Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

29.03.2015Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Yrd. Doç. Dr. Fikret KORUR Mehmet.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "29.03.2015Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Yrd. Doç. Dr. Fikret KORUR Mehmet."— Sunum transkripti:

1 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Yrd. Doç. Dr. Fikret KORUR Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Dilber DEMİRTAŞ Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi, OFMAE Bölümü

2 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ İÇERİK Küçük ÇocukKüçük Çocuk Yenilikçi ve Eleştirel Düşüncenin Önündeki 10 ENGEL?Yenilikçi ve Eleştirel Düşüncenin Önündeki 10 ENGEL? Öğrenme ve Öğretme SüreciÖğrenme ve Öğretme Süreci Yapılandırmacı YaklaşımYapılandırmacı Yaklaşım Öğrenciler En İyi Nasıl Öğrenir?Öğrenciler En İyi Nasıl Öğrenir? Öğrenme ÜçgeniÖğrenme Üçgeni Hangi Yöntem En İyi?Hangi Yöntem En İyi? Öğrenim/Öğretim Yöntem ve StratejileriÖğrenim/Öğretim Yöntem ve Stratejileri

3 Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy

4 Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde Okula giden bir küçük çocuk vardı. O küçücüktü, Ve okul da koskocaman. Ve küçük çocuk, Avluya açılan bir kapıdan geçip, Sınıfına hemencecik girebileceğini öğrenince Mutlu oldu. Ve, gözünde okul ona Artık koskocaman gözükmedi.

5 Bir sabah Artık uzunca bir süredir küçük çocuk okullu iken Öğretmen dedi ki: Bugün bir resim çizeceğiz. ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ Ne güzel! ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Resim yapmasını severdi. Bir sürü resim çizebilirdi: Aslanlar, kaplanlar, Tavuklar, inekler, Trenler, gemiler- Hemen pastel boya kutusunu çıkarıverdi. Ve çizmeye koyuldu.

6 Bekleyin! Fakat öğretmen seslendi: ‘Bekleyin! Daha hemen başlamayın! Daha hemen başlamayın!’ Herkesi süzdü, hazırlar mı diye baktı.

7 Şimdi ‘Şimdi’ dedi öğretmen, Çiçekler çizeceğiz. ‘Çiçekler çizeceğiz.’ Nehoş ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Çiçek çizmeyi çok severdi. Ve güzel mi güzel çiçekler çizmeye başladı. Pembe ve mavi ve turuncu boyalarıyla. Bekleyin! Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi. ‘Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi.’ Onunki kırmızıydı, yeşil saplı. Haydi ‘Haydi’ dedi öğretmen. Artık başlayabilirsiniz. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

8 Küçük çocuk, öğretmenin çiçeğine baktı. Sonra da kendi çiçeğine. Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevmişti, Fakat bunu söyleyemedi, Defterindeki sayfayı çevirdi Ve öğretmeninkine benzer bir çiçek çizdi. Kırmızıydı, yeşil saplı.

9 Başka bir gün, Küçük çocuk kapıyı dışardan Kendi başına açmıştı, Ve o anda öğretmen şöyle dedi: Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız. ‘Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız.’ Ne güzel! ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Killi çamurla oynamayı severdi.

10 Killi çamurdan bir sürü şey yapabiliyordu: Yılanlar ve kardan adam, Filler ve fareler, Arabalar ve kamyonlar- Ve killi çamura elini uzattı. Bir avuç almak için çekiştirirken çamuru, Öğretmen dedi ki: Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi! ‘Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi!’ Herkesi süzüp, hazırlar mı diye baktı.

11 Şimdi ‘Şimdi’ dedi öğretmen, Bir kap yapacağız. ‘Bir kap yapacağız.’ Nehoş ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Kap yapmayı çok severdi. Ve her boyda türlü şekillerde kaplar yapmaya başladı. Bekleyin! Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı. ‘Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı.’ Ve herkese gösterdi, derin bir kabın Nasıl yapılacağını. Haydi ‘Haydi’ dedi öğretmen. Artık başlayabilirsiniz. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

12 Küçük çocuk öğretmenin kabına baktı. Sonra da kendininkine. Kendi yaptığı kabı öğretmeninkinden daha çok sevdi. Fakat birşey söylemedi. Elindeki killi çamuru bir top halinde yuvarladı yine. Ve öğretmeninki gibi bir kap yaptı. Derin bir kap.

13 Ve çok geçmeden Küçük çocuk beklemeyi öğrendi, Ve izlemeyi, Ve tam öğretmeninki gibi şeyler yapmayı. Ve çok geçmeden Kendi başına artık hiçbirşey yapmadı.

14 Bir gün geldi Küçük çocuk ve ailesi Başka bir eve taşındılar, Başka bir şehirde, Ve küçük çocuk Başka bir okula gidiyordu tabii ki.

15 Bu okul, öncekinden Daha da büyüktü. Ve sınıfına Avludan bir kapı da yoktu. Üst kata yüksek basamaklardan çıkmak zorundaydı, Ve uzun bir koridor boyunca Gitmeliydi sınıfına.

16 Ve daha ilk günü Yeni okulunda, Öğretmen seslendi Bugün bir resim çizeceğiz. ‘Bugün bir resim çizeceğiz.’ Ne güzel! ‘Ne güzel!’ dedi küçük çocuk, Ve öğretmeni bekledi, Ne yapılacağını söylemesi için. Fakat öğretmen, bir şey söylemedi. Sadece sınıfta sıraların arasında dolaştı.

17 Küçük çocuğa geldiğinde Sen resim çizmek istemiyor musun? ‘Sen resim çizmek istemiyor musun?’ dedi. Evet. ‘Evet.’ Dedi küçük çocuk, Ne çizeceğiz? ‘Ne çizeceğiz?’ Sen çizmeden, ben bilemem ki? ‘Sen çizmeden, ben bilemem ki?’ dedi öğretmen. Nasıl çizmemi istiyorsunuz? ‘Nasıl çizmemi istiyorsunuz?’ diye sordu küçük çocuk. Niçin? Nasıl istiyorsan öyle. ‘Niçin? Nasıl istiyorsan öyle.’ Dedi öğretmen.

18 Ve her renk olabilir mi? ‘Ve her renk olabilir mi?’ diye sordu küçük çocuk. Her renk ‘Her renk’ dedi öğretmen. Eğer herkes aynı resmi çizseydi ‘Eğer herkes aynı resmi çizseydi Ve aynı renkleri kullansaydı, Ve aynı renkleri kullansaydı, Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Ve hangisinin hangisi olduğunu. Ve hangisinin hangisi olduğunu.’

19 Bilmiyorum ‘ Bilmiyorum ’ dedi küçük çocuk.

20 Ve kırmızı bir çiçek çizmeye başladı, yeşil saplı.

21 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Sorgulamamak yenilikçi düşünce yetilerinize ket vurur. Dünya’ya herkesin baktığı gibi bakmaya başladığınızda beyninizde mental (zihinsel) bloklar – engeller oluşur. “GERÇEK” “NORMAL” “YAKLAŞIM” “GÜVEN” “MERAK” “SORGULAMA” “BAKIŞ AÇISI” Yenilikçi ve Eleştirel Düşüncenin Önündeki 10 ENGEL?

22 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR 1. “Doğru” cevabı bulmaya çalışmak! 2. Mantıksal Düşünme. 3. Kurallara (her şart ve koşulda) Uyma. 4. Pratik Olma 5. Çalışmak oyun değildir (Fikir üretme aşamasında yapılanların çalışma kadar değerli olduğu) 6. ‘Benim İşim Değil’ demek. 7. “Ciddi” bir insan olmak. 8. Belirsizlikleri Önlemek 9. “Yanlış” olmak (yapmak) kötüdür 10. ‘Ben yenilikçi değilim’ demek Yenilikçi ve Eleştirel Düşüncenin Önündeki 10 ENGEL

23 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Öğrenme nedir?Öğrenme nedir? Öğrenme teorileri: Davranışçı Öğrenme YaklaşımlarıDavranışçı Öğrenme Yaklaşımları Bilişsel Öğrenme YaklaşımlarıBilişsel Öğrenme Yaklaşımları Sosyo-Bilişsel Öğrenme YaklaşımlarıSosyo-Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları Yapılandırıcı Öğrenme YaklaşımlarıYapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımları ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

24 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR 1.Öğrencinin ihtiyaçlarının ve ilgilerinin araştırılması ve değer verilmesi. 2.Yeni öğrendiklerinin eski bildiklerinin üzerine öğrenciler tarafından entegre edilmesi. 3.Öğrendikleri öğrencinin gerçek hayat deneyimleri ile ilişkilendirilmesi. 4.Derslerin önemli kavramlar üzerine kurulması. 5.Ölçümlerin öğrenmenin bir parçası olarak yanlış/doğru bulmak için değil öğrencinin öğrenmesini izlemek (denetlemek) için yapılması. Yapılandırıcı Yaklaşımın Temelleri

25 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Öğrenci özerkliğini, teşebbüsünü teşvik ve kabul eder,Öğrenci özerkliğini, teşebbüsünü teşvik ve kabul eder, El becerisine ait, etkileşimsel ve fiziksel materyaller ile beraber birincil kaynakları ve ham verileri kullanır,El becerisine ait, etkileşimsel ve fiziksel materyaller ile beraber birincil kaynakları ve ham verileri kullanır, Yapılandırmacı öğretmenler sınıf aktivitelerini oluştururken sınıfla, analiz et, tahmin et ve yarat gibi bilişsel terminolijinin basamaklarını kullanır.Yapılandırmacı öğretmenler sınıf aktivitelerini oluştururken sınıfla, analiz et, tahmin et ve yarat gibi bilişsel terminolijinin basamaklarını kullanır. Öğrencilerden aldıkları dönütlerin, dersleri yönlendirmesine, öğretim stratejilerini ve içeriği değiştirmesine izin verir,Öğrencilerden aldıkları dönütlerin, dersleri yönlendirmesine, öğretim stratejilerini ve içeriği değiştirmesine izin verir, Kendi kavramlarını öğrencilerle paylaşmadan önce, bu kavramlara ilişkin öğrencilerin anlayışlarını araştırır,Kendi kavramlarını öğrencilerle paylaşmadan önce, bu kavramlara ilişkin öğrencilerin anlayışlarını araştırır, Öğrencilerin diğer öğrencilerle ve öğretmenle etkileşime girmelerini teşvik eder,Öğrencilerin diğer öğrencilerle ve öğretmenle etkileşime girmelerini teşvik eder, Açık uçlu sorular sorar ve öğrencilerin birbirlerine sorular sormalarını, tartışmalarını teşvik ederek, öğrencinin araştırma yapmasına destek olur,Açık uçlu sorular sorar ve öğrencilerin birbirlerine sorular sormalarını, tartışmalarını teşvik ederek, öğrencinin araştırma yapmasına destek olur, Öğrencilerin kavramlarla ilgili ilk yanıtlarını genişletmelerini, ayrıntılandırmalarını bekler,Öğrencilerin kavramlarla ilgili ilk yanıtlarını genişletmelerini, ayrıntılandırmalarını bekler, Öğrencilerin ilk hipotezlerinde çelişkiler ve tartışmalar yaratan deneyimler sunar,Öğrencilerin ilk hipotezlerinde çelişkiler ve tartışmalar yaratan deneyimler sunar, Sorular sorduktan sonra öğrencilerin yanıtlarını oluşturmaları için yeterince zaman verir,Sorular sorduktan sonra öğrencilerin yanıtlarını oluşturmaları için yeterince zaman verir, Öğrencilerin metaforlar oluşturması ve kavramlarla ilgili ilişkiler kurması için zaman verir,Öğrencilerin metaforlar oluşturması ve kavramlarla ilgili ilişkiler kurması için zaman verir, Çoğunlukla öğrenme halkası (keşif, terim taınıtımı ve kavramı uygulama) yaklaşımını kullanarak öğrencilerin sürekli merakını besler. Brooks ve Brooks (2001:101)Çoğunlukla öğrenme halkası (keşif, terim taınıtımı ve kavramı uygulama) yaklaşımını kullanarak öğrencilerin sürekli merakını besler. Brooks ve Brooks (2001:101) Yapılandırmacı öğretmenler;

26 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Öğrenciler En İyi Nasıl Öğrenir? İçeriği güncel hayattaki bilgilerle sınırla Öğrenci ilgileriyle ilişkilendir Öğrenciyi zihinsel olarak aktif hale getir Öğrenciyi fiziksel olarak aktif hale getir Öğrenciyi öğrenmesinden sorumlu tut.

27 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Gerçekten yapmak Gerçek deneyimin simülasyonu Drama türü sunum yapmak Konuşma yapma Bir tartışmaya katılma Yerinde yapıldığını görme Bir gösteriyi izleme Bir Sergiye bakma Bir film izleme Resme bakma Kelime duyma Okuma Katılımın Mahiyeti Edilgen Etken Algılama/ Katılma Yapma Görsel algılama Sözel Algılama İki hafta sonra ne kadar hatırlarız Okuduğumuzun %10’u Gördüğümüzün %30’u Duyup gördüğümüzün %50’si Söylediklerimizin %70’i Söyleyip Yaptıkla- rımızın %90’ı Edgar Dale, Audio-Visual Methods in Teaching (3rd Edn.), Holt, Rinehart, and Winston (1969). Duyduğumuzun %20’si ÖĞRENME ÜÇGENİ (EDGAR DALE)

28 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Duruma göre değişir!Duruma göre değişir! Başarılacak öğrenme hedefleri Öğrencilerin kabiliyeti Öğrenilecek konu Erişilebilir kaynaklar (imkanlar), ve Ayrılan süre HANGİ YÖNTEM EN İYİ?-1

29 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR ÖğrencininÖğrencinin deneyimine, genel yeteneğine, kaygısına ve Başarı, tutum ve motivasyonuna genel yetenek ve öğrenme stillerine göre değişir. HANGİ YÖNTEM EN İYİ?-2

30 Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR Öğrenim/Öğretim Yöntem ve Stratejileri Öğretmen merkezli metotlar Öğrenci merkezli metotlar Klasik sunumGösterimBütün sınıf tartışması Rol yapmaProjeBağımsız çalışma Hikaye anlatımıVideo gösterimiKüçük grup tartışması (akran öğretimi) Kütüphane taraması Öğrenme merkezleri Programlandırılmış bire- bir öğretme SimülasyonOkul gezisiSorgulamaProgramlandırılmış öğrenme Talim egzersiz yapma İşbirliğine bağlı öğrenme KeşfetmeKişileştirilmiş öğrenme sistemleri DramaProblem temelli öğrenme Oyun oynama

31 İşbirliğine Dayalı Öğrenmeİşbirliğine Dayalı Öğrenme Proje Tabanlı ÖğrenmeProje Tabanlı Öğrenme Probleme Dayalı ÖğretimProbleme Dayalı Öğretim Kavramsal Değişim YaklaşımıKavramsal Değişim Yaklaşımı Sorgulayıcı AraştırmaSorgulayıcı Araştırma Rol Yapma ve DramaRol Yapma ve Drama Öğrenme Halkası (3E, 5E ve 7E)Öğrenme Halkası (3E, 5E ve 7E) Çoklu ZekaÇoklu Zeka Öne Çıkan Yöntem ve Yaklaşımlar Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ


"29.03.2015Yrd.Doç.Dr. Fikret KORUR & Dilber DEMİRTAŞ Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Yrd. Doç. Dr. Fikret KORUR Mehmet." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları