Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VE ALGI. RENKLER ve ALGILANAN MESAJLAR İNSANLAR YAŞAMIN HER ANINDA ÇEVRELERIYLE AKTIF BIR ILETIŞIM HALINDEDIR. ALGILAMA KANALLARI SÜREKLI YENI MESAJLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VE ALGI. RENKLER ve ALGILANAN MESAJLAR İNSANLAR YAŞAMIN HER ANINDA ÇEVRELERIYLE AKTIF BIR ILETIŞIM HALINDEDIR. ALGILAMA KANALLARI SÜREKLI YENI MESAJLARI."— Sunum transkripti:

1 VE ALGI

2 RENKLER ve ALGILANAN MESAJLAR İNSANLAR YAŞAMIN HER ANINDA ÇEVRELERIYLE AKTIF BIR ILETIŞIM HALINDEDIR. ALGILAMA KANALLARI SÜREKLI YENI MESAJLARI INSAN BEYNINE ULAŞTIRMAKTADIR. BU KOŞULLAR IÇINDE GÖRSEL ALGILAMA EN HIZLI VE GÜÇLÜ OLANIDIR. GÖRDÜĞÜMÜZ HER NESNENIN GÖRÜNÜŞÜ BIZIM IÇINYENI BIR ANLAM ÜRETMEKTEDIR.

3 ALGISAL OLARAK RENK: BU ANLAMLANDIRMA EYLEMINDE RENGIN AYRI BIR ÖNEMI BULUNMAKTADIR. UNUTULMAMALIDIR KI; INSANOĞLU HER ZAMAN DILIMINDE KIYAFETTEN TUTTUĞU TAKIMA, EVLERIN DUVAR BOYALARINDAN ÜLKELERIN BAYRAKLARINA KADAR HER NESNEYE VEYA EYLEME BIR RENK YÜKLEMIŞTIR.

4 ALGISAL OLARAK RENK: RENK, ÇEVREYLE BIRLIKTE TANIMLANAN BIR OLGUDUR, BU YÜZDEN BILGI VE ILETIŞIM BOYUTUNDA DOĞAL-YAPAY ÇEVREYI ANLAMAK VE ILIŞKIDE BULUNMAK KESIN GEREKLILIKTIR. RENGIN KÜLTÜRLERARASI FARKLI ANLAMLANDIRILMASI DA GÖZ ÖNÜNDE TUTULMALIDIR.

5 ALGISAL OLARAK RENK: SÖZ GELIMI SIYAH, BATI TOPLUMLARINDA MATEMI, ÖLÜMÜ SEMBOLIZE EDERKEN BAZI TOPLUMLARDA AYNIDURUM IÇIN BEYAZIN KULLANILDIĞI GÖRÜLMÜŞTÜR. BATI’DA TURUNCU, ENERJIK, MUTLULUK, HEYECAN KAVRAMLARIYLA ÖRTÜŞEN BIR ANLAM BÜTÜNLÜĞÜNE SAHIPKEN; DOĞU’DA HINDISTAN’DA, KUTSAL BIR RENKTIR. BU NEDENLE REKLAMCILIKTA KULLANIMI BATI’DAKI KADAR YAYGIN DEĞILDIR.

6 Renk Çemberi: Renk Çemberi 1666'da Isaac Newton tarafından oluşturulmuştur. Temel olarak kırmızı, mavi ve sarı ana renkler olarak belirlenmiş ve bu renklerin karıştırılmasından elde edilen 12 tonun yanyana gelmesinden meydana gelmektedir.

7 SICAK ve SOĞUK renkler: renkler, dalga boyu yüksek olan sarı, kırmızıve turuncu gibi renklerden oluşur. Bunun yanısıra dalga boyu daha düşük olan soğuk renkler ise mavi, mor ve yeşildir.

8

9

10

11 KIRMIZI SICAK RENKLERİN BAŞINDA GELİR DALGA BOYU BÜYÜKTÜR, GÖZE ÇARPAR TÜM UYARILAR KIRMIZI RENKLİDİR. DİNAMİK –HAREKETLİ RENKTİR. TONUNA BAĞLI OLARAK İNSANI RAHATSIZ – TEDİRGİN EDEBİLİR ÖNCE ALEV –ALEV İNSANI ÇEKER, SONRA İTER. BAZI GECE KULÜPLERİ ve HAZIR-YEMEK RESTORANLARI BU RENKTİR.

12

13 TURUNCU KIRMIZIDAN SONRA EN SICAK RENKTİR HAREKETLİ, DİNAMİK, DİKKAT ÇEKİCİ, ÇARPICIDIR KIRMIZI GİBİ BİR SÜRE SONRA İNSANI RAHATSIZ ETMEZ DAHA YUMUŞAK, İÇ ACICI, HOŞ BİR RENKTİR.. COŞKU VE CANLILIK DUYGULARI UYANDIRIR MORAL YÜKSELTİCİDİR

14

15 SARI SICAK RENKTİR. AYDINLIĞI, IŞIĞI, GÜNEŞİ ÇAĞRIŞTIRIR İNSANDA COŞKUYU ARTTIRIR, SEVİNÇ VE NEŞ’E DUYGUSU YARATIR ÜRETİMİN, BOLLUĞUN, VERİMLİLİĞİN RENGİDİR YEŞİLE KAÇAN CANLILIĞINI KAYBETMİŞ SARI SOĞUK RENK GİBİ ALGILANIR. SONBAHAR HÜZNÜ YARATAN SOLUK SARI TONLARIDIR

16

17 YEŞİL RAHATLATICI, İÇ AÇICI, HUZUR VERİCİDİR İNSANA FERAHLIK, HUZUR VERİR STATİK / DURGUN BİR RENKTİR: SÜKUNETİ SİMGELER İLKBAHAR VE DOĞANIN UYANIŞINI SİMGELEDİĞİ İÇİN TAZELİK, GENÇLİK VE UMUT HİSSİ VERİR İLAÇLAR BİTKİLERDEN ELDE EDİLDİĞİ İÇİN SAĞLIKLI YAŞAMI ÇAĞRIŞTIRIR. DOKTORLARIN AMELİYAT SIRASINDA GİYDİKLERİ KIYAFET YEŞİLDİR.

18

19 MAVİ EN FAZLA GÖRÜNEN RENKTİR. DENİZ VE GÖKYÜZÜNÜ ÇAĞRIŞTIRIR ÖZGÜRLÜĞÜN, SINIRSIZLIĞIN, SONSUZLUĞUN RENGİDİR STATİK/ DURAĞAN BİR RENKTİR. İNSANDA DİNGİNLİK, SERİNLİK, HUZUR HİSSİ YARATIR DİKKAT ÇEKİCİ OLMADIĞI İÇİN FONDA KULLANILMASI YAPITIN ETKİSİNİ ARTTIRIR

20

21 MOR KIRMIZI VE MAVİNİN KARIŞIMINDAN OLUŞTUĞU İÇİN DEĞİŞİK TONLARI VARDIR. GENELDE ACIYI, HÜZNÜ, ÜZÜNTÜYÜ, DEPRESYONU, İÇE KAPANIKLIĞI ÇAĞRIŞTIRIR. TONLARINA GÖRE HAYAL GÜCÜNÜ, ÇALIŞMA ŞEVKİNİ, YARATICILIĞI ARTTIRDIĞI SÖYLENİR CHOPİN’İN BESTELERİNİ YAPTIĞI ODA MORDUR

22

23 RENKLERIN DILI KIRMIZI: KADINSI, KIZGIN, SEKSI, İŞTAHAÇICI MAVI; ÖZGÜR, RAHAT, TEMIZ. YEŞIL: ÇEVRE ILE ILGILI, TEMIZ. BEYAZ: SOLGUN, TEMIZ, HASTA, RESMI. SIYAH: ÜZGÜN, KORKU, RESMI, SEKSI. MOR: FEMINISTLERIN RENGI. AYRICA SALTANATIN DA RENGI. TURUNCU, IŞTAH AÇICI. GRI: RESMI, SIKICI. KAHVERENGI, DOĞA, KIMLIKSIZ. GÜMÜŞ-ALTIN RENKLERI; LÜKS, ŞIK, PAHALI.

24 Kenan BAŞARAN HOŞÇAKALIN


"VE ALGI. RENKLER ve ALGILANAN MESAJLAR İNSANLAR YAŞAMIN HER ANINDA ÇEVRELERIYLE AKTIF BIR ILETIŞIM HALINDEDIR. ALGILAMA KANALLARI SÜREKLI YENI MESAJLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları