Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KONU: PROJE TABANLI ÖĞRENME HAZIRLAYAN: HAYATİ TARHAN DANIŞMAN: PROF. DR. ZEKİ KAYA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KONU: PROJE TABANLI ÖĞRENME HAZIRLAYAN: HAYATİ TARHAN DANIŞMAN: PROF. DR. ZEKİ KAYA."— Sunum transkripti:

1 T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KONU: PROJE TABANLI ÖĞRENME HAZIRLAYAN: HAYATİ TARHAN DANIŞMAN: PROF. DR. ZEKİ KAYA ANKARA 2003

2 PROJE TABANLI EĞİTİM PROJE NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI? PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? PROJE TABANLI EĞİTİMİN FAYDALARI PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR

3 PROJE NEDİR? Bir tasarı, bir buluş, yapılacak etkinliğin tasarlanmasına proje denir. Bilimsel Proje : Bilimsel proje, bilimsel yöntem kullanarak bir deneyin, araştırmanın, koleksiyonun ya da bir buluşun sunuşudur. Bir öğrencinin, ilgilendiği bir konu hakkında araştırma yapmasını, araştırma sonuçlarını bir raporla düzenlemesini ve en sonunda tüm bulgularını sınıfta yada bir yarışmada sunmasını içerir

4 Gelişen teknolojiyle birlikte eğitimde de yeni gelişmeler olmaktadır. Üretimin ve gelişimin temelinde de iyi bir eğitim yatmaktadır. PROJE TABANLI EĞİTİM NEDİR? Her öğrencinin kendi ilgi alanında başarılı olması için o alana yönelmesi ve o alanda çalışmalar yapması gerekmektedir. Bu çalışmalar basitten karmaşığa doğru olmalı ve aşama aşama, basamak basamak olmalıdır. İşte bu üretkenliğe dayalı eğitime proje tabanlı eğitim diyoruz.

5 PROJE TABANLI EĞİTİMİN ÖNEMİ Proje tabanlı eğitim; Yaratıcılığı uyandırır Yaratıcı düşünmeye özendirir Kişiliği ve mantıksal düşünmeyi geliştirir Problem çözme ve iletişim yeteneğini geliştirir Bilimsel yöntemle gerçek yaşamı ilişkilendirmeyi öğretir Toplumdaki buluşçu ruhu ateşler. KISACA PROJE TABANLI EĞİTİM ÜLKEMİZİN İHTİYACI OLAN BİLİM ADAMLARININ YETİŞMESİNİ SAĞLAR

6 HANGİ ÖĞRENCİ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIR? Proje üzerinde çalışacak öğrencilerin özellikleri Sonradan kazanılan özellikler Doğuştan gelen özellikler Eğitimde her öğrencinin yapısına uygun olan bir model vardır. Proje çalışması yapacak öğrencilerde de belli özellikler olmalıdır.

7 DOĞUŞTAN GELEN YETENEKLER Mucitlik yeteneği Farklı düşünme yeteneği Öğrendiğini geliştirme yeteneği Olaylara farklı bakma yeteneği Yaşıtlarından farklı davranışlar gösterme Gördüğü bir şeyi çabuk kavrama

8 SONRADAN KAZANILAN YETENEKLER Bu özellikler planlı bir eğitimle kazandırılır Bilimsel çalışma yöntemleri İletişim becerileri Araştırma yöntemler Öğrenme yöntemleri Bilgisayar Yabancı dil Sosyal etkinlikler Dil becerisi Bilgiye ulaşma Bilgiyi bulma Grupla çalışma teknikleri Bilgiyi sunma

9 PROJE ÜRETECEK ÖĞRENCİNİN KEŞFİ Derslerde yapılacak küçük çaplı çalışmalar bütün öğrencilerle yapılmalı. İleri proje çalışmaları, ilgisi olan öğrencilerle yapılmalı Proje üretimi özellikle Fen Bilimleri derslerinde olmaktadır. Deney ve ders sırasında öğrencide gözlenen özellikler. Bazen dersi dinlemiyor gibi görünür. Aslında dinliyordur. Anlatılan konuyu çabuk kavrar. Aynı konu fazla tekrarlanırsa sıkılır. Konu anlatılırken birden sözü keser ve soru sorar. Bu sorular bazen konuyla ilgisizde olabilir

10 Deney ve ders sırasında öğrencide gözlenen özellikler. Soruları ve fikirleri ayrıntılar üzerindedir Sorulara verdiği cevaplar enteresan ve yaşıtlarınınkinden farklıdır Meraklıdırlar, çok soru sorarlar. Bazen sorduğu soruyu kimse anlamaz Dersleri deney yaparak işlemekten hoşlanırlar. Sorduğu sorular sıra dışıdır

11 ÖĞRENCİ HANGİ ALANDA PROJE ÇALIŞMASI YAPACAK Proje çalışması yapacak öğrenci keşfedildikten sonra öğrencinin hangi alanda proje çalışması yapacağı tespit edilmelidir. Bu çalışmalar çok dikkatli yapılmadır. Çünkü hangi öğrencinin proje çalışması yapması gerektiği kadar, öğrencinin hangi alanda çalışma yapacağı da önemlidir.

12 ÖĞRENCİ FEN BİLİMLERİ GÜZEL SANATLAR SOSYAL BİLİMLER Öncelikle öğrencinin ilgi alanı keşfedilir. Tabloda belirtildiği gibi 3 ana grup vardır. Daha sonra ana gruplardan kendine uygun olan alt gruplara ayrılır.

13 ÖĞRENCİ FEN BİLİMLERİ MATEMATİKKİMYA FİZİKBİYOLOJİ GÜZEL SANATLAR RESİMMÜZİK SOSYAL BİLİMLER EDEBİYATTARİH COĞRAFYA Alt gruplara inildikçe proje konusuna yaklaşılır. Alanlardan hangisi seçildiyse öğrenci o alanda proje çalışmasına başlar. P R O J E K O N U S U

14 DİKKAT: ÖĞRENCİYLE PROJE KONUSU ÇOK UYUMLU OLMALIDIR. ÇÜNKÜ DOĞRU ÖĞRENCİYLE DOĞRU ALAN DAHA BAŞARILI BİR PROJE DEMEKTİR. ÖĞRENCİ İLGİ ALANINDA BİR PROJE HAZIRLAMALI. ÖĞR. İSTEK YETENEK SONUÇ VAR BAŞARILI YOK BAŞARISIZ VAR YOKYARI BAŞARI YOKVAR BAŞARISIZ

15 PROJE EĞİTİMİ YAPACAK ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ Proje çalışmasa yapacak öğretmende belli özellikleri olmalı. Bu özellikler öğrencidekilerle aynı olmayabilir. Çünkü bir özelliğe sahip olmakla o özelliğin eğitimciliğini yapmak farklı şeylerdir.

16 İletişimi iyi olmalı. Teknoloji imkanlarını iyi kullanabilmeli ve bunların kullanımını öğrencilere öğretmelidir. Gelişmeleri iyi takip etmeli öğrencilere gerekli durumlarda bilgi aktarmalıdır Geniş düşünebilmeli. Öğrenciden gelen her türlü fikre açık olmalı İyi bir rehberlik bilgisine sahip olmalı İyi bir gözlemci olmalı. Proje çalışması yapacak bir öğretmende olması gereken özellikler

17 PROJE EĞİTİMİNDEN ÖNCE NELER YAPILMALI? BAŞARILI BİR PROJE ÇALIŞMASI İÇİN GEREKENLER BİLGİ MALZEME ÖĞRETMENDE ÖĞRENCİDE

18 ÖĞRENCİDE OLMASI GEREKEN BİLGİLER Bilimsel çalışma yöntemleri İletişim becerileri Araştırma yöntemler Bilgisayar Bilgiye ulaşma Biliyi sunma

19 PROJE TABANLI EĞİTİM NASIL YAPILIR? Dersler normal şekilde işlenir. Ders işlenirken proje çalışması yapacak öğrenciler tespit edilir. Proje çalışmaları dersin dışında yapılır. Çalışmayı öğrenci yapar öğretmen yol gösterici olur. Öğrenci beynindeki bilgileri yorumlar ve yeni bir ürün ortaya koyar.

20 BİLGİ 2 BİLGİ 3 BİLGİ 4 BİLGİ 5 BİLGİ ÖĞRENCİ BEYNİNDE BİLGİLERİN YORUMLANIP YENİ BİLGİ ÜRETİLMESİ Yapılması gereken öğrenciye bilgi yorumlamasını öğretmek BİLGİ 1

21 PAPATYA GÜL DİKEN AYÇİÇEĞİ PROJE ÜRETİMİ ARININ BAL YAPMASINA BENZER

22 Eğitim ve öğretime hayatilik kazandırdığı Birlikte iş yapmayı ve iş bitirme alışkanlığı kazandırdığı Öğrencilerin kendine güven ve sorumluluk duygusunu geliştirdiği Öğrencilere kendi göç ve kabiliyetlerini tanıma fırsatı vererek mantıki yolla düşünmelerini sağladığı PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR?

23 PROJE TABANLI EĞİTİM NİÇİN YAPILIR? Öğrenci merkezli olduğu için öğretmenlerin işini kolaylaştığı Her öğrenci kendisinden sonra gelecek öğrencilere bir ışık tutarak onlarında proje çalışmaları yapmasını sağladığı Genç beyinler ülkeye kazandırdığı Toplumda üretken bireylerin sayısı arttırdığı için yapılır

24 PROJE TABANLI EĞİTİM YAPAN KURUMLAR Proje tabanlı eğitim yapmak için Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Bilim ve Sanat Merkezleri kurulmaya başlanmıştır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler kendi ilgi alanlarında proje üretecek şekilde eğitim görmekteler. Sayıları ülkemizde 20 civarındadır.

25 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE EĞİTİM Öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler kendi ilgi alanları doğrultusunda eğitim görmekteler. ÖĞRENCİ BİLİMSANAT

26 ÖĞRENCİ BİLİMSANAT FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLER RESİM MÜZİK MATEMATİK FİZİK KİMYA BİYOLOJİ EDEBİYAT TARİH COĞRAFYA

27 SUNUM SONA ERDİ KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KONU: PROJE TABANLI ÖĞRENME HAZIRLAYAN: HAYATİ TARHAN DANIŞMAN: PROF. DR. ZEKİ KAYA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları