Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1/41 İLETİŞİMTEKNOLOJİLERİ. 2/41 İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın var olması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1/41 İLETİŞİMTEKNOLOJİLERİ. 2/41 İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın var olması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma."— Sunum transkripti:

1 1/41 İLETİŞİMTEKNOLOJİLERİ

2 2/41 İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın var olması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma ihtiyacının giderilmesi gerçeği yatmaktadır. İletişim, temel prensibi paylaşım, etkileşim ve ortaklık kurmak olan, çeşitli semboller ve araçlarla dünyayı daha yaşanılır kılan, ileti alışverişine dayalı sosyal bir süreçtir, iletişim, beşikten mezara kadar hep bizimledir ve bizim için hava kadar hayatî bir ihtiyaçtır.

3 3/41 iletişimin lojistik ve taşımacılık sektöründeki yeri ve önemi hakkında kursiyeri bilgilendirmektir. İletişim teknolojisi dersinin amacı

4 4/41  Televizyon  Bilgisayar  Cep telefonları  Çağrı cihazları  Telsizler  Araç telefonları  Faks cihazları  Telgraf

5 5/41 Lojistik ve taşımacılık sektöründe iletişim teknolojileri her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır. GPS uyduları sayesinde firmalar merkez bilgisayarları veya internet üzerinden, araçların konum bilgileri, hızları, aksaklık ve acil durum gibi bir çok bilgileri görebilmektedir

6 6/41 Araç Takip Sistemleri

7 7/41  Araçlar şu anda tam olarak neredeler? Öğrenmek için telefon etmeliyim veya sürücü beyanına güvenmek zorundayım.  Şu anda vermem gereken iş için bölge olarak en uygun araç acaba hangisi?  Cep telefonundan arayarak verilen görevler hem masraflı, hem de yanlış anlamalar sebebiyle hataya neden olabiliyor.  Gün içinde görevleri gereği gitmeleri gereken yerlere gittiler mi?

8 8/41  Gereğinden uzun duraklamalar, molalar var mı?  Araçları gereğinden hızlı ve tehlikeli kullanıyorlar mı?  Araçları mesai saatleri dışında özel işleri için kullanıyorlar mı?  Tutulan kilometre kayıtları doğru mu?

9 9/41 1.GSM tabanlı sistemler 2.Uydu tabanlı sistemler 3.Kara kutu sistemler 4.Hibrid sistemler

10 10/41 Uydu sistemleri

11 11/41 GSM Hizmetleri

12 12/41 MOBİL VERİ İLETİŞİM SİSTEMLERİ Mobil Veri İletişim Sistemi’nde GPS uydusuyla aracınızın yeryüzündeki yeri saptanarak GSM şebekesi vasıtasıyla aynı anda merkez bilgisayarı yada internet üzerinde haritadan izlenmesi sağlanmaktadır.

13 13/41 Bu sayede aracın rotası, hızı, varış süresi gibi bilgiler her an için merkez tarafından görülmekte, istenildiğinde otomatik veya elle kontrol edilerek, işletme maliyetleri en aza inmektedir. Karşılıklı bilgi alışveriş özelliği de olan bu sistemde, ayrıca araçla merkez arasında fatura, stok listesi,barkod bilgisi gibi formların transferine imkan verecek güvenilir, hızlı ve hatasız bir iletişim sağlanmaktadır.

14 14/41 GPRS : (General Packet Radio Service) GSM altyapısının üzerine kurulan ve cep telefonu aracılığıyla GSM ağı üzerinden Internet'e bağlanmayı sağlayan bir veri iletişim teknolojisidir.

15 15/41 GPRS platformu sayesinde telefonunuzun özelliklerine göre cep telefonunuzdan ya da dizüstü bilgisayar ve cep telefonu aracılığı ile profesyonel kullanıcıların İnternet'e ve işyerlerindeki kurumsal bilgisayar ağlarına (intranet) bağlanmaları da mümkün olmaktadır.

16 16/41 GPRS teknolojisi, kullanıcıya yüksek hızlı bir erişimin yanı sıra, bağlantı süresine göre değil gönderilen ve alınan veri miktarına göre ücretlendirilen ucuz iletişim olanağı da sağlar. Bu sistemde aboneler, İnternet'e bağlı kalındığı süreye göre değil, yalnızca alıp gönderdikleri veri miktarı kadar ödeme yaparlar. Böylece, GPRS servisi ile her zaman ve her yerde bağlantı halinde olmak, ucuz ve hızlı bir mobil erişim sağlamak mümkün olmaktadır.

17 17/41 WAP (Wireless Application Protocol) Kablosuz İletişim Protokolü WAP kullanıcıların bu teknoloji sayesinde cep telefonları veya diğer mobil terminaller aracılığıyla hiçbir kablo ve arabirim bağlantısına ihtiyaç duymadan internete erişimlerini sağlayan kablosuz iletişim standardıdır. WAP internet haberleşmesinin çeşitli bilgi ve haberleşme hizmetlerinin mobil kullanıcılara kolayca ulaşmasını sağlar.

18 18/41 Bugüne kadar mobil telefon kullanıcısının veri iletişimi çoğunlukla SMS (Kısa mesaj servisi) üzerinden gerçekleştiriliyordu. Kullanıcıların temel veri iletişimi gereksinimlerini karşılayan SMS’ ten sonra açık bir teknoloji olan WAP ile standart olarak telefondan ve mobil iletişim ağından bağımsız olarak bilgi servislerine ulaşması sağlanmıştır.

19 19/41 GPS

20 20/41 Küresel konumlandırma sistemi dünya etrafında bir yörünge izleyen 24 uydu yoluyla Dünya üzerindeki çok küçük şeylerin bile yerini belirlemeyi mümkün kılan sistemdir. Doğruluk derecesi 10 ile 100 m arasında farklılık gösterir.

21 21/41 NAVİGATİON (Yol kılavuzu) : Araç içine monte edilebilen bilgisayarlı yol kılavuzlarıdır.

22 22/41 Araç navigasyonları ; varış (hedef) noktası belirlendikten sonra, Bulunulan konumun cihazdaki GPS (Global Positioning System) alıcısı sayesinde tespiti (konumlama) Kullanıcı tercihlerine göre en optimum rotanın belirlenmesi (dijital haritalama) Hem görsel, hem de sesli yönlendirme (yönlendirme) işlemlerini gerçekleştirerek, hedefinize doğru ulaşmanızı sağlayan farklı teknolojilerin birleşiminden oluşan bir sistemdir.

23 23/41 1. Navigasyon cihazında bulunan GPS alıcısı, uydu sinyalleri aracılığıyla bulunduğunuz koordinatı belirler. NASIL ÇALIŞIR ?

24 24/41 2. Bu koordinat, navigasyon yazılımı aracılığıyla cihazın ekranına dijital harita olarak yansıtılır. Konumunuzu cihazın ekranında detaylı olarak görürsünüz.

25 25/41 3. Ulaşmak istediğiniz adresi veya cihazınızda kayıtlı bilinen yeri (POI) dokunmatik ekran aracılığıyla kolayca belirlersiniz.

26 26/41 4. Hedeflediğiniz varış noktasına, tercihleriniz doğrultusunda en uygun güzergâhtan ulaşmanız için rotanız saniyeler içinde hesaplanır.

27 27/41 5. Siz hareket halindeyken, uydudan gelen sinyaller sayesinde rotanız gerçek zamanlı olarak güncellenir ve rota dışına çıksanız bile saniyeler içinde yeni rotanız oluşturulur.

28 28/41 6. Ekrandaki dijital harita işaretler ve net bir sesli yönlendirme (Türkçe dahil 17 farklı dil) yardımıyla adım adım hedefinize yönlendirilirsiniz.

29 29/41 Ürün Bilgisi Model : HP iPAQ 6515 Pocket PC İşlemci : Intel PXA270, 312 Mhz İşletim Sistemi : Microsoft Windows Mobile 2003 Pocket PC Second Edition Klavye: QWERTY, Q Klavye Ekran : 3 inch, 65K Renkli Dokunmatik TFT QVGA Bellek(RAM) : 64 MB Bellek(ROM) : 64 MB Genişleme Slotu : SD(SDIO) / MMC (Üzerinde 128 MB SD Harita Bellek Karti) Kamera : 1.3 MP SXGA (1280 x 1024) Boyutlar : 118 mm (U) x 70 mm (G) x 21 mm (Y) Ağırlık : 165 gr

30 30/41 Ürün Bilgisi Model : Mio 136 İşlemci : Intel PXA MHz CPU İşletim Sistemi : Microsoft WinCE.Net Ekran : Parlamayan ve yüksek çözünürlüklü 3.5” TFT LCD Dokunmatik Ekran Bellek : 32 MB Genişleme Slotu : SD / MMC (Üzerinde 128 MB SD Harita Bellek Karti) Boyutlar : 119 mm (U) x 71 mm (G) x 15 mm (Y) Ağırlık : 158 gr

31 31/41 Sistemin faydaları ve özellikleri  Araçların sürekli güvenliğini sağlarlar.  Yer ve rota tespitini yapar  Araçları ve yetkili personeli kontrol altında tutar

32 32/41  Takip eder, yönetir, yönlendirir  Anlık ve / veya geçmişe dönük olarak izler  Hem grafik hem de metinsel olarak raporlamalar yapar  Anında müdahale imkanı verir

33 33/41  Nakliye sipariş ve dağıtım kapasitesini artırır  Lojistik destek sağlar  İş hacmini ve kalitesini yükseltir  Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlar

34 34/41 Genel Özellikler :  Periyodik olarak konum bilgisini gönderme  Anlık konum bilgisi işleme  Önceden tanımlanmış coğrafi koordinatlara girildiğinde konum bilgisi gönderme  Mesafe aralıklara göre konum bilgisi gönderme  Periyodik programlama ile 10 konum bilgisini 1 SMS ile gönderme  Acil durum butonu aracılığı ile acil durum bilgisi ve konum bilgisi gönderme

35 35/41  Acil durum modunda kalma süresinin ayarlanabilir olması  Merkez tarafından acil durum iptali  GSM kapsama alanı dışında iken 1000 konum bilgisinin hafızada saklanması ve kaplama alanına girildiğinde göndermesi  GSM ve GPS bağlantısında oluşan hataların bildirilmesi  Olası merkezin cihaz hafızasında tutulması  Tüm programlama komutları için yetkili numaraların kontrolü

36 36/41  Sisteme girmeye çalışan yetkisiz telefonların sistem merkezine bildirilmesi  GSM sistemi üzerinden yada konsol aracılığıyla programlama  Cihaza, isteğe bağlı birimlerin bağlanabilmesi  Sesli görüşmelerin yapılabilmesi

37 37/41 Şehirler arası yolcu taşımacılık: Turizm ve seyahat firmaları araç takip uygulamasının sunduğu çözümlerle araçların bulundukları noktaları anında tespit eder ve sağlıklı bir rota planlaması yaparak firma araçlarını maksimum yolcu kapasitesi ile çalışmalarını, daha kısa zamanda, daha ucuz, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde çalışmalarını sağlar. ARAÇ TAKİP SİSTEMİ NERELERDE KULLANILABİLİR

38 38/41  Taksi filoları: Merkezden müşteri adresine en yakın taksinin yönlendirilmesi sağlanarak en kısa zamanda adrese ulaşmaları sağlanır ve araçtan en yüksek verim alınır.

39 39/41  Acil yardım hizmetleri: Acil yardım hizmetleri veren itfaiye, ambulans, emniyet, arıza vb. kurumlara telefon eden kişilerin adreslerine en yakın araç sistemde sorgulanarak bulunur ve belirtilen adrese yönlendirilir.

40 40/41  Zırhlı araçlar, güvenlik araçları: Bankaların nakit yönetim birimlerinde çalışan zırhlı araçlar veya güvenlik araçları da sistemi kullanarak paranın en hızlı ve en güvenli biçimde belirtilen adrese ulaşmasını sağlar.

41 41/41 Yük taşımacılığı ve dağıtım firmaları: Nakliye ve taşımacılık sektörü araç takip sisteminin sunduğu çözümlerle daha az araçla, daha kısa zamanda, daha ekonomik, hızlı, güvenli ve kontrollü bir biçimde hizmetini gerçekleştirir

42 42/41 Şehir içi yük taşımacılık: Araç filo yönetim merkezinden anlık olarak izlenir ve rotaları belirlenerek merkezden filo yönetilebilir

43 43/41 Araç kiralama firmaları: Kiralanan araçlar istenildiği zaman rent a car merkezinden sorgulanarak yerleri tespit edilebilir. Müşterinin anlaşma şartlarına uyup uymadığı, aracın hız sınırını aşıp aşmadığı izleme esnasında görülebilir. Ayrıca olası kaza veya çalınma durumlarında araç sorgulanarak yeri bulunur ve polis durumdan haberdar edilir

44 44/41 Sistem çözümlerinin ortak özellikleri  Araçların konum bilgileri SMS aracılığıyla gönderilebilir ve sayısal haritadan izlenebilir.  Operasyon merkezi genel operasyonları izleyebilir.  Aracın hızı %5 hata payı ile izlenebilir.  Merkezden gönderilen mesajlar kağıda dökülebilir.

45 45/41  GSM kapsama alanı dışına çıkıldığında, konum bilgileri hafızaya kaydedilebilir.  Araçlar ile sesli görüşme yapabilir.

46 46/41 Filo yönetim sistemi özellikleri  Kontrol merkezinden gönderilen yazılar çıktı olarak alınabilir.  Sürücüler kendilerine gelecek mesajlara cevap verebilir.  Harita üzerinde işaretlenecek iki nokta arasındaki uzaklık ölçülebilir.  Araçlarda uzaktan hız limiti programlanabilir.  Ek mesaja ihtiyaç duyulmaz

47 47/41  Sistem veri toplama ve değerlendirme özelliğine sahiptir.  Araçlar birden fazla merkezden eş zamanlı olarak veya paylaşımlı olarak izlenebilir.  Sistem çok merkezli bir yapıya dönüştürülebilir.  Kimlik tanıma modülü ile öğrenci takip sistemi oluşturulabilir.

48 48/41 Etkili İletişim Becerileri

49 49/41 1. İLETİŞİM NEDİR? · İletişim Kavramı; bilgi ve anlayışın bir bireyden diğerine geçirilmesi sürecidir ve temel olarak insanlar arasında bir anlam köprüsüdür. Diğer bir ifadeyle anlaşılabilir mesajların alınması ve yollanması sanatıdır. · İletişim; bir bireyin veya bir grubun davranışlarını etkilemek amacıyla uyarıcı bir öğenin karşı tarafa ulaştırılmasını sağlayan bir süreçtir.

50 50/41 I. İLETİŞİM SÜRECİ · GÖNDERİCİ Fikir+ Kodlama+Mesaj · Mesajın İletilmesi KANAL · ALICI · Alma+ Kod Çözümü+ Anlama · Gürültü(Engel) · Geri Bildirim

51 51/41 GÖNDERİCİ: Bir fikrini,düşüncesini, gereksinimlerini iletmek isteyen kişi, kurum, kurumlar veya kişilerdir KANAL : Gönderici ile alıcı arasındaki bağdır. Beş duyu organı gibi fiziksel, telefon, telsiz gibi mekanik kanallardan oluşur. ALICI: Gönderilen mesajı kullanabilir hale getiren kişi, kurum veya kişilerdir.

52 52/41 GERİ BİLDİRİM: Alıcı mesajın kodlarını çözdükten sonra veya yorumladıktan sonra bir gönderici durumuna dönüşür. Geri bildirim, göndericinin kendi mesajının alınıp alınmadığını ve doğru bir şekilde yorumlanıp yorumlanmadığını öğrenmesini sağlar. Olumlu veya olumsuz olabilir. GÜRÜLTÜ: Tüm iletişim sürecini saran ve mesajın doğruluğunu ve güvenilirliğini azaltan her şey iletişimde gürültü veya engel olarak anılır.

53 53/41 II. İLETİŞİM YÖNETİMİ Doğru bir şekilde anlaşılmak istiyorsanız....; 1. Başlangıç çok önemlidir. İlk karşılaşılan kişilerle iletişimlerin ilk dakikasına büyük önem verilmelidir. İlk izlenim tekrarlanamaz. Değişmesi zor izler bırakır. Tanıdığımız kişilerle kurduğumuz ilişkilerde atılan ilk adım, alınan tavır çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. Verilen duygu ve davranışın oluşturduğu farklı bir bütündür. İletişimin duygu boyutu çok önem taşır.

54 54/41 3. İletişim kişiye değil kişiyle yapılır. Paylaşım ve karşılıklı iletişimi gerektirir. 4. İletişim sözlü ve sözsüz olarak iletişim işaretleriyle bir bütündür. İletişim sözel olmayan öğeleri beden dili ve ses tonudur. Beden dili ve ses tonu kişinin tarzını, tavrını ve söylenenin algılanış biçimini belirler.

55 55/41 İletişimin amacına ulaşabilmek için kendimize şu soruyu sormalıyız. · Ne söylemek istiyorum? · Ne zaman söylersem karşımdakinin iletişim kanalları açık olur. · Nerede hangi ortamda iletişimi başlatsam yerinde olur.

56 56/41 ETKİN DİNLEME - 1. Dinlerim - 2. Pasif olmayı kabul ederim Karşımdakine yardım etmek isterim Danışman rolünü benimserim. -5.Karşımdakinin duygularını ifade etmesini sağlayarak rahatlatmak isterim. -6.Karşımdakinin kendi çözümünü bulmasına yardımcı olmak isterim. -7.Öncelikle karşımdakinin ihtiyaçlarıyla ilgilenirim.

57 57/41 ETKİN DİNLEYİCİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ - Söylenenlere ilgi gösterir. - Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. - Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. - Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. - Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atılmaz.

58 58/41 Etkin Dinlemede 1. Sözlü olarak yapılması gerekenler. * Karşımızdakinin söylediğinden ne anladığımızı bir cümleyle tekrarlamak *Yakaladığımızdan emin olursak, karşımızdakinin şikayeti, huzursuzluğu veya içinde bulunduğu durumla ilgili duygusunu dile getirmek.

59 59/41 Etkin Dinlemede 2. Sözsüz olarak yapılması gerekenler: * Karşınızdaki kişiyle doğrudan göz teması kurmak ve dinlerken sadece karşımızdaki kişinin yüzüne bakmak. * Uygun aralıklarla “ anlıyorum “ “evet” anlamında baş sallamak. *Karşımızdakinin sözünü kesmeyecek biçimde “Evet, anlıyorum” demek.

60 60/41 Etkin Dinleme İle Kazanılanlar: ·Kişiler yargılanmadıkları için başlangıçta söylemeyi düşündüklerinden daha fazlasını söylerler. ·Kendileri ile ilgili temelde yatan esas sorunun farkına varabilirler. ·Yaşanmış ve bitmiş bir olay ile ilgili çözümsüzlüğü kabullenirler.

61 61/41 ·“Anlaşıldım “ duygusunu yaşar, karşılarındaki kişiye olumlu duygular beslerler. ·Amaçlarını aşan bir şey söylediklerinde, bunu fark edip kendilerini düzenleyebilirler. ·Karşılarındaki kişiyi dinlemeye ve anlamaya hazır hale getirirler.

62 62/41 YANLIŞ DİNLEME TÜRLERİ - Görünüşte dinleme - Seçerek dinleme - Saplantılı dinleme - Savunucu dinleme - Tuzak kurucu dinleme - Yüzeysel dinleme

63 63/41 İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN TEMEL İLKELER · Susun · Konuşanı rahatlatın · Dinlemek istediğinizi gösterin · Dikkat dağıtıcı öğeleri uzaklaştırın · Karşınızdaki kişiye empati gösterin · Zaman tanıyın · Öfke ve olumsuz duygularınızı kontrol edin · Soru sorun · Yargılayıcı olmayın

64 64/41


"1/41 İLETİŞİMTEKNOLOJİLERİ. 2/41 İletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın var olması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları