Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

4.Ünite Sağlıkta İletişim SALGINLARDA ve KAZALARDA İLETİŞİM ( 26-30 / 05 / 2014 ) ( 26-30 / 05 / 2014 ) 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "4.Ünite Sağlıkta İletişim SALGINLARDA ve KAZALARDA İLETİŞİM ( 26-30 / 05 / 2014 ) ( 26-30 / 05 / 2014 ) 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim."— Sunum transkripti:

1 4.Ünite Sağlıkta İletişim SALGINLARDA ve KAZALARDA İLETİŞİM ( / 05 / 2014 ) ( / 05 / 2014 ) 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

2 SALGINLARDA İLETİŞİM Hastalıklara Karşı Korunmanın ilk Kuralı, Güçlü Bir Bağışıklık Sistemine Sahip Olmaktır. Yaşam boyu sağlık için AŞILANIN ! 2

3 ○ Yaklaşık son bir aydır herkeste benzer belirtiler, ağır bir grip salgını var. Acaba virüs domuz gribi mi sorularının ardından Sağlık Bakanlığı dün Hürriyet'e bir açıklama yaparak bu virüsün domuz gribi değil H3N2 virüsü olduğunu açıkladı. Uzmanlar virüs konusunda önemli uyarılarda bulundu: Hasta olanlar kesinlikle işe, okula gitmesin, toplum içine çıkmasın. Salgın git gide yayılabilir. Kronik hastalığı olanlar ve yaşlılar ise kesinlikle aşı yaptırsın. Ayrıca grip bir virüs olduğu için antibiyotikler işe yaramaz. 3

4 4 Antibiyotik kullanmayın. İlk 48 saate dikkat edin. Geç kalmayın. Sağlık Bakanı ise hürriyet.com.tr'nin haberi üzerine grip salgınıyla ilgili gazetecilere açıklama yaptı: Her sene kış aylarında yaşanıyor. Olağanüstü bir durum yok. dedi.

5 Domuz gribi değil, H3N2 virüsü. İşte bu yeni virüsten korunmanın ve kurtulmanın yolları: Korunmak için ellerinizi sık sık yıkayın, kalabalık ortamlardan kaçının, hapşırırken ağzınızı mendille kapatın. Virüsü kaptıysanız hemen doktora gidin, antibiyotik kullanmayın, hasta çocuğunuzu okula göndermeyin, kronik hastalığı olanlar aşı yaptırın! 5

6 ○ salgın (nedir ne demek) ○ Kısa zamanda çevredeki insan, hayvan veya bitkilerin büyük bir bölümüne bulaşan, müstevli. ○ Bir hastalığın veya başka bir durumun yaygınlaşması ve birçok kimselere birden bulaşması. ○ Gereğinde herkesten para veya mal olarak toplanan geçici vergi. ○ Bir şeyin bir yere girip her yanı kaplaması, istila. 6

7 ○ Belli bir hareketin, davranışın, sözün toplumda yaygınlaşması. ○ Aynı zamanda çok büyük çapta bireyi etkileyen hastalık. Epidemik. ○ Belli bir bölgede aynı anda birçok bireyde görülen hastalık, epidemi 7

8 ○ Yaşanılan afetler sonucunda,gerekli tedbirlerin alınmaması,aşısı veya tedavisi olmayan bir hastalığın belli bölgelerde salgınlar oluşturması,birçok insanın ölümüne ve bazı canlıların telef olmasına neden olur. ○ Salgınlarda oluşan durumlara verilen ortak ve normal tepkilerin neler olduğunu anlamak ve bu tepkilerle baş etmeyi öğrenmek, iletişim açısından önemlidir. 8

9 Salgın Hastalık Sonrasında Oluşan İlk Tepkiler 1.Yaşamını ve sevdiklerini kaybetme korkusu, 2. Çevresindekilere karşı güvensizlik hissi, 3. Psikolojik ve toplumsal panik, 4. Çaresizlik, 5. Yıllardır yaşadığı yerden ayrılmada isteksizlik, 6. Bilgiye ihtiyaç duymak, 9

10 7. Halsizlik,yorgunluk,umutsuzluk, 8. Gelecek endişesi, 9.Ağlama nöbetleri geçirme,duygusal yoğunlaşma, 10.Öfke ve kuşku duyma, 11.Ruh halinin sürekli değişmesi ve alınganlık, 12.Öfke ve kuşku duyma, 13.Dışarıdan gelen yardımlara karşı hayal kırıklığına uğrama ve yardımları geri çevirmektir. 10

11 Salgınlarda Hasta ile İletişim Kurmada Önemli Noktalar 1.) Güven kazanması ile bireyin ruhsal ve fiziksel olarak rahatlaması sağlanmalı, 2.) Ayrılık durumlarında bireylerin yakınları ile iletişimleri sağlanmalı, 3.) Ayrılık sürecinde psikolojik destek sağlanmalı 4.)Afet yaşayanlarla kurulan iletişim göz önünde bulundurulmalıdır. 11

12 12

13 13

14 14

15 15

16 HAZIRLAYANHARİKAATA (1.Bölüm ) 16

17 17

18 KAZALARDA İLETİŞİM KAZA : KAZA : Bilgisizlik, sorumsuzluk ve dikkatsizlik gibi nedenlere bağlı olarak beklenmedik bir anda meydana gelen, kişi ve çevresindekilerin sağlığını bozan, istenmeyen sonuçlar doğuran olaylardır. A Acil durumlarda kazadan çok, telaş ve panik ön plana çıkar. Bu Bu nedenle, tıbbi tedavi kadar iletişim de çok önemlidir. 18

19 19

20 Kaza Geçirmiş Bireyle İletişim Kurarken Dikkat Edilecek Noktalar 1.) Hasta ve yaralıya endişeli bir yüzle değil, güvenilir fakat mesafeli yaklaşım şarttır. İlk yardımı yapacak kişinin istem dışı bazı yüz ifadeleri hastada endişe uyandırır. 2.) Aileden biri gibi yaklaşılmalı, güven verilmelidir. 20

21 3.) Hastanın gözüne bakarak veya omzuna elini koyarak geçmiş olsun, neler oldu anlat bakalım diyerek iletişim süreci başlatılmalıdır. 4.) Hasta ve yaralının çok soru sormasına sağlığı açısından izin verilmemeli, hasta yorulmamalıdır. 5.) Kötü haber ve olaylar sükunetle anlatılmalı, bu arada hasta psikolojik olarak desteklenmelidir. 21

22 6.) Sıkıntıda olan hasta ve yaralının ağlaması, bağırması davranışlarımızı olumsuz etkilememelidir. 7.) Özellikle ilk anda kalıcı sakatlık bırakacağı bilinen, aynı kazada bir yakınını kaybedenlere, büyük mal kaybı olanlara teselli edici davranılmalıdır. 8.) Sakınca olmadığı sürece hasta yakınları ve arkadaşlarının yanında olmasına izin verilmelidir. 22

23 9.) Çocuklar korktukları için genelde ağlarlar, sorulara yanıt vermezler, tedavi için uyum sağlayamazlar. Çocuklara sevgiyle yaklaşılmalı, mümkünse oyuncaklar vererek, oynayarak, dostluk kurarak, okşayarak, gülümseyerek yaklaşılmalıdır. 10.) Kaza sonrası bazı bireylerde hafıza ve bellek yitimlerine bağlı şaşkınlık durumu olabilir. Bunun geçici olduğunu çevresine ve ona söyleyerek yardımcı olunmalıdır. 23

24 HAZIRLAYANHARİKAATA 24


"4.Ünite Sağlıkta İletişim SALGINLARDA ve KAZALARDA İLETİŞİM ( 26-30 / 05 / 2014 ) ( 26-30 / 05 / 2014 ) 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları