Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-DREAM NEDİR ? Ulusal Bilgisayar Proje Olimpiyatı Özel Fatih Lisesinin koordinatörlüğünde Fatih Koleji, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-DREAM NEDİR ? Ulusal Bilgisayar Proje Olimpiyatı Özel Fatih Lisesinin koordinatörlüğünde Fatih Koleji, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel."— Sunum transkripti:

1

2 E-DREAM NEDİR ? Ulusal Bilgisayar Proje Olimpiyatı Özel Fatih Lisesinin koordinatörlüğünde Fatih Koleji, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Gold Bilgisayar tarafından düzenlenmektedir. AMAÇ: Öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmelerini, arkadaşlarıyla yapılan ortak çalışma ile sosyalitelerinin artmasını, bilgisayarın bir oyun aracı olmaktan çıkarılmasını, internetin bilgi paylaşımı için kullanılabilmesini, öğrencinin tasarım yeteneğinin gelişmesini sağlamak ve teknolojiyi daha iyi kullanma

3 Yarışma Kategorileri İlköğretimler için; - Web Sayfası Tasarımı - Animasyon Tasarım -Afiş tasarımı -Son Başvuru Tarihi: 01 Mart 2010 Finale Kaldığımızda; 13 Mart 2010 tarihinden finalist projeler açıklanacaktır. Finale kalan yarışmacılar 20 Mart 2010 tarihinde proje sunumu ve ödül töreni için İstanbul’da olacaklar. AYRINTILI BİLGİ İÇİN:

4 AFİŞ TASARIMI VE KURALLARI: DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR 1) Afişte kullanılacak her türlü resim, slogan ve tasarım kişiye özgü ve orijinal olmalı. 2) Afişte renk uyumu, yazı uyumu ve şekil uyumu göz önünde bulundurulmalı. 3) Hazırlanacak afişin ölçüsü 50x70 ebadında olmalı. 4) Afişte muhakkak bir slogan olmalı ancak slogan tek cümleden ibaret olmalıdır. Anlatılmak istenen yazı ve resimle verilmeli. 5) Daha önce yapılmış çalışmalar elenecektir. 6) Gönderilecek afiş çalışmaların uzantıları JPEG olmalıdır.

5

6 ANİMASYON TASARIMI VE KURALLARI: DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Yarışmaya katılmak isteyen öğrenciler kendilerinin belirleyecekleri herhangi bir konuda, herhangi bir animasyon programı (Flash, 3D Studio Max vs..) kullanılarak tasarlayacakları, minimum 2 dakika, maksimum 5 dakika uzunluğundaki animasyon (kısa film) ile yarışmaya katılacaklardır. Bu kategoriye ilköğretim ve lise öğrencileri katılabilir. 1) Animasyon içinde kullanılan her türlü resim ve ses ile oluşturulan görsellik ve içerik, kişiye özgü ve orijinal olmalı, 2) Animasyonun renk uyumu,yazı uyumu, şekil uyumu göz önünde bulundurulmalı, 3) Animasyonun senaryosu ilginç, etkileyici ve özgün olmalı, 4) Animasyonun süresi en az 2 dakika en fazla 5 dakika olmalıdır. 5) Gönderilecek animasyon uzantısı swf veya avi formatında olmalıdır.

7 Düş Çizgisi Uluslararası Tasarım Olimpiyatı

8 YARIŞMANIN ŞARTLARI: 1- Yarışmaya ekip halinde katılmak serbesttir. Ödül kazanılması halinde ekip adına tek bir ödül verilecektir. 2- Katılımcılar çalışma yapacakları ürün alanlarını belirlemede serbesttirler. Bununla birlikte önerilen ürününün “Ana Teması” aşağıdaki konular içerisinden olmasını öneriyoruz. 1.Korunma 2.Eğitim 3.Değişim

9 DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER: Tasarımınız şu üç soruya cevap verecek şekilde hazırlanmalıdır: 1. Tasarımınız ne yapıyor? 2. Tasarımınız bunu nasıl yapıyor? 3. Tasarımınızın öncekilerden farkı ne? TASARIMLARINIZDA DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER: 1. Tasarımın üretim açısından kolaylığı ve uygunluğu. 2. Tasarım biçiminin yeni, özgün, farklı ve ilgi çekici olması 3. Var olan benzerleri arasında tasarımı ile anlamlı bir farklılık göstermesi. 4. Tasarımın çevreye duyarlı olması, 5. Tasarımın üretiminin teorik olarak uygulanabilirliği. AYRINTILI BİLGİ İÇİN:

10 Çöpçülerin kullandığı ayakkabı olarak çıkış yapan ve gelinen süreçte Amerika'nın en tanınan ayakkabı modellerinden biri olarak bilinen converse için alternatif bir öneri. Kısa, Normal, Uzun gibi üç farklı modelde önerilen ayakkabının taban haricinde ki tüm yüzeyleri saydam olarak önerilmiştir. Bu sayede ayakkabı kullanıcının giydiği çorabın rengine göre renk alacak ve bu sayede kullanım anında kullanıcıya çeşitlilik sunacaktır. Gençlerin hedef alındığı tasarım her kıyafete farklı bir ayakkabı alma maliyetine de çözüm getirmektedir. Bebeklerin hedef alındığı bir emzik tasarımı. Hijjen ve sağlık kaygılarının ön planda tutulduğu tasarım, tozu ve kiri belirginleştirmekte, içerisindeki çipe kaydedilen melodileri ürünün farklı noktalarındaki dokunmatik algılayıcılar aracılığı ile kullanıcıya sunan bir ürün. AYBÜKE BAYRAKTAR VE MELİSA GEZİCİ ÖZEL MUNZUR KOLEJİ/TUNCELİ

11 Mantı açan ev hanımlarının işini kolaylaştıracak,aynı anda birden çok hamur dilimleyebilen,üzerindeki bıçak sayıları ve kesme aralığı ayarlanabilir merdane. Şemsiye kullanımı sırasında şemsiyenin arkasından ve yerden sıçrayan suyun kıyafetleri ıslatmasının önüne geçmek için tasarlanmış, kullanıcının vücuduna faydalı bir ürün.

12

13 E-biko Uluslararası Bilişim Olimpiyatı

14 E-biko Uluslararası Bilişim Olimpiyatı Son Başvuru Tarihi: 25 Mart 2010 İlköğretim Kategorisi: 1. Web Sitesi / Portal 2. Eğitimde Bilişimin Yeri 3. E-Gelecek 4. Hayalimdeki Medya / Medya Okuryazarlığı 5. Eğlenerek Öğrenelim / Animasyon

15 DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER: İçerikte özgünlük: Yeni ve daha önce başka bir yerde yayınlanmamış konulardan seçilmiş olması önemlidir. Derleme ve ya toplama, bilimsellikten uzak bilgilere fazla yer verilmemelidir. Kaynaklar: Hazırlanan projede faydalanılan kaynaklar ayrıca belirtilmelidir. Doğruluk: İçeriğin zenginliği kadar doğru ve güvenilir olması da önemlidir. Bu nedenle tasarımın hazırlanmasında faydalanılan kaynakların güvenilir kaynaklar olmasına dikkat edilmelidir. Görsellik: Estetik açıdan göze hitap etmelidir. Gereksiz ayrıntılardan kaçınılmalıdır. İşin önemli kısımlarına ağırlık verilmelidir. Kullanım: Kullanım kolaylığı sağlamalıdır. AYRINTILI BİLGİ İÇİN:

16 ÖRNEK PROJELER: EĞİTİMDE BİLİŞİMİN YERİ / ALTIN MADALYA AKILLI SIRA Akıllı sıra bildiğimiz sıraların görünümünden çok farklı herkesin kolayca kullanabileceği bu sıra birçok farklı aygıtın yapabildiği işi tek başına yapabilmektedir. Bu aygıt derslerinizi anlamanıza çok yardımcı olacaktır EĞİTİMDE BİLİŞİMİN YERİ / GÜMÜŞ MADALYA SİNEVİZYONLU BİLGİSAYAR Bu projede sinevizyon ve bilgisayar birleşmesine imkan tanıdık. Bundan sonra seyyar sinevizyon taşı, bağlantı kur, kabloları yerleştir derdine sona erecektir. Sadece görüntüyü karşıya yansıtmak istemeniz yeterli olacaktır. Bilgisayarımızın sinevizyon düğmesini aktif hale getirdiğimiz zaman kullanıma hazır oluyor.

17 ÖRNEK PROJELER: EĞLENEREK ÖĞRENELİM / ALTIN MADALYA Kunta Kinte'nin Demokrasi Serüveni Yıllar önce vatanlarından zorla koparılan Afrikalı insanların köle olarak getirildikleri Amerika da temel haklarını kazanışları, Amerika’ya bağlılıkları ve başkanlığa kadar uzanan demokrasi mücadeleleri anlatılmaktadır. EĞLENEREK ÖĞRENELİM / GÜMÜŞ MADALYA DUYU ORGANLARININ ŞARKISI Duyu organlarının şarkılarının sözlerini yazdım ve söyleyip bilgisayara kaydettim. Daha sonra da bu şarkıların animasyonla birleştiğinde güzel bir öğretim aracı olacağını düşünerek bu animasyonu hazırladım. Şu anda duyu organlarının bölümlerini biliyorum.

18 ÖRNEK PROJELER: HAYALİMDEKİ MEDYA / ALTIN MADALYA TV POLİSİ TV Polisi televizyon izlemede özellikle çocuklar için istenen yayını izlemek veya izletmek için tasarlanmış bir projedir. Yayınla birlikte teleteks benzeri bir sinyal yayılacak ve TV Polisi aleti bu sinyale göre görevini yapacaktır. HAYALİMDEKİ MEDYA / GÜMÜŞ MADALYA MEB TV Projemde ben MEB TV adında yeni dijital yayın yapan bir kanal geliştirdim. Bu kanalın içinde de MEB matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji v.b. kanallar var. Bu kanal sayesinde hem öğretmenler çok ve çeşitli materyale ulaşabilecekler hem de öğrenciler öğrenemedikleri konuları daha görsel ve zevkli bir şekilde öğrenecekler

19 ÖRNEK PROJELER: E-GELECEK / ALTIN MADALYA SESLİ ALIŞVERİŞ ARABASI Teknolojinin ileri düzeye gelmesi sonucu çoğu ihtiyaçların çözümü bulunmuştur. Bu bulunan çözümler ihtiyaçların çoğunu karşılasa da hala ortaya çıkan birçok ihtiyaç vardır. Biz de bu ihtiyaçlardan biri olduğunu düşündüğümüz görme engelli kişilerin tek başlarına bazı gereksinimlerini karşılamak için Görme Engellilere Sesli Alışveriş Arabası adlı projeyi tasarladık E-GELECEK / GÜMÜŞ MADALYA PARK YERİ BULUCU Sürücülerin en büyük sıkıntılarından birisi, varacakları yere geldiklerinde arabalarını park edecek yer bulamamalarıdır. Sistemimiz sayesinde araba bilgisayarının ekranında park edebilecekleri yerler ve otoparklar gösterilecek. Sürücü arabasını park etmek için hemen kendine en yakın park noktasına gidecek. Park etmek için harcanan zaman ve yakıt daha az olacak


"E-DREAM NEDİR ? Ulusal Bilgisayar Proje Olimpiyatı Özel Fatih Lisesinin koordinatörlüğünde Fatih Koleji, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları