Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ 05.09.2007 Elif SANDAL ÖNAL Şakir KARAKAYA MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye Verimlilik Merkezi” BARTIN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ 05.09.2007 Elif SANDAL ÖNAL Şakir KARAKAYA MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye Verimlilik Merkezi” BARTIN."— Sunum transkripti:

1 1 YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ Elif SANDAL ÖNAL Şakir KARAKAYA MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye Verimlilik Merkezi” BARTIN TİCARET VE SANAYİ ODASI

2 2 MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye Verimlilik Merkezi”

3 3 Tarihi : 17 Nisan 1965 Yasası : 580 Sayılı Yasa Niteliği : Kamu Kurumu KURULUŞU: MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye’nin Verimlilik Merkezi”

4 4 YÖNETİM KURULU GENEL SEKRETER YARDIMCILARI GENEL SEKRETER BÖLGE MÜD. TEKNİK DANIŞMANLAR ARAŞTIRMA B.B. DANIŞMANLIK B.B. EĞİTİM B.B. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ B.B. İNSAN KAYNAKLARI B.B. YAYIN TANITIM VE HALKLA İLİŞK.B.B. GENEL KURUL MALİ HİZMETLER B.B. ULUSLARASI İLİŞKİLER B.B. ORGANİZASYON YAPISI VERİMLİLİK ÖLÇME VE İZLEME B.B.

5 5 Kesimler arası işbirliğini yaygınlaştırarak verimlilik hareketine ülke düzeyinde katılım ve destek sağlamak ve güç birliği oluşturmak amacıyla il bölge ve sektörel düzeyde verimlilik artırma program ve projeleri. VERİMLİLİĞİ ARTIRMA PROJELERİ

6

7 7 DEĞİŞİM… Değişime Neden Olan Faktörler –Rekabet Üstünlüğü Sağlayan Faktörlerin Değişimi –Yönetim Yaklaşımlarının Değişimi –İşgücü Arzının Yapısal Değişimi

8 8 VERİMLİLİK Bir üretim ya da hizmet sisteminin ürettiği çıktı ile bu çıktıyı yaratmak için kullanılan girdi arasındaki ilişkidir.

9 9 Çıktı Girdi VERİMLİLİK ORANI

10 10 VERİMLİLİĞİN HEDEFLERİ daha tutumlu ve akılcı kaynak kullanımı daha çok ürün, daha kaliteli ürün, daha kaliteli üretim/süreç, daha insancıl çalışma ortamları, yıkımlardan korunan doğal çevre

11 11 ÇAĞDAŞ VERİMLİLİK TANIMI Doğru ürün veya hizmetin, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru miktarda, Doğru kişiler tarafından, En az maliyetle, En yüksek kalitede, Daha yüksek katma değer yaratacak biçimde, İnsan kaynaklarını gözeterek (işçi sağlığı ve güvenliği, haklara saygı, adil ücret, vb.), Çevreye zarar vermeden üretilmesidir.

12 12

13 13

14 14

15 15

16 16 KURULUŞUNUZU “İNSAN ODAKLI” YÖNETİRKEN Kesinlikle yetkilerinizi devretmeyin, Temel değerin aslında “insan” olmadığını benimseyin ve tüm çalışanlarınıza bunu benimsetin, İşin gereklerine göre organize olmayın, Hatalı davrananları cezalandırın, Eğitime para falan harcamayın, emriniz altında çalışan astlarınız için beş kuruşunuzu bile ziyan etmeye değmez, Müşterinize önem vermeyin, elbette her zaman sizin ürünlerinizi de alanlar olacaktır, Yöneticiniz daima haklıdır felsefesiyle hareket edin, koskoca patron haklı olacak tabiî ki,

17 17 Başka birimlerle bilgi paylaşmayın, sakın işbirliğine gitmeyin Astların fikir vermelerine dahi izin vermeyin, Çalışanlarınızla aynı yemekhanede yemek yemeyin, Uzun vadeyi boş verip gündelik işlerle uğraşın, İşler ve işlerle ilgili süreçleri kesinlikle yazmayın, Çalışanlarınıza sorumluluk verin ama yetki vermeyin, maazallah sonra başınıza çıkarlar, Tüm çalışanlarınızın farklı hedeflere yönlenmelerini sağlayın, KURULUŞUNUZU “İNSAN ODAKLI” YÖNETİRKEN

18 18 Her birey için kariyer planları yapmayın, ne de olsa yarın işletmenizden ayrılırlar, uzun vadeli düşünmenin kimseye faydasının olmadığını aklınızın bir köşesine yazın, İşletmenizin uygun yerlerine öneri kutuları koyun ama öneride bulunanları cezalandırmayı da ihmal etmeyin, Her çalışanın fikrinden yararlanmayın, sonra fikirlerden, önerilerden başınızı alamazsınız, BUNLARDAN HANGİSİ YANLIŞŞŞŞ???? KURULUŞUNUZU “İNSAN ODAKLI” YÖNETİRKEN

19 19 Teşekkür ederim. Şakir KARAKAYA Milli Prodüktivite Merkezi


"1 YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ 05.09.2007 Elif SANDAL ÖNAL Şakir KARAKAYA MİLLİ PRODÜKTİVİTE MERKEZİ “Türkiye Verimlilik Merkezi” BARTIN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları