Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Cengiz KARABAYIR İGEME Uzmanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Cengiz KARABAYIR İGEME Uzmanı"— Sunum transkripti:

1 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Cengiz KARABAYIR İGEME Uzmanı

2 Yıllara Göre Bartın’ın İhracatı YıllarFirma SayısıMilyon $ , , , , , , , , , , ,16

3 Yıllara Göre Bartın’ın İhracatı

4 Türkiye İhracatı

5 Yıllara Göre Bartın’ın İhracatı

6 Türkiye İhracatı İçindeki Payı : % 0037 İl Sıralaması : 69 Türkiye 2006 Yılı İhracatı : Milyon $ Bartın 2006 Yılı İhracatı : 3,16 Milyon $ Bartın’ın Türkiye İhracatı İçindeki Payı

7 Bartın’ın İhraç Ürünleri (1.000 $) GTİPÜrünler Mobilyalar Plastikten Mamul Eşya Seramik Mamulleri Makina ve Cihazlar Örme Giyim Eşyası Örülmemiş Giyim Eşyası Konserveler Yelkenli Tekneler Müstehzar Kurutucu Maddeler Aluminyum Eşyalar Hububat Tutkal ve Yapıştırıcılar Masa Örtüleri2513

8 Yıllara Göre Bartın’ın İthalatı YıllarFirma SayısıMilyon $ , , , , , , ,74

9 Bartın’ın İthal Ürünleri (1.000 $) GTİPÜrünler Ağaç - Tomruklar Taş kömürü Özel Dokunmuş Mensucat Plastik hammaddeleri Makine ve Cihazlar Sentetik, Polyester Dokumalar Dokumaya Elverişli Lifler Dizel Taşıtlar Yağlı Tohumlar Seramik mamulleri Pamuk913113

10 Türkiye İhracatı İçindeki Payı : % 011 İl Sıralaması : 54 Türkiye 2006 Yılı İthalatı : Milyon $ Bartın 2006 Yılı İthalatı : 15,74 Milyon $ Bartın’ın Türkiye İthalatı İçindeki Payı

11 - Mobilya Sanayi - Plastik Sanayi - Yapı Malzemeleri - Tekstil, Konfeksiyon - Bartın’ın İhracat Açısından Potansiyel Ürünleri

12

13

14

15

16 İŞLETMEMİZ İHRACAT YAPMAYI PLANLIYOR !

17 Strateji tasarlanması Hedef pazardaki potansiyeli araştırmak + Hedef pazarı değerlendirmek + Hedef pazardaki müşteri tutumlarını saptamak

18 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? Geniş bilgi için: İhracatta pratik bilgiler Dış pazar araştırması nasıl yapılır?

19 Sağlam bir ihracat stratejisi kurmak için: DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI Neden Yapıyoruz? * İhracat kararımız doğru mu? * Hedef pazar seçimimiz doğru mu? Ne elde edeceğiz? * Hedef pazarda ürüne talep var mı? * Benim ürünümü alacaklar mı?

20 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI Nasıl Yapılır? * Masa başı araştırması * Alan araştırması

21 MASA BAŞI ARAŞTIRMASI 1.Ürünün özellikleri / dış ticaret sınıflandırması 2.Hedef pazardaki tüketim (pazarın büyüklüğü, bölümleri, eğilimler, tüketim eğilimleri) 3.Hedef pazarda üretim, ithalat, ihracat 4.Hedef pazarda ticaretin yapısı (dağıtım kanalları) 5.Hedef pazara giriş (kalite standartları, ambalajlama, işaretleme, etiketleme, çevre ile ilgili kısıtlamalar, gümrük vergileri, kotalar, ödeme yöntemleri, teslimat koşulları,vs) 6.Hedef pazarda fiyatlar ve kar marjları, fiyat bilgisi için kaynaklar 7.Hedef pazardaki ticari yayınlar + fuarlar 8.Hedef pazardaki potansiyel alıcıların + ilgili kurum ve kuruluşların adresleri

22 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Ürünümüzün Gümrük Tarife Pozisyon Numaraları (GTİP): : Oturmaya Mahsus Mobilyalar : Diğer Mobilyalar : Yüksekliği ayarlanabilen döner koltuk ve sandalyeler : Ahşap iskeletli, oturmaya mahsus, içi doldurulmuş mobilyalar : Hazır mutfak üniteleri SITC Standard Sanayi Ticaret Sınıflandırması: 821 : Mobilya Aksam ve Parçaları

23 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Türkiye’nin Mobilya ihracatı, Değer: Milyon dolar GTİP TOPLAM

24 Türkiye’nin Mobilya İhracatı, Değer: Milyon dolar

25 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Türkiye’nin Mobilya ihracatı yaptığı ilk 15 ülke, 2006, Milyon dolar ALMANYA 103 IRAK 55 FRANSA 44 HOLLANDA 38 YUNANİSTAN 38 İRAN 31 İNGİLTERE 31 ROMANYA 25 RUSYA FEDERASYONU 22 A.B.D. 22 KUZEY KIBRIS T.C. 19 AVUSTURYA 17 AZERBAYCAN-NAHÇ. 16 SUUDİ ARABİSTAN 16 BELÇİKA 15

26 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Türkiye’den hangi firmalar ihracat yapıyor? Ürün Adı Ürün: Mobilya

27 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Dünya İthalatı: World estimation43,850,479 United States of America13,818,887 Germany5,182,747 United Kingdom2,898,479 France2,642,438 Canada2,515,126 Japan1,734,698 Belgium1,389,729 Spain1,048,213 Netherlands843,766 Mexico760,408 Austria705,809 Italy691,261 Switzerland671,38 Australia638,43 Sweden620,531 Czech Republic499,124

28 BİR ÖRNEK: Mobilya üreticisiyiz. İhracat yapmak istiyoruz Verilere göre hedef ülke seçilmesi -Hedef ülkelere ihracat yapan ülkelerin incelenmesi -Hedef ülkelerin gümrük vergileri (http://mkaccdb.eu.int ) : -Hedef ülkelerde düzenlenen fuarlar

29 ALAN ARAŞTIRMASI Nasıl yapılır? 1.Hedef pazardaki alıcılarla yüz yüze görüşme 2.Hedef pazarda ürünün satışa sunulduğu yerleri ziyaret (perakendeciler, toptancılar, show roomlar, depolar, zincir mağazalar, marketler) 3.Hedef pazarda ürün ile ilgili bir fuarı gezme ve/veya fuara katılma

30 MUHTEMEL SONUÇLAR: * Hedef pazara ihracata hemen başlayabilirim! * Hedef pazara ihracat yapabilmem için ürünümde ve/veya teklifimde değişiklik yapmam gerekiyor. * Hedef pazara ihracat yapmam kısa vadede mümkün görünmüyor.

31 Tüm bu konularda destekler var! İhracata Yönelik Devlet Yardımları -Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi -Pazar Araştırması Raporları ve İstatistik Satın Alınması ile İlgili Üyelik Giderlerinin Desteklenmesi -Elektronik Ticaret Sitelerine Üyelik Giderlerinin Desteklenmesi -Sektörel Nitelikli Ticaret Heyeti Programları

32 Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi Destekten Yararlananlar -- Şirketler, % Sektörel Dış Ticaret Şirketleri, % 80 Şirketler için bir yılda en fazla 5 adet SDŞ’ler için bir yılda en fazla 10 adet (Proje başına en fazla )

33 Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi A). Ulaşım B). Konaklama C). Satın Alınan Doküman ve Hizmetler

34 A). Ulaşım - Uçak, Otobüs, Tren, Gemi Bileti - Şehirlerarası ulaşım giderleri - Araç Kiralama (günlük 50 $, en fazla 500 $) Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi

35 B). Konaklama - Günlük en fazla 200 $ (oda + kahvaltı) Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi

36 C). Satın Alınan Doküman ve Hizmetler - Tercümanlık Hizmeti Gideri (günlük 75 $) - Basılı Doküman ve Yayın Gideri (proje başına en fazla 750 $)

37 Pazar Araştırması Projelerinin Desteklenmesi İbraz Edilecek Belgeler - Dilekçe - Başvuru Formu - İmza Sirküleri - Maliye Bakanlığına Muhatap Taahhütname - Harcama Belgeleri - Pazar Araştırması Sonuç Raporu - Görüşme Formu - Ticaret Sicili Gazetesi (sermaye paylarını gösteren) SSK Bildirgesi

38 İGEME’DEN NASIL FAYDALANABİLİRİM ?

39 İlginize Teşekkür Ederim Cengiz KARABAYIR İGEME Uzmanı Tel: /290


"T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Cengiz KARABAYIR İGEME Uzmanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları