Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DENETİM SONU TOPLANTISI yetginhoca

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DENETİM SONU TOPLANTISI yetginhoca"— Sunum transkripti:

1 DENETİM SONU TOPLANTISI yetginhoca

2 yetginhoca Toplantıların verimli olabilmesi

3 yetginhoca - COĞRAFYA DERSİ

4 1- Kitap okuma formunun (sürekli), Etkinlik Değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci Özdeğerlendirme formunun (her dönem en az bir tane), Öğrenci akran değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci grup değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Proje değerlendirme formunun (Proje yapıldığında), Performans değerlendirme formunun (Performans yapıldığında), Ürün Değerlendirme formunun, (Ürün dosyası değerlendirildiğinde),Öğretmen Öz değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça) doldurulmalarının sağlanması, verimi artıracaktır.

5 3- Tüm sınıflarda bitişik yazı çalışmalarının programa uygun olarak bütün öğrencilere yönelik olarak sürdürülmesi, öğrencilerin de derslere araç destekli katılmalarının teşvik edilmesi, 4-Öğretmen Kılavuz kitapları ile Öğrenci çalışma kitaplarının kullanılıp, kullandırılması, öğrencilerin kitap ve defterlerini düzenli kullanmaları ve korumaları yönünde özendirilmeleri ve eğitim amaçlı yönlendirilmeleri, Kılavuz kitap dışında bir uygulama yapılacaksa bu durumun ayrıca plana bağlanması,

6 yetginhoca Varlığını sürdüren İki eğitim anlayışı YENİ ESKİ

7 ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI: ADAM OLACAKLAR “ZEKİ” (matematiksel ve sözeller) DİKİŞ DİKSİN-YEMEK YAPSIN-ÇIRAK VER. ANLAYANANLAMAYAN ÖğrenenÖğrenemeyen BİLGİYİ KUTSAR (Aktarılması “EZBERLETİLMESİ” gerekir-Mecburcudur) YAPILANDIRMA VE KEŞİF DÜŞÜNÜLMEZ. yetginhoca ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI:

8 yetginhoca Ezberden kaçınılmalı, Bilgi, kavram,beceri…lerin öğrenilmesini sağlamaya çalışılmalıdır.

9 EZBER, İNSANIN KOLAYINA GELİR. İNSAN; KENDİSİNE ENERJİ HARCATAN DURUMLARA REAKSİYON GÖSTERİR. yetginhoca

10 HER BAŞARILI ERKEĞİN ARKASINDA…

11 HER BAŞARILI KADININ ARKASINDA…

12 İKİSİNİN DE ARKASINDA OLAN BEYİNLERİDİR. İletişim kurabilmeleri, düşünebilmeleri, öğrenebilmeleri, öğrenmeyi sürdürebilmeleri, keşfedebilmeleri ve soru sorabilmeleri …buna bağlıdır.

13 yetginhoca

14 Barometreyi kullanarak Newyork’un en büyük binasının yüksekliğini nasıl ölçersiniz. ? Tepesine çıkarım ipe barometreyi bağlarım aşağıya sarkıtır, ipi ölçerim. 2.Sınavda Aynı soruyu sormaya karar verirler.

15 yetginhoca TOPLUMDA DEĞİŞİM TALEBİ MEVCUTTUR. Bu fotoğraflar 1969 yılı Temmuz ayında çekildi.

16 KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İ.O

17 KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İLKÖĞRETİM OKULU BAŞÖĞRETMEN GÖZLEMEVİ

18

19 yetginhoca Teknoloji iki şekilde eskitilir. 1- Kullanarak. 2- Bekleterek

20 yetginhoca

21 ÖĞRENCİ BİRİM YONETİCİLERİ YARDIMCI PERSONEL MÜFETTİŞLER GENEL MÜDÜR SİVİL ÖRGÜTLER FİZİKİ KOŞULLAR ŞEFLER İl-İlçe MÜDÜRLERİ EN ÜST YETKİLİ Herşey öğrenci için (kimin doğrusu)

22

23

24 html yetginhoca

25 Yüksek seviyeli düşünebilme Karmaşık iletişim becerisi Rutin el becerisi Rutin zihinsel beceri Rutin Olmayan el becerisi Source: Autor, Levy, and Murnane (2003) “The Skill Content of Recent Technological Change: An Empirical Exploration,” Quarterly Journal of Economics. Yüzdelik Değişim Dünyada Talep Edilen Beceriler 21.y.y. Becerileri

26 Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.

27

28

29

30 Pisa. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü OECD’nin üç yıllık aralarla düzenlemekte olduğu ve 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırmasıdır.

31 yetginhoca 6. Düzey (707,8 puan ve üstü) 5. Düzey (633,1- 707,8) 4. Düzey (558,5-633,1) 3. Düzey (483,8-558,5) 2. Düzey (409,1-483,8) 1. Düzey (334,5-409,1) PISA 2006 FEN BİLİMLERİ YETERLİLİK DÜZEYİ

32 OECD Seviye 6 Seviye 5 Seviye 4 Seviye 3 Seviye 2 Seviye 1 Seviye 1’in altı 14,1 % 24,0 % 27, 4% 20,3 % 7, 7% 1, 3% 5,2 % % 0,0 Türkiye % 31,3 Türkiye % 33,7 Türkiye % 12,9 Türkiye % 15,1 Türkiye % 6,2Türkiye % 0,9Türkiye Öğrencilerimiz Fen (2006)Bilimlerinde ne yapabiliyor?

33 yetginhoca 2009 Okuma ve Anlama becerileri

34 yetginhoca GELDİĞİMİZ NOKTAYI KÜÇÜMEYELİM. AMA; VAROLANLA DA YETİNMEYELİM.

35 Nereye Gitmek istiyoruz?

36 2004 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.

37 Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2069 yılını gösterecek. 2067

38 O zaman;

39 Öğretim yılı çalışanları 2060 lı yıllarda emekli olacak kişilerin eğitiminden ve Ülkenin de 2060 lı yıllarından sorumlu olan kişileriz...

40 40 “BÜYÜK-BABAMIZDAN KALMA ZİHNİYETLE 21 ci YÜZ YIL insanını ETKİLİYEBİLİRMİYİZ ? “ESKİ” BİR HARİTAYI KULLANARAK BİR “YENİ DİYAR” BULAMAZSINIZ. GARY HAMEL

41 Yeni Nesil

42 İ.Ö 800

43 BabyBoomers X Y Z … Çalışmak Yaşamak İş/Yaşam ? İçin Yaşamak İçin çalışmak Dengesi ?

44 VE… Z kuşağı

45

46 21. Yüzyıl Nesli

47  2…yıllarda internetle doğan ve büyüyen çocuklar. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır.  Özgürlüğüne düşkün,

48 2068 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunlardan Bazıları:  Küresel ısınma,  Hızlı nüfus artışı,  Dünya kaynaklarının sınırlılığı (kıtlık)  Gelir dağılımındaki dengesizlik (yoksulluk),  Sağlık sorunları,  Barınma sorunları,

49 Fırsatları; Bilgi ve iletişim teknolojileri hızlı gelişmesi, Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta olması, (elektrikli otomobiller) yollarda, Tıp alanında çok önemli gelişmelerin yaşanıyor olması, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.

50 ve… Bu günkü öğrenciler; 38 yaşına gelene kadar arası iş değiştirecekleri öngörülüyor.

51 Kanımız odur ki: 21. Yüzyılda eğitim bu sayılanları dikkate almalıdır.

52 yetginhoca ISTE NETS-A Standart ve Performans Göstergeleri ISTE - International Society for Technology in Education - Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu) NETS-A (National Educational Technology Standarts For Administrators – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları) NETS*S - öğrenciler için NETS*A - yöneticiler için NETS*T - öğretmenler için

53 yetginhoca 21. Y.Y.PROBLEME DEĞİL ÇÖZÜME ODAKLI İNSAN İSTİYOR > Durum 1: NASA uzaya astronot gönderdiğinde tükenmez kalemlerin yer çekimi olmayan ortamda çalışmadığını fark etti (yerçekimi olmadığı için mürekkep kağıdın üzerine akmıyordu). Kurşun kalem de aynı özelliklere sahip. Dedi.

54 yetginhoca BU RESİM DE NELER GÖRÜYORUZ ? Picasso

55 yetginhoca Bu resimde neler görüyoruz? Meninas

56 yetginhoca Hindistan'ın iki kasabasında yapılan keşfetme deneyi Duvara gömülen bilgisayarlar.

57 yetginhoca Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir. Yeterki zaman ve imkan tanınsın. TAM ÖĞRENME ODELİ

58 yetginhoca Bilişsel Öğrenme Bilgi Kavram Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Duyuşsal Öğrenme Sevgi, Saygı Üzüntü, Sevinç, Her türlü duygular Prsikomotor, Kinestetik Öğrenme Her Türlü Bedensel Ve fiziksel hareketler TAM ÖĞRENME MODELİ NETSA,PISA

59 yetginhoca İnsanın geçmişi ne kadar yılsa o kadar yıl sonra insanlarda yalnızca matematiksel ve sözel zekanın olmadığı,bunlarla birlikte toplam sekiz ayrı zeka alanının olduğu anlaşıldı. (Gardner)

60 yetginhoca Hıfzı YETGİN ÇOKLU ZEKA

61 yetginhoca *-“Aslında Herkes Bir Einstein Olabilir”, “yeryüzündeki bütün dilleri öğrenebilir”, “90 bin kitabı ezberleyebilir.” T. Buzan

62 yetginhoca Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor. Yabancı dil öğrene...

63 yetginhoca Rita Dunn, Kefee, Kolb, Gregorc : İnsanların öğrenme stilleri de farklıdır. Sesli-sessiz Gece-gündüz, Bol ışık-loş ışık Renklerin etkisi Beslenirken, Hareket halinde veya yatarak...

64

65 yetginhoca Çocuğa dostu bir derslik.

66 DOKUNSAL ÇOCUKLAR

67 yetginhoca ÖĞRENME STİLLERİ

68 Görerek daha iyi öğrenirler.

69 yetginhoca

70

71 İNŞAACI (YAPILANDIRMACI) EĞİTİM 21. Yüzyılda okumamış [cahil] olarak okuyup yazamayanları değil öğrenemeyen, öğrenmeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.”

72 yetginhoca SINIRSIZ SAYIDA EĞİTİMCİ VE BİLİM İNSANININ KATKISI OLDUĞUNU İNKAR ETMEDEN YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN KURUCULARI OLARAK J.PİAGET- Biyolog VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir.

73 yetginhoca Jean PİAGET Çocuk, dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir.

74 yetginhoca

75 NEWTOON RENK ÇARKI: yetginhoca

76

77

78 VYGOTSK Y Bilişsel Gelişim; Çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Doğal çevre (Yakınsak Gelişim Alanı) öğrenmeyi etkiler.

79 yetginhoca YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ANLAMA İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. (ALGILAMA VE ANLAMA ÜZERİNDE DURMAK YARARLI OLABİLİR )

80 yetginhoca

81 İnsan bildiklerinin hemen hemen tamamına yakınını sonradan öğrenir.

82 yetginhoca Anlama becerisinin gelişmesini sağlayan en önemli faktör. Okuma alışkanlığının kazanılmasıdır. Okuma alışkanlığını kazanmış çocuğun önünde engel kalmaz.

83 yetginhoca DEĞİŞİM DİNAMİKLERİNİN ETKİSİ Toplumsal paradigma değişmeleri, Paradoks: Yaygın kanaatlere aykırı düşünce

84 yetginhoca

85 Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri, Ülkemizin stratejik konumundan kaynaklanan zorunluluklar ve bunun üstesinden gelebilecek misyona sahip bireyler yetiştirme ihtiyacı, Bunun için:

86 yetginhoca İyi birey, insan, vatandaş yetiştirmek. Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı

87 yetginhoca ÖNYARGIDAN UZAKLAŞMAK GEREK

88 yetginhoca

89 . İnatçıdır diyenler el kaldırsın.

90 yetginhoca TEŞEKKÜR EDİYORUM Hıfzı Yetgin


"DENETİM SONU TOPLANTISI yetginhoca" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları