Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DÜNYA VE BİZ Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yoğun. Her tarafta büyük bir değişim ve dönüşüm var. Bütün değişimler gibi sancılı oluyor. Olumlu,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DÜNYA VE BİZ Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yoğun. Her tarafta büyük bir değişim ve dönüşüm var. Bütün değişimler gibi sancılı oluyor. Olumlu,"— Sunum transkripti:

1

2 DÜNYA VE BİZ Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yoğun. Her tarafta büyük bir değişim ve dönüşüm var. Bütün değişimler gibi sancılı oluyor. Olumlu, doğru, iyi ve güzel şeylerin yanında olumsuz, yanlış, kötü ve çirkin şeyler de var. Şu iki soruyu herkes kendi kendine sormalı: Ben bu değişime hazır mıyım? Ben hangi taraftayım? Geçen yıl yaptığımız toplantılara şu şekilde başlamıştım

3 Bir yıl içinde dünyada, ülkemizde ve ilimizde çok şey değişti? Geçen yıl en çok Van depremini ve oradan gelen aileleri ve çocukları konuşmuş, onlarla ilgilenmiştik. Bu yıl Suriye’deki iç savaşı konuşuyoruz ve oradan gelen ailelerle ve çocuklarıyla ilgileniyoruz. Ceylanpınar ve Akçakale’de kurulan kamplarda onbinlerce insan var. Çoğu kadın ve çocuk. Kampların dışında da oralardan gelen binlerce aile ve onların eğitim çağındaki çocukları var. Onlar bizim komşumuz, akrabamız, kardeşimiz. Elimizden geleni yapmalıyız. Kamplarda çok büyük hizmet veriliyor. Kamp dışında kalıp da Türk vatandaşı olmayan veya oturum almayanları örgün eğitime alamıyoruz. Ancak isterlerse Halk Eğitim Müdürlüklerinde küçük büyük herkese Türkçe okuma yazma kursları açılabiliyor.

4 S.N. İLÇESİOKULÖNCESİİLKOKULORTAOKULORTAÖĞRETİMTOPLAM 1 AKÇAKALE CEYLANPINAR TOPLAM

5 Ve eğitim sisteminde meydana gelen büyük değişim: 12 Yıllık Zorunlu Eğitim veya Okula başlama yaşı geriye çekildi. İlimizde her yıl civarında öğrenci 1. sınıfa başlarken bu yıl ’i geçti. Sınıflarımız daha kalabalık. 2.İlköğretim okulları, ilk ve ortaokul olmak üzere ikiye ayrıldı. 3.İmam Hatip Orta okulları açıldı 4.Zorunlu eğitim 12 yıla çıktı. 5.Haftalık ders saati sayısı arttı. 6.Seçmeli ders uygulaması başladı. 7.Alan değişikliği ile binlerce öğretmen yer değiştirdi. Ve eğitim sisteminde meydana gelen büyük değişim: 12 Yıllık Zorunlu Eğitim veya Okula başlama yaşı geriye çekildi. İlimizde her yıl civarında öğrenci 1. sınıfa başlarken bu yıl ’i geçti. Sınıflarımız daha kalabalık. 2.İlköğretim okulları, ilk ve ortaokul olmak üzere ikiye ayrıldı. 3.İmam Hatip Orta okulları açıldı 4.Zorunlu eğitim 12 yıla çıktı. 5.Haftalık ders saati sayısı arttı. 6.Seçmeli ders uygulaması başladı. 7.Alan değişikliği ile binlerce öğretmen yer değiştirdi.

6 Bütün bunlara bağlı olarak çeşitli sıkıntılar yaşamaya başladık. Ancak böyle büyük çapta değişiklik olunca sıkıntılar da kaçınılmaz. Bu sıkıntıları şifahi olarak veya raporlar şeklinde yetkililere iletiyoruz. Ama bu arada hepimiz kendi çapımızda görevimizi yapmak durumundayız. Çünkü; Eğitim, her zaman olduğu gibi en önemli alan. Geleceğin toplumunu ve dünyasını biz inşa ediyoruz. Yaklaşık öğrencimiz var. Bunlar en geç yıl sonra toplumun en dinamik kesimini oluşturacak. İyi yetiştirebilirsek, yarının Şanlıurfa’sı bugünkünden daha huzurlu, daha müreffeh, daha güzel, daha yaşanabilir olacak. Aksi taktirde düşünmek bile korkunç. Ve bunun büyük sorumluluğu bizim omuzlarımızda. Çünkü okul müdürlüğü çok önemli Bütün bunlara bağlı olarak çeşitli sıkıntılar yaşamaya başladık. Ancak böyle büyük çapta değişiklik olunca sıkıntılar da kaçınılmaz. Bu sıkıntıları şifahi olarak veya raporlar şeklinde yetkililere iletiyoruz. Ama bu arada hepimiz kendi çapımızda görevimizi yapmak durumundayız. Çünkü; Eğitim, her zaman olduğu gibi en önemli alan. Geleceğin toplumunu ve dünyasını biz inşa ediyoruz. Yaklaşık öğrencimiz var. Bunlar en geç yıl sonra toplumun en dinamik kesimini oluşturacak. İyi yetiştirebilirsek, yarının Şanlıurfa’sı bugünkünden daha huzurlu, daha müreffeh, daha güzel, daha yaşanabilir olacak. Aksi taktirde düşünmek bile korkunç. Ve bunun büyük sorumluluğu bizim omuzlarımızda. Çünkü okul müdürlüğü çok önemli

7 1.Güler yüz, tatlı dil 2. Anlayış, hoşgörü 3. Şeffaf yönetim 4. Katılımcılık 5. Hedef belirleme 6. Plan program 7. Kararlılık 8.Takip ve kontrol 9.Değerlendirme 1.Güler yüz, tatlı dil 2. Anlayış, hoşgörü 3. Şeffaf yönetim 4. Katılımcılık 5. Hedef belirleme 6. Plan program 7. Kararlılık 8.Takip ve kontrol 9.Değerlendirme BAŞARI TAKIM RUHU

8 Huzursuzluk Mutsuzluk Başarısızlık Huzursuzluk Mutsuzluk Başarısızlık Okuldaki sorunların ve şikayetlerin çoğunun kaynağı burası

9 Çalışmalarımız 2 yönlü olacak: 1.Okullaşma oranını arttırmak, devamsızlığı önlemek 2.Eğitim-öğretimin kalitesini arttırmak Çalışmalarımız 2 yönlü olacak: 1.Okullaşma oranını arttırmak, devamsızlığı önlemek 2.Eğitim-öğretimin kalitesini arttırmak

10 10

11 11

12 Teşekkürler… Hedefimiz önce bütün çocukları okula kazandırmak. Ama hala kat edilecek mesafe çok. 3 Büyük sorun alanı var: 1.Nüfus cüzdanı olmayanlar 2.Kayıtsız olanlar 3.Kayıtlı ama devamsız olanlar. En büyük sorun da bu. Yapılacak şeyler: Aileleri ve çocukları ikna çalışmaları Adresinde olmayanların peşine düşmek Gelemeyecek olanların sebeplerini sisteme girmek E-Okul’da günlük devamsızlık girişlerini yapmak Engelli ve kaynaştırmaya dahil öğrencileri tespit edip yardımcı olmak ve sonuçları e-Okul’a işlemek Teşekkürler… Hedefimiz önce bütün çocukları okula kazandırmak. Ama hala kat edilecek mesafe çok. 3 Büyük sorun alanı var: 1.Nüfus cüzdanı olmayanlar 2.Kayıtsız olanlar 3.Kayıtlı ama devamsız olanlar. En büyük sorun da bu. Yapılacak şeyler: Aileleri ve çocukları ikna çalışmaları Adresinde olmayanların peşine düşmek Gelemeyecek olanların sebeplerini sisteme girmek E-Okul’da günlük devamsızlık girişlerini yapmak Engelli ve kaynaştırmaya dahil öğrencileri tespit edip yardımcı olmak ve sonuçları e-Okul’a işlemek

13 YSÖP Hedef kitle: 1.Okula hiç kaydolmamış, 2.Kayıtlı ama sürekli devamsız, 3.Devamlı ama yaşıtlarından 3 yıl geride olan çocuklar. Geçtiğimiz 4 yıl içinde 7000’den fazla çocuk okula kazandırıldı ve en başarılı il Şanlıurfa. Emeği geçen herkese teşekkürler. Her çocuk bir dünya, bir deniz yıldızı… YSÖP Hedef kitle: 1.Okula hiç kaydolmamış, 2.Kayıtlı ama sürekli devamsız, 3.Devamlı ama yaşıtlarından 3 yıl geride olan çocuklar. Geçtiğimiz 4 yıl içinde 7000’den fazla çocuk okula kazandırıldı ve en başarılı il Şanlıurfa. Emeği geçen herkese teşekkürler. Her çocuk bir dünya, bir deniz yıldızı…

14 T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (2008/2009) - (2009/2010) - (2010/2011) ve (2011/2012) EĞİTİM-ÖĞRETİM YILLARI YETİŞTİRİCİ SINIF (YSÖP) UYGULAMALARI PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME RAPORU YSÖP AÇILAN SINIFLAR AÇILAN SINIF SAYISI GENEL TOPLAM KIZ ERKEK TOPLAM 2008/ / / / GENEL TOPLAM

15 e-Okul işlemleri Eksiklik ve yanlışlık çok. Bakanlık karşısında çok zor durumda kalıyoruz. İlk girişlerde çok dikkatli olunmalı Günlük devamsızlık ve sebepleri mutlaka girilmeli Tarım işçisi ailelerin çocukları ile ilgili bilgilerin girişi çok önemli Sınıf geçme ve diğer yıl sonu işlemlerinde çok dikkatli olunmalı e-Okul işlemleri Eksiklik ve yanlışlık çok. Bakanlık karşısında çok zor durumda kalıyoruz. İlk girişlerde çok dikkatli olunmalı Günlük devamsızlık ve sebepleri mutlaka girilmeli Tarım işçisi ailelerin çocukları ile ilgili bilgilerin girişi çok önemli Sınıf geçme ve diğer yıl sonu işlemlerinde çok dikkatli olunmalı

16 Okullarımızda gerçek yaşından büyük çocuklar var. İlköğretimden mezun olmalarında bir sakınca yok. Ama 18 yaşını bitirdikten sonra ilgili yönetmelik gereği ortaöğretim devam edemiyorlar. Henüz vakit varken bu durumda olanları tespit edip yaş düzeltmesi için ailelerinin ikna edilmesi gerek. Yoksa okumak isteyen çok sayıda çocuk mağdur oluyor. Okullarımızda gerçek yaşından büyük çocuklar var. İlköğretimden mezun olmalarında bir sakınca yok. Ama 18 yaşını bitirdikten sonra ilgili yönetmelik gereği ortaöğretim devam edemiyorlar. Henüz vakit varken bu durumda olanları tespit edip yaş düzeltmesi için ailelerinin ikna edilmesi gerek. Yoksa okumak isteyen çok sayıda çocuk mağdur oluyor.

17 HEDEF Çağ nüfusundaki bütün çocukları okullulaştırmak Okula başlayan her çocuğu 8. sınıftan mezun etmek Mezun olan her genci ortaöğretime kazandırmak HEDEF Çağ nüfusundaki bütün çocukları okullulaştırmak Okula başlayan her çocuğu 8. sınıftan mezun etmek Mezun olan her genci ortaöğretime kazandırmak

18 EĞİTİM-ÖĞRETİM KALİTESİ

19 Bazı önemli hususlar:  Okul Müdürü, müdür yardımcıları ve öğretmenlerin, öğrenci ve velilerle sağlıklı bir iletişim kurması  Okul müdürünün, mecbur kalmadıkça okuldan ayrılmaması  Tertip, düzen, disiplin ve temizlik  Derslere zamanında girilip çıkılması  Ders programının dengeli olması  Dış kapı güvenliği  Boş geçen derslere yönelik tedbirler  Şikayetlere ve duyumlara karşı duyarlı olma, aile ile işbirliği  Zamanında Milli Eğitim Müdürlüğünü, gerekiyorsa kolluk kuvvetlerini bilgilendirme  Medyaya olumsuz haberlerin yansımasına fırsat vermeme Bazı önemli hususlar:  Okul Müdürü, müdür yardımcıları ve öğretmenlerin, öğrenci ve velilerle sağlıklı bir iletişim kurması  Okul müdürünün, mecbur kalmadıkça okuldan ayrılmaması  Tertip, düzen, disiplin ve temizlik  Derslere zamanında girilip çıkılması  Ders programının dengeli olması  Dış kapı güvenliği  Boş geçen derslere yönelik tedbirler  Şikayetlere ve duyumlara karşı duyarlı olma, aile ile işbirliği  Zamanında Milli Eğitim Müdürlüğünü, gerekiyorsa kolluk kuvvetlerini bilgilendirme  Medyaya olumsuz haberlerin yansımasına fırsat vermeme

20 Eğitim-öğretim kalitesinin 2 önemli göstergesi var: 1.Ders ve sınav başarısı. 2.Ahlaklı ve kişilikli bir gençlik Eğitim-öğretim kalitesinin 2 önemli göstergesi var: 1.Ders ve sınav başarısı. 2.Ahlaklı ve kişilikli bir gençlik

21 Ödüllendirme: En etkili motivasyon unsurlarından biridir. Her okul kendi belirleyeceği bir kritere göre daha sene başında ödül teklif edebilir. Türkiye’de, Şanlıurfa’da veya okulda İlk 3, ilk 10 olabilir. İlk 1000, ilk 5000 olabilir. Belli bir puanın üstü olabilir. Ödüller imkan nispetinde cazip olmalıdır. Her yıl başarılı olanların fotoğrafları ve isimleri panolara asılabilir, okulun WEB Sayfasında yayınlanabilir. Ödüllendirme: En etkili motivasyon unsurlarından biridir. Her okul kendi belirleyeceği bir kritere göre daha sene başında ödül teklif edebilir. Türkiye’de, Şanlıurfa’da veya okulda İlk 3, ilk 10 olabilir. İlk 1000, ilk 5000 olabilir. Belli bir puanın üstü olabilir. Ödüller imkan nispetinde cazip olmalıdır. Her yıl başarılı olanların fotoğrafları ve isimleri panolara asılabilir, okulun WEB Sayfasında yayınlanabilir.

22 Ders çalışma yöntemleri: Birçok öğrenci ders çalışma yöntemleri konusunda bilgisizdir. Her öğrencinin farklı bir öğrenme stili vardır. Onların bu yönleri tanınarak hangi derse nasıl çalışırsa daha başarılı olacağı konusunda bilgilendirilmesi çok faydalı olacaktır. Ders çalışma yöntemleri: Birçok öğrenci ders çalışma yöntemleri konusunda bilgisizdir. Her öğrencinin farklı bir öğrenme stili vardır. Onların bu yönleri tanınarak hangi derse nasıl çalışırsa daha başarılı olacağı konusunda bilgilendirilmesi çok faydalı olacaktır.

23 Ders çalışma ortamı: Evde uygun ortam için veliler bilgilendirilebilir. Öğrenci ders çalışırken aile eğlenirse olmaz. Her okul imkan ölçüsünde okulda da bu amaç için uygun bir mekan oluşturabilir. Ders çalışma ortamı: Evde uygun ortam için veliler bilgilendirilebilir. Öğrenci ders çalışırken aile eğlenirse olmaz. Her okul imkan ölçüsünde okulda da bu amaç için uygun bir mekan oluşturabilir.

24 Teknolojik destek: Bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, vitamin benzeri programlar, okulun imkanları dahilinde öğrencilerin hizmetine sunulmalıdır. Teknolojik destek: Bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, vitamin benzeri programlar, okulun imkanları dahilinde öğrencilerin hizmetine sunulmalıdır.

25 Dershane: İmkanı olan öğrencilerin iyi bir dershaneye yönlendirilmesi yararlıdır. Hangi öğrencinin hangi dershaneye gittiği bilinmeli, okul yönetimi veya öğretmenler o dershanelerle diyalog içinde olmalı, öğrencilerin dershaneye devamı, sınavlardaki başarısı takip edilmeli; işbirliği yapılmalıdır. Dershane: İmkanı olan öğrencilerin iyi bir dershaneye yönlendirilmesi yararlıdır. Hangi öğrencinin hangi dershaneye gittiği bilinmeli, okul yönetimi veya öğretmenler o dershanelerle diyalog içinde olmalı, öğrencilerin dershaneye devamı, sınavlardaki başarısı takip edilmeli; işbirliği yapılmalıdır.

26 Hazırlık Kursları: Okullarımız, dershaneye gidemeyen öğrenciler için imkanları dahilinde ücretli veya ücretsiz kurs açma yoluna gitmelidir. Kursların devamlılığı ve verimli geçmesi için her türlü tedbir alınmalıdır. Hazırlık Kursları: Okullarımız, dershaneye gidemeyen öğrenciler için imkanları dahilinde ücretli veya ücretsiz kurs açma yoluna gitmelidir. Kursların devamlılığı ve verimli geçmesi için her türlü tedbir alınmalıdır.

27 Deneme sınavları: Bu sınavları, önceden duyurma, ödül koyma, sonuçları ilgili öğretmenlerle değerlendirme, analiz etme, eksiklerin tespiti ve giderilmesi için tedbirler alma çalışmaları bir deneme sınavından elde edilecek faydayı arttıracaktır. Deneme sınavları: Bu sınavları, önceden duyurma, ödül koyma, sonuçları ilgili öğretmenlerle değerlendirme, analiz etme, eksiklerin tespiti ve giderilmesi için tedbirler alma çalışmaları bir deneme sınavından elde edilecek faydayı arttıracaktır.

28 Soru bankası, optik okuyucu: Her okul bünyesinde branş öğretmenlerinin düzenli olarak soru yükleyecekleri soru bankaları oluşturulmalı ve düzenli olarak okul içi deneme sınavları yapılmalıdır. Test tipi soruları çok hızlı bir şekilde okuyup ayrıntılı rapor veren ucuz ve küçük aletler bulunmaktadır. Soru bankası, optik okuyucu: Her okul bünyesinde branş öğretmenlerinin düzenli olarak soru yükleyecekleri soru bankaları oluşturulmalı ve düzenli olarak okul içi deneme sınavları yapılmalıdır. Test tipi soruları çok hızlı bir şekilde okuyup ayrıntılı rapor veren ucuz ve küçük aletler bulunmaktadır.

29 Yardımcı kaynak: Bu konuda öğrencileri bilinçlendirmek çok faydalı olacaktır. Piyasada bulunan ucuz ama kalitesiz, öğrenci başarısına katkısı şüpheli materyallere karşı dikkat çekilmelidir. (Bunu yaparken yanlış anlamalara meydan vermemek gerekir) Yoksul öğrenciler için Okul-Aile Birliği veya hayırsever katkısı ile yardımcı kaynak temin etmeye de çalışmak gerekir. Yardımcı kaynak: Bu konuda öğrencileri bilinçlendirmek çok faydalı olacaktır. Piyasada bulunan ucuz ama kalitesiz, öğrenci başarısına katkısı şüpheli materyallere karşı dikkat çekilmelidir. (Bunu yaparken yanlış anlamalara meydan vermemek gerekir) Yoksul öğrenciler için Okul-Aile Birliği veya hayırsever katkısı ile yardımcı kaynak temin etmeye de çalışmak gerekir.

30 Uzman desteği: Bugün pek çok özel okul ve dershane, gerek öğrencileri, gerekse velilerini NLP(kişisel gelişim) uzmanlarının seminerlerine veya toplantılarına almaktadır. İnanç, azim, moral motivasyon konularında bu tür çalışmalar son derecede önemlidir. Okul-Aile Birliği veya sponsorlar yoluyla bu tür çalışmalar yapılabilir. Birkaç okul ortaklaşa da yapabilir. Uzman desteği: Bugün pek çok özel okul ve dershane, gerek öğrencileri, gerekse velilerini NLP(kişisel gelişim) uzmanlarının seminerlerine veya toplantılarına almaktadır. İnanç, azim, moral motivasyon konularında bu tür çalışmalar son derecede önemlidir. Okul-Aile Birliği veya sponsorlar yoluyla bu tür çalışmalar yapılabilir. Birkaç okul ortaklaşa da yapabilir.

31 Kitap okuma: Okumanın sınav başarısına etkisi çok fazladır. Hızlı okuma, okuduğunu anlama, sentez ve analiz yapma, muhakeme gücü vb kitap okuyarak kazanılabilecek becerilerdir. Öncelikli olarak öğretmen ve öğrenci, hatta veliler kitap okumanın önemine ve başarıya etkisine inanmalıdır. Bunun için her türlü imkan seferber edilmelidir. Günlük kitap okuma saatleri en verimli şekilde mutlaka uygulanmalıdır. Okunacak kitapların içeriği ve dili önemlidir. Bunlar arasında kişisel gelişim kitaplarının bulunması özellikle tavsiye edilir. Kitap okuma: Okumanın sınav başarısına etkisi çok fazladır. Hızlı okuma, okuduğunu anlama, sentez ve analiz yapma, muhakeme gücü vb kitap okuyarak kazanılabilecek becerilerdir. Öncelikli olarak öğretmen ve öğrenci, hatta veliler kitap okumanın önemine ve başarıya etkisine inanmalıdır. Bunun için her türlü imkan seferber edilmelidir. Günlük kitap okuma saatleri en verimli şekilde mutlaka uygulanmalıdır. Okunacak kitapların içeriği ve dili önemlidir. Bunlar arasında kişisel gelişim kitaplarının bulunması özellikle tavsiye edilir.

32 Rehberlik çalışmaları: Başta okulun rehber öğretmeni olmak üzere okul idaresi ve öğretmenler, öğrencilere her konuda rehberlik etmelidir. Ders çalışma yöntemleri, ders çalışma programı, tercih işlemleri vb. Rehberlik çalışmaları: Başta okulun rehber öğretmeni olmak üzere okul idaresi ve öğretmenler, öğrencilere her konuda rehberlik etmelidir. Ders çalışma yöntemleri, ders çalışma programı, tercih işlemleri vb.

33 Aile Eğitimi: Aileler başarı için aşırı baskı yapmamalı, tamamen kontrolsüz de bırakmamalıdır. Moral bozucu tavırlardan, çocuğu başkalarıyla kıyaslamaktan, potansiyelinin üzerinde beklentilerden, her türlü şiddetten uzak durmalıdır. Temizlik ve sağlıklı beslenmenin de başarıda etkisi olduğu öğrenci ve ailelerle mutlaka paylaşılmalıdır. Aile Eğitimi: Aileler başarı için aşırı baskı yapmamalı, tamamen kontrolsüz de bırakmamalıdır. Moral bozucu tavırlardan, çocuğu başkalarıyla kıyaslamaktan, potansiyelinin üzerinde beklentilerden, her türlü şiddetten uzak durmalıdır. Temizlik ve sağlıklı beslenmenin de başarıda etkisi olduğu öğrenci ve ailelerle mutlaka paylaşılmalıdır.

34 Devamsızlığın önlenmesi: Çocuğun zamanında okula gelmesi ve devamsızlık konusunda ailelerle sıkı bir iletişim kurulmalı. Çocuk bir derse bile girmezse, hatta geç girse bunun konuları anlamadaki olumsuz etkisi üzerinde durulmalı. Okula gelmeyen, geç gelen, okuldan kaçan çocuklarla ilgili olarak ailelere mutlaka bilgi verilmeli. Telefonlarla kısa mesaj, e- posta, yakınları kanalıyla bilgilendirme vb. Dönem başlarında, özellikle ikinci yarıyılda devamsızlığın mutlaka önüne geçilmelidir. Öğrencilerin devamsızlık yaptıkları zamanı değerlendirme oranları çok düşüktür. Oysa okula geldikleri zaman, öğretmenlerinin rehberliğinde çok daha verimli ders çalışabilirler. Devamsızlığın önlenmesi: Çocuğun zamanında okula gelmesi ve devamsızlık konusunda ailelerle sıkı bir iletişim kurulmalı. Çocuk bir derse bile girmezse, hatta geç girse bunun konuları anlamadaki olumsuz etkisi üzerinde durulmalı. Okula gelmeyen, geç gelen, okuldan kaçan çocuklarla ilgili olarak ailelere mutlaka bilgi verilmeli. Telefonlarla kısa mesaj, e- posta, yakınları kanalıyla bilgilendirme vb. Dönem başlarında, özellikle ikinci yarıyılda devamsızlığın mutlaka önüne geçilmelidir. Öğrencilerin devamsızlık yaptıkları zamanı değerlendirme oranları çok düşüktür. Oysa okula geldikleri zaman, öğretmenlerinin rehberliğinde çok daha verimli ders çalışabilirler.

35 Okuma-yazma sorunu Okullarımızda ileri sınıflara geldiği halde okuma yazma güçlüğü çeken çok sayıda öğrenci var. Bu sorunun ilköğretimde çözülmesi gerek. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da bunlara yönelik tedbirler alınmalı. Önce 2. sınıftan başlanarak her sınıf düzeyinde sorunlu öğrenciler belirlenmeli. Sonra derslerine branş öğretmeni giren 4. sınıf öğretmenleri bir plan dahilinde bu çocuklarla yakından ilgilenerek okuma-yazma sorunu çözülmeli. Okuma-yazma sorunu Okullarımızda ileri sınıflara geldiği halde okuma yazma güçlüğü çeken çok sayıda öğrenci var. Bu sorunun ilköğretimde çözülmesi gerek. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da bunlara yönelik tedbirler alınmalı. Önce 2. sınıftan başlanarak her sınıf düzeyinde sorunlu öğrenciler belirlenmeli. Sonra derslerine branş öğretmeni giren 4. sınıf öğretmenleri bir plan dahilinde bu çocuklarla yakından ilgilenerek okuma-yazma sorunu çözülmeli.

36

37 Eğitim-öğretim sürecinde bilişim teknolojisi donanımlarını kullanarak etkin materyaller kullanmanız amacıyla Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından tasarlanan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. Öğretmen ve öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için tasarlanan EBA; 1.Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, 2.Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, 3.İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap vermek, 4.Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunmak, 5.Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı sağlamak, 6.Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek, 7.Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak, 8.Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerine ön ayak olmak, 9.Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur. Eğitim-öğretim sürecinde bilişim teknolojisi donanımlarını kullanarak etkin materyaller kullanmanız amacıyla Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından tasarlanan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. Öğretmen ve öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için tasarlanan EBA; 1.Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, 2.Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, 3.İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap vermek, 4.Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunmak, 5.Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı sağlamak, 6.Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek, 7.Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak, 8.Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerine ön ayak olmak, 9.Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur.

38 DynED çalışmaları Yabancı dil, özellikle İngilizce bilmenin önemini ve sağladığı avantajları anlatmaya gerek yok. Ülkemizde yabancı dil öğretiminde zorluklar var. İngilizce öğretimine katkıda bulunmak amacıyla DynED sistemi uygulamaya konuldu ve yakın zamanda kullanım süresi 10 yıl daha uzatıldı. İlimizde yeterince değerlendiremiyoruz. Bilgisayar, internet ve İngilizce öğretmeni eksikliği başlıca sorunlarımız. Ama bu eksikliklerin olmadığı, çevre şartları çok uygun okullarda bile sorun var. İdarecilerin bu işe mutlaka el atması gerekiyor. DynED, SBS İngilizce sorularının çözümünde de çok faydalı. Öğrencilerimizin en zayıf derslerinden biri de İngilizce Öğretmenler DynEd’ten egzersiz yapabiliyor. DynED çalışmaları Yabancı dil, özellikle İngilizce bilmenin önemini ve sağladığı avantajları anlatmaya gerek yok. Ülkemizde yabancı dil öğretiminde zorluklar var. İngilizce öğretimine katkıda bulunmak amacıyla DynED sistemi uygulamaya konuldu ve yakın zamanda kullanım süresi 10 yıl daha uzatıldı. İlimizde yeterince değerlendiremiyoruz. Bilgisayar, internet ve İngilizce öğretmeni eksikliği başlıca sorunlarımız. Ama bu eksikliklerin olmadığı, çevre şartları çok uygun okullarda bile sorun var. İdarecilerin bu işe mutlaka el atması gerekiyor. DynED, SBS İngilizce sorularının çözümünde de çok faydalı. Öğrencilerimizin en zayıf derslerinden biri de İngilizce Öğretmenler DynEd’ten egzersiz yapabiliyor.

39 Matematik Olimpiyatları: Gittikçe önem kazanan bir konu. Her okul kendi başvurusunu kendisi yapıyor. Yetenekli öğrenciler öğretmenler tarafından ayrıca hazırlanabilir. Egzersiz kapsamındadır. Matematik Olimpiyatları: Gittikçe önem kazanan bir konu. Her okul kendi başvurusunu kendisi yapıyor. Yetenekli öğrenciler öğretmenler tarafından ayrıca hazırlanabilir. Egzersiz kapsamındadır.

40 Bu Benim Eserim Milli Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK’ın ortaklaşa yürüttüğü Matematik ve Fen alanındaki proje çalışmalarında geçen yıl 900’ü aşkın proje başvurusu yapıldı. Amaç, öğrencilerimize proje hazırlama becerisi kazandırmak ve geleceğin bilim adamlarını/mucitlerini keşfetmek. Bir okulun başarı göstergelerinden birisi de bu. Öğretmenler egzersiz yapabiliyor. Okul idarelerinin teşviki ve desteği çok önemli. Bu Benim Eserim Milli Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK’ın ortaklaşa yürüttüğü Matematik ve Fen alanındaki proje çalışmalarında geçen yıl 900’ü aşkın proje başvurusu yapıldı. Amaç, öğrencilerimize proje hazırlama becerisi kazandırmak ve geleceğin bilim adamlarını/mucitlerini keşfetmek. Bir okulun başarı göstergelerinden birisi de bu. Öğretmenler egzersiz yapabiliyor. Okul idarelerinin teşviki ve desteği çok önemli.

41 YILLARA GÖRE PROJE BAŞVURU SAYILARINDAKİ DEĞİŞİM EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLİMİZDE TOPLAM PROJE BAŞVURUSU BÖLGE SERGİSİNE (Malatya) GÖNDERİLEN PROJE SAYISI ANKARA FİNAL SERGİSİNE GÖNDERİLEN PROJE SAYISI

42 WEB Sayfası tanıtımı Şanlıurfa Eğitim Portalı sanliurfaegitim.net İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim-Öğretim Bölümü olarak yayınladığımız sayfanın eğitimcilerin her türlü ihtiyacını karşılayabileceği bir sayfa site olmasını hedefliyoruz. Bunun için herkesin desteğine ihtiyacımız var. Önce tanıtım Sonra katkı. Her branştan gerekli her türlü dokümanı bekliyoruz. WEB Sayfası tanıtımı Şanlıurfa Eğitim Portalı sanliurfaegitim.net İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim-Öğretim Bölümü olarak yayınladığımız sayfanın eğitimcilerin her türlü ihtiyacını karşılayabileceği bir sayfa site olmasını hedefliyoruz. Bunun için herkesin desteğine ihtiyacımız var. Önce tanıtım Sonra katkı. Her branştan gerekli her türlü dokümanı bekliyoruz.

43

44 Hedefimiz sağlıklı, ahlaklı, mutlu ve başarılı insanlar yetiştirmek. Bu sıralama çok önemli. Sağlıklı, ahlaklı ve mutlu olmayan başarılı insanların ne kendilerine ne topluma bir hayrı olmuyor. Çocuklarının sağlıksız ama başarılı, ahlaksız ama başarılı, mutsuz ama başarılı olmasını kim ister? Peki düşüncemiz ile uygulamamız birbirine ne kadar uyuyor?

45 Sağlıklı bir nesil için, Temiz ve hijyenik bir çevre. Sabun ve su. Genel temizliğin yanında tuvalet eğitimi. Dengeli beslenme. Kahvaltının başarıya etkisi çok. Pansiyonlarda dağıtılan yiyeceklere dikkat edilmeli Kantin çok önemli. Cips, ucuz, boyalı, yiyecek ve içecekler, cola vb gazlı içecekler çok sakıncalı. Obezite büyük tehdit oluşturuyor. Sağlık taraması. Aşı. Hastalıkların ve hastaların tespiti ve tedavisi için gerekli önlemler alınmalı. Okul güvenliği mutlaka sağlanmalı. İlk müracaat irtibat görevlisine. Çocuklar ne harçlıksız bırakılmalı ne aşırı harçlık verilmeli Her konuda olduğu gibi bu konuda da aile ile işbirliği ve aile eğitimi şart. Sağlıklı bir nesil için, Temiz ve hijyenik bir çevre. Sabun ve su. Genel temizliğin yanında tuvalet eğitimi. Dengeli beslenme. Kahvaltının başarıya etkisi çok. Pansiyonlarda dağıtılan yiyeceklere dikkat edilmeli Kantin çok önemli. Cips, ucuz, boyalı, yiyecek ve içecekler, cola vb gazlı içecekler çok sakıncalı. Obezite büyük tehdit oluşturuyor. Sağlık taraması. Aşı. Hastalıkların ve hastaların tespiti ve tedavisi için gerekli önlemler alınmalı. Okul güvenliği mutlaka sağlanmalı. İlk müracaat irtibat görevlisine. Çocuklar ne harçlıksız bırakılmalı ne aşırı harçlık verilmeli Her konuda olduğu gibi bu konuda da aile ile işbirliği ve aile eğitimi şart.

46 BÜYÜK RİSKLER VAR 1.Televizyon 2.İnternet ve internet kafeler 3.Yanlış anne-baba tutumları 4.Sokak ve çevre 5.Taciz, tecavüz 6.Şiddet 7.Suç örgütleri 8.Sigara, uyuşturucu, uçucu maddeler 9.Karşı cinsle ilişkiler 10.Sokakta çalışma, mevsimlik işte çalışma 11.Töre, kan davası, aşiretçilik 12.Evden kaçma, intihar 13.Irkçılık Daha neler neler… BÜYÜK RİSKLER VAR 1.Televizyon 2.İnternet ve internet kafeler 3.Yanlış anne-baba tutumları 4.Sokak ve çevre 5.Taciz, tecavüz 6.Şiddet 7.Suç örgütleri 8.Sigara, uyuşturucu, uçucu maddeler 9.Karşı cinsle ilişkiler 10.Sokakta çalışma, mevsimlik işte çalışma 11.Töre, kan davası, aşiretçilik 12.Evden kaçma, intihar 13.Irkçılık Daha neler neler…

47 TELEVİZYON Dünyanın en çok televizyon izleyen toplumu olduğumuz söyleniyor. Televizyon, herkes için ama özellikle çocuklar ve gençler için büyük tehlike. Çizgi filmler bile…

48

49 İNTERNET Daha da savunmasız yakalıyor gençlerimizi. İNTERNET Daha da savunmasız yakalıyor gençlerimizi. En olmaz görüntüler, en kötü yazılar… Şiddet, porno, argo, küfür, tehlikeli arkadaşlıklar, sanal hayat, bağımlılık…

50

51 Yanlış anne ve baba tutumları…

52 Uyuşturucuya başlama yaşı 11’e düşmüş durumda.

53 Şiddetin her türlüsü gittikçe yayılıyor.

54 Taciz ve tecavüz olayları sanılandan çok fazla.

55 Kızlarla erkekler arasındaki uygunsuz ilişkiler çok küçük yaşlara kadar inmiş durumda.

56 İntihar, bizde yok diye seviniyorduk yakın zamana kadar. Ama son zamanlarda çok duyar olduk.

57 Kan davası ilimizde ne kadar yaygın.

58 Dünyada bu kadar çok ırk/kavim var. Ama ırkçılık büyük tehdit. Ülkemizde ve bölgemizde Türk, Kürt ve Arap kökenden gelen gençler arasında gittikçe artan bir tehlike.

59 Çocuklarımızı ve gençlerimizi bu tehlikelerden nasıl koruyacağız? Bununla da bitmiyor tabii. Normal denilen bir hayatı yaşayan ama ahlak, davranış ve kişilik olarak problemli olan çocuklara karşı neler yapabiliriz? Çocuklarımızı ve gençlerimizi bu tehlikelerden nasıl koruyacağız? Bununla da bitmiyor tabii. Normal denilen bir hayatı yaşayan ama ahlak, davranış ve kişilik olarak problemli olan çocuklara karşı neler yapabiliriz?

60 Çocuklarımıza, Sevgi, saygı, hoşgörü, anlayış, tebessüm-güler yüzlü olabilme, barış, dostluk, arkadaşlık, aileye bağlılık, yardımlaşma-paylaşma-dayanışma, vefa, sadakat, huzur, ümitli olma, affetme, sözünde durma, sır tutma, acıma-merhamet, cömertlik, misafirperverlik, ikram, doğruluk, dürüstlük, çalışkanlık(sadece ders değil, her konuda çalışkanlık), fedakarlık, tevazu(alçak gönüllülük), sabır, şükretme, hak-adalet, azim, cesaret, empati yapabilme, kibarlık-efendilik-centilmenlik, sorumluluk bilinci, hizmet aşkı, özgüven, idealizm, zamanın kıymetini bilme, insan sevgisi, vatanseverlik, komşuluk, hayvan ve ağaç sevgisi, çevre bilinci, çatışma ve öfke yönetimi vb duyguları ve özellikleri nasıl kazandıracağız?

61 Onları; Kibir, kendini beğenme, yalan, dedikodu, zalimlik, hırs, hıyanet, iftira, başkalarının ayıplarını araştırma, sır tutmama, nefret, kin, intikam, saygısızlık, ben merkezcilik, çıkarcılık, bencillik, açgözlülük, cimrilik, savurganlık, aşırı tüketim hırsı, lüks merakı, küçük görme, dalga geçme, alay etme, zarar verme, argo konuşma, sövüp sayma, gevezelik, haddini bilmeme, kural kaide dinlememe, ırkçılık, aşiretçilik, cinsiyet ayrımcılığı vb. olumsuzluklardan nasıl koruyacağız? Onları; Kibir, kendini beğenme, yalan, dedikodu, zalimlik, hırs, hıyanet, iftira, başkalarının ayıplarını araştırma, sır tutmama, nefret, kin, intikam, saygısızlık, ben merkezcilik, çıkarcılık, bencillik, açgözlülük, cimrilik, savurganlık, aşırı tüketim hırsı, lüks merakı, küçük görme, dalga geçme, alay etme, zarar verme, argo konuşma, sövüp sayma, gevezelik, haddini bilmeme, kural kaide dinlememe, ırkçılık, aşiretçilik, cinsiyet ayrımcılığı vb. olumsuzluklardan nasıl koruyacağız?

62

63

64 ÇARE?

65 Herkes için geçerli bir yol veya yollar var mı? Bu iş öyle bilgi aktarmak gibi değil. Bir defa bizimle bitmiyor. Üstelik zor. Zaman ve emek istiyor. Ama belki de çok kolay. Neler yapabiliriz? SEVGİYLE BAŞARABİLİRİZ

66 Eylem basamakları: 1.Okulda müdür başkanlığında ilgili ve tecrübeli öğretmenlerden(rehber öğretmen, din dersi öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni dahil) bir değerler eğitimi komisyonu kurulmalı. 2.Öğretmenler kurulunda “Değerler eğitimi” sunusu izlenmeli ve görev dağıtımı yapılmalı 3.İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünden doküman alınmalı 4.İnternetten ve çeşitli kaynaklardan araştırılıp daha çok doküman toplanılabilir. 5.Bir yıllık çalışma programı hazırlanmalı. 6.Sorunlu öğrenciler tespit edilip, gönüllü öğretmenler arasında paylaştırılmalı Birinci hedef kitlemiz çocuklar İkinci hedef kitlemiz ise aileler(anne, baba, kardeş ve diğerleri) Eylem basamakları: 1.Okulda müdür başkanlığında ilgili ve tecrübeli öğretmenlerden(rehber öğretmen, din dersi öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni dahil) bir değerler eğitimi komisyonu kurulmalı. 2.Öğretmenler kurulunda “Değerler eğitimi” sunusu izlenmeli ve görev dağıtımı yapılmalı 3.İl/ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünden doküman alınmalı 4.İnternetten ve çeşitli kaynaklardan araştırılıp daha çok doküman toplanılabilir. 5.Bir yıllık çalışma programı hazırlanmalı. 6.Sorunlu öğrenciler tespit edilip, gönüllü öğretmenler arasında paylaştırılmalı Birinci hedef kitlemiz çocuklar İkinci hedef kitlemiz ise aileler(anne, baba, kardeş ve diğerleri)

67 Yıllık program yaparken; Önce hedefleri belirlememiz gerekiyor. Hangi yanlış duygu, düşünce ve davranış veya hangi olumlu duygu, düşünce ve davranış üzerinde durulacak? Ne zaman, nerede, kimlerle, nasıl, hangi etkinlik yapılacak? Belirli gün ve haftaların tarihleri dikkate alınırsa daha yararlı olabilir. (Engelliler Haftası, Anneler Günü gibi) Uygulama basamakları. Gözlem ve değerlendirme.

68 Önce bilgi sahibi olmamız gerekiyor. Yapacağımız anketler, gözlemler, okul idaresi, öğretmen ve ailelerden alacağımız bilgilerle risk grubundaki öğrencileri tespit etmeliyiz. Televizyon ve internet bağımlısı olanları, Şiddete ve tehdide maruz kalanları, İntihara meyilli olanları Sokakta çalışanları Tacize ve tecavüze maruz kalanları, Özgüveni eksik, sevgisiz, ilgisiz olanları, Ailesi parçalanmış veya anne babasını kaybetmiş olanları, anne-babasının arasında kalanları, Travma geçirenleri, Her çeşit engelli olanları, Çok yoksul olanları, Ve … Bu bilgiler ayrı ayrı dosyalanmalı.

69 Rol Model ihtiyacı Gençlerde, birilerini model alma ihtiyacı var. İyi modeller bulamazsa/sunamazsak boşluğu kötü modeller dolduruyor. Bugünün gençleri, şarkıcı, artist, manken, futbolcu vb rol model olarak alıyorlar ya da medya onlara bunları sunuyor. Gençlere iyi örnekleri tarihin derinliklerinden, kitapların arasından, hayatın içinden nasıl çıkarıp da örnek yapacağız? Yaşanabilir, ulaşılabilir, izinden gidilebilir örnekler… Rol Model ihtiyacı Gençlerde, birilerini model alma ihtiyacı var. İyi modeller bulamazsa/sunamazsak boşluğu kötü modeller dolduruyor. Bugünün gençleri, şarkıcı, artist, manken, futbolcu vb rol model olarak alıyorlar ya da medya onlara bunları sunuyor. Gençlere iyi örnekleri tarihin derinliklerinden, kitapların arasından, hayatın içinden nasıl çıkarıp da örnek yapacağız? Yaşanabilir, ulaşılabilir, izinden gidilebilir örnekler…

70 Herkes için geçerli bir yöntem yok. Katı bir disiplin ters tepiyor. Şiddet uygulamak çözüm değil. Severek, yüreğe dokunarak mesafe almak şansımız daha fazla. Ama bu, kuralsızlık veya her şeyi hoş görmek anlamına gelmiyor. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örnek tutum ve davranışları çok önemli. Okul müdürü, müdür yardımcıları ve öğretmenler, şu hususlara çok dikkat etmelidir: Güler yüz, tatlı dil, sevgi, şefkat, samimiyet, öğrencilere yaklaşımda her zaman adalet, hak hukuka saygı, derse zamanında girip çıkma, öğrencilere faydalı olma vb sözden daha çok daha ve kalıcı etkiler bırakır. Yanlışlara uygun yollarla müdahale etmek gerek. Etkili bir dil, empati duygusu geliştirme Herkes için geçerli bir yöntem yok. Katı bir disiplin ters tepiyor. Şiddet uygulamak çözüm değil. Severek, yüreğe dokunarak mesafe almak şansımız daha fazla. Ama bu, kuralsızlık veya her şeyi hoş görmek anlamına gelmiyor. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örnek tutum ve davranışları çok önemli. Okul müdürü, müdür yardımcıları ve öğretmenler, şu hususlara çok dikkat etmelidir: Güler yüz, tatlı dil, sevgi, şefkat, samimiyet, öğrencilere yaklaşımda her zaman adalet, hak hukuka saygı, derse zamanında girip çıkma, öğrencilere faydalı olma vb sözden daha çok daha ve kalıcı etkiler bırakır. Yanlışlara uygun yollarla müdahale etmek gerek. Etkili bir dil, empati duygusu geliştirme

71 Rehber öğretmenlerin fonksiyonu çok önemli. Din dersi öğretmenlerinin de eli çok güçlü. Beden eğitimi öğretmenleri, davranış sorunları olan öğrencileri değişik etkinliklerde değerlendirebilir. Öğrencileri, yararlı etkinliklere yönlendirmek. Ders çalışan, kitap okuyan, sosyal ve kültürel çalışmalara katılan, enerjisini bu tür çalışmalarda boşaltan çocuklar, kolay kolay yanlış davranışlar içine girmezler. Davranışları bozuk çocukların çoğunun ailevi sorunları vardır. Anne- babasından biri veya ikisi ölmüş veya boşanmış olabilir, üvey anne- babanın yanında olabilir. Sevgiye, ilgiye muhtaçtır. Şiddet görüyor olabilir. Veya ekonomik açıdan çok sorunludur. Unutmayalım ki her çocuk, dikkat çekmek, takdir edilmek, beğenilmek, sevilmek ister. Onlara, kendilerini gösterebilecekleri alanlar bulup bu ihtiyaçlarını giderebilirsek çok olumlu sonuçlar alabiliriz. Rehber öğretmenlerin fonksiyonu çok önemli. Din dersi öğretmenlerinin de eli çok güçlü. Beden eğitimi öğretmenleri, davranış sorunları olan öğrencileri değişik etkinliklerde değerlendirebilir. Öğrencileri, yararlı etkinliklere yönlendirmek. Ders çalışan, kitap okuyan, sosyal ve kültürel çalışmalara katılan, enerjisini bu tür çalışmalarda boşaltan çocuklar, kolay kolay yanlış davranışlar içine girmezler. Davranışları bozuk çocukların çoğunun ailevi sorunları vardır. Anne- babasından biri veya ikisi ölmüş veya boşanmış olabilir, üvey anne- babanın yanında olabilir. Sevgiye, ilgiye muhtaçtır. Şiddet görüyor olabilir. Veya ekonomik açıdan çok sorunludur. Unutmayalım ki her çocuk, dikkat çekmek, takdir edilmek, beğenilmek, sevilmek ister. Onlara, kendilerini gösterebilecekleri alanlar bulup bu ihtiyaçlarını giderebilirsek çok olumlu sonuçlar alabiliriz.

72 Televizyon, bilgisayar ve internet bağımlılığı ile mücadele çok önemli Aileleri bilinçlendirmek şart. Ama alternatif meşguliyetler bulmak gerek Gerçek arkadaşlıklar Kitap okumak Spor yapmak Oyun oynamak. Doğa ile buluşturma çalışmaları Geziler Hayvan beslemek Ağaç dikmek Hayır çalışmaları …..

73

74 Kitap okuma 1.Okumayı sevdirecek çalışmalar 2.Günlük okuma saatleri 3.İdareci, öğretmen ve ailelerin katılımını sağlamak 4.Kütüphaneyi geliştirmek 5.Ödünç kitap uygulaması başlatmak

75 Spor Bu yıl üzerinde duracağım en önemli konulardan biri Spor, hem beden, hem ruh sağlığı açısından çok önemli Zamanı en iyi değerlendirme yollarından biri Zararlı alışkanlıklardan, özellikle televizyon ve internetten uzak durmak için en uygun alternatiflerden biri Beden eğitimi öğretmenlerinin öncülüğünde  Herkes için spor  İdareci, öğretmen ve öğrenci için  Mümkün olduğu kadar aileleri de katmak lazım  Okulda, okul dışında  Ferdi veya takım sporu  Herkese uygun bir spor dalı mutlaka vardır.  Herkes için en uygunu ise yürüyüş Spor Bu yıl üzerinde duracağım en önemli konulardan biri Spor, hem beden, hem ruh sağlığı açısından çok önemli Zamanı en iyi değerlendirme yollarından biri Zararlı alışkanlıklardan, özellikle televizyon ve internetten uzak durmak için en uygun alternatiflerden biri Beden eğitimi öğretmenlerinin öncülüğünde  Herkes için spor  İdareci, öğretmen ve öğrenci için  Mümkün olduğu kadar aileleri de katmak lazım  Okulda, okul dışında  Ferdi veya takım sporu  Herkese uygun bir spor dalı mutlaka vardır.  Herkes için en uygunu ise yürüyüş

76 Ağaç dikim çalışmaları Şanlıurfa yeşili en az illerimizden biri Valiliğin konuyla ilgili önemli çalışmaları var Biz de katkıda bulunabiliriz  Her bakımdan en faydalı çalışmalardan biri  Sağlık için  Çevre için  Geleceğimiz için  Gençlerimizde yeşil kültürü ve çevre bilinci oluşturmak için  Enerjilerini yanlış yerlerde değil yararlı bir alanda tüketmeleri için de çok iyi bir alternatif Okul bahçesini ağaçlandırmak Hatıra ormanı oluşturmak Köyleri ağaçlandırmak Ağaç dikim çalışmaları Şanlıurfa yeşili en az illerimizden biri Valiliğin konuyla ilgili önemli çalışmaları var Biz de katkıda bulunabiliriz  Her bakımdan en faydalı çalışmalardan biri  Sağlık için  Çevre için  Geleceğimiz için  Gençlerimizde yeşil kültürü ve çevre bilinci oluşturmak için  Enerjilerini yanlış yerlerde değil yararlı bir alanda tüketmeleri için de çok iyi bir alternatif Okul bahçesini ağaçlandırmak Hatıra ormanı oluşturmak Köyleri ağaçlandırmak

77

78 Kaynaştırma Çalışmaları  Zengin-fakir  Türk-Kürt-Arap-Roman vb  Şehirli-köylü  Kız-erkek  Sağlam-engelli  Sosyal-içe kapanık  …..

79 Sigara ile mücadele MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ YÖNETMELİĞİ 6. Madde C. Eğitim-Öğretim Hizmetleri İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin görevleri 5. fıkra “Öğrencileri ve gençleri kumar, içki, sigara, uyuşturucu maddeler ve yasaklanmış ya­yınlardan korumak için gerekli tedbirleri almak ve dikkate değer görülen durumları ilgili makamlara bildirmek” tir. Sigara ile mücadele MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ YÖNETMELİĞİ 6. Madde C. Eğitim-Öğretim Hizmetleri İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin görevleri 5. fıkra “Öğrencileri ve gençleri kumar, içki, sigara, uyuşturucu maddeler ve yasaklanmış ya­yınlardan korumak için gerekli tedbirleri almak ve dikkate değer görülen durumları ilgili makamlara bildirmek” tir.

80 Sigara içilmez, çekilir. Öğrenciler arasında çok yaygın. Sigaranın sağlığa olan zararının yanında birçok başka tehlikeye ilk adım olma gibi bir yanı var. Kampanyamız devam ediyor.  İçenler bıraksın  İçmeyenler içmesin  Herkes sigara ile mücadele etsin.  İdareci, öğretmen, öğrenci, aile ve herkes Sigara içilmez, çekilir. Öğrenciler arasında çok yaygın. Sigaranın sağlığa olan zararının yanında birçok başka tehlikeye ilk adım olma gibi bir yanı var. Kampanyamız devam ediyor.  İçenler bıraksın  İçmeyenler içmesin  Herkes sigara ile mücadele etsin.  İdareci, öğretmen, öğrenci, aile ve herkes

81 Aile Eğitimi: Veli toplantıları, klasik, sıkıcı ve verimsiz olmaktan kurtarılmalı, daha kaliteli hale getirilmelidir. İmkan nispetinde ikramlarda bulunulabilir. Varsa bir salonda toplu konuşmalar yapılır, filmler, sunular izlettirilebilir. Veli ziyaretleri çok etkili Ailelere yönelik eğitim seminerleri verilmelidir. Aşırı ilgi ve sevgi gösterileri de yanlış, ilgisiz ve sevgisiz bırakmak da. Aşırı baskı da yapmamalı, tamamen kontrolsüz de bırakmamalıdır. Moral bozucu tavırlardan, çocuğu başkalarıyla kıyaslamaktan, potansiyelinin üzerinde beklentilerden, her türlü şiddetten uzak durmalıdır. Aile Eğitimi: Veli toplantıları, klasik, sıkıcı ve verimsiz olmaktan kurtarılmalı, daha kaliteli hale getirilmelidir. İmkan nispetinde ikramlarda bulunulabilir. Varsa bir salonda toplu konuşmalar yapılır, filmler, sunular izlettirilebilir. Veli ziyaretleri çok etkili Ailelere yönelik eğitim seminerleri verilmelidir. Aşırı ilgi ve sevgi gösterileri de yanlış, ilgisiz ve sevgisiz bırakmak da. Aşırı baskı da yapmamalı, tamamen kontrolsüz de bırakmamalıdır. Moral bozucu tavırlardan, çocuğu başkalarıyla kıyaslamaktan, potansiyelinin üzerinde beklentilerden, her türlü şiddetten uzak durmalıdır.

82

83 Örnek çalışmalar Huzurevi, Çocuk Esirgeme Kurumu, Engellilerle ile ilgili okullar, sivil toplum örgütlerini ziyaretler Kardeş okul uygulaması Yardım çalışmaları, giyecek, yiyecek, kırtasiye vb yardım kampanyaları Okuldaki fakir çocuklara yönelik çalışmalar Pet şişe kapağı, pil, kağıt vb toplama kampanyası. Geliri ile yardım yapılabileceği gibi çevre bilinci kazandırmada da faydası olabilir. Bu çalışmalara veliler ve diğer kuruluşlar da dahil edilebilir. Okuldaki fazla eşyalar ihtiyacı olan okullara verilebilir. Örnek çalışmalar Huzurevi, Çocuk Esirgeme Kurumu, Engellilerle ile ilgili okullar, sivil toplum örgütlerini ziyaretler Kardeş okul uygulaması Yardım çalışmaları, giyecek, yiyecek, kırtasiye vb yardım kampanyaları Okuldaki fakir çocuklara yönelik çalışmalar Pet şişe kapağı, pil, kağıt vb toplama kampanyası. Geliri ile yardım yapılabileceği gibi çevre bilinci kazandırmada da faydası olabilir. Bu çalışmalara veliler ve diğer kuruluşlar da dahil edilebilir. Okuldaki fazla eşyalar ihtiyacı olan okullara verilebilir.

84


"DÜNYA VE BİZ Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yoğun. Her tarafta büyük bir değişim ve dönüşüm var. Bütün değişimler gibi sancılı oluyor. Olumlu," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları