Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİM'DE REFORM ZORUNLUĞU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİM'DE REFORM ZORUNLUĞU"— Sunum transkripti:

1 TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİM'DE REFORM ZORUNLUĞU
PROF. DR. ATİLLA ERİŞ A. Eriş,

2 MEVCUT SİSTEMİN KISA SÜREDE ORTAYA ÇIKAN SOMUT SAKINCALARI
A. Eriş,

3 2. FAKÜLTELERİN HEPSİ TAM OLARAK 3+1 SİSTEMİNİ UYGULAMAMIŞLARDIR.
SİSTEMİ İLE ÖĞRENCİLERE SADECE SON SENE BÖLÜM EĞİTİMİ VERİLMESİ GERÇEKÇİ VE YETERLİ OLMAMIŞTIR (ÖĞRENCİLER DAHA ÇOK ÖĞRENSİN DERKEN, HİÇBİR KONUYU TAM OLARAK ÖĞRENEMEMİŞLERDİR). 2. FAKÜLTELERİN HEPSİ TAM OLARAK 3+1 SİSTEMİNİ UYGULAMAMIŞLARDIR. 3. MEVCUT SİSTEMDEKİ EĞİTİME İLİŞKİN OLARAK YAPILAN ANKETLERDE ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ YOK DENECEK DÜZEYDE ÇOK DÜŞÜK KALMIŞTIR (ÖĞRENCİLER BÖLÜM-PROGRAM SEÇME KONUSUNDA TERCİH ETTİKLERİ PROGRAMLARA GİREMEMEKTEDİR. BU DURUM DA ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONUNU VE BAŞARISINI CİDDİ ÖLÇÜDE DÜŞÜRMEKTEDİR). A. Eriş,

4 4. 3+1 SİSTEMİ İLE VERİLEN TARIM EĞİTİMİNİN
SİSTEMİ İLE VERİLEN TARIM EĞİTİMİNİN DİĞER ÜLKELERDEKİ (ÖZELLİKLE ABD VE AB ÜLKELERİNDEKİ) TARIM EĞİTİMİ İLE BENZERLİĞİ YOKTUR. SİSTEMİNE GEÇİŞTEKİ EN ÖNEMLİ NEDEN “ZİR. MÜH.” LERİNDEKİ “İŞSİZLİK” VE ÖĞRENCİ KONTENJAN ARTIŞI OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. OYSA, ÇAĞDAŞ TARIM EĞİTİMİNDE TEK TİP “ZİRAAT MÜHENDİSİ” YETİŞTİRİLMEMEKTEDİR. BUNUN ÖRNEKLERİ DİĞER ÜLKE ÖRNEKLERİNDE SOMUT OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR. A. Eriş,

5 6. 3+1 SİSTEMİ İLE TAM OLARAK BÖLÜM. VE/VEYA. SOMUT BELLİ TARIM
SİSTEMİ İLE TAM OLARAK BÖLÜM VE/VEYA SOMUT BELLİ TARIM ALANLARINI KAPSAYAN LİSANS EĞİTİMİ YAPILAMAMAKTADIR. BU DURUM İSE, SAYILI “ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA KANUN” İLE “ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN TÜZÜK” KAPSAMINDAKİ MEZUNLARIN SORUMLULUĞUNU BELİRLEYEN LİSANS ALANLARINA İLİŞKİN “GÖREV VE YETKİLER” AÇISINDAN KUŞKULARA VE KARGAŞAYA NEDEN OLMAKTADIR. A. Eriş,

6 7. 3+1 SİSTEMİ İLE VERİLEN LİSANS BİLGİLERİ
SİSTEMİ İLE VERİLEN LİSANS BİLGİLERİ YÜKSEK LİSANS EĞİTİMİ İÇİN DE YETERLİ OLMAMAKTADIR. 8. MEVCUT 3+1 SİSTEMİ, DÜNYADAKİ TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİMDE OLUŞAN LİSANS ÇEŞİTLİLİĞİNİ KARŞILAYAMAMAKTADIR. 9. MEVCUT 3+1 SİSTEMİ, ULUSLARARASI AKREDİTASYON VE AKADEMİK KALİTE DEĞERLENDİRMESİ ÇALIŞMALARINA UYGUN DEĞİLDİR. A. Eriş,

7 YUKARIDA SOMUT OLARAK. ORTAYA KONAN GEREKÇELER
YUKARIDA SOMUT OLARAK ORTAYA KONAN GEREKÇELER IŞIĞINDA, TÜRKİYE’DE TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASINDA DÜNYA’DAKİ GELİŞMELER GÖZ ARDI EDİLEMEZ. DİĞER ÜLKELERDEKİ TARIMSAL EĞİTİM VE ÖĞRETİM İNCELENMEDEN VE DİKKATE ALINMADAN VERİLEN KARARLAR ÜLKENİN YARARINA OLAMAZ. A. Eriş,

8 DOLAYISIYLA, AB GERÇEĞİ VE BOLOGNA SÜRECİ İLKELERİ İÇİNDE; DÜNYADAKİ BİLİMSEL VE TEKNİK GELİŞMELER DİKKATE ALINARAK, TÜRKİYE’DE TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI ZORUNLUDUR. A. Eriş,

9 ÜLKEMİZDE TARIMSAL EĞİTİMDEKİ DURUM TESPİTİ İÇİN EN GÜZEL ÖRNEK “MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ” İLE “ZİRAAT FAKÜLTELERİ”NİN YILLAR İÇİNDE GÖSTERDİKLERİ GELİŞMELERİN MUKAYESESİDİR. (DÜNYADAKİ BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ÇEŞİTLENMEYE BAĞLI OLARAK MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ GEREKEN UYUM VE GELİŞMEYİ GÖSTERMİŞTİR) A. Eriş,

10 ZİRAAT FAKÜLTELERİ VERDİKLERİ LİSANS EĞİTİMİ AÇISINDAN
NE İDİLER NE OLDULAR ? A. Eriş,

11 ZİRAAT FAKÜLTESİ BİTKİ KORUMA TARIM MAKİNALARI TEKNOLOJİ (GIDA MÜH.)
TARLA BİTKİLERİ BAHÇE BİTKİLERİ EV EKONOMİSİ SU ÜRÜNLERİ (40-50 YIL ÖNCE) ZİRAAT FAKÜLTESİ ZOOTEKNİ KÜLTÜRTEKNİK SÜT TEKNOLOJİSİ GENEL ZİR. BİL. TARIM EKONOMİSİ BAHÇE MİMARİSİ TOPRAK A. Eriş,

12 (2004-2006) ZİRAAT FAKÜLTELERİ
ZİRAAT MÜH. ( ) ZİRAAT FAKÜLTELERİ (3+1) GIDA MÜH. PEYZAJ MİM. A. Eriş,

13 MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ NE OLDU ?
BU ARADA MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ NE OLDU ? A. Eriş,

14 MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTELERİ
MAKİNA ELEKTRİK İNŞAAT (40-50 YIL ÖNCE) MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTELERİ MİMARLIK KİMYA MADEN & METALURJİ FİZİK JEOLOJİ A. Eriş,

15 MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTELERİ
BİLGİSAYAR BİYOMÜHENDİSLİK MAKİNA MEKATRONİK JEOFİZİK ELEKTRİK İNŞAAT PEYZAJ TEKSTİL ENDÜSTRİ MALZEME BİLİMİ ( ) MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTELERİ MİMARLIK KİMYA HİDROJEOLOJİ BİYOMEDİKAL GIDA ÇEVRE MADEN & METALURJİ PETROL VE DOĞAL GAZ FİZİK HAVACILIK VE UZAY NÜKLEER ENERJİ JEOLOJİ ELEKTRONİK METEOROLOJİ BİLİŞİM SİSTEMLERİ A. Eriş, Not: Teknik Üniv.’deki çeşitlilik buraya dahil edilmemiştir.

16 TÜRKİYE’DE TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN DİĞER ÜLKE ÖRNEKLERİ (FAKÜLTELER) A. Eriş,

17 ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE TARIM EĞİTİMİ YAPAN FAKÜLTE ÖRNEKLERİ - I
ÜNİVERSİTE TARIM EĞİTİMİ YAPILAN FAKÜLTELER Amerika Birleşik Devletleri Iowa State Univ. Tarım Fakültesi Oregon Univ. Tarım Bilimleri Fakültesi North Carolina Üniv. Tarım ve Yaşam Bilimleri Fakültesi Calif. Üniv. (Davis) Tarım ve Çevre Bilimleri Fakültesi Michigan State Univ. Tarım ve Doğa Bilimleri Fakültesi West Virginia Üniv. Tarım, Orman ve Tüketici Bil. Fakültesi Nebraska Üniv. Tarımsal Bilimler ve Doğal Kaynaklar Fak. Avustralya Queensland Üniv. Doğal Kaynaklar, Tarım ve Veteriner Bilimleri Fakültesi Adelaide Üniv. Fen Fakültesi bünyesinde “Tarım ve Şarap” ile “Doğa ve Çevre Bilimleri” Okulları Western Avustralya Univ. Doğa ve Tarım Bilimleri Fakültesi Japonya Kyoto Üniv. Hokkaido Univ. Kobe Univ. Hiroshima Univ. Uygulamalı Biyolojik Bilimler Fakültesi Chiba Univ. Bahçe Bitkileri Fakültesi A. Eriş,

18 ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE TARIM EĞİTİMİ YAPAN FAKÜLTE ÖRNEKLERİ - II
ÜNİVERSİTE TARIM EĞİTİMİ YAPILAN FAKÜLTELER İngiltere Nottingham Üniv. Biyolojik Bilimler Fakültesi Reading Üniv. Yaşam Bilimleri Fakültesi içinde “Tarım, Politika ve Kalkınma Okulu”, “Bitkisel Bilimler Okulu” ve “Biyolojik Gıda Bilimleri Okulu” Aberdeen Univ. Yaşam Bilimleri ve Tıp Fakültesi içinde “Biyolojik Bilimler Okulu” Almanya Bonn Üniv. Tarım Fakültesi Hohenheim Üniv. Tarım Bilimleri Fak.-I Tarım Bilimleri Fak.-II Göttingen Üniv. Tarımsal Bilimler Fakültesi Kassel Univ. Ekolojik Tarım Bilimleri Fakültesi Hannover Univ. Bahçe Bitkileri, Peyzaj Mimarlığı ve Çevresel Gelişim, İnşaat Mühendisliği, Jeolojik Bilimler (Fakülteler) İtalya Padova Univ. Milano Univ. Bologna Üniv. Belçika Leuven Catholic Univ. Tarımsal ve Uygulamalı Biyolojik Bilimler Fakültesi A. Eriş,

19 ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE TARIM EĞİTİMİ YAPAN FAKÜLTE ÖRNEKLERİ - III
ÜNİVERSİTE TARIM EĞİTİMİ YAPILAN FAKÜLTELER İsrail Hebrew Univ. Tarım, Gıda ve Çevresel Kalite Bilimleri Fakültesi Ben Gurion Univ. “Doğa Bilimleri” ve “Mühendislik Bilimleri” Fakültelerinde Güney Afrika Pretoria Üniv. Doğa ve Tarımsal Bilimler Fakültesi Kenya Jomo Kenyatta Tarım ve Teknoloji Üniv. Tarım Fakültesi, Teknoloji Fakültesi A. Eriş,

20 TARIM EĞİTİMİ YAPAN (LİSANS) BÖLÜM VE PROGRAMLAR
ÇEŞİTLİ ÜNİVERSİTELERİN TARIM EĞİTİMİ YAPAN (LİSANS) FAKÜLTELERİNDE VE DİĞER AKADEMİK BİRİMLERİNDE BULUNAN BÖLÜM VE PROGRAMLAR A. Eriş,

21 ABD ÜNİVERSİTELERİNDEKİ ÖRNEKLER
A. Eriş,

22 Tarım ve Kaynak Ekonomisi Gıda Bilimi ve Teknolojisi
CALIFORNIA ÜNİVERSİTESİ “TARIM VE ÇEVRE BİLİMLERİ FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ (Departments) Beslenme Entomoloji Bitki Patolojisi Nematoloji Tarım ve Kaynak Ekonomisi Gıda Bilimi ve Teknolojisi Meyvecilik Biyoloji ve Ziraat Mühendisliği Çevresel Bahçe Bitkileri Çevresel Toksikoloji Sebzecilik Çevresel Bilimler ve Politika Toprak, Hava ve Su Kaynakları İnsan ve Toplum Gelişmesi Yaban Hayatı, Balıkcılık ve Koruma Biyolojisi Tekstil ve Giyim Çevre Düzenleme Hayvan Bilimleri Tarla ve Çiftlik Bilimleri Bağcılık ve Şarapçılık A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-1

23 CALIFORNIA ÜNİVERSİTESİ “TARIM VE ÇEVRE BİLİMLERİ FAKÜLTESİ”NİN
BÖLÜMLERİNDE LİSANS PROGRAMLARI 5 GRUP ALTINDA TOPLANMIŞTIR: TARIM BİLİMLERİ PROGRAMLARI ÇEVRE BİLİMLERİ PROGRAMLARI BEŞERİ BİLİMLER PROGRAMLARI BİYOLOJİK BİLİMLER PROGRAMLARI BİREYSEL PROGRAMLAR A. Eriş,

24 CALIFORNIA ÜNİVERSİTESİ (DAVIS) “TARIM VE ÇEVRE BİLİMLERİ FAKÜLTESİ”NİN LİSANS PROGRAMLARI (Majors)
Tarla Bitkileri ve Yönetimi Fermantasyon Bilimi Hayvan Biyolojisi Gıda Bilimi Hayvan Bilimi Gıda Biyokimyası Hayvan Bilimi ve Yönetimi Peyzaj Mimarlığı Entomoloji Genetik Kanatlı Hayvan Bilimleri Toprak ve Su Bilimleri Bağcılık ve Şarapçılık Tarımsal İşletmecilik ve Çiftlik Kaynakları Biyolojik Bilimler Bitki Biyolojisi Biyoteknoloji İnsan Gelişmesi Hücre Biyolojisi Yönetim Ekonomileri Klinik Beslenme Mikrobiyoloji Toplum ve Bölgesel Gelişme Nörobiyoloji, Fizyoloji ve Davraniş Evrim ve Ekoloji Beslenme Bilimi Tasarım Hidroloji Atmosfer Bilimi Fiber ve Polimer Bilimi Çevre Biyolojisi ve Yönetimi Tekstil ve Giyim Çevre, Bahçe Bitkileri, Ormancılık Uluslararası Tarımsal Gelişme Çevre Politikası, Analiz, Planlama Biyokimya ve Moleküler Biyoloji Çevre ve Kaynak Bilimleri Tarımsal Sistemler ve Çevre Çevresel Toksikoloji Yaban Hayatı, Balıkcılık ve Koruma Biyolojisi A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-2

25 Bitki ve Toprak Bilimleri Aile ve Tüketici Bilimleri
WVU “TARIM, ORMAN VE TÜKETİCİ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ” NİN BÖLÜMLERİ VE LİSANS PROGRAMLARI BÖLÜMLER (Divisions) Bitki ve Toprak Bilimleri Aile ve Tüketici Bilimleri Hayvan Bilimleri ve Veteriner Hekimlik Kaynak Yönetimi Ormancılık Disiplinlerarası Programlar PROGRAMLAR (Majors) Bahçe Bitkileri İçsel Düzenleme ve Dekorasyon Tarla Bitkileri Çocuk Gelişmesi ve Aile Çalışmaları Ahşap Endüstrisi Tekstil ve Giyim Peyzaj Mimarlığı İnsan Beslenmesi ve Gıdalar Orman Kaynakları İdaresi Rekreasyon,Parklar ve Turizm Kaynakları Tarımsal İşletmecilik ve Kırsal Gelişme Biyokimya Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi Tarım ve Çevre Eğitimi Genetik ve Gelişme Biyolojisi; Temel Bilimler Reproduktif Fizyoloji Yaban Hayatı ve Balıkcılık Kaynakları Çevre Koruma Hayvancılık ve Veteriner Bilimleri A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-3

26 BÖLÜMLER (Departments)
NEBRASKA ÜNİVERSİTESİ “TARIM BİLİMLERİ VE DOĞAL KAYNAKLAR FAKÜLTESİ” NİN BÖLÜMLERİ BÖLÜMLER (Departments) Bahçe ve Tarla Bitkileri Gıda Bilimleri ve Teknoloji Hayvancılık Bilimleri Entomoloji Bitki Patolojisi Tarım Ekonomisi Biyometri Biyolojik Sistemler Mühendisliği Biyokimya Tarımsal Liderlik, Eğitim ve İletişim Doğal Kaynaklar Bilimleri Veterinerlik ve Biyomedikal Bilimler A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-4

27 LİSANS PROGRAMLARI VE ALT PROGRAMLARI (Majors-Minors)
NEBRASKA ÜNİVERSİTESİ “TARIM BİLİMLERİ VE DOĞAL KAYNAKLAR FAKÜLTESİ” NİN EĞİTİM PROGRAMLARI LİSANS PROGRAMLARI VE ALT PROGRAMLARI (Majors-Minors) TARIM BİLİMLERİ DOĞAL KAYNAKLAR ALT PROGRAMLAR* Bahçe Bitkileri Toprak Bilimi Entomoloji Tarla Bitkileri Su Bilimi Peyzaj Mimarisi Hayvancılık Bilimleri Çayır-Mera Sistemleri Entegre Zararlı Mücadelesi Bitki Koruma Çevresel Çalışmalar Tarımsal Mühendislik Gıda Bilimi ve Teknolojisi Balıkçılık ve Yaban Hayatı Tarımsal Ekonomi Doğal Kaynak ve Çevre Ekonomisi Liderlik ve İletişim Tarım İşletmeciliği Entegre Doğal Kaynak Yönetimi Toplum Ekonomisi ve Sosyal Dinamikler Mekanik Sistemler Yönetimi Çiftlikler ve Ekosistemleri Biyolojik Sistemler Müh. Çiftlik Hayvanları Sistemi Uluslararası Tarım ve Doğal Kaynaklar Biyokimya Veterinerlik ve Biyomedikal Bil. Değiştirilmiş Tarımsal Çalışmalar *)Yandaki programlar, birbirine alt program olabilmekte ve ayrıca yukarıdaki programlar alt program olarak açılabilmektedir. Tarımsal Gazetecilik Tarımsal Eğitim Veterinerlik Teknolojisi A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-5

28 OREGON STATE ÜNİVERSİTESİ “TARIM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ” NİN BÖLÜMLERİ (Departments)
Bahçe Bitkileri Çevre ve Moleküler Toksikoloji Tarla ve Toprak Bilimi Biyolojik Kaynak Araştırmaları Botanik ve Fitopatoloji Balıkçılık ve Yaban Hayatı Entomoloji Yayım ve Haberleşme Genetik Tarım ve Kaynak Ekonomisi İstatistik Tarımsal Eğitim ve Genel Tarım Mikrobiyoloji Çiftlik Kaynakları Kimya Hayvan Bilimleri Gıda Bilimi ve Teknolojisi Biyolojik Kaynaklar Mühendisliği (Biyo-Mühendislik) A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-6

29 IOWA STATE ÜNİVERSİTESİ “TARIM FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ (DEPARTMENTS)
Bahçe Bitkileri Entomoloji Tarla Bitkileri Bitki Patolojisi Hayvan Bilimleri Gıda Bilimi ve İnsan Beslenmesi Genetik, Gelişme ve Hücre Biyolojisi Ekonomi Ekoloji, Evrim ve Organizmal Biyoloji İstatistik Biyokimya, Biyofizik ve Moleküler Biyoloji Doğal Kaynaklar Ekolojisi ve Yönetimi Tarımsal Eğitim ve Çalışmalar Tarım ve Biyolojik Sistemler Mühendisliği Sosyoloji A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-7

30 MICHIGAN STATE ÜNİVERSİTESİ, “TARIM VE DOĞAL KAYNAKLAR FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ (DEPARTMENTS)
Bahçe Bitkileri Tarla Bitkileri ve Toprak Bilimi Tarımsal Mühendislik Hayvan Bilimi Entomoloji Gıda Bilimi ve İnsan Beslenmesi Tarım Ekonomisi Bitki Patolojisi Park, Rekreasyon ve Turizm Kaynakları Ormancılık Bitki Biyolojisi Balıkçılık ve Yaban Hayatı Tarım ve Doğal Kaynaklar Eğitim ve İletişim Sistemleri Kaynak Geliştirme Ambalajlama A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-8

31 MICHIGAN STATE ÜNİVERSİTESİ COLLEGE OF ENGINEERING
Agricultural Engineering Chemical Engineering and Materials Science Civil and Environmental Engineering Computer Science and Engineering Electrical and Computer Engineering Mechanical Engineering COLLEGE OF HUMAN ECOLOGY Family and Child Ecology Food Science and Human Nutrition Human Environment and Design A. Eriş,

32 COLLEGE OF NATURAL SCIENCE
Biochemistry and Molecular Biology Chemistry Entomology Geological Sciences Lyman Briggs School Mathematics Medical Technology Microbiology and Molecular Genetics Physics and Astronomy Physiology Plant Biology Plant Pathology Statistics and Probability Zoology A. Eriş,

33 AVRUPA VE İSRAİL ÜNİVERSİTELERİNDEKİ ÖRNEKLER
A. Eriş,

34 DANİMARKA “KRALİYET VETERİNER VE TARIM ÜNİVERSİTESİ” Ormancılık
Veteriner Hekimlik Tarım Ekonomisi Bahçe Bitkileri Peyzaj Mimarlığı Gıda Bilimi ve Teknolojisi Peyzaj Yönetimi İnsan Beslenmesi Genel Tarım Bilimleri Çevre Kimyası “ATİNA TARIM ÜNİVERSİTESİ” Bahçe ve Tarla Bitkileri (Ürün Bilimi) Hayvan Bilimleri ve Üretimi Fen Bilimleri Tarımsal Biyoteknoloji Arazi Islahı veTarımsal Mühendislik HEBREW UNİV., “TARIM, GIDA VE ÇEVRESEL KALİTE BİLİMLERİ FAK.” Bahçe Bitkileri, Tarım ve Pazarlama Gıda Teknolojisi Sera Tarımı Evcil ve Beslenme Hayvanları Bitki Bilimleri Genel Ziraat Bilimleri Tarım ve Çevre Otel İdaresi Biyoteknoloji A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-9

35 “NORVEÇ TARIM ÜNİVERSİTESİ”NİN BÖLÜM VE PROGRAMLARI
Hayvancılık Bilimi Bahçe Kültürleri ve Ürün Bilimi Gıda Bilimi Arazi Kullanma ve Peyzaj Planlama Ziraat Mühendisliği Ormancılık Bilimleri Toprak ve Su Bilimleri Ekonomik ve Sosyal Bilimler Harita Bilimi Matematik Bilimler Biyoloji ve Doğayı Koruma Kimya ve Biyoteknoloji A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-10

36 BONN ÜNİVERSİTESİ “TARIM FAKÜLTESİ”
 “Tarım Bilimleri; Beslenme ve Ev Ekonomisi; Jeodezi Bilimi; Gıda Bilimi” Alanlarında Aşağıdaki Programların (Institut/Bölümlerde) Eğitimi Veriliyor  Meyvecilik ve Sebzecilik Tarımsal Makinalar Bitki Yetiştirme Kültürteknik ve Arazi Düzenleme Gıda Bilimi ve Gıda Kimyası Tarım Politikası, Pazar Araştırması ve İktisat Sosyolojisi Hayvan Besleme Bitki Hastalıkları Hayvan Yetiştirme Bilimi Toprak Bilimi Gıda Teknolojisi Tarımsal Zooloji ve Arıcılık Fotogrametri Beslenme Bilimi Teoritik Jeodezi Tarımsal Botanik Kartografi ve Jeo-informasyon Ev Hayvanlarının Anatomisi, Fizyolojisi ve Hijyeni Organik Tarım Tarımsal İşletme A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-11

37 Tarla Bitkileri ve Bitki Islahı Hayvan Islahı ve Genetik
GÖTTİNGEN ÜNİVERSİTESİ “TARIM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ (INSTITUT) Tarla Bitkileri ve Bitki Islahı Hayvan Islahı ve Genetik Tarım Teknolojisi Toprak Bilimi Tarım Ekonomisi Tarım Hukuku Bitki Koruma ve Bitki Patolojisi Hayvan Fizyolojisi ve Hayvan Besleme Veteriner Hekimlik Ekonomi ve Sosyal Tarih Tarımsal Ekoloji Tropik ve Subtropik Bitki ve Hayvan Üretimi Kırsal Kalkınma Tarımsal Kimya A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-12

38 Arazi Kullanımı ve Bölgesel Tarım Politikası
KASSEL ÜNİVERSİTESİ “EKOLOJİK TARIM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ”NİN PROGRAMLARI (FACHGRUPPE) Toprak ve Bitkisel Üretim Bilimleri Toprak Biyolojisi ve Bitki Besleme Toprak Bilimi Ekolojik Bitkisel Üretim ve Tarım Tarımsal Biyolojik Çeşitlilik Tropik ve Subtropikte Tarla Tarımı Tarla Bitkileri ve Üretimi Tarımsal Kimya ve Bitki Besleme Yem Bitkileri ve Çayır Ekolojisi Tropik ve Subtropik Tarım Tekniği Ekolojik Bitki Koruma Hayvan Bilimleri Hayvan Besleme ve Hayvan Sağlığı Hayvan Islahı Yararlı Hayvanlar Bakım ve Yetiştiriciliği Uluslararası Yararlı Hayvanlar Islahı ve Bakımı Ekonomi ve Sosyal Bilimler Tarım Ekonomisi Tarımsal Pazar Eğitimi Gıda ve Tarım Ürünleri Pazarlaması Kalkınma ve Tarım Politikası Arazi Kullanımı ve Bölgesel Tarım Politikası Gıda ve Çevre Bilimleri Ekolojik Gıda Kalitesi ve Beslenme Kültürü Atık Ekonomisi ve Değerlendirme Tarımsal Ekoloji ve Çevre Koruma Su Ekolojisi ve Geliştirme Çevre Kimyası A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-13

39 JAPONYA ÜNİVERSİTELERİNDEKİ ÖRNEKLER
A. Eriş,

40 HOKKAİDO ÜNİVERSİTESİ “TARIM FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ Tarım Ekonomisi
Hayvan Bilimi Tarımsal Mühendislik Orman Bilimi Biyolojik Bilimler ve Kimya Tarımsal Biyoloji ve Biyolojik Kaynaklar Uygulamalı Biyoloji Düşük Sıcaklık Stresi Araştırma ve Eğitim Merkezi HİROSHİMA ÜNİVERSİTESİ “UYGULAMALI BİYOLOJİK BİLİMLER FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ Hayvancılık Bilimi Gıda Bilimi ve Teknolojisi Ekolojik Bilimler Balıkçılık Bilimi Uygulamalı Moleküler ve Hücre Biyolojisi A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-14

41 KYOTO ÜNİVERSİTESİ “TARIM FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ
Gıda Bilimi ve Biyoteknoloji Tarım ve Çevre Mühendisliği Biyolojik Kaynaklar Bilimleri Gıda ve Çevre Ekonomisi Uygulamalı Yaşam Bilimleri Orman ve Biyolojik Materyaller Bilimi CHIBA ÜNİVERSİTESİ “BAHÇE BİTKİLERİ FAKÜLTESİ”NİN BÖLÜMLERİ Biyolojik Üretim Bilimleri Çevre Bilimi ve Peyzaj Mimarisi Bahçe Bitkileri Ekonomisi Pratik Bahçecilik A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-15

42 AFRİKA ÜLKELERİNDEKİ ÜNİVERSİTELERDEN ÖRNEKLER
A. Eriş,

43 GÜNEY AFRİKA PRETORIA ÜNİVERSİTESİ
“FEN VE TARIMSAL BİLİMLER FAKÜLTESİ” (1) FAKÜLTE İÇİNDEKİ OKULLAR Tarım ve Gıda Bilimleri Okulu Biyolojik Bilimler Okulu Matematik Bilimleri Okulu Fiziksel Bilimler Okulu “TARIM VE GIDA BİLİMLERİ OKULU” BÜNYESİNDEKİ BÖLÜMLER Tarımsal Ekonomi, Yayım ve Kırsal Kalkınma Bölümü Yaban Hayatı ve Hayvan Bilimleri Gıda Bilimi Tüketici Bilimleri Bitki Üretimi ve Toprak Bilimi Bitki Patolojisi A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-16

44 “TÜKETİCİ BİLİMLERİ BÖLÜMÜ” BÜNYESİNDEKİ PROGRAMLAR Gıda Yönetimi
“BİTKİ ÜRETİMİ VE TOPRAK BİLİMİ BÖLÜMÜ” BÜNYESİNDEKİ DİPLOMA VERİLEN PROGRAMLAR Bahçe Bitkileri Toprak Bilimi Yabancı Ot Bilimi Süs Bitkileri Tarla Bitkileri Çayır-Mera Bilimi “TÜKETİCİ BİLİMLERİ BÖLÜMÜ” BÜNYESİNDEKİ PROGRAMLAR Gıda Yönetimi Ev Ekonomisi Perakende Gıda yönetimi Kalkınma Giyimde Küçük İşletme Yönetimi Perakende Giyim Yönetimi İç Pazar Ticari Mal Yönetimi İç Pazar Küçük İşletme Yönetimi Konuk Yönetimi Otelcilik ve Yiyecek-İçecek Yönetimi A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-16

45 “JOMO KENYATTA TARIM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ”NİN FAKÜLTELERİ
TARIM FAKÜLTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ FEN FAKÜLTESİ BÖLÜMLER (Departments) ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ GIDA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ BAHÇE BİTKİLERİ Biyomekanik ve İşlem Mühendisliği (BSc) Toprak, Su ve Çevre Mühendisliği (BSc) Gıda Bilimi ve Beslenme (BSc) Gıda Bilimi ve Hasat Sonrası Teknolojisi (BSc) Bahçe Bitkileri (BSc) Süs Bitkileri Bilimi ve Peyzaj Mimarlığı (BSc) A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-17

46 AVUSTRALYA ÜNİVERSİTELERİNDEKİ ÖRNEKLER
A. Eriş,

47 ADELAIDE ÜNİVERSİTESİ “FEN FAKÜLTESİ” BÜNYESİNDEKİ
OKULLAR, BÖLÜMLER VE DİSİPLİNLER Tarım ve Şarap Okulu Hayvan Bilimleri Biyometri Bitki ve Zararlı Bilimleri Şarapçılık ve Bahçe Bitkileri Fizik ve Kimya Okulu Kimya Fizik ve Matematiksel Fizik Doğa ve Çevre Bilimleri Okulu Çevresel Biyoloji Jeoloji ve Jeofizik Toprak ve Arazi Sistemleri Moleküler ve Biyomedikal Bilimler Okulu Patoloji, Entomoloji ve Zararlı Otlar Fizyoloji, Gübreleme ve Tarla Bitkileri Bitki Biyoteknolojisi, Genetik ve Islah Avustralya Tahıl Teknolojisi Bölümler Bölümler Bölümler Tarla Bitkileri ve Çiftçilik Sistemleri Toprak ve Su A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-18

48 ÖN-LİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI
ADELAIDE ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ “TARIM VE ŞARAP OKULU” ÖN-LİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI (BSc) Tarım Bilimleri (Bahçe Bitkileri, Entomoloji ve Bitki Islahı alanlarında) (BSc) Tarım Bilimleri (Şarapçılık alanında) (BSc) Tarım Bilimleri (Bağcılık alanında) (BSc) Genel Tarım Bilimleri (BSc) Gıda Teknolojisi ve Yönetimi yıl (BSc) Doğal Kaynaklar Yönetimi (BSc) Kırsal Yatırım Yönetimi (BSc) Genel Fen Bilimleri (BSc) Fen Bilimleri (Tarımsal Bilimler) (BSc) Fen Bilimleri (Bağcılık/Şarapçılık) (Diploma) Tarımsal Üretim (Diploma) Doğal Kaynaklar Yönetimi 2 yıl (Diploma) Şarap Pazarlama A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-19

49 WESTERN AVUSTRALYA ÜNİVERSİTESİ “DOĞA VE TARIMSAL BİLİMLER FAKÜLTESİ” BÜNYESİNDEKİ OKULLAR, BÖLÜMLER VE DİSİPLİNLER TARIM VE KAYNAK EKONOMİSİ OKULU HAYVANSAL BİYOLOJİ OKULU YER VE COĞRAFİ BİLİMLER OKULU BİTKİSEL BİYOLOJİ OKULU Koruma Biyolojisi Zararlı Kontrolu Biyolojik Çeşitlilik Deniz Biyolojisi Zooloji Hayvan besleme Su Ürünleri Evrim Biyolojisi Ekoloji Çevresel Etki Değerlendirmesi Bitki Fizyolojisi ve Ekolojisi Bitki Moleküler Genetiği Bitki Islahı ve Bitki Moleküler Biyolojisi Koruma Biyolojisi Tarım Ürünleri Bilimi Coğrafya Jeoloji ve Jeofizik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme A. Eriş, TARIM EĞİTİMİ BÖLÜM VE ROGRAMLARI-20

50 BAZI ÜNİVERSİTELERDE LİSANS DÜZEYİNDEKİ TARIM EĞİTİMİNDE GEREKLİ TOPLAM KREDİ MİKTARI
E Ğ İ T İ M K U R U M U T O P L A M K R E D İ (~) OREGON STATE ÜNİV., TARIM BİL. FAK.  135 OKLAHOMA STATE ÜNİV., TARIM BİL. VE DOĞAL KAYNAKLAR FAK.  130 IOWA STATE ÜNİV., TARIM BİL. FAK. NEBRASKA ÜNİV., TARIM BİL. VE DOĞAL KAYNAKLAR FAK.  128 NORTH CAROLİNA TARIM VE YAŞAM BİLİMLERİ FAK. HANNOVER UNİV., BEN GURİON UNİV., “DOĞA BİLİMLERİ” VE “MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ” FAKÜLTELERİ  123 KYOTO ÜNİV., ZİRAAT FAK.  132 A. Eriş,

51 TARIM EĞİTİMİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASINDA, YUKARDA AÇIKLANAN DÜNYADAKİ GELİŞMELERE PARALEL OLARAK, TEMEL YAKLAŞIM VE SOMUT ÖNERİLER A. Eriş,

52 1. ÜLKENİN DEĞİŞİK EKOLOJİK KOŞULLARINDA KURULMUŞ BULUNAN FAKÜLTELERDE TEK TİP BİR TARIM EĞİTİMİ ARAYIŞI YANLIŞTIR. HER ÜNİVERSİTE, LİSANS EĞİTİMİ VERECEĞİ BÖLÜM VE/VEYA PROGRAMLARI, ULUSLARARASI KARŞILIĞI OLMAK KOŞULU İLE, KENDİ BELİRLEMELİ VE “YÜKSEKÖĞRETİM KURULU”NA SUNMALIDIR. A. Eriş,

53 2. LİSANS PROGRAMLARININ BELİRLENMESİNDE DÜNYA’DAKİ BİLİMSEL-TEKNOLOJİK GELİŞMELERE PARALEL OLARAK VE ÇEŞİTLİLİK İLKESİ İLE KALİTEYİ VURGULAYAN “BOLOGNA SÜRECİ” DİKKATE ALINMALIDIR. A. Eriş,

54 3. TARIM EĞİTİMİNİN YAPILACAĞI “FAKÜLTE İSİMLERİ” DİĞER GELİŞMİŞ ÜLKELERDEKİ GİBİ EĞİTİM KONULARINDAKİ ÖZELLİKLERE GÖRE FARKLI OLABİLMELİDİR A. Eriş,

55 4. AB UYUMU ÇERÇEVESİNDE VE BOLOGNA SÜRECİ AÇISINDAN TARIM EĞİTİMİ PROGRAMLARININ YÜRÜTÜLMESİNDE ORTAK TEMEL İLKELER BELİRLENMELİDİR. (LİSANS EĞİTİMİNİN TAMAMLANMASINDA TOPLAM DERS KREDİLERİ, EĞİTİMİN SÜRESİ, AKREDİTASYON VE AKADEMİK KALİTEYE DÖNÜK GEREKLER VE İLKELER, KONULARA VE ALANLARA GÖRE DİPLOMA EKLERİ, DEVAM, YABANCI DİL, KURUMLARARASI GEÇİŞLER, VB. KONULAR) A. Eriş,


"TARIMSAL YÜKSEKÖĞRETİM'DE REFORM ZORUNLUĞU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları