Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARAŞTIRMALAR KOORDİNATÖRLÜĞÜ NİSAN, 2014 H2020 BİLGİ GÜNÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARAŞTIRMALAR KOORDİNATÖRLÜĞÜ NİSAN, 2014 H2020 BİLGİ GÜNÜ."— Sunum transkripti:

1 ARAŞTIRMALAR KOORDİNATÖRLÜĞÜ NİSAN, 2014 H2020 BİLGİ GÜNÜ

2  ARAŞTIRMALAR KOORDİNATÖRLÜĞÜ  PROJE DESTEK OFİSİ – PDO  TEKNOKENT PROJE OFİSİ – TPO  BİLGİ TRANSFER OFİSİ – BTO ODTÜ’DE ARAŞTIRMA PROJELERİNİN YÖNETİMİNDE YER ALAN BİRİMLER

3 Proje Destek Ofisi Mail Adresi :

4 KAPSAM  H 2020 Genel Tanıtım ve Bilgilendirme  Çerçeve Programlarında edinilen deneyimlerin paylaşılması  Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken konular  Fonlama süreci, idari ve finansal konular

5 Avrupa Birliği Çerçeve Programları (5 yıl) 17,5 Milyar Euro 6. ÇP (7 yıl) 53,2 Milyar Euro 7. ÇP (7 yıl) 71 Milyar Euro H2020 H2020 Programı AB’nin yeni Araştırma ve Yenilik Çerçeve Programıdır

6 6 HORIZON 2020 PROGRAMI Dünya standartlarında bilim İleri düzey araştırma yeteneği geliştirmesi Araştırmacıların en iyi altyapılara erişimi Toplam Bütçe: 71 Milyar € Toplum için ve Toplum ile Bilim Katılımın Arttırılması Avrupa Yenilik ve Teknoloji Enstitüsü Avrupa Ortak Araştırma Merkezi (Nükleer Olmayan) 22,53 M€ 27,36 M€ 15,68 M€ 5,43M€

7 KISACA… Bilimsel Mükemmeliyet >> Excellent Science >> Bireysel Endüstriyel Liderlik >> Industrial Leadership >> Sanayi ile İşbirliği Toplumsal Sorunlara Çözümler >> Societal Challenges >> Çok Ortaklı Projeler

8 H2020 Programı’ndaki Yenilikler Araştırmanın yenilik ile eşleştirilmesi – araştırmadan ticarileştirmeye AB’nin toplumsal sorunlarına yoğunlaşılması Ör. sağlık, temiz enerji ve ulaştırma Basitleştirilmiş katılım kuralları

9 H2020’de Teşvik Edilen Hususlar KOBİ’lerin katılımının desteklenmesi Uluslararası İşbirliği faaliyetlerinin planlanması Projelerin kalıcı etkisinin vurgulanması Sürdürülebilir kalkınmaya etkisi Farklı tematik alanlarda projelerin sosyo-ekonomik boyutuna yer verilmesi Fikirlerin ticarileşmesi, geniş yenilik algısı, sektörler arası yenilik Yeni aktörlerin projelere dahil edilmesinin önemsenmesi Cinsiyet, etik konular ve proje sonuçlarına açık erişim konularına vurgu

10 Programın Toplam Bütçesi (milyar €) 24,44 Avrupa Araştırma Konseyi (ERC): ‘En iyi Bireysel takımlar tarafından yürütülen öncül araştırma’ 13,1 Yeni ve Gelişen Teknolojiler: ‘Farklı yenilik alanları oluşturmak için araştırmada işbirliği’ 2,6 Marie Curie Faaliyetleri: ‘Eğitim ve kariyer geliştirme fırsatları’ 6,16 Araştırma Altyapıları (e-altyapılar dahil): ‘Birinci kalite imkanlara erişim’ 2,48 1.Bileşen “Bilimsel Mükemmeliyet”

11 Avrupa Araştırma Konseyi – ERC Öncül araştırma (frontier research) Desteklenecek projeler: – mükemmeliyet odaklı – konu bağımsız (sosyal bilimler dahil) – bireyler veya bireysel takımlar tarafından yönetilen – çığır acıcı nitelikte, yüksek riskli yüksek kazançlı bilimsel projeler Avrupa’ya gelecek araştırmacılar için 1 milyon €’ya kadar ek fon imkanı Altyapı kurma imkanı Bilimsel Mükemmeliyet Açılış-Kapanış 11/12/13- 25/03/14 Açılış-Kapanış 11/12/13- 20/05/14 Çağrı Yok

12 Starting Grant Early Achievements Track Record Publications in major international peer-reviewed multi- disciplinary scientific journals and/or in the leading international peer-reviewed journals, peer-reviewed conferences proceedings and/or monographs of their respective research fields, highlighting five representative publications, those without the presence as co-author of their PhD supervisor, and the number of citations (excluding self-citations) they have attracted (if applicable). Granted patent(s) (if applicable). Invited presentations to peer-reviewed, internationally established conferences and/or international advanced schools (if applicable). Prizes and Awards (if applicable).

13 Consolidator Grant Early Achievements Track Record Publications in major international peer-reviewed multi- disciplinary scientific journals and/or in the leading international peer-reviewed journals, peer-reviewed conferences proceedings and/or monographs of their respective research fields, highlighting ten representative publications, those without the presence as co-author of their PhD supervisor, and the number of citations (excluding self-citations) they have attracted (if applicable). Granted patent(s) (if applicable). Invited presentations to peer-reviewed, internationally established conferences and/or international advanced schools (if applicable). Prizes and Awards (if applicable).

14 Advanced Grant (Ten-Year Track Record) Highlight ten representative publications, as senior author (or in those fields where alphabetic order of authorship is the norm, joint author) in major international peer-reviewed multi-disciplinary scientific journals and/or in the leading international peer-reviewed journals and peer-reviewed conferences proceedings of their respective research fields, also indicating the number of citations (excluding self-citations) they have attracted (if applicable). Research monographs and any translations thereof (if applicable). Granted patents (if applicable). Invited presentations to peer-reviewed, internationally established conferences and/or international advanced schools (if applicable). Research expeditions that the applicant Principal Investigator has led (if applicable). Organisation of international conferences in the field of the applicant (membership in the steering and/or organising committee) (if applicable). International Prizes/ Awards/ Academy memberships (if applicable). Major contributions to the early careers of excellent researchers (if applicable). Examples of leadership in industrial innovation or design (if applicable).

15 Yeni ve Gelişen Teknolojiler (FET) Avrupa’nın teknoloji geleceğine yön bulma Yeni araştırma ve inovasyon eko-sistemleri oluşturma Büyük ölçekli inisiyatifleri destekleme Uzun vadeli, yüksek riskli araştırma projeleri Birden çok akademik disiplini bir araya getiren yeni araştırma alanlarını ortaya çıkarmak Bilimsel Mükemmeliyet Yeni ve Sarsıcı Fikirler (FET OPEN) Öncü Araştırma Projeleri Konu kısıtı yok Sürekli açık çağrı 2014 Bütçesi: 80 M Avro Kuluçka Dönemi (FET PROACTIVE) Açık araştırma kümeleri Konu odaklı Knowing, doing and being; cognition beyond problem solving- 35 M avro Global Systems Science (GSS)-20 M Avro Büyük Ölçekli İnisiyatifler (FET FLAGSHIPS) Ortak Araştırma Ajandaları Grafene Projesi Human Brain Projesi Kapanış 30/09/14 Kapanış 10/04/14 Kapanış 25/11/14

16 Individual Fellowships (IF) Uluslararası dolaşım hedefler Deneyim şartı var, yaş sınırı yok Her alana açık çağrı Innovative Training Networks (ITN) Araştırma eğitim ağı kurarak başlangıç seviyesindeki araştırmacıları eğitmeyi hedefler Research and Innovation Staff Exchange (RISE) Personel değişimi: Akademi-sanayi arasında -Avrupa içi Akademi- akademi arasında -Avrupa dışı COFUND Mevcut ya da yeni açılacak burs programlarına %40 oranında ek destek Post-doc burs programları PhD burs programları Marie Sklodowska Curie Araştırma Programları ve Bursları Nitelik ve nicelik olarak araştırma ve teknoloji alanındaki insan potansiyelini güçlendirmek Araştırmacıların kariyer gelişimini ve sürekliliğini sağlamak Avrupa’yı ( Türkiye’yi) tüm dünyadaki araştırmacılar için bir cazibe merkezi haline getirmek Sektörler ve ülkeler arasında bilgi transferi gerçekleştirmek Bilimsel Mükemmeliyet Açılış 11/12/13 Kapanış 09/04/14 Açılış 11/12/13 Kapanış 24/04/14 Açılış 12/03/14 Kapanış 11/09/14 Açılış 10/04/14 Kapanış 02/10/14

17 Detaylı TÜBİTAK Marie Cruie Bilgilendirme Günü Sunumuna Linkinden Ulaşabilirsiniz FP7 Marie Cruie Project Types HORIZON2020 Marie Cruie Project Types Description of Project Types

18 Araştırma Altyapıları

19 2. Bileşen “Endüstriyel Liderlik ve Rekabetçilik” Programın Toplam Bütçesi (milyar €)15,68 Kolaylaştırıcı ve Endüstriyel Teknolojiler (Bilgi ve iletişim teknolojileri, nanoteknoloji, biyoteknoloji, malzeme, imalat teknolojileri, uzay) 12,49 Risk Sermayesine Erişim (Araştırma ve yenilik için risk sermayesi ve özel finans desteği) 2,62 Yeni KOBİ Programı (Her tip KOBİ için her türlü yenilik formunun teşvik edilmesi) 0,57

20 Leadership in Enabling and Industrial Technologies Key Enabling Technologies (KETs), ICT and Space are areas of key industrial competences determining Europe’s global competitiveness. Aiming at new and breakthrough technologies, this part of the programme will contribute to boosting competitiveness, creating jobs and supporting growth. The emphasis is on areas of research and innovation with a strong industrial dimension and where mastering new technological opportunities will enable and drive innovation. The objective is to achieve the EU Industrial policy goals The emphasis for LEIT actions will be on: Research and innovation to strengthen Europe's industrial capacities and business perspectives, including SMEs Public-private partnerships (JTIs and PPPs) Cross-cutting KETs Seizing the ICT opportunities Contributions to solving Societal Challenges and to Focus Areas Cross-cutting aspects, like international cooperation and responsible research and innovation. The involvement of industrial participants, and of SMEs in particular, is crucial in maximising the expected impact of the actions.

21 Koşullar Technology Readiness Levels (TRL) 3-4 < Technology Readiness Levels < 7-8 Her açıklamada özel koşullar belirtilmektedir. «Activities expected to focus on Technology Readiness Levels A significant participation of SMEs with R&D capacities is encouraged.» TRL 1 – basic principles observed TRL 2 – technology concept formulated TRL 3 – experimental proof of concept TRL 4 – technology validated in lab TRL 5 – technology validated in relevant environment TRL 6 – technology demonstrated in relevant environment TRL 7 – system prototype demonstration in operational environment TRL 8 – system complete and qualified TRL 9 – actual system proven in operational environment 2. Bileşen «Endüstriyel Liderlik ve Rekabetçilik» Kolaylaştırıcı ve Endüstriyel Teknolojiler (LEIT)

22 3. Bileşen “Toplumsal Sorunlara Çözümler” Programın Toplam Bütçesi (milyar €)27,36 Sağlık, demografik değişim ve refah6,89 Gıda Güvenliği, sürdürülebilir tarım, deniz ve denizcilik araştırmaları ve biyo-ekonomi 3,55 Güvenli, temiz ve verimli enerji5,47 Akıllı, yeşil ve entegre ulaştırma5,84 İklim değişikliği, çevre, kaynak verimliliği ve ham maddeler2,84 Değişen Dünya’da Avrupa - Kapsayıcı, yenilikçi ve yansıtıcı toplumlar 1,21 Güvenli Toplumlar - Avrupa ve Vatandaşlarının Güvenliğinin ve Bağımsızlığının Korunması 1,56

23 SMART, GREEN AND INTEGRATED TRANSPORT Horizon 2020 will provide funding for a resource efficient transport that respects the environment by making aircraft, vehicles and vessels cleaner and quieter to minimise transport’s systems’s impact on climate and the environment, by developing smart equipment, infrastructures and services and by improving transport and mobility in urban areas. Horizon 2020 also aims at a better mobility, less congestion, more safety and security with a substantial reduction of traffic congestion; with a substantial improvement in the mobility of people and freight; by developing new concepts of freight transport and logistics and by reducing accident rates, fatalities and casualties and improving security. Horizon 2020 supports a global leadership for the European transport industry by reinforcing the competitiveness and performance of European transport manufacturing industries and related services including logistic processes and retain areas of European leadership (e.g. such as aeronautics). Horizon 2020 targets a socio-economic and behavioural research and forward looking activities for policy making. The aim is to support improved policy making which is necessary to promote innovation and meet the challenges raised by transport and the societal needs related to it. These activities are addressed in this Work Programme by three Calls for proposals: Mobility for Growth Green Vehicles Small Business and Fast Track Innovation for Transport

24 Climate Action, Environment, Resource Efficiency and Raw Materials Activities in this Challenge will help increase European competitiveness, raw materials security and improve wellbeing. At the same time they will assure environmental integrity, resilience and sustainability with the aim of keeping average global warming below 2° C and enabling ecosystems and society to adapt to climate change and other environmental changes. This Challenge funds research and innovation with the following specific objectives: to achieve a resource – and water - efficient and climate change resilient economy and society, the protection and sustainable management of natural resources and ecosystems, and a sustainable supply and use of raw materials, in order to meet the needs of a growing global population within the sustainable limits of the planet's natural resources and eco-systems. Research and innovation will cover the following broad lines of activities: Fighting and adapting to climate change Protecting the environment, sustainably managing natural resources, water, biodiversity and ecosystems Ensuring the sustainable supply of non-energy and non-agricultural raw materials Enabling the transition towards a green economy and society through eco-innovation Developing comprehensive and sustained global environmental observation and information systems Cultural heritage

25 1. Research and Innovation Actions  Main activity type: Research and Development and it may include basic and applied research, technology development and integration, testing and validation on a small-scale prototype in a laboratory or simulated environment.  Eligibility Conditions: At least three legal entities. Each of the three shall be established in a different Member State or associated country. All three legal entities shall be independent of each other.  Budget: All types of Organization: 100% of Direct Costs+ 25% of Indirect Costs 2. Innovation Actions  Main activity type: Innovation activities – activities close to the market and it may include prototyping, testing, demonstrating, piloting, large-scale product validation and market replication.  Eligibility Conditions: At least three legal entities. Each of the three shall be established in a different Member State or associated country. All three legal entities shall be independent of each other  Budget: Non-profit Organization: 100% of Direct Costs+ 25% of Indirect Costs Profit Organization: 70% of Direct Costs+ 25% of Indirect Costs 3. Coordination and Support Actions  Main activity type: Standardisation, dissemination, awareness-raising and communication, networking, coordination or support services, policy dialogues and mutual learning exercises and studies. It may include design studies for new infrastructure and complementary activities of strategic planning, networking and coordination between programmes in different countries.  Eligibility Conditions: At least one legal entity established in a Member State or associated country.  Budget: All types of Organization: 100% of Direct Costs+ 25% of Indirect Costs 4. SME instrument  Main activity type: Research and Development and it may include basic and applied research, technology development and integration, testing and validation on a small-scale prototype in a laboratory, market based applications, dissemination of Project results  Eligibility Conditions: At least one SME3. Only applications from for-profit SMEs established in EU Member States or countries associated to Horizon 2020  Budget: 75% of Direct Costs+ 25% of Indirect Costs Types of Actions and Their Eligibility Conditions

26 Proje Koordinatörü Proje Ortağı Proje fikri Projenin planlanması ÇP proje deneyimi İlgili araştırma alanında bilimsel yetkinlik Proje ekibini oluşturma Proje fikri İlgili araştırma alanında bilimsel katkı sağlama Projenin iş paketlerinde görev alma Projelerde Ne Şekilde Yer Alabilirim?

27 Proje Değerlendirme – Hakemlik Avrupa Komisyonu yapılan başvuruları bağımsız uzmanlar – hakemler tarafından yapılmaktadır. Bireysel yeni başvurular, erts adresinden ECAS hesabı açılarak yapılabilmektedir. erts Hakemler değerlendirmede geçen her gün için Avrupa Komisyonundan 450 € ücret almaktadırlar. Hakemlik kaydınızı TÜBİTAK Ulusal Koordinasyon Ofisi’ndeki irtibat noktasına bildirmeniz önemlidir. Hakemlik kaydının çağrı dönemlerinde yeni konu başlıklarına göre güncellenmesinde fayda vardır!

28 EU Horizon 2020 Resmi Internet Sayfası

29

30 EU Participant Portal

31 desktop/en/opportunities/index.html

32

33 /en/opportunities/h2020/search/search_topics.html

34 ÇAĞRI ÖRNEKLERİ

35 ERC – Starting Grant Project: Bioengineering prediction of three-dimensional vascular growth and remodeling in embryonic great-vessel development Project acronym: VASCULARGROWTH Researcher (PI): Kerem Pekkan Host institution (HI): KOC UNIVERSITY, TURKEY Call details: ERC-2012-StG, PE8 Max ERC funding: 2 million Euros Website (HI): Duration: 60 months

36 ERC – Starting Grant Summary: Globally 1 in 100 children are born with significant congenital heart defects (CHD), representing either new genetic mutations or epigenetic insults that alter cardiac morphogenesis in utero. Embryonic CV systems dynamically regulate structure and function over very short time periods throughout morphogenesis and that biomechanical loading conditions within the heart and great-vessels alter morphogenesis and gene expression. This proposal has structured around a common goal of developing a comprehensive and predictive understanding of the biomechanics and regulation of great-vessel development and its plasticity in response to clinically relevant epigenetic changes in loading conditions. Biomechanical regulation of vascular morphogenesis, including potential aortic arch (AA) reversibility or plasticity after epigenetic events relevant to human CHD are investigated using multimodal experiments in the chick embryo that investigate normal AA growth and remodelling, microsurgical instrumentation that alter ventricular and vascular blood flow loading during critical periods in AA morphogenesis. WP 1 establishes our novel optimization framework, incorporates basic input/output in vivo data sets, and validates. In WP 2 and 3 the numerical models for perturbed biomechanical environment and incorporate new objective functions that have in vivo structural data inputs and predict changes in structure and function. WP 4 incorporates candidate genes and pathways during normal and experimentally altered AA morphogenesis. This proposal develops and validates the first in vivo morphomechanics-integrated three-dimensional mathematical models of AA growth and remodelling that can predict normal growth patterns and abnormal vascular adaptations common in CHD. Multidisciplinary application of bioengineering principles to CHD is likely to provide novel insights and paradigms towards our long-term goal of optimizing CHD interventions, outcomes, and the potential for preventive strategies.

37 ÖRNEK ÇAĞRILAR Societal Challanges Health, demographic change and wellbeing CALL for Integrated, sustainable, citizen- centred care PHC 25 – 2015: Advanced ICT systems and services for Integrated Care  Deadline Date: , Call Web SiteCall Web Site

38 Societal Challanges PHC 25 – 2015: Advanced ICT systems and services for Integrated Care Specific Challange:Research on new models of care organisation demonstrates that advanced ICT systems and services may have the potential to respond to, amongst others, the increasing burden of chronic disease and the complexity of co-morbidities and in doing so contribute to the sustainability of health and care systems……………… Scope:Proposals should go beyond the current state of art in tele-health and tele-care systems by developing new approaches for integrated care supported by ICT systems and services. Proposals should address barriers from technological, social and organisational points of view in the following domains: Development of robust, privacy compliant, accurate and cost-effective systems that facilitate monitoring of patient status, patient activity and compliance with therapy; Fusion, analysis and interpretation of patient and care provider data, to improve decision making among formal and informal care givers and patients; Multi-channel and multi-actor interaction and exchange of knowledge in integrated care settings, across digital collaborative platforms; …………………………………. Expected impact: Strengthened evidence base on health outcomes, quality of life and care efficiency gains from the use of ICT in integrated care. Improved cooperation and secure information exchange among the actors involved in health, social and informal care services. Improved interaction between patients and their careers, and more active participation of patients and their relatives or other informal care givers in care processes. Reinforced medical knowledge with respect to management of co-morbidities. ………………………………… Type of action: Research & Innovation Actions

39 ÖRNEK ÇAĞRILAR Leadership in Enabling and Industrial Technologies (LEIT) CALL for EeB – ENERGY-EFFICIENT BUILDINGS (page 92) EeB 1 – 2014: Materials for building envelope (page 93)  Deadline Date: , Call Web SiteCall Web Site

40 Industrial Leadership- LEIT Energy-efficient Buildings EeB 1 – 2014: Materials for building envelope Specific Challange: When improving the level of energy performance of buildings in operation, embodied energy in materials presents an increasingly high percentage of the energy spent in the whole life cycle of a building. The same applies for CO2. Therefore, the development of new sustainable construction materials with lower embodied energy and lower CO2 emissions is needed…………….. Scope: Proposals should address the development of new materials and/or solutions for building envelope components with reduced embodied energy, lower CO2 emissions and improved insulation properties during operation. The new components may also contribute to improve indoor air quality, by limiting VOCs emissions and/or by advanced properties aiming to absorb and biodegrade indoor contaminants. The proposed solutions should go well beyond the state of the art and take into account the final performance properties of the new materials and of the respective building components………………….. Expected impact: Compared to state of the art materials and components, the newly developed materials should bring:  Reduction by at least 30% of the embodied energy and CO 2 at component level;  Improvement by at least 20% of insulation properties;  Reduction by at least 15% of the total costs compared to existing solutions;  Demonstration of at least a 5% reduction of the energy spent during the whole life cycle of a building;  Improvement of the quality of information from product manufacturers to facilitate better decision making;  Strengthening of the competitiveness of the European construction sector in the field of “green” construction technologies. Type of action: Innovation Actions.

41 Önerilerimiz Profil Hakemlik Linkedin Kısa Özgeçmiş Avrupa’daki paydaşlarla iletişim

42 İlginizi Çekebilecek Etkinlikler The Fourth International Conference on Digital Information and Communication Technology and its Applications (DICTAP2014) nts&eventcode=D36D E-9D3E- 2ABE0EA57266B May 2014, Bangkok, Thailand The International Conference on Digital Information, Networking, and Wireless Communications (DINWC2) nts&eventcode=1BD268D7-EBFD F52E11379FE June 2014, Ostrava, Czech Republic The 2014 International Conference on High Performance Computing & Simulation - HPCS nts&eventcode=2798C354-F654-58E5- F688F5509C July 2014, Bologna (Italy) MVML International Conference on Machine Vision and Machine Learning nts&eventcode= FF25-7DA B21B79EE5B August 2014, Prague, Czech Republic ICMEM rd International Conference on Mechanical Engineering and Mechatronics nts&eventcode=0785BAA1-A958-F0FE- FE B August 2014, Prague, Czech Republic

43 PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR

44 Tek Kural Seti İhtiyaç duyulduğunda değişime açık etc. H2020 araştırma ve inovasyon faaliyetlerinin hepsini kapsayan, AB Finansal Düzenlemeleri Özel Katılım Kuralları

45 Katılım Kuralları  Minimum Koşul  Standard İşbirliği Projeleri:  Farklı üye ülkelerde ve/veya Asosye ülkelerden en az 3 yasal kurum/kuruluş;  ERC, KOBİ Aracı, Co-fund, Koordinasyon ve Destek Faaliyetleri, Eğitim ve Hareketlilik Faaliyetleri:  Üye ülkelerden ve/veya Asosye ülkelerden en az 1 yasal kurum/kuruluş; *** Ek Koşullar : Çağrı Programında belirtilmiştir.

46 Proje Başvurusunda;  PIC numarasının kullanımı  Daha basit fakat daha katı sayfa limitleri  Daha fazla 2-aşamalı proje başvurusu  KOBİler için öz-denetim

47 Proje Hazırlığında Önemli Noktalar  Mümkün olduğunca erken başlamak ( 4 hafta- uykusuz geçse dahi- iyi bir proje için yeterli değil!)  Projenin oluşturulması için bir takvim yapılması ve bunun diğer ortaklar ile paylaşılması  Hangi ortaktan hangi bilgilerin isteneceğinin belirlenmesi  Görevlerin diğer ortaklar arasında paylaştırılması ve kesin geri dönüş tarihlerinin belirlenmesi  Proje önerisinin tekrar gözden geçirilmesi ve düzenlenmesi için de bir zaman planlamasının yapılması

48 Proje Hazırlığında Önemli Noktalar  Fikri Mülkiyet Hakları…  Potansiyel ortaklarla yazışırken proje fikrinin gizliliğinin belirtilmesi  Araştırma projelerinde, bütün ortaklar arasında «gizililik anlaşmasının» imzalanması  Proje önerisi ile ilgili patent haklarının belirlenmesi

49 Projenin Başarısı İçin  R&I, Inovasyon ve KOBİ faaliyetlerinin değerlendirme kriterleri  Mükemmelliyet  Çığır açıcı disiplinler arası işbirliği  Etki  Çağrı programlarında belirtilen beklenen etki  Innovasyon kapasitesinin geliştirilmesi ve yeni bilginin entegrasyonu  Uygulamanın kalitesi ve verimliliği İş planının verimliliği ve tutarlılığı  Katılımların deneyimleri ve tamamlayıcılığı

50 Projenin Başarısı İçin  FP7’da olduğu gibi;  Her kriter 5 üzerinden değerlendirilir;  Herbirinden en az 3 almak gerekir;  Toplam eşik değeri 10’dur.  FP7’dan farklı olarak, Innovasyon Faaliyetleri ve KOBİ Aracı için;  Etki kriterinin ağırlığı 1.5’dir.  Projelerin skorları eşit olduğunda etki kısmı göz önüne alınır.

51 Projenin Başarısı İçin  Başarılı bir proje önerisi için; 1) Çağrı programındaki boşlukları doldurabilecek fikirler 2) KOBİ Bütçesi 3) Çalışacak kişiler arasındaki cinsiyet dengesi 4) Diğer faktörler (AB amaçları, H2020 için daha geniş etki alanı vb.)

52 ÇERÇEVE PROGRAMLARINDAN DENEYİMLERİN PAYLAŞILMASI

53 En Sık Yapılan Hatalar  Sağlık ve Marie-Curie alanında hakemlik yapan Sn. Gülderen Yanıkkaya Demirel:  Bütçe, adam/ay hesaplamalarında yanlışlıklar,  Uzun ve gereksiz detay içeren açıklamalar,  Belirtilen formata uygun olmayan proje sunumları,  Çağrı ile uyumsuz proje sunumları.  KOBİ ve Enerji alanında hakemlik yapan Sn. Sibel Özdoğan: Çağrı çok iyi okunmalı. Çağrının amacı, kapsamı ve teknik, yapısal, bütçe, konsorsiyum vd. gerek şartları %100 yerine gelecek şekilde proje yazılmalı. Yürütücü deneyimli ve birikimli olmalı. Her katılımcının yeri, yapacağı iş, alacağı para tanımlı ve proje amacı, süreci ve hedefleriyle uyumlu olmalı. Bence gruplar açılacak çağrıları dikkatle irdelemeli, hangi çağrıyı hedeflerlerse şansları olabileceğini tartmalı, bu çerçevede tamamen objektif kriterlerle gerekli konsorsiyumu oluşturmalı, teklifin yazılımına gerekli özeni ve zamanı tanımalıdır.  Gıda alanında hekemlik yapan Sn. Hayriye İbrikçi: Söz konusu olan tematik alanın tam anlaşılamamış ve dolayısıyla proje çerçevesinin iyi çizilememiş olması, konu çok iyi bilinse de yazımdaki zayıflıklar ve konsorsiyumun iyi oluşturulamaması başta gelen hatalar olarak karşımıza çıktı. *TUBİTAK:http://www.fp7.org.tr/home.do;jsessionid=F FB12D9E1BD2F1D62853CEF?ot=5&rt=1&sid=3745&cid=12 180

54 En Sık Yapılan Hatalar  ICT alanında hakemlik yapan Sn. Özgür B. Akan: Bir proje teklifinin ilerici ve yenilikçi olması yalnızca yeterli değildir, özgün değerinin yapılabilirliğinin (sunulan teknik yöntem, bilimsel mükemmeliyet ve strateji ve ekibin/konsorsiyumun alandaki yetkinliği) gözardı edilmeden değerlendirilmesi gereklidir.  Ulaştırma Alanında hakemlik yapan Sn. Gülay Malkoç: En yaygın olarak gördüğüm hatalar şunlardı: Pojenin o yıl için yayınlanan Çalışma Programında yer alan çağrıların amaç ve isteklerine cevap verebilecek şekilde hazırlanmış olmaması, projenin puanlama kriterlerine uygun şekilde yazılmamış olmasından kaynaklananın konsept bozukluğu, ucu açık çalışmaların deklere edilmesi, proje yürütücü ve ortakların işinin ehli olmaması, adam ay ücretlerin abartılı yazılması, proje tedarik zincirinin tam oluşturulmaması, projenin son kontrollerinin profesyonelce yapılmaması, özellikle yaratıcı olmak hevesiyle fantezilerle dolu, kulağa hoş gelen ama pratiğe dökülmesi çok zor olan gerçekten uzak proje tipleri.  Marie-Curie alanında hakemlik yapan Sn. Suat Erdoğan: Proje formatında talep edilen bilgilerin eksik verilmesi, yapılması gereken vurguların iyi yapılamaması, hipotez ve amaçların net bir şekilde sunulamaması, projenin etik konuları kapsamasına rağmen yeterince açıklama yapılmaması, projenin getireceği yararların yeterince açıklanamaması, bazı bölümlerin tekrar bilgileri olması sebebiyle bir yerden kopyalayıp aynen yapıştırılması gibi hatalar ile karşılaşılmaktadır. * TUBİTAK:http://www.fp7.org.tr/home.do;jsessionid=F FB12D9E1BD2F1D62853CEF?ot=5&rt=1&sid=3745&cid=1 2180

55 Değerlendirme Sonuç Raporu-1 1-Scientific and/or Technological Excellence (Threshold 3.00/5.00 )

56 Değerlendirme Sonuç Raporu-2 2- Quality and efficiency of the implementation and the management (Threshold 3.00/5.00)

57 Değerlendirme Sonuç Raporu-3 3- Potential impact through the development, dissemination and use of project results (Threshold 3.00/5.00)

58 FONLAMA SÜRECİ, İDARİ VE FİNANSAL KONULAR

59 Fonlanma Süresi: Süreç Hızlandırma-1  Proje Başvuru ile Fonu alma arasındaki süre minimum 8 ay’dan maksimum 12 ay’a 5 ay Bilimsel aşamada adayları değerlendirme süresi 3 ay Hibe sözleşmesinin İmzalanma süresi

60 Fonlanma süresi: Süreç Hızlandırma-2  Müzakere   «ne olsa daha iyi olurdu?» şeklinde değil «olduğu gibi» değerlendirilir.  Yasal kurum validasyonunu paralel de yürütülebilir.  Islak imzalar yerine elektronik imzalar kullanılabilir.

61 H2020 Model Hibe Anlaşması: Tek Doküman Ana Metin Genel Koşullar Annex II Genel Koşullar Annex II Özel Hükümler Annexes III Özel Hükümler Annexes III Özel Şartlar

62 Tek Fonlama Oranı Bir Proje= Bir oran Sözleşmedeki bütün yararlanıcılar ve bütün kurumlar için. Çağrı Programında tanımlı: ‒ Araştırma ve Koordinasyon/destek faaliyetlerinin uygun maaliyelerinin 100 % ‘e kadarı; ‒ Innovasyon faaliyetlerinin ve Co-fund programının maksimum %70’i (Innovasyon faaliyetlerinde-Kar amacı gütmeyen kurumlar için- maksimum %100). Maksimum Destek Oranları Araştırma ve Teknolojik Geliştirme Faaliyetleri(*) Demonstrasyo n Faaliyetleri Diğer Faaliyetler Mükemmelliyet Ağları 50% 75% (**) 100% İşbirliği Projeleri(****) 50% 75% (**) 50%100% Koordinasyon ve Destek Faaliyetleri 100% (***) FP7 (*) Araştırma ve Geliştirme faaliyetleri bilimsel koordinasyonu da içermektedir (**) Kar amacı gütmeyen kamu kurum ve kuruluşları, eğitim kurumları, araştırma kurumları ve KOBİler için (***) Koordinasyon ve Destek faaliyetlerinde dolaylı maaliyetlerin maksimum %7si fonlanmaktadır ve bu hesaplanırken altyüklenici ve üçüncü kurum giderleri göz önüne alınmaz. (****) Spesifik gruplar adına yapılan araştırmalar dahil (Örneğin KOBİler yararına araştırma)

63 Her Proje Tipi İçin Tek Dolaylı Maliyet Oranı 20% ? 60% ? Gerçek ? Basitleştirilmiş? FP7 Tek Model: 25 % Sabit Oran Tek Model: 25 % Sabit Oran

64 FP7 ve H2020 Toplam ve Dolaylı Maliyet Hesaplarının Karşılaştırılması Dolaylı maliyetler, projenin doğrudan maliyet kalemlerinden; personel, seyahat, sarf malzeme ve araç kalemlerinin %25 ‘inden oluşmaktadır. Direk Giderler Dolaylı Masraflar Toplam Butce % EU katkısıEU katkısı 75 / 60 Fonlama %€ 120 Direk Giderler Dolaylı Masraflar Toplam Bütçe % EU katkısıEU katkısı 100/25 Fonlama %€ 125 FP7

65 Dolaylı Maliyetlerin Hesaplanması Dolaylı maliyetler, projenin doğrudan maliyet kalemlerinden; personel, seyahat, sarf malzeme ve araç kalemlerinin %25 ‘inden oluşmaktadır. Dolaylı Maliyet Hesaplaması: 12,5 (50x0,25) Doğrudan MaliyetlerTutar (bin TL) Personel Maaşları20 Seyahat Masrafları10 Sarf Malzeme10 Araç10 Taşeronluk Masrafları25 TOPLAM75

66 Projeye Yansıtılabilen Uygun Maliyetler: Doğrudan Masraflar  Projeye doğrudan atfedilen ve ulusal muhasebe ilkeleri ile hesaplanan masraflar  Personel Masrafları  Seyahat ve Harcırah Masrafları  Ekipman Alımları  Projede tanımlanan sarf malzeme ve araçlar  Metodoloji ve finansal tablo sertifikaları  Konferans Ücretleri  İşletme için faturalanan maliyetler

67 Projeye Yansıtılabilen Uygun Maliyetler: Dolaylı Masraflar  Yaralanıcı tarafından direk proje masrafı olarak tanımlanamayan masraflar  Amortisman  Su/elektrik gibi masraflar  Bakım Masrafları  Sigorta  Ofis Malzemeleri  İletişim Masrafları  Posta ve Kargo Masrafları

68 Personel Maliyetinin Hesaplanması Hesaplama Personelin Yılık maliyeti / Toplam Çalışılabilir Saat x Projeye Harcanan Saat AB Yıllık Çalışılabilir Saatin Hesaplanması İçin Üç Yöntem Belirlemiştir: 1720 sabit saat kullanılması Sözleşmeli çalışılan saatler ve ek sürelerin toplamından izinler ve raporlu olunan günlerin çıkarılması Standart yıllık çalışılan saatlerin sözleşmeli çalışılan saatlerin %90’ından fazla olması

69 Projelerin Kontrol ve Denetim Süreçleri  Proje yararlanıcıları detaylı analizlerden muaftır ve bütçesi EURO ve daha yüksek olan projelerde sadece koordinatörün sistematik onayı gereklidir.  Finansal Rapor: Sadece son ödemelerde AB katkısı yararlanıcı tarafından talep edildiğinde, doğrudan maliyetler ve ortalama personel bütçesi Euro ve daha yüksek olanlar sorumludur.  Komisyon, proje bittikten sonra denetime sadece 2 yıl içerisinde gelebilir.

70 Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Husular:  İndirilebilir KDV masraflara doğrudan veya dolaylı olarak dahil edilemez.  Projeler faydalanıcılar için asla kar amaçlı olmamalıdır.

71 Sonuç olarak;  7.ÇP’ye göre daha kolay proje yönetim ve raporlaması  Resmi dokümanlarda daha sade ve anlaşılır bir dil  Proje kapsamındaki 100 birimlik harcamaların tamamına kadar desteklenmesi  Ek olarak 25 birimlik dolaylı maliyet katkısı  Projelerde görev alacak personelin proje kapsamında istihdam edilebilmesi

72 İletişim Bilgilerimiz Proje Destek Ofisi (PDO): Ceren Aksoy Güleç, Şölen Serap Kankılıç  ODTÜ Rektörlük 6. Kat T: – E: – F: Teknokent Proje Ofisi (TPO): Elif Karabacak Ünver  ODTÜ Teknokent İkizler Binası T: E: F: Bilgi Transfer Ofisi (BTO): Berat Kılıç  ODTÜ MATPUM Yanı T: E: F:

73 TEŞEKKÜR EDERİZ….


"ARAŞTIRMALAR KOORDİNATÖRLÜĞÜ NİSAN, 2014 H2020 BİLGİ GÜNÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları