Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Konu: Web üzerinde kurum veya kurumlara ait ürünlerin tanıtımı Hazırlayan: Feyzullah AKBULAK Amaç, gidilecek yolu belirler 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Konu: Web üzerinde kurum veya kurumlara ait ürünlerin tanıtımı Hazırlayan: Feyzullah AKBULAK Amaç, gidilecek yolu belirler 1."— Sunum transkripti:

1 Konu: Web üzerinde kurum veya kurumlara ait ürünlerin tanıtımı Hazırlayan: Feyzullah AKBULAK Amaç, gidilecek yolu belirler 1

2  Küçük ve orta çaptaki firmalar için, (bunlar genelde etrafımızda bulunan, pastane, beyaz eşyacı, dekorasyoncu, mobilyacı, davetiyeci, kıyafet ürünü yapan konfeksiyonlar, resturant, rent a car, tuhafiye, yedek parçacı, herhangi bir mağaza vb.) internet ortamının getirilerinden maksimum faydayı elde etmeleri ve yüksek reklam g ider lerinden kurtulmaları için hazırlandı. Amaç 2

3  Bir ürünü ne kadar iyi yaparsak yapalım eğer tanıtımda başarırsız olursak, o ürünün çok bir anlam ifade etmediği biliyoruz.  Bir ürün en düşük maliyet ile nasıl tanıtılır, sorusu ile yolla çıktığımda aklıma ilk gelen sosyal paylaşım siteleri oldu.. Reklamın Önemi ve Sosyal Paylaşım Sitelerinden Yararlanma 3

4  Artık bir çok insanın evinde internet veya ellerinde akıllı cep telefonu olduğunu, hatta bunlar ile bütünleşip, tek parça durumunda yolculuklar yapanları, hepimiz görüyoruz.  Hemen herkesin bir sosyal paylaşım sitesinde adresi olduğu, anlık durumlarını bile, çevreleriyle, bu ortamlarda paylaştıklarına şahit iken, bu ortamlardan yararlanmam gerektiğini düşündüm 4

5  Ve artık insanlar, bir ürünü sanal ortamdan beğenerek, siparişlerini verip ürünü almaktadırlar. (Tüketici hakları bu duruma yasal ve bence olumlu bir yapı kazandırdı. Beğenmediği ürünü geri iade edebilme şansı, sanal ortamda alış veriş oranını artıran bir etki) Sanal Ortamın Avantajları 5

6  Şuan piyasada bulunan sitelerin çoğu, birbirine benzemekte olup, adeta bir bireyin, belirlediği sınırların içinde kalmaktadırlar. Genellikle kullanıcı arayüzleri benzer, kullanılan arayüz İngilizce olmakta, küçük çaplı bir firma yetkilisi için son derece sıkıntılı bir hal, yaratmaktadır. Çoğu zaman bunlardan korktuğu veya anlamadığı için, bir eleman istihdam etmekte yada siteyi kendi haline bırakmaktadırlar.  Oysa Türkçe arayüzü olan bir sitede bu tamamen keyfi bir durum olacaktır. Piyasada ürün satışına yönelik Web yazılımları 6

7  Sitemizde veri girişi, düzeltme, silme, yada sadece yayından kaldırma seçenekleri mevcuttur  İstediği zaman kullanıcı, şifresini değiştirebilir.  Kullanıcı ana ara yüzü, çok basittir. Her şeyi onun içine sığdırmaya çalıştım.  Örneğin günlük, aylık, yıllık sayaçlar bu pencerenin sol alt köşesinde açılmakta, gruplandırma yaparak en çok takip edilen sayfayı anlık olarak görebilmektedir.  Yine resim yükleme, ayıklama, silme, sayfa görüntülerini değiştirme aynı noktada yapılabilmektedir. Kullanıcı sayfa içinde dolaşmamaktadır. Sitemizin Özellikleri 7

8  Menülerini kendi tanımlayabilir, Sayfa düzenlerini kendi değiştirebilir. Klasik yapıda ise sayfa yapısını değiştirmek için habire yazılımcı aranır ve ekstra paralar verilir.  Bu tasarımda ise her şeyin dinamik yapıda olması Örneğin herhangi bir sayfa da  slayt sunumunun büyüklüğünü  Kutu haber türünü  Sayfada daha çok ürünün tanıtımı için, çoklu düzenlerden birini seçebilir (10 lu veya 36 lı çoklu gösterim)  Bir sayfa 30 farklı şekilde gösterilebilir (Yanlış hesaplama yapmadıysam) Sayfaların renklerini tek tuşla değiştirebilir.  Neden bu kadar çok resim ve sayfa tasarımını önemsiyorum.. Bakarak beğenmediğimiz yemekten nasıl kaçıyorsak, beğenmediğimiz, tanıtımı nı görmediğimiz üründen de kaçıyoruz. Ü rün tanıtımında görsellik ve sayfa açılma hızı çok şeydir.  Peki bunları nasıl yapıyoruz ? Sitemizin Özellikleri 8

9 Sisteme Giriş 9

10 Ana Kullanıcı Arayüzü 10

11 İlk Yapılması gereken anamenüleri ve varsa alt menüleri tanıtmak ve iç düzenlerini ayarlamak olmalıdır Kırmızı olanlar anamenü, mavimsi olan alt menü 11

12 İkinci yapılması gereken, web sayfasının ayarlarını yapmak. Google ayarları, facebook ayarları, mail gönderme ve alma ayarları bu sayfalardan yapılıyor. Aslında iki sayfa ama zaman sınırından en azından birini koymak istedim 12

13 3 Numaralı işimiz resim yükleme Mecburimi hayır değil, ama olursa Ürün daha hızlı tanıtılır. Resim yüklemek için 2 seçenek vardır. Biri olduğu gibi gönderirken, diğeri boyutlandırarak gönderiyor. 13

14 Resimleri görerek seçme olanağı Tıklandığında veri giriş ve düzeltme metnine direkt aktarma Çok resim olduğunda çözüm resim ayıklama metodu ( sonraki ) 14

15 Resim ayırma Ana Kullanıcı Arayüzü-> Resim ayıklama>sol alt Köşede küçük pencere açılması, yüzlerce resim arasında istenen harflerle başlayan resimleri tarama yaparak, bu resimleri başka br klasöre kopyalama ve hızlı işlem yapma olanağı 15

16 Buzdolabı ile başlayan resimler Tıklandığında veri giriş ve düzeltme metnine direkt aktarma 16

17 4 numara Veri Giriş Sayfa içinde resimlerin yönünü, nerede yayınlanacağını dosya eki olup olmadığı, link verilip verilmeyeceği buradan belirlenir, tek sayfa ama ergonomik yapıda olması önemli. 17

18 Düzeltme kısmında menü girişlerinde verdiğimiz alan isimleri gelecek, hangi alanda işlem yapmak istiyorsak, onu seçiyoruz 18

19 Seçilen menü altındaki verilerin listesi, Sağ tarafında slayt durumu, düzeltme, silme ve eklenme tarihi var 19

20 Her sayfa farklı bir tasarım Şimdi örnek ziyaretçi arayüzlerine bakalım Sizler adresinden çok daha net görebilirsiniz.www.dersimizproje.com Kalıplardan tamamen çıkıyoruz. Aynı sayfayı farklı şekillerde sunma olanağımızı görelim 20

21 Küçük slayt ve 4 lü resim Bu görüntüyü alma şeklimizi görmeniz için Menü ayarları aşağıya çıkarıldı 21

22 Küçük slayt ve 2’li düzen 22

23 Küçük slayt, onlu resim ve ikili düzen 23

24 Küçük slayt, onlu resim ve 6’lı düzen 24

25 Küçük slayt, 36’lı resim ve Tekli düzen 25

26 Büyük slayt, ikili düzen 26

27 Küçük slayt, 4’lü düzen 27

28 Küçük slayt, Tekli düzen 28

29 Büyük slayt, Altılı düzen 29

30 Sadece İkili düzen 30

31 Sadece Tekli düzen 31

32 Sadece 4’lü düzen 32

33 Detay ( içerik ) Sayfasında resimlerin yönünü değiştirebilir – Resimler üste 33

34 Detay ( içerik ) Sayfasında resimlerin yönünü değiştirebilir – Resimler alta 34

35 Detay ( içerik ) Sayfasında resimlerin yönünü değiştirebilir – Resimler sağda 35

36 Resimlerin yönü, veri giriş veya düzeltme yaparken kullanıcı penceresinden yapılır 36

37 Sosyal Paylaşımda ürünleri Tanıtma 37

38 Beğen Linki tıklandığında, sayfadaki resimler ekrana çıkacaktır 38

39 Facebook sayfasındaki görüntü 39

40 Facebook beğen butonunu kullanmak isteyen kullanıcı sayfadan bu linki aktiv etmesi gerekiyor 40

41 Facebook linkini aktiv ediyoruz 41

42 Bunun dışında tanıtım için ne yapabiliriz – Tavsiye linki kullanılabilinir 42

43 Sayfaların Renk yapıları tek tuşla değişir – Örnekler aynı sayfa üzerinden 43

44 Sayfanın menü yapısı kırmızı, kutu haberlerin içi mavi-kırmızı alt ton farklı 44

45 Sayfanın menü yapısı beyaz, kutu haberlerin içi beyaz alt ton kırmızı 45

46 Sayfanın menü yapısı gri, kutu haberlerin içi beyaz alt ton siyah 46

47 Sayfa renk yapısını nasıl değiştik Kullanıcı arayüzünden Menü işlemleri tıklandığında gelen küçük alandan SAYFALARIN GÖRÜNTÜLERİNİ DEĞİŞTİR tıklandığında, istenilen bir görüntü tasarımı seçilebilinir 47

48 Basit kullanıcı Anayüzü 48

49 Ziyaretçi bilgileri linki tıklandığında sol tarafta ziyaretçi bilgilerinin gösterim şekli çıkacaktır. Biz bugünü seçelim 49

50 Bugün en çok ziyaret edilen sayfaların bilgileri 50

51 Resim silmede kullanıcı ana menüsünden yapılıyor 51

52  Dinlediğiniz İçin Teşekkür ederim


"Konu: Web üzerinde kurum veya kurumlara ait ürünlerin tanıtımı Hazırlayan: Feyzullah AKBULAK Amaç, gidilecek yolu belirler 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları