Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Elif YAVUZ, Fatma TAŞÇI, Mustafa YETİŞ
2
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre
DİL ve ANLATIM Sınıf Düzeyi 10 SINIF İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre 4 DERS SAATİ (2 HAFTA )
3
Ünite Özeti Düşsel( fantastic) anlatımın özelliklerini belirleme ve düşsel anlatımla metin oluşturma Gruplara ayrılan öğrenciler, ünitede belirtilen açıklamaları, verilen kazanımları, önerilen etkinlikleri “gösterip yaptırma yöntemi” ni kullanarak uygularlar ve belirledikleri sonuçları değerlendirir; yazdıkları örnek metinleri belirleyecekleri yöntemlerle sergilerler.Sözlü ve yazılı düşsel anlatımları algılama becerisi kazanırlar ve bu becerilerini kendi düşsel anlatımlarında kullanırlar. Sözlü ve yazılı düşsel anlatımları algılama becerisi kazanırlar ve bu becerilerini kendi düşsel anlatımlarında kullanırlar.
4
Ünitenin Temelleri Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları)
Öğrenciler, farklı kişilerin, farklı işlevleri karşılamak üzere yazmış oldukları düşsel anlatım metinlerini okur ve şiirler dinlerler.Öğrenciler, farklı yazarların metinlerinde hayal ve olağanüstü ögeleri, şiirlerdeki imgeleri belirler. Bunların yazıya kattıkları çağrışımlar hakkında yorumlar yaparlar.Öğrenciler, okuResim yeteneği olan öğrenciler etkilendikleri metinleri kara kalem ya da boya ile tablo haline getirmeye çalışırlar.Öğrenciler düşsel anlatımla çeşitli metinler
5
Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları)
1) Dinlediği ve okuduğu düşsel anlatım metinlerinin ortak özelliklerini belirler.2) Düşsel anlatıma niçin gereksinim duyulduğunu sezer.3) Düşsel anlatımın kullanıldığı yazı türlerini belirler.4) Okuduğu ve dinlediği düşsel anlatımlı metinlerden kişileştirilen varlıkları belirler.5) Metinlerden gerçeküstü ögeleri belirler.6) Düşsel metinlerde hayal gücünün zenginliğini ve önemini sezer.7) Metinlerden hareketle edatları öğrenir ve cümlelere kattıkları anlamları fark eder. 8) Fantastik anlatımla örnek metinler yazar.
6
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Temel Soru Hayallerimiz hayatımızı nasıl etkiler?
7
Ünite Soruları: Yazılı ve sözlü anlatımlarımızı nasıl zenginleştirebiliriz?Düş gücümüzü duygu ve düşüncelerimizi ifade etmede niçin kullanırız?Niçin çocuklar masalları sever?
8
İçerik Soruları: Düşsel anlatım nedir?Düşsel anlatımla hangi tür metinler oluşturulabilir?Düşsel anlatımlı metinler kişileri nasıl yönlendirmektedir?Edatları diğer sözcük türlerinden nasıl ayırabiliriz?
9
Değerlendirme Özeti Öğrenciler düşsel anlatımla oluşturulmuş metinlerden fantastik anlatımın özelliklerini belirler. Düşsel anlatımdaki kişi, yer,zaman ve olay örgüsünün hayali ve olağanüstü özelliklere sahip olduğunu sezer. Düşsel anlatımlı metinlerle (düşsel olmayan ) kurmaca metinleri ayırt edebi,lir. Örnek metinlerdeki edatları belirleyip cümleye kattığı anlamı ifade edebilir. Düşsel anlatımı kullanarak farklı türlerde (şiir, öykü…) metin olşturabilir? Soru Sorma Anket Grafik Düzenleyici Organizer BİNÖ (Bildiklerin-Bilmek İstediklerin-Nasıl Öğreneceğin-Öğrendiklerin) Tablosu T-Grafiği Beyin Fırtınası Düşün-Eşleş-Paylaş Günlüğe Yaz
10
Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek
Özel ihtiyaçları olan (engelli) öğrenciGörme engelli öğrencileri, sözlü olarak düşsel anlatım yapabilmeye yönlendirmek.İşitme engelli öğrencilere görsel yolla düşsel anlatımı kavratmak. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenci Günlük yaşamlarında birebir karşılaştıkları görünümleri, kişileri, varlıklara olağanüstülükler vererek yeniden kurgulamaya yöneltmek Üstün zekalı ya da yetenekli öğrenciDüşsel anlatımınlı metinlerin bilimsel gelişmelere katkısı konusunda araştırma yaptırmak ve düşsel anlatımın kullanıldığı bir öykü yazdırmak.
11
İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.