Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

-TARİHÇE- Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A.S, Yasar Holding tarafindan, Tuborg Breweries Ltd. ortakligi ile 1967 yilinda Izmir-Pinarbasi’nda kuruldu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "-TARİHÇE- Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A.S, Yasar Holding tarafindan, Tuborg Breweries Ltd. ortakligi ile 1967 yilinda Izmir-Pinarbasi’nda kuruldu."— Sunum transkripti:

1

2 -TARİHÇE- Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A.S, Yasar Holding tarafindan, Tuborg Breweries Ltd. ortakligi ile 1967 yilinda Izmir-Pinarbasi’nda kuruldu 1969 yilinin baslarinda üretime baslayarak, Türkiye’de özel sektörün ilk birasi "Tuborg"u piyasaya sundu. Türk Tuborg Fabrikasi, yilda 36 bin ton malt ve 300 milyon litre bira üretim kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük bira fabrikasidir yılının başlarında üretime başlayarak Türkiye’de özel sektörün ilk birası ‘tuborg’u piyasaya sundu. 31 Mayis 2001’de Carlsberg Breweries, Türk Tuborg’un hisselerini satin alarak yüzde 95’lik hisse payiyla en büyük hissedar oldu. Ekim 2008 itibariyle, alkollü ve alkolsüz içecek sektöründe çarpici bir geçmisi ve Carlsberg ile 15 yili askin süredir yakin ortakligi bulunan IBBL, Türk Tuborg’un Carlsberg’e ait hisselerini devralarak en büyük hissedar konumuna geçmistir. Alaninda öncü ve köklü kuruluslarin tecrübesini, profesyonelligini, kültürünü ve teknolojisini bulusturan Türk Tuborg, Izmir’deki tesislerinde basta Carlsberg ve Tuborg markalari olmak üzere dünya standartlarinda bira üretimine devam etmektedir.

3 - Misyonumuz- Sektörümüzde karlılık ve büyüme yönünde öncü olmak, markalarımızın, tüketicilerin birinci tercihleri olması ve Carlsberg'i dünyanın en hızlı büyüyen markası olarak yaşatmaya devam etmektir.

4 140'ı aşkın ülkede yaklaşık çalışanı ile Carlsberg, farklı kültürleri ve farklı iş yapış şekillerini de bünyesinde barındırmaktadır. Amacımız; tüm bu çeşitliliği, renklerini soldurmadan bir potada toplamak ve ortak bir Carlsberg dili yaratabilmekti. Bu değerler, şirket prensiplerini, değer yargılarını ve önceliklerini ortaya koymaktadır. -Vizyonumuz -

5 -Üretim Süreci- Önce arpadan malta: Arpa, sonunda bira haline geleceği yolculuğa Tuborg fabrikasında başlar. Arpalar önce temizlenir. İri olanları malt tesisinde malt yapılmak üzere ayrılır. Ayrılan arpalar ıslatıldıktan sonra çimlendirilir. Artık yeşil malt halini alan arpa, fırınlanıp kurutularak malt elde edilir. Malt mayşeleniyor: Öğütülmüş malt, uygun sertlik derecesi ve minerallere sahip suyla karıştırılıp, bekletilir. Böylece malt şırası elde edilir. Maltın içindeki prtein ve nişastanın eriyerek suya karışmasını sağlayan bu işleme mayşeleme adı verilir. Lezzetin Kaynağı: Malt şırası süzülür ve içine biranın aromasını veren şerbetçiotu eklenerek kaynatılır. Şerbetçiotu aynı zamanda, bira köpüğününkalıcılığını da sağlar. Bira olgunlaşıyor: Şıra, özel soğutuculara aktarılır. Soğutulan şıra, içine maya katılarak fermantasyon tanklarına alınır. 2 hafta tanklarda bekletilerek, genç bira elde edilir. Türk Tuborg ürünleri sunuma hazır: Plakalı filtrelerden geçirilerek berrak görünümüne kavuşan bira, farklı dolum sistemleriyle şişe, kutu ve fıçılara doldurulur. Pastorize edilen bira artık tüketiciye ulaşmaya hazırdır. Arpadan biraya varan bu serüvenin tamamı 1 ay sürer.

6

7 -Ürünlerimiz- TUBORG GOLD:Türk Tuborg portföyünde yer alan ilk biradır. Türkiye'de 1969'dan beri beğeniyle tüketilen Tuborg Gold'un Üretimine ilk olarak 1873 yılında Danimarka'da başlandı.

8 -Ürünlerimiz- TUBORG FIÇI; Arjantin bardaktanesinlenerek tasarlanan şişe ve kutusuyla bira severlerle buluşuyor. Fıçı biranın tadının yanı sıra sunumuna da önem veren Tuborg Fıçı, başarısını ödüllerle tescilledi ve 2008 senelerinde Tuborg Fıçı, şişesi ve kutusu ile Türk Standartları Enstitüsü tarafından "Altın Ambalaj" ödülüne layık görüldü. Aynı senelerde Dünya Ambalaj Örgütü tarafından düzenlenen WorldStar yarışmasından da her iki ambalaj ödülle döndü. Tuborg Fıçı 50 cl'lik kutu ve çek aç kapaklı depozitosuz şişe ambalajlarında %5 alkol seviyesi ile tüketicilerin beğenisine sunuluyor

9 -Ürünlerimiz- TUBORG SPECİAL: Türkiye'nin ilk yüksek alkollü birası olan Tuborg Special %7,5'lik alkol oranı, kendine has rengi ve üstün özellikleri ile bira severlerin beklentilerini tam anlamıyla karşılar. Kırmızı renkli kutusu ile dikkat çeken Tuborg Special, birayı yüksek alkollü tercih eden tüketicilere hitap eder. Tuborg Special 50cl'lik kutu ambalajı ile 1991 senesinden beri tüketicilerle buluşmaktadır

10

11 -Yönetim Kurulu- Yönetim kurulu başkanı:RONI KOBROVSKY Yönetim kurulu başkan yrd:JOAV ASHER NACHSHON CEO: DAMLA BİROL Üyeler:SHLOMO GRAZIANI, BENJAMIN HAIM ROTENBERG, LORI ELI HANANEL, AYNUR SARIBAY Denetçiler: HAYDAR GÖKÇEK,MUSTAFA ERSUN,BAYRAKTOROĞLU

12 -Şirket Ortaklık Yapısı Ve Şirket Bilgisi- INTERNATIONAL BEER BREWERIES LTD:%95.6 Halka arz edilen:%4.31 Uluslararası bira operasyonlarına sahip IBBL, Ekim 2008 itibarıylaTürk Tuborg ‘un en büyük hissedarıdır. Türk Tuborg fabrikası, 300 milyon litre bira ve 36 bin ton maltüretim kapasitesiyle coğrafi bölgede önde gelen tesislerden biridir. İhracat yapılan 51 ülkenin bulunduğu bölgeler arasında O.Doğu Avrupa,Kuzey ve Güney Amerika ile Afrika bulunmaktadır.

13 -İnsan Kaynakları Politikaları-

14 İşe Alım Politikası : İşe alım, büyüyen ve gelişmekte olan organizasyonumuzun bugünkü ve gelecekteki insan kaynaklarına yönelik ihtiyaçlarının en optimum şekilde karşılanması açısından önemli süreçlerimizden birisidir. İşe alım sürecinde; insan kaynağına ihtiyaç duyulan pozisyonun gerektirdiği bilgi düzeyi, beceri, nitelikler (yetkinlikler) ile deneyim göz önüne alınır. Internet ve yoluyla gönderilen başvurular dikkatle incelenir ve uygun adaylar açık pozisyonlara göre görüşmeye çağırılır İş teklifini kabul eden adaylar için oryantasyon süreciyle birlikte “Türk Tuborg Yolculuğu” başla Eğitim Politikası :Türk Tuborg olarak biz, çalışanlarımızın gelişimini sürekli kılmayı en önemli misyonlarımızdan biri olarak görüyoruz. Eğitim süreci oryantasyon programıyla başlar. Performans yönetim sistemiyle çalışanların gelişimi takip edilerek eğitim ihtiyaçları tespit edilir. İş başı eğitimleri veya iç kaynaklı ya da dış kaynaklı eğitimler organize edilerek eğitim ihtiyaçları karşılanır. Organize edilen her eğitimde ilkemiz, doğru eğitime, doğru zamanda, doğru kişiyi yönlendirerek etkin eğitimler gerçekleştirmektir. Ücret Politikası :Ücret politikamızın ana prensipleri, çalışanlarımızı şirkette tutabilmek ve yeni yetenekleri çekebilmek amacıyla ücretler bazında pazardaki gücümüzü arttırabilmek, iç dengeleri korumak, adil bir ücret yapısına sahip olmak ve performansı ödüllendirmektir. Sosyal Olanaklar: İzmir'de bulunan fabrikamızda tüm çalışanlarımıza yemek ve ulaşım hizmetleri sağlanır. Diğer illerde bulunan ofislerimizde ise yemek ve ulaşım masrafları karşılanmaktadır. İzmir'de çalışanlarımız kapalı yüzme havuzu, fitness center, basketbol ve futbol sahası olanaklarından yararlanmaktadır.

15 -İnsan Kaynakları Politikaları- Performans Yönetimi Politikası:Performans yönetim sistemimiz; çalışanlarımızın performanslarını geliştirmek, üstün performans gösteren çalışanlarımızı ödüllendirmek ve profesyonel gelişim planlarını hazırlamak üzerine inşa edilmiştir. Amacımız, çalışanlarımızı “performans odaklı düşünmeye” yönlendirerek, onların şirkete katkısını değerlendirmek ve profesyonel gelişimlerine destek olmaktır. Performans yönetim sistemi yılda bir kez uygulanacak bir kavram değil, süregelen birçok aktiviteden oluşan bir döngüdür. Sistem hedefler ve yetkinlikler olmak üzere iki temele dayanmaktadır: Hedefler, bir yıl boyunca neye odaklanacağımızı gösterir. Yetkinlikler ise, hedeflere nasıl ulaşacağımızı gösteren bilgi, beceri, davranış ve motivasyonlardır. Kariyer Politikası: Kariyer Yönetim sistemi içerisinde yeralan “Top Talent Pool”, yetenekli çalışanlarımızın oluşturduğu ve onların Gelişim Planlarının ve Performanslarının çok yakından takip edildiği Carlsberg Danimarka Merkez İnsan Kaynakları ile birlikte yürütülen bir çalışmadır. Şirketi geleceğe taşıyacak profildeki çalışanlarımız aynı zamanda “Succession Plan” (Yedekleme Planı) çerçevesinde de değerlendirilecek. Bu çalışanlarımıza Uluslarası bir şirket olmanın getirdiği mobilite avantajı yaşatılacaktır.

16 -Kurumsal Politikalar- Çevre Politikası: TÜRK TUBORG tüm çalışanları ile birlikte çevrenin korunmasını amaçlamaktadır. Doğal kaynakları ve hammaddeleri en verimli şekilde kullanmak, faaliyetlerimizden kaynaklanan çevresel etkileri, gerekli önlemleri alarak, olabilecek en alt düzeye indirmek ve kirlenmeyi önleyerek çevreyi korumak, Çevre ve çevre boyutlarımız ile ilgili yasal gerekliliklere ve belirlemiş olduğumuz diğer şartlara uymak, Tedarikçi ve taşeronlarımızı çevresel konularda daha duyarlı bir şekilde faaliyet göstermeye teşvik etmek, “ISO Çevre Yönetim Sistemleri” standardı gereklerine uygun olarak kurulmuş olan çevre yönetim sistemimizin performansını hedefler koyarak ölçmek, izlemek,gözden geçirmek ve uygulamakta olduğumuz sistemimizi sürekli olarak iyileştirmektir.

17 -Kurumsal Politikalar- Kalite Politikamız “Kaliteye öncelik vermek vekaliteyi sürekli geliştirmektir”. Müşteri isteklerinin saptanması ve karşılanması kalite anlayışımızın temelinde yer alır. Çalışmalarımız müşteri memnuniyetini sağlamaya yöneliktir. Carlsberg kurumsal kalite sistemleri ile ISO-9000 kalite yönetim sistemlerini birlikte kullanarak, Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uymak, hedefler koyarak Kalite Yönetim Sistemimizi sürekli iyileştirmek kalite politikamızın temelidir.. Kalite zincirinin ilk halkasını, bira üretiminde kullanılan tüm hammadde ve yardımcı maddelerin titizlikle seçilerek alınması oluşturur. Bu da satıcı firmalarla yakın işbirliği sağlamakla gerçekleştirilir. Kalite zincirinin ilk halkasından, biranın müşteriye sunulduğu son halkasına kadar şirketimizin tüm çalışanları ortak sorumluluk Taşırlar. Herkes yaptığı işin kalitesinden sorumludur. Bu nedenle Türk Tuborg’da “kalite birlikten doğar, birlikte yaşatılır” düşüncesi hakimdir. Bu düşünceden yola çıkılarak çalışanın ihtiyaç duyduğu eğitimin sağlanmasına ve motive edici çalışmalarla katılımcılığın geliştirilmesine büyük önem verilir. Kalite sorumluluğu tüm çalışanlar tarafından paylaşılır

18 -Türkiye’de Bira Pazarı Ve Rakipleri- Pazarin yüzde 77'sine Efes Yüzde 21'ine ise Tuborg sahip. Kalan yüzde 2'lik pazar payını ise diğer bira markaları paylaşıyor. Türk bira pazarının karakteristik özellikleri şöyle: Türkiye'de üretilen biranın yüzde 98'i pilsener bira, geri kalan yüzde 2'lik kısım ise, hafif ve sert bira çeşitleri. Üretimin yüzde 55'i cam şişe içerisinde satılıyor. Biranın yüzde 25'i teneke kutuda, yüzde 15'i fıçılarda, yüzde 5'i ise, geri dönüşümü olmayan kutularda tüketiliyor. Türk bira endüstrisi 1986 ile 1999 yılları arasında her yıl ortalama yüzde 10'luk bir büyüme gösterdi. Türkiye'de kişi basina yıllık bira tüketimi 11 litre düzeyinde. Bu tüketim ile Türkiye dünya bira tüketiminde 16'ncı sırada bulunuyor. Yıllık bira tüketiminin en yüksek olduğu ülke 160 litre ile Çek Cumhuriyeti. İkinci sıradaki Almanya'da ise bu rakam 126 litre düzeyinde.

19 -Slogan- Bize göre, Adam Gibi Bira'nın formülü, doğanın ta kendisidir, en yalın haliyle biranın tanımıdır; %100 Malt, Su, Şerbetçiotu ve Maya'dan yapılır. Adam Gibi -----Slogan-----

20

21 Şirket Bilgileri Uluslararası bira operasyonlarına sahip IBBL, Ekim 2008 itibarıyla Türk Tuborg ‘un en büyük hissedarıdır. Türk Tuborg fabrikası, 300 milyon litre bira ve 36 bin ton malt üretim kapasitesiyle coğrafi bölgede önde gelen tesislerden biridir. İhracat yapılan 51 ülkenin bulunduğu bölgeler arasında O.Doğu,Avrupa,Kuzey ve Güney Amerika ile Afrika bulunmaktadır.


"-TARİHÇE- Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A.S, Yasar Holding tarafindan, Tuborg Breweries Ltd. ortakligi ile 1967 yilinda Izmir-Pinarbasi’nda kuruldu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları