Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BLBS:Almanya Meslek Okulları Öğretmenleri Federal Birliği Bağımsız Alman Mesleki Eğitim Okullarının Görev ve Zorlukları 1 Uelzen, Mesleki Eğitim Okullarına.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BLBS:Almanya Meslek Okulları Öğretmenleri Federal Birliği Bağımsız Alman Mesleki Eğitim Okullarının Görev ve Zorlukları 1 Uelzen, Mesleki Eğitim Okullarına."— Sunum transkripti:

1 BLBS:Almanya Meslek Okulları Öğretmenleri Federal Birliği Bağımsız Alman Mesleki Eğitim Okullarının Görev ve Zorlukları 1 Uelzen, Mesleki Eğitim Okullarına Örnek sunumu Avrupada Çevre Okulu Lefkoşa 14.3.2015 Stefan Nowatschin,Üst/Baş Araştırma Müdürü ve Uzman Tasarımcı BLBS-Federalbaşkan Yardımcısı ve Okul Müdürü Çeviri:Şerife Korucan

2 1.BLBS’nin Tanıtımı 2.BBS I Uelzen Tanıtımı –Avrupada Çevre Okulu -Meslek Okulundan Fazlası -Bölgesel Mükemmelik Merkezi -Öğrenci sayısı/okul şekli -Okul Profili ? -Geleceğin birlikte şekillendirilmesi -Giriş ve rehber ilkelerle rehber model -Personel yapısı -Maliyetler -Personel Bütçesi -Belediye Bütçesi -Organisazyon Planı -Görev ve Sorumluluklar -Çekirdek Görevler –Modeli (KAS) -Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi -Özel rehber Konular -Hedef belirleme temelinde Yönetim -Zorluklar -Ortaklıklar ve İşbirlikleri -Geleceğe Yönelimler -

3 BLBS ’in Federal Yönetim Kurulu Eugen Straubinger: Federal Başkan Wolfgang Lambi :Federal Başkan Yardımcısı Dr.Sven Mohr :Federal Başkan Yardımcısı Stefan Nowatschin :Federal Başkan Yardımcısı Lilian Schwarzweller :Federal Başkan Yardımcısı Tea Kuhs :Sekreter Jens Mißfeldt :Veznedar/Sayman Federal Şube Yerleşkesi: Friedrichstraße 169/170 D-10117 Berlin Tel.+49-30-40816650 www.blbs.de E-mail:Verband@blbs.de

4 BLBS’in Anlamı : Mesleki Okullarda öğretmenlik mesleği icra eden üniversite eğtimli öğretmenler tarafından yüksek kaliteli eğitim seviyesinin korunması, Mesleki prensiplerin korunması ve meslek ötesi kişilik eğitimine yönelik derslerin güvencesi ve giderek artan avrupalılaşma çerçevesinde yabancı dil derslerinin geliştirimesi, Okul başarılarının(notlar) dual (çift) sistem çerçevesinde teorik bitirme sınavının bir parçası olarak alınması ve yaşamboyu öğrenme sürecinde eşlik eden destek olması, Mesleki ve/veya genel eğitim okullarından(liseler) elde edilen mezuniyetlerin denkliği ve Mesleki Okullardaki tam zamanlı eğitimden gelen mezunların tanınması.

5 4 yılda bir gerçekleştirilen ‘‘ Alman Meslek Okulları Günü’’ nün program özelliği bulunmaktadır. Bunların sonuncusu ‘’24.Alman Meslek Okulları Günü’’ 2013 de Şansölye’nin himayesinde Potsdam’da gerçekleştirildi. BLBS, Mesleki Okulların aşağıdaki çalışma alanlarında kendisini uzman olarak tanımlamaktadır:. Ders- kalite ve okul gelişimi, sertifikalama ve mükemmeliyet merkezlerinin geliştirilmesi, öğretmen eğitimi, gelişim ve ileri eğitim, dual(çift) ve tam zamanlı okul sisteminde meslek eğitimi, meslek okullarına dahil olmak, sağlık, sosyal ve mesleki uygulama alanlarında öğretim elemanları yetiştirmek, hizmet ve toplu iş hukuku ve. Uluslararası ortaklıklar ve uluslararası eğitim. Yılda 10 kez yayımlanan, 20,000 adet baskısı olan ‘’Mesleki Okul’’ adlı mesleki eğitim dernek dergisi ile BLBS avrupanın en büyük yayımcısı konumundadır.

6 Eğitim fuarında tanıtımından resimler Meslek okulundan fazlası Uelzen Meslek okulu I Bölgesel Mükemmellik Merkezi RESİMLİ………………..

7 Meslek okulundan fazlası Uelzen Meslek okulu I Bölgesel Mükemmellik Merkezi RESİMLİ……………….. Eğitim fuarında tanıtımından resimler

8 Öğrenci sayısı(1391 yarı zamanlı-part time/670 tam zamanlı) (2.112)20161 öğrenciye orta okuldan lise bitirmeye kadar eğitim veriyoruz. (Statistik Kasım 2012) Kasım 2014 Meslek Lisesi ( 158) 180 Teknik Lise (307) 328 Meslek Okulu (1.313) 1233 Mesleki Teknik Okul (277) 274 Mesleğe Geçiş Okulu BEK (12) -- BVJ (21) 29

9 OKUL PROFİLİ? Avrupada Çevre Okulu ? Okul ortaklıkları?AB -Hareketliliği/Dolaşımları ! Azalan öğrenci sayısı (2112 öğr. Kas. 2014 1700 öğr.(?) 2020 yılında Okul gelişim değerlendirmesine göre) -Geleceğe yönelik eğitim arzına ilişkin oylama Örn. Yatılı bir eğitim (blok eğitim) v.b. Bölgeler üstü eğitim için gerekli mi – örn:Bankacı -…Diğer fikirlere açığız !

10 Geleceğimizi birlikte şekillendirelim ! Okul birliğinin her üyesi BBS I Uelzen’in imaj ve başarısı için ortak sorumlu olup, onu şekillendirme şansına sahiptir.

11 Giriş Meslek eğitim okulları I Uelzen 1832’de kuruldu ve bu okullar avrupada engelsiz bir çevre okuludurlar. ‘‘Geleceği birlikte şekillendirelim’’ sloganına sadık.Organizasyon şekli olarak kendimizi bölgesel mükemmeliyet merkezine ve okul yaşamımızda da Alman sürdürülebilirlik koduna göre yön veriyoruz. Sürdürülebilir gelişim, şimdiki neslin yaşam kalitesini güvence altına alan ve ayni zamanda gelecek nesle ayni zamanda kendi yaşamını şekillendirmesinde seçme imkanı sağlaması anlamındadır. Buna şunlar dahildir : -İnsan hakları, küresel sorumluluk ve barışçıl problem çözümü anlamında sosyal sürdürülebilirlik. -Gelecek nesiller için doğal çevrenin korunması anlamında ekolojik sürdürebilirlik, - kaynakların bilinçlli kullanımı ile ekonomik sürdürebilirlik ve Sürdürülebilir eğitim gençlerin ve genç yetişkinlerin bireysel davranışları ve yaratıcılık yeteneklerinin geliştirilmesi ile yaşamaya değer bir gelecek kazanmalarını amaçlamaktadır. Sürdürülebilir bir gelişim için eğitim bizim için kılavuz düşüncedir ki ders ve okul yaşamının şekillendirilmesinde ve de ayrıca sorumluluk bilinci ile özel yaşamımızın sürdürülebilmesi anlamındadır. Okul paydaşları ve BBS I Uelzen’in İdaresi sürdürülebilirlik düşüncesi ile yaşıyor ve böylece bölgede örnek olma özelliğine sahiptir.

12 Rehber İlkelerle Rehber Modelimiz Rehber ilkeler okul programımızın temelini oluşturmaktadır. Burada öğrenciler işimizin odak noktasındadırlar. -Okulumuzdaki eğitim ve öğretim görevimizde pedagojik kurallara göre hareket ediyoruz. Günümüzde ve gelecekte yetkin hareket edebilen öğrencilerin yetiştirildiği mesleki yönelim konseptine göre eğitim veriyoruz. -Öğrencilerimizi yaşam boyu sürdürülebilir öğrenme sürecinde destekliyoruz. -Ekolojik bilinç ve sürdürülebilirlik temel felsefesini teşvik ediyoruz. -Orta öğretim okulları, bölgedeki üniversiteler ve çift ortaklık şirketlerimiz ile işbirliği içinde üçlü mesleki yönlendirme uyguluyoruz. -Öğrencilerimizin gelecekte var olabilmelerini güvence altına alıyoruz. -Bölgedeki ortaklarımızla birlikte çalışıyoruz. -5 uluslararası okul partnerimiz ile yoğun değişim gerçekleştiriyoruz. -Okul paydaş üyelerimizin tümünün toplumsal yaşama katılımını ve dahil olmalarını mümkün kılıyoruz.

13 Personel Yapısı Eğitimci kadro :108 1 İdari Yönetici, 2 Okul Yardımcısı (Eyalet bütçesi= yaklaşık 5,000,000.-EUR) Sözleşmeliler:4 Okul Sosyal danışman :1 (tam zamanlı) Ve yarım pozisyonlu yeni 1 part time okul sosyal danışmanı (stajer) İdari kadro 5 Sekreter, 2 Odacı/müstahdem

14 Maliyetler-PMV 93kişi,85,96 pozisyon) A16 1 A15 Z 1 A15 5 A14 20 (3part time=18,33)münhal açmak mümkün A13 38,55 (37.14) – A 9 dan A13 e geçiş beklenir A11 1 A10 7 (5,83=69) – münhal açmak mümkün ! A9 7,81(7.76) EG13 2,87 EG10 1 İdari Yönetici EG 9 3(bunlardan 1 Sosyal danışman) Kath. LK 2 Serbest çalışan 2 İlave olarak 69 hesaplanacak saat özel görevler için dağıtılacaktır (EK 4)

15 Personel Ders Arzı 15.11 tarihli statistiğe göre: %86,5 Teori:(2011 de %90,5) %85,5 Ders uygulaması:(%102,4) %97,0 107 Sınıf Sınıf frekansı ortalamada 19.3 Sus Öğretim Kadrosu Geçici Görevlendirme: BBS II (2 ders saati (LfP) sürdürülen projelerde!) Ders uygulama Eğitmenleri için Geçici Görevlendirme: Haupt-Realschulen(ortaokul-liseler) (Oberschule-lise): 58 Saat (LFP) sürdürülen projelerde Geçim yardımı: 60 Saat Not.Real schule=ortaokul Hauptschule=orta+lise Oberschule:lise(eski DDR’de) LEG için Geçici Görevlendirme( LEG Biyoloji odası kullanımı): 2 Biyoloji eğitimcisi her biri 2 ders saati

16 Personel Bütçesi Niedersachsen (Aşağı Saksonya) Eyaletinin ? 01.08.2014 den beri merkezi pozisyon hesaplaması Kültür Bakanlığı tarafından yürütülmektedir. Aynı zamanda ortalama 2,5 pozisyon her BBS için sistemden (130 üzeri nds BBS) çıkartılmıştır(tasarruf potansiyeli 32 Mil.EUR). Bu önlem eyalet ders dağılımının ilk kez %90’a gerilemesine rağmen(15 kasım 2013 %88,6) alınmıştı. Yeni fon hesaplaması Nisan 2015 için beklenmektedir. Zaman sınırlı işe alımlar daha az mümkün ve okulun bütçe planındaki esneklik kötüleşmiştir. 2015 Gelişim eğitimleri bütçesi daha az pay alacaktır.

17 Belediye Bütçesi Yatırım bütçesi- esesında=Yaklaşık 103,000.- EUR Gerekli Yatırımlar =710,360.- EUR Teçhizat/Ekipman =59,000.-EUR (Eşya siparişi,….) Alımlarda devamlı fiyat yükselişi gözlemlenebiliyor! 5 yıldan fazla kısmen 10 yıldan beri Bütçe denkliği yok. Gerekli Bütçe Denkliği sınanacaktır. Tahminen %25 daha çok bütçe gerekli olacaktır. Bina bakımı = yaklaşık ??? EUR

18 2014 mali yılı belediye bütçesinin artırılması için müracaatlar BBS I Uelzen 2014 mali yılı ve sonrasındaki beş yıl için eğitim görevini öngörülen zaman zarfında öğrencilerin, velilerin ve bölgedeki işletmelerin memnuniyeti doğrultusunda yerine getirebilmek amacıyla bütçe artırmasına ilişkin müracaatta bulunmayı tasarlamaktadır. Gerçek- Bütçe (2013): Yatırım bütçesi = (103,000.-EUR)128,000.-EUR Gerekli yatırımlar = 710,360.-EUR (2014 yılında – Eke bakınız)

19 2014 mali yılı belediye bütçesinin artırılması için müracaatlar (II.Bölüm) Teçhizat/Ekipman =59,000.-EUR (2013) Bunun öğretim-ve öğrenim araçları=40,900.EUR Ve düşük değerli demirbaşlar(150.-EUR’ya kadar) Yıllardan beri kelle başına düşen maliyet değişmemiştir! Gerekli Ekipman bütçesi=yaklaşık 100,000.-EUR Malzeme teminindeki pahalılaşmayı telafi için.

20 Ok.Personel Kurulu ORGANİZASYONPLANIBBS IUELZEN MÜDÜRNOW.1.Bölü2.Böl.3.Böl.4.Böl.5.Böl. Okul KuruluDanışm./sosyal Dan. Araba sat.Uzm. Topt.Tic. Kalite ve okul gelişimi Araç TekniğiMesleki Yön.DigitalÇizelgeTrai ning BG. Genel KurulMesleki YönelimBankacılı. Mesleklr İş ve sağl.gü FOF/FOT/FOWİnşaat TekniğiBG GuS Oku.Danışma Konseyi Statistik/ Değerlend Ofis/Tic.Gelişim eğitimi Metal TeknikBESBGW/ FOW Bütçe kuruluGelişim KonseptiPerakendeT icaret Beslen-meUlusal/uluslarara sı Ortaklıklar Renk tekniği / alan Düzenlem İdareKatılımcılkAmbar Meslekle Vicut bakımı Metal AtölyesiElektro tekn./Bilgisa. Halkla İlişkil.Bilgi işlm hiz.dahl.hari Gıda işle.Tesisi Araç AtölyesiAhşap Tekniği AlmancaSürdürülebilir Geliş.Eğit. Kaynak sertifikasyonu BF E.Teknik Konsepti Yabancı DilYangın KorunmaYaşam yrd. Koordinasyon Mat./Tab.Data korumaİnşaat Atölyesi Siyasetİlk yardımBVJ Atölye DinSağlık korElektro Atöly. SporÖğretmen Eğitimi Ahşap Atöly. OkulnYön. Takımı Bölüm Takımı Destek TakımıUzman TakımıGörevlendirme

21 Görev ve sorumluluklar BBS I Uelzen’in faaliyet ve organizasyon planını belirlemektedir. Okulun idaresi hedef birliği temelinde bunlarla yürütülmektedir : NLSchB- Okul müdürü Okul Müdürü- Bölümler idaresi Bölümler idaresi – takım idareleri. KAS modeli ve ayrıca okul QM (kalite yönetimi)sonuçları yani BBS I Uelzen’deki dahili ve harici değerlendirme çalışmaları (öğrenci-çalışanlar- ve işletmeler anket sonuçları, okul denetim raporları, okul dahili SeBeiSch ‘e göre öz değerlendirme sonuçları)bunlar okulun gelecekteki kaliteli gelişim hedeflerinin belirlenmesinde tartışma temelini oluşturan kaliteli tartışmalardır.

22 BBS I Uelzen Pozisyon Tanımı 12.02.15 tarihli -Pozisyon tanımı :müdür -Pozisyon Görevlisi : Bay OStD Stefan Nowatschin -Görev alanının kısa tanımı :BBS I Uelzen’in yönetimi İşbirliği/Oylama : Okul yönetimi toplantısı -Organizyon planındaki yeri: Okul Yönetimi -Temsilci :Okul Müdürü Bayan Marlene Oberschmidt ____________________________________________________________ Her bir poziyonun görev dağılımı: 1.Kalite gelişimi çerçevesinde: -Kalite yönetimi geliştirmesi için tüm sorumluluklar -Bağlayıcı ölçeklerle hedefe ulaşmak ve devamlı iyileştirme süreçleri sorumluluğu -BBS I Uelzen’de ders gelişim kural ve yönetmeliklerine göre derslerin yapılması sorumluluğu -Öğretmenlerin işe alım ve gelişimleri sorumluluğu -Okulun strateji ve hedef denetimi

23 2.BBS I Uelzen Yönetimi -Yönetim kurulu ve okul kurulu idaresi, ilaveten kararların hazırlanması ve uygulanması - Okul danışma konseyi idaresi - Yürürlükteki idari faaliyetlerin idare ve koordinasyonu -hukuksal ve idari kuralların ele alınması ve uygulanması sorumluluğu - Okul ve şehir paydaşları ile iş birliği -Okul çalışmalarında önemi olan diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği (bölge esnaf birliği HWK, IHK, bölge işletmeleri,polis, iş kurumları, okul kurulları, belediye siyasileri v.b) -okul kurallarının uygulaması ve okul alanının denetlenmesi -İş dağılımı planı hakkında karar -Hesap verebilme sorumluluğu ve okul raporları -Acil kararlar almak (acil yeterlilik) -NSchG paragraf 61 e göre düzenleyici tedbirler konferansı idaresi -Sınavların yapılmasında koordinasyon ve katkı koyma -Okul idaresi toplantılarının düzenli yürütülmesi ve sonuçlarının personele duyurulması -Okul idaresi ile anlaşarak çalışma saatleri düzenlemesine göre hesaplanan iş saatlerinin dağılımı -okul şikayet yönetimi çerçevesinde katkı koymak -NSchB ve okul idaresinin genişletilmiş üyeleri ile hedef belirlemek 3.Kurallara uygun ders akışını sağlamak - Bölüm idaresi ve öğretmenlerin ana görevlerinden biri -Zaman çizelgesine göre işbirliği

24 4.Personel yönetimi ve geliştirilmesi çerçevesindeki görevler -Okulun ihtiyaç analizi -Personel yönetimi hakkında karar üretmek -Personel kurulu ve fırsat eşitliği yöneticisi ile istişareli yeni öğretim elemanları alımı. -Öğretim Elemanlarının işe alım süreci -İşe alınan öğretim elemanlarını ders sırasında ziyaret ve onlara danışmanlık yapmak -Çalışanlarla görüşmeler yapmak -yeni çalışanlara yönlendirme yapmak -Hedef bağlama konusunun görüşülmesinde sorumluluk almak -Öğretim elemanlarının hizmetlerinin değerlendirilmesi -Öğretim elemanlarının resmi görevlendirilmesi/rütbeler -Öğretim elemanlarının A14 ‘e kadar geliştirilerek ilerletilmesi -Mesleki gelişim ve ilerleme için teşvik ve onay -Eğitimenlerin sunumlarına katkı koymak 5. Koordinasyon Görevleri -Hedef anlaşmalarını (NLSchB) yürüürlüğe koymak -Okul randevularını koordine etmek -Takım çalışmalarını geliştirmek -Tanıtım, bilgilendirme etkiinlikleri ‘’Baharı koklamak’’ -Eğlem /etkinlik haftaları ve workshoplar:İlerleme ve geliştirme yetkinliini pekiştirme! -Eğitim seminerleri,üniversiteler ve yüksekokullar (işbirliği projeleri) -Yurt içi ve yurtdışında meslek okulları ortaklığı -Sponsorluk

25 6.Kamuoyu İle Bağlantılar -Okul dışı uzman organlara katılım ve şekillendirme, bilgilerin gözden geçirilmesi -Kamuoyuna yakın olabilecek medyanın güncelleştirilmesi - Medya ile bağlantılar(halkla ilişkiler görevlisi ile istişare içerisinde) -Uelzen Bölgesi genel eğitim ve mesleki eğitim okulları ile işbirliğinin canlı tutulması ve sorumluluğu -Okul için yararlı diğer organ ve kurumlarla işbirliği -Teşvik ve eski bağlantılar için sorumlu (idareci) 7.Yetkiler -Öğretim elemanlarının amirleri ve diğer çalışanlar -Hizet yetkileri:Genelge düzenlemek, iş sözleşmeleri, izinler,hizmet değerlendirmeleri rütbe verilmesi 8.Önemli Noktalar/Görevler(pesonelle ilgili) -BBS I Uelzen’de sağlık yönetimi -Okul alt yapısının mükemmelleştirilmesi – yeni medya olanaklarının derste kullanımı -uluslar arası yeni okull ortaklıklarının geliştirilmesi

26 Tüm görev ve sorumluluklar faaliyet- ve organizasyon planında düzenlenmiştir.(Eke bakınız)

27 Örnek:Paragraf 20 Bölüm Takımlarının Görevleri - Bölüm takımları eğtim aşamalarını içerik ve yapısal olarakı planlar, süreçleri organize eder ve sonuçları değerlendirir. -Bölüm takımları eğitici bir yıllık program çıkarırlar -Yıllık bir durum raporu çıkarırlar. -Bölüm takımları hedeflerine ulaşmak konusunda sorumludurlar. -Bölümlerinin kamuoyunu etkileyecek tüm güncel önlemlerini yayınlayıp (ör:websayfası, ışııklı reklam, gazeteler) ilgililere aktarmak. - Bölüm takımları bölümleri için kalite yönetimi sistemi uygular ve öğrenci- işletme- ve veli anketlerinden elde ettikleri sonuçları kullanarak öğrencilerin sonuçlarının iyileştirilmesi için gerekli önlemleri alırlar. -Bölüm takımları, sınıf takımları kurmak ve zaman planlaması yapmak için önerilerde bulunurlar. Genel zaman çizelgesinin mükemmelleştirilmesi ancak son aşamada okul yönetimi tarafından kararlaştırılır.

28 - Uzun vadeli temsiliyetlerde katkıda bulunuyorlar. -Genel kurulun pedagojik kurallarına göre hareket etmektedirler ve gerekirse kendilerini özel durumlara adapte ederler. -Okul programının güncelleştirilmesinde katkıda bulunurlar. -Gelişim görevlileri ile işbirliği yaparak öğretmenlerin gelişimlerini planlayıp organize ederler. -‘‘Dört göz prensibi’’ uyarınca bütçeyi idare ederler (öğretim ve öğrenim araçları, kullanılmış ve tüketim araçları, gelişim eğitim araçları, kazanılan araçlar) ve varlıkların kullanımı veya talebi için öneriler üzerinde çalışırlar. -Çelişki yaşayan paydaşlar arasında bağımsızca sorunların giderilmesini mümkün kılarlar. -Öğrencilerin bireysel gelişimi için konseptler geliştirirler.

29 Sürece yönelik kaliteli olabilme profili -kalite alanları ve esas görevler- Okul yönetimi Değişim İhtiyacının belirlenmesi Organizayonun geliştirilmesi Yönetimin davranış değerlendirmesi Personel yönetimi Pesonel Alımı Personel Gelişimi Personel İdaresi Okul Gelişimi Okul Programı Geliştirmek Değişikliklerin uygulanması Kaynakl Yönetimi İşbirliği Geliştirmek Eğitim Tekliflerini Şekillendirmek Eğitim Tekliflerini Gerçekleştirmek Hizmetlerin Tesbiti Bireysel Teşvik Bilgilendirmek ve Desteklemek Eğitim Tekliflerinin İdaresi Sonuç ve Başarılarılara Dikkat Etmek Sonuç ve Başarıları Gözden Geçirmek ve Değerlendirmek

30 Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi KAS Modeli temelinde dahili ve harici değerlendirme Güçlü bir feedback(geri dönüş) kültürü (EQA-VET – Roma konferansına bakınız) ‘‘Eğitim-veya meslekieğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi’’ Link-ingilizce versiyonu: http://www.eqavet.eu/gns/what-we-do/peer- learning-activities/PLA 2014 Rome.aspx Almanca eke bakabilirsiniz!

31 ÖZEL REHBER KONULARIMIZ: ‘’BESLENME- ÇALIŞMA- HARETKET ETME- DİNLENME’’

32 CO2 Dostu ve sağlığı teşvik edici hareket ’’BESLENME- ÇALIŞMA- HARETKET ETME- DİNLENME’’

33 ’BESLENME- ÇALIŞMA- HARETKET ETME- DİNLENME’’ Tarihi An: Okul yöneticisi Nowatschin (resimde sağda) ile Bölüm yöneticisi Hoff(resimde solda) arasında BBS I Uelzen’de ilk hedef anlaşma görüşmesi!

34 resim RESİM

35 BESLENME- ÇALIŞMA- HARETKET ETME- DİNLENME (okul idari takımı sınavda Cuma-Cumartesi)

36 resim

37 Ör:Wismar(Baltık Denizi kıyısında) ilk hedefte anlaşma konusunda sürdürülen görüşmelerin sınav günü (4.-5.11.2011)

38 Zorluklar 2015 -Personel alım süreci: A15(münhal 01.08.2015 den itibaren yakalaşık bir yıl) -A14(bir ile iki arası kadar kadro açmak mümkün)-bilgilendirme devam etmektedir -A13(dört ile beş arası kadar kadro açmak mümkün)-bilgilendirme devam etmektedir A9(bir ile iki arası kadar kadro açmak mümkün) gerektiği durumda A10 (bir kadro- bilgilendirme devam ediyor -Okul programı hazırlayıp onaylamak -Willhelm-Seedorf Sk. Konumunda inşaat önlemleri -QM-işletme anketi(memnuniyet derecesi ölçümü) -ilk lise yılı BG beslenme -Okul dönem sonunda (Spor dernekleri ve bölge ortakları ile hareket beslenme, dinlenme konusunda iş birliği) üçüncü spor festivali -Tim- Projesi mayıs ayında sona eriyor, Mesleki yönlendirme,...

39 Zorluklar (2) Öğrenci anketi iki kez gerçekleştirildi (Şubat)-çok değerli bir QM aracı! -Kendini değerlendirme rehber model ve okul programı 2014 de değerlendirildi(eyl.- kas.2013) -Güncelleştirme:’’Rehber model ve ‘’okul programı’’ bahar/yaz 2015 için planlamıştır. -Okul toplantısı BG(meslek lisesi) sağlık ve sosyal birinci yıl sonunda serbest

40 Zorluklar (3) -Yatırım sıkışması 710,360.- EUR -+60,000.-EUR (2019 dan itibaren) döngüsel 500 bilgisayar değişimi(ek medya konsepti sonuç sayfa 21’e bak) -Wilhelm Seedorf Sk. 5 te dış bölümün altyapı problemi (Bilgisayar ağı) -Scharnhorst Sk. Okul konumundaki geri kalan ağ kurulumu (harici idareyi yapabilmek için uyumlu W-Lan tekniği gereksinimi) -Scarnhor Sk 10 daki binanın enerjik restorasyonu.

41 Sponsorluk veya İşbirliği Anlaşmaları 1.BBS –Futur Lüneburg Üniversitesi 2.Çalışma insiyatifi ve Uelzen’de yaşam 3.KHW ‘nin TAK –Eğitim tesisleri, El işleri eğitim tesisi sertifikalı kaynak eğitimi- Temel eğitim 4. CJD Göddenstedt (BBS I ve BBS II) AB-Projesi:’’Okul retçileri için 2.şans’’ 5.Otobüs kitaplık e.V.(okul kütüphanesi) 6.Cisco akademi, Ostfalia Yüksek okulu Suderburg’da bilgisayardersi(akreditasyon inceleniyor) ticaret, lojistik sosyal işler,... 7.KVHS Uelzen-Teşvik konsepti ‘’ Meslek için hazır’’, GSI- Tatil akademisi... 8.Fa. Elmess – Dual(çift) eğitim

42 Okul Ortaklığı 1.Estonya(BBS Tartu) 2.Polonya (ZSZ Wolstyn) 3.Avusturya(LBS 2 Salzburg) 4.Fransa(CFA Rauen) 5.Malta- (MCAST Valetta’da) Çok çeşitli AB-Öğrenci değişim programı sunulmaktadır ve ortaklarla yapılmaktadır(HWK,BNW,...) Ör.2013 den:altı öğrenci-otomobil makinisti ve metal işleri 2. eğitim yılı – Rouen’de 3-5 haftalık sta(Fa.Wolter, Fa.Scholz) İki Öğrenci – 2.Eğitim yılı otomobil makinisti- Tartu’dan 4-5 haftalık Fa. Sternpartner ile staj. ‘’Avrupa pasaportu almak!’’

43 resim Soldan sağa........

44 Resim Soldan sağa Malta Öğretmenler sendikası

45 Örnek LBS 2 Salzburg: Kasaphane Hijen kiliti Kimse giremez Makine donanımı Önce güvenlik

46 Fırın Herşeyin başı temizlik

47 BBS I Uelzen’i şimdi modern ve geleceğe - yönelik olarak gösterildi? BBS I Uelzen... Meslek okulundan fazlası ! Uzman güvencesi ve kalifiye olmak anlamında Uelzen bölgesi gençleri için bir rekabet unsuru (HS- bitirme derecesi,Sek I RS-bitirme derecesi, FH-derecesi mezuniyete kadar).

48 BBS I Uelzen’i şimdi modern ve geleceğe -yönelik olarak gösterildi? BBS I Uelzen... Meslek okulundan fazlası ! cazip ve modern eğitim tesislerinin olması ailelerin Uelzen bölgesine gelip yerleşmelerinde esas etken olmaktadır.

49 İlginiz için teşekkürler !


"BLBS:Almanya Meslek Okulları Öğretmenleri Federal Birliği Bağımsız Alman Mesleki Eğitim Okullarının Görev ve Zorlukları 1 Uelzen, Mesleki Eğitim Okullarına." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları