değişiyor Kağıt dokümanların %15’i kayboluyor veya yeri değişiyor Kağıt dokümanların %30’unda versiyonlama eksikliğinden kaynaklı, güncel olmayan içerik yer alıyor Kağıt dokümanların %30’unda versiyonlama eksikliğinden kaynaklı, güncel olmayan içerik yer alıyor Günlük İş Hayatımızdan Bazı İstatistikler.. 5

6 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Günlük İş Hayatımızdan Bazı İstatistikler.. 6 Büyük ve orta ölçekli firmaların %34’ünde faturaların en az %1’i takipsizlikten kaynaklı iki kez ödeniyor. Örneğin, Toplam Ödenecek Fatura = Toplam Hatalı Ödenen Fatura %1 = Referans: IOMA A/P Department Benchmarks and Analysis 2003

7 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Satın Alma Sürecinde Sıklıkla Karşılaşılan Sorular 7 + Satın alma talebimi kime bildirmeliyim? + Talebimi kime onaylatmalıyım? + Acaba talebime ilişkin sipariş açıldı mı? + Bu satın alma talebi kime ait ? + Ne için bu talepte bulunuldu? + Yeterli bütçe var mı? + Gelen fatura hangi siparişe istinaden geldi? + Faturanın vadesi kaç gün? + Denetçi eski tarihli bir faturanın aslını görmek istiyor; nasıl bulacağım? + Tedarikçi ödemeyi ne zaman alacağını soruyor; benim elime henüz fatura ulaşmadı! Talep Sahibi Muhasebeci Satın Alma Sorumlusu + Siparişe ait sözleşme var mı? + Yeni bir sözleşme mi hazırlanacak? + Talebe ilişkin hangi teklifler alındı? + Sipariş elimize ulaştı mı? İlgili Yönetici

8 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Fatura teslim alınır SAP ile Entegre Satın Alma Yönetimi Süreci Kullanıcı Satın Alma Talebi (SAT) açar Teklifler toplanır ve Doküman Yönetimi Sistemine aktarılır Satın Alma Siparişi (SAS) oluşturulur Yönetici SAT’ı gözden geçirir ve onaylar RFC Satınalma sorumlusu ilgili teklifleri gözden geçirir ve seçim yapar RFC Faturalar otomatik olarak sınıflandırılır, üzerindeki bilgiler çekilir ve Doküman Yönetim Sistemine aktarılır Mal girişi yapılır Siparişe ilişkin ilgili dokümanlar fiziksel arşive kaldırılır Siparişe ilişkin tüm dokümanlar gözden geçirilir ve ödeme onayı verilir Dijital Arşiv Ödeme yapılır SAP ile siparişe ilişkin bilgiler ve dokümanlar eşleştirilir RFC

9 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. 9 Zaman ve maliyetten tasarruf Daha kaliteli hizmet Fatura kaybının önlenmesi Finansal aktivitelerde izlenebilirlik İş veriminde artış Onay, Gözden Geçirme, Bilgilendirme Dijital arşiv Yasal prosedürlere ve standartlara uyum Kazanımlar

10 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Başarınız Başarımız… 10

11 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Durum  Türkiye’nin ilk ve tek tam entegre tavukçuluk kuruluşu olan Keskinoğlu, iş süreçlerinde verimliliği artırmak amacıyla doküman ve iş akışı yönetimi çözümününü hayata geçirmek istiyordu. Çalışma Hedefi  Satın alma siparişi, fatura, ödeme onay süreçlerinin otomasyonunun sağlanması  Satın alma dokümanlarının ve faturaların belirlenen indeks alanlarıyla elektronik ortamda saklanması  Kullanıcıların yetkileri doğrultusunda dokümanlara erişiminin sağlanması  Elektronik iş formlarının tasarlanması  Verimliliğin ve izlenebilirliğin arttırılması Kapsam / Yaklaşım  Keskinoğlu’nun birçok tedarikçisinden gelen faturaların/irsaliyelerin Captiva InputAccel ile taranıp indekslenerek dijital ortama aktarılması  Faturaların dijital ortamda arşivlenerek, dokümanın karşılaşabileceği sorunların (kayıp, üzerindeki verilerin silinmesi, arşivde kontrolsüzce kopyalanması) engellenmesi  Satın alma ve fatura onay iş akışlarının oluşturularak SAP ile entegre edilmesi  Kullanıcı yetkileri ve rollerin belirlenerek dokümanlara erişimin sınırlandırılması ve iş akışlarının kullanıcı bazında gerçek zamanlı takip edilmesi Faydalar  SAP ile entegre iş akışı yönetimi sağlandı.  Süreçlerde verimlilik ve izlenebilirlik arttırıldı.  Kullanıcı kaynaklı hatalar en aza indirgendi.  Satın alma dokümanlarına elektronik ortamdan hızlı erişim sağlandı. 11 Doküman ve İş Akışı Yönetimi Projesi Keskinoğlu Tavukçuluk

12 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Fatura Otomasyonu ve Dijital Arşivleme D-Market (Hepsiburada.com) Durum  Türkiye'nin en hızlı ve en güvenilir e-alışveriş sitesi olarak konumlanan hepsiburada.com, fatura otomasyon süreçlerinde Navigator çözümlerini seçmiştir. Çalışma Hedefi  Tedarikçi faturalarının kabulü ve sisteme aktarılması için gerekli sistemin kurulması  Fatura süreçlerinin hızlandırılması  Elektronik fatura arşivleme alt yapısı için taranmış faturalara SAP üzerinden erişim sağlanması Kapsam / Yaklaşım  Tedarikçi faturaları tarandı ve OCR teknolojileri ile kritik iş bilgileri faturalar üzerinden okunarak SAP sistemine otomatik aktarıldı. Faydalar  Kritik iş bilgilerinin SAP ortamına aktarılmasını takiben, taranmış içeriklerin.pdf ve.tiff formatlarında bilgi havuzuna aktarılması ve bu içeriklere SAP üzerinden erişim mümkün kılındı.  Fatura giriş süreci hızlandırıldı.  Veri doğruluğunda ve tutarlılığında artış sağlandı.  Dijital arşivde tutulan faturaların içeriklerine, SAP üzerinden anında ve kolay erişim olanağı sağlandı.  Fatura giriş sürecinin baştan sona şeffaf, denetlenebilir bir otomasyonda yürütülmesi sağlandı.

13 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Proje Deneyimi Referanslarımız 13 Tüketim Ürünleri Finansal Hizmetler Lojistik Enerji Endüstriyel Ürünler Telekom Bilgi Teknolojileri Diğer Otomotiv

14 ©2012 Navigator A.Ş. Tüm hakları saklıdır. 14


"ERP ile Entegre Satın Alma – Fatura Yönetimi Çözümü Nermin Gül İLHAN Nihat DİKÇE 25 Nisan 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları