Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Alışveriş Merkezleri Tercih.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Alışveriş Merkezleri Tercih."— Sunum transkripti:

1 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Alışveriş Merkezleri Tercih Tercih Araştırması 1

2 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Metodolojik Bilgiler o Araştırmanın saha çalışması, Türkiye’nin metropol illerinin (Büyükşehir Belediye sınırları) kent merkezlerini temsil eden tüketici ile hanelerde gerçekleştirilmiştir. Saha çalışması öncesinde planlanan ilçeler kapsamında 120 örneklem noktası seçilmiş, her örneklem noktasında yapılan anketler 10 ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın saha çalışması 10 günde tamamlanmıştır. o Saha çalışması kapsamında saha süpervizörlerinin yardımı ile eksik ve yanlış doldurulmuş anketler yerinde ziyaretler yapılarak düzeltilmiştir. Bu nedenle ek saha çalışmasına gereksinim duyulmamıştır. Saha çalışmasını müteakip SONAR’a gelen anketler bir dizi kalite süzgecinden geçirilmiştir. Bu aşamada her anketörün tamamladığı anketlerin %30’u telefon ile geri aranmak sureti ile kontrol edilmiştir. Soru formlarının bilgisayar girişleri öncesinde göz kontrolünden geçirilmesi ve tablolama aşamasında otomatik bilgisayar kontrolleri verilmesi diğer kontrol aşamalarıdır. o Kontrolleri tamamlanmış soru formları, döküm ve kodlama işlemlerinden sonra bilgisayara girilmiştir. Döküm, kodlama ve bilgisayar girişleri toplam 3 günde tamamlanmıştır. Daha sonra tablolar alınarak, sonuçlar raporlanmıştır. 2

3 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Kimlerle, nerelerde görüşüldü? Demografi 3

4 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Cinsiyet Yaş Görüşülen kişilerin... (%) 4

5 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Medeni Durum Eğitim Görüşülen kişilerin... (%) 5

6 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt %14,8%30,8%54,4 Görüşülen kişilerin... (%) Sosyo Ekonomik Sınıf Üst gelir düzeyiOrta gelir düzeyiAlt gelir düzeyi 48,1%35% 6 Bu araştırma sonuçları Türkiye kır-kent genelini temsil etmekte olup, Bülent Tanla ve Hasan Tanla’nın özel çalışması sonucunda üretilmiştir yılı DİE Gelir Dağılımı Anket Sonuçları ve yıl ortalaması nüfus dikkate alınmıştır. Bu araştırma sonuçları Türkiye kır-kent genelini temsil etmekte olup, Bülent Tanla ve Hasan Tanla’nın özel çalışması sonucunda üretilmiştir yılı DİE Gelir Dağılımı Anket Sonuçları ve yıl ortalaması nüfus dikkate alınmıştır.

7 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Görüşülen kişilerin... (%) Sahiplik Bilgileri 7 %72,9%16,8%10,1%22,6 Bu araştırma sonuçları Türkiye kır-kent genelini temsil etmekte olup, Taylor Nelson Sofres Piar araştırma şirketinin 2001 yılında tamamladığı Profil 2001 raporundan alınmıştır. Bu araştırma sonuçları Türkiye kır-kent genelini temsil etmekte olup, Taylor Nelson Sofres Piar araştırma şirketinin 2001 yılında tamamladığı Profil 2001 raporundan alınmıştır.

8 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt 5,5 12,9 3,6 5,9 3,0 2,0 3,9 1,7 33,6 10,1 2,7 3,0 4,9 2,4 2,8 (%) (N) İller 8

9 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Kimler, Alışveriş nerelerdenyapıyor? 9

10 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde hangi sıklıkta alışveriş yapılmaktadır? Hanede Alışveriş Yapma Sıklığı Gıda/MeşrubatEv TemizlikEt/Tavuk/BalıkSebze/MeyvaKişisel Bakım ve ÜrünleriKozmetik Hergün21,31,74,415,21,1 Günaşırı9,81,46,810,40,8 Haftada birkaç kez24,710,823,824,41,8 Haftada bir29,316,835,243,73,7 10 günde bir2,07,36,52,24,4 15 günde bir5,016,610,82,510,2 Ayda bir7,140,78,81,338,3 Daha seyrek0,84,73,70,339,7 (%) 10

11 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışveriş genellikle kimin tarafından yapılmaktadır? Hanede Alışveriş Yapan Kişi Gıda/MeşrubatEv TemizlikEt/Tavuk/BalıkSebze/MeyvaKişisel Bakım ve ÜrünleriKozmetik Evin beyi38,122,042,130,811,7 Evin hanımı39,662,740,650,640,8 Çocuklar5,42,93,63,19,2 Kapıcı/yardımcı0,60,90,40,30,3 Herkes yapar15,310,512,314,224,6 Diğer0,91,00,90,94,1 Kullanmıyoruz----9,3 (%) 11

12 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışverişin genellikle nerelerden yapıldığını söyler misiniz? (GIDA ve MEŞRUBAT) Hanede Alışverişin Yapıldığı Yer o Erkekler daha çok hipermarket/grosmarketlerden alışveriş yaparken, bayanlar zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketleri tercih etmektedirler. o Yaş yükseldikçe, zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketten alışveriş yapma eğiliminin de yükseldiği gözlemlenmektedir. o AB sosyo ekonomik sınıfa dahil olan tüketiciler daha çok grosmarket ve hipermarketleri, daha alt sınıflara mensup tüketiciler ise (DE) indirim mağazalarını tercih ettiklerini beyan etmişlerdir. (%) 12

13 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışverişin genellikle nerelerden yapıldığını söyler misiniz? (EV TEMİZLİK ÜRÜNLERİ) Hanede Alışverişin Yapıldığı Yer o Ev temizlik ürünlerinde en fazla tercih edilen satış noktası olan zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketleri kadınların tercih ettiği; erkeklerin ise hipermarket ve grosmarketleri tercih ettikleri gözlemlenmiştir. o Yüksek eğitimliler en fazla hipermarket ve grosmarketlerden alışveriş yaparken, C1 ve C2 sosyo ekonomik sınıfa dahil tüketicilerin diğer sosyo ekonomik sınıflara dahil tüketicilerin aksine zincir, birden fazla şubesi olan süpermarketlerden alışveriş yaptıkları vurgulanmıştır. (%) 13

14 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışverişin genellikle nerelerden yapıldığını söyler misiniz? (ET, TAVUK ve BALIK) Hanede Alışverişin Yapıldığı Yer o Eğitim seviyesi yükseldikçe kasap ve tavukçulardan alışveriş yapma alışkanlığı düşme eğilimi göstermektedir. o Et, tavuk ve balık satışında hem kadın hem de erkeklerin kasap ve tavukçudan ziyade zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketleri tercih ettikleri görülmüştür. o Alt sosyo ekonomik sınıfa dahil olan tüketiciler nezdinde kasap ve tavukçu, ilgili ürünler için en yoğun tercih edilen satış noktaları olmuştur. (%) 14

15 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışverişin genellikle nerelerden yapıldığını söyler misiniz? (SEBZE ve MEYVA) Hanede Alışverişin Yapıldığı Yer o Sebze ve meyva en yoğun olarak genellikle haftada bir kurulan mahalle pazarlarından satın alınmaktadır. Bu eğilim cinsiyete göre anlamlı farklılıklar göstermemektedir. o Sebze ve meyva alışverişlerinde zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketleri tercih edenlerin, 45 yaş üstü (%27,0), yüksek eğitimli (%32,4) tüketiciler olduğu saptanmıştır. (%) 15

16 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Hanenizde yapılan günlük alışverişin genellikle nerelerden yapıldığını söyler misiniz? (KİŞİSEL BAKIM ve KOZMETİK) Hanede Alışverişin Yapıldığı Yer o Zincir/birden fazla şubesi olan süpermarketlerden kişisel bakım ve kozmetik ürünlerini kadın tüketiciler (%19,3) kadar erkek tüketiciler de (%19,7) satın almaktadır. o Gençler ve orta yaşlılarda, kadınlarda ve eğitim seviyesi yüksek olan tüketicilerde kişisel bakım ve kozmetik kullanımı artmaktadır. o Parfümerilerden kişisel bakım ve kozmetik satın alma eğilimi kadınlar (%49,6) nezdinde, erkeklerden (%34,1) daha yüksektir. (%) 16

17 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S En sık alışveriş yaptığınız satış noktalarını tercih etme nedenlerinizi söyler misiniz? Satış Noktaları Tercih Nedenleri o Kadın tüketiciler (%41,6) ürünlerin taze olmasına erkek tüketicilerden (%35,1) daha çok önem vermektedirler. o Eğitim seviyesi yükselirken ürün çeşitliliğinin önemi artarken, ucuzluğun önemi azalmaktadır. o Ürün çeşitliliği ve ucuzluk en çok yaş arası genç tüketicilerin önem verdiği unsurlar olmuştur. (%) 17

18 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Bir satış noktasından olan beklentilerinizi saptamak istiyoruz. Sayacağım unsulara verdiğiniz önemi 5’li ölçek üzerinde değerlendirir misiniz? Satış Noktalarından Duyulan Beklentiler En önemli Önemli %95,5 %93,8 %93,1 %92,9 %91,5 %91,2 %89,9 %89,1 %81,3 %80,4 %85,3 18

19 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Alışverişte Zincir Mağazaların yeri... 19

20 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Aşağıdakilerden hangisi sizin halihazırdaki durumunuzu en iyi şekilde yansıtmaktadır? Zincir Mağazalardan Alışveriş Yapma Durumu o Zincir mağazalardan alışveriş yapma eğilimi, 45 yaş üzeri (%67,1), kadın (%66,4) ve yüksek eğitimli (%73,6) tüketicilerde artmaktadır. o Ortanın üstü (B) sosyo ekonomik sınıfa dahil olanlar nezdinde (%67,0) zincir mağazalardan alışveriş yapma eğilimi en üst noktaya varmaktadır. 20

21 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Şehrinizde, çevrenizde zincir mağazalar açılsa, günlük alışverişleriniz için bu mağazaları tercih eder misiniz? Zincir Mağazalardan Alışveriş Yapma Arzusu N:64 o Zincir mağazalardan alışveriş yapma eğiliminin pozitif olduğu tüketicilerin toplamı yaklaşık %69 civarındadır. o yaş arası gençler (%30,8) ve erkekler (%17,1) çevrelerinde zincir mağazalar açılsa bile bu nitelikli satış noktalarını tercih etmeyecelerini ifade etmişlerdir. 21

22 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Şehrinizde, çevrenizde zincir mağazalar açılsa bile, günlük alışverişleriniz için bu mağazaları tercih etmeme nedenlerinizi söyler misiniz? Zincir Mağazalardan Alışveriş Yapmama Nedeni N:11 (%) 22

23 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Şehrinizde, çevrenizde zincir mağazalar bulunduğu halde, günlük alışverişleriniz için bu mağazaları tercih etmeme nedenlerinizi söyler misiniz? Zincir Mağazalardan Alışveriş Yapmama Nedeni (%) N:64 o Uzaklık unsuru yaş arası orta yaşlılar (%56,0), erkekler (%45,2) ve orta öğrenimini tamamlamış (%50,0) tüketiciler nezdinde ortaya çıkmıştır. o Pahalılık ve alışık olmama ise belirtilen diğer unsurların arasında öne çıkanlardır. Diğer unsurları ise, evlere servisin olmaması (%6,3) ve ürünlerin fiyatlarını haketmemeleri (%6,3) olarak sıralayabiliriz. 23

24 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Alışveriş ihtiyacınızın bir kısmını alışveriş merkezlerinden karşılıyorsunuz. Söz konusu bu mağazalardan ne sıklıkta alışveriş yaptığınızı söyler misiniz? Zincir Mağazalardan Yapılan Alışveriş Sıklığı (%) o yaş arası (%54,0), erkek (%52,6) ve yüksekokul mezunu (%54,1) olan tüketiciler, diğerlerine oranla zincir mağazalardan haftada bir kez alışveriş yaptıklarını ifade etmişlerdir. o Bu oranlar farklı ürün grupları için sorulan sorulara verilen cevaplar ile paralellik göstermektedir. Zincir mağazalar, tüketiciler tarafından genellikle haftada bir kez ziyaret edilmektedir. 24

25 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Büyük zincir mağazalara nasıl gidiyorsunuz ve nasıl dönüyorsunuz? Zincir Mağazalara Ulaşım (%) o Otomobil veya kendi imkanları ile zincir mağazalara ulaşım erkek (%35,8) ve yüksekokul mezunu (%43,3) olan tüketiciler nezdinde artış göstermektedir. o Tüketiciler zincir mağazalara ulaşım konusunda kendi imkanlarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, tüketiciler sözkonusu mağazalara nasıl ulaştılarsa, aynı vasıta ile geri dönmektedirler. 25

26 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Halen bakkallardan alışveriş yapma ihtiyacı duyuyor musunuz? Bakkallardan Alışveriş Yapma İhtiyacı o Halen bakkallardan alışveriş yapma ihtiyacı, yaş arası gençler (%66,3), erkekler (%64,5), orta öğrenim mezunları (%64,4) ve alt sosyo ekonomik sınıfa mensup tüketiciler (%66,7) nezdinde arttığı gözlemlenmiştir. o Kadın tüketicilerin %43,5’i ve yüsekokul mezunlarının %46,4’ü bakkallardan alışveriş yapma ihtiyacında olmadıklarını belirtmişlerdir. 26

27 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Bakkallardan halen alışveriş yapma ihtiyacı duyma nedenlerinizi söyler misiniz? Bakkallardan Alışveriş Yapma Nedeni (%) o Bakkallardan alışveriş yapma ihtiyacı duyan tüketiciler için uzaklık, alışkanlık, geç saatlere kadar açık olması ve veresiye çalışabilme olanağı ön plana çıkmaktadır. o Erkek tüketicilerin %23,1’i, kadın tüketicilerin ise yanlızca %17,6’sı alışkanlık sebebi ile bakkallardan alışveriş yaptıklarını ifade etmektedirler. 27

28 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazalardan alışveriş yapma tercihlerinizi etkileyecek en yakın ve en uzak mesafeleri söyler misiniz? Zincir Mağazaların Uzaklıkları En yakınEn uzak metre37, metre23, metre2, metre metre19,635, metre metre9, metre metre2, metre metre12, metre metre11,5 (%) Yürümeyi tercih edenler Otomobil ve diğer ulaşımı tercih edenler Optimum, tüm tüketiciler 28

29 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Tasarıya, Nasıl tüketicilerbakıyor, Ne diyor? 29

30 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazaların 5 yıl içinde şehir dışına taşınmalarını öngören bir yasa tasarısının tüketici haklarını koruduğuna inanıyor musunuz? Şehir Dışına Taşınmak ve Tüketici Hakları o Zincir mağazaların şehir dışına taşınmalarını öngören bir yasa tasarısı olduğunu bilen tüketicilerin oranı %35,3’tür. Bilinmeme oranı, gençler (%74,7) ve kadınlar (%71,2) arasında diğer tüketicilere oranla anlamlı bir şekilde artmaktadır. o Bu uygulama ile tüketici haklarının korunduğuna inanmayanların oranı yaş arası tüketicilerde (%67,5) artmaktadır. (%) 30

31 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazaların 5 yıl içinde şehir dışına taşınmalarını öngören bir yasa tasarısı ile tüketici hakları ve rekabet kuralları ihlal edilmekte midir? Tüketici Hakları ve Rekabet Kuralları o Bu uygulama ile tüketici hakları ve rekabet kurallarının ihlal edildiğini düşünen tüketiciler yaş arası kişiler (%76,6) ve kadınlarda (%74,0) artış göstermektedir. o Bu uygulama ile tüketici hakları ve rekabet kurallarının ihlal edilmediğini düşünen tüketiciler nezdinde ise, yaş arası gençler (%30,4) ve erkekler (%74,0) ortaya çıkmaktadır. 31

32 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazaların 5 yıl içinde şehir dışına taşınmalarını yoksa kapatılmalarını öngören bir yasa tasarısına ilişkin fikirlerinizi söyler misiniz? Şehir Dışına Taşınmak ya da Kapatılmak... o Bu uygulamaya tamamen karşıyım diyenler arasında yaşındaki kişi (%58,1) ve kadın tüketiciler (%60,6), diğer kategorilerdeki tüketicilere oranla daha yüksek orandadır. o Bu uygulamaya karşı olmayan tüketiciler nezdinde ise erkekler (%17,9) öne çıkmaktadır. 32

33 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazaların 5 yıl içinde şehir dışına taşınmalarından ne yönde etkileneceğinizi söyler misiniz? Şehir Dışına Taşınmak ya da Kapatılmak... o Bu uygulamadan olumsuz yönde etkilenirim diyen tüketicilerin başında yaşındaki kişiler, kadınlar ve ilköğretim mezunu olanlar gelmektedir. o Erkek tüketicilerin %26,5’i ise bu uygulamadan etkilenmeyeceklerini ifade etmişlerdir. 33

34 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazaların 5 yıl içinde şehir dışına taşınmalarını yoksa kapatılmalarını öngören bir yasa tasarısını onaylayıp, onaylamadığınızı söyler misiniz? Şehir Dışına Taşınmak ya da Kapatılmak... o Bir önceki soru olan, zincir mağazaların şehir dışına taşınmalarından olumsuz yönde etkilenirim diyen tüketicilerin oranı %64,3 iken, bu nitelikteki uygulamayı onaylayanların oranı %61,6’ya düşmektedir. o Erkek tüketicilerin %34,2’si bu uygulamayı onaylarım derken, kadın tüketicilerin %67,8’i bu uygulamayı onaylamadıklarını ifade etmişlerdir. 34

35 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Zincir mağazalar kent sınırları içinde mi, yoksa kent sınırları dışında mı çoğalmalıdırlar? Zincir Mağazaların Kentlerde Çoğalmaları o Tüketicilerin yaklaşık yarısı (%48,4) zincir mağazaların şehir içinde çoğalmalarına devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. o Tüketicilerin anlamlı bir kısmı ise (%12,1), bu konuda herhangi bir görüşe sahip değillerdir. Bu aşamada gerçekleştirilecek çeşitli iletişim aktiviteleri ile kararsız tüketiciler bilinçlendirilebilir. 35

36 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt S S Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği sizlere daha iyi hizmet verebilmek için daha ne gibi faaliyetlerde bulunmalıdır? A.M.P.D.’den Beklentiler o Tüketicilerin yaklaşık beşte birine yakın kısmının bu konuda bir fikri yok iken, televizyon, gazete ve radyolarda verilecek ilan ve reklamlar yardımı ile halkın bilinçlendirilmelerini isteyen tüketicilerin oranı %61,2 olmuştur. o Çeşitli aktiviteler ile hükümetin bilinçlendirilip, ikna edilmesini isteyen tüketicilerin toplam oranı ise, %28,7’dir. (%) 36

37 Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Sektöre Genel Bakış o Zincir, birden fazla şubesi olan süpermarketlerin, tüketicilerin alışveriş yapma eğilimlerinde; özellikle de gıda ve meşrubat, ev temizlik ürünleri ve et/tavuk/balık satın alımlarında en yoğun biçimde tercih ettikleri satış noktaları oldukları gözlemlenmiştir. o Türkiye metropol illeri kent genelinde yaşayan tüketicilerin yaklaşık %65’i çevrelerinde zincir mağaza olduğunu ve alışverişlerinin büyük bir kısmını bu satış noktalarından gerçekleştirdiklerini ifade etmişlerdir. o Halen bakkallardan da alışveriş yapma ihtiyacı duyan zincir mağaza müşterileri (%60,4), bakkalların evlerine yakın olduklarını (%83,8) belirtmişlerdir. Tüketicilerin zincir mağazalara giderken tercih ettikleri yolun yürümek (%35,8) olduğu düşünüldüğü taktirde, zincir mağazaların şehir içlerine, hatta mahalle aralarına penetre etme gereksinimi önem kazanmaktadır. o Zincir mağazaların şehir dışına taşınmalarını 5 yıl içersinde tamamlamaları yoksa kapatılacaklarını öngören yasa tasarısından olumsuz yönde etkileneceklerini her fırsatta beyan eden ve bu nitelikteki uygulamaya tepki duyan tüketicilerin başında kadınlar gelmektedir. Tüketicilerin halihazırdaki uygulamadan heberdar olmadıklarının (%64,7) da altı çizilmelidir. o Zincir mağazaların kent merkezlerinde çoğalmaları konusunda bilinçlendirilmesi gereken tüketicilerin oranı %10’un üzerindedir. Tüketiciler, dernekten olan beklentilerinde ilk olarak basın ve televizyon ilanları ile halkın bilinçlendirilmesini (%61,3), daha sonra ise hükümet nezdinde temaslar yapılmasının (%28,7) gerekliliğinden söz etmişlerdir. 37


"Haziran-Temmuz 2003 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği- Alışveriş Merkezleri Tercih Araştırması Report-AMPD.ppt Alışveriş Merkezleri Tercih." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları