Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri."— Sunum transkripti:

1 Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri Mehmet ÖZEN, Ayşen Melek AYTUĞ KOŞAN, İpek GÖNÜLLÜ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi A.D.

2 UTEK 2010, Aydın 2/13 AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi ’de (Dönem 1 ve Dönem 2) başladı. Halen; Dönem 2’de: Temel İletişim, Dönem 3’te İleri İletişim (Çatışma Çözme) eğitimi verilmekte… 50 eğitici yetişti. Uygulamalarda 30 kadar standardize hasta (SH) görev alıyor…

3 UTEK 2010, Aydın 3/13 PROGRAM: Teorik dersler: = 4 saat Uygulama-1: 2 saat Geribildirim: 2 saat Uygulama-2: 2 saat TOPLAM: 10 saat AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi İletişim güçtür

4 UTEK 2010, Aydın 4/13 “Uygulama” Öğrencilerin standardize hastalarla (SH) yaptıkları “görüşme”ler

5 UTEK 2010, Aydın 5/13 SH’ler ile yapılan görüşmelerin amacına ulaşabilmesi için; Hastaların üstlendikleri rolü gerçekçi biçimde oynamaları, Görüşmede öğrenciyi dikkatli bir biçimde izleyerek, hasta bakış açısıyla geribildirim vermeleri Bu geribildirimin öğrenci tarafından yapıcı biçimde algılanması büyük önem taşımaktadır.

6 UTEK 2010, Aydın 6/13

7 UTEK 2010, Aydın 7/13 Araştırma kapsamında; Beş ayrı SH senaryosu için Toplam 1094 değerlendirme formu incelendi.

8 UTEK 2010, Aydın 8/13 DeğerlendirmeHayırKısmen / Orta Evet + Çok iyi Sorularn%n%n% SH rolünü gerçekçi bir şekilde oynadı mı? 131,2676, ,7 SH'nin geribildirimi sizin performansınıza uygun muydu? 232,11049,596788,4 SH'nin verdiği geribildirim yararlı oldu mu? 211,9625, ,4 Bulgular

9 UTEK 2010, Aydın 9/13 Bütününü göz önüne alarak görüşmeyi değerlendiriniz: Bulgular Mükemmel (5) Çok İyi (4) İyi (3) Kötü (2) Çok kötü (1) 4 %0,4 %1,7 %26 %49,6 %22, Toplam : 1094 yanıt

10 UTEK 2010, Aydın 10/13

11 UTEK 2010, Aydın 11/13 SH Bankası oluşturma ve yönetimine ilişkin 12 öneri LİTERATÜR

12 UTEK 2010, Aydın 12/13 Öneri 8: Bankadaki SH’lara düzenli geribildirim verilmesi Öneri 9: Eğitilen hastalarla daha kompleks simülasyonlar oluşturabilmek için bankadaki SH’ların yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi LİTERATÜR

13 UTEK 2010, Aydın 13/13 Sonuç Güvenli bir öğrenme ortamı sağlayan SH uygulamalarında, SH’lerin yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi önemli bir gerekliliktir. SH’lerin yeterlik düzeylerinin ortaya konması ve geliştirilmesi açısından öğrenci görüşleri önemli bir geribildirim sağlamaktadır.

14 Tralles - Aydın, Mehmet©ZEN Teşekkürler… Öğrencilerimize Standardize hastalarımıza Eğiticilerimize Sizlere


"Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları