Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Teknoloji Transferi ve Değerlendirme Konferansı Serhat Görgün General Manager Inovent Inc. 27 November 2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Teknoloji Transferi ve Değerlendirme Konferansı Serhat Görgün General Manager Inovent Inc. 27 November 2008."— Sunum transkripti:

1 Teknoloji Transferi ve Değerlendirme Konferansı Serhat Görgün General Manager Inovent Inc. 27 November 2008

2 AGENDA Teknoloji Transferi Neden Önemli Türkiye’de Mevcut Durum Inovent Tecrübemiz

3 TEKNOLOJİ TRANSFERİ Ekonomik Etki Google, Genentech, Cirrus Logic, Lycos,.... MIT Örneği: MIT hocaları veya mezunlarınca kurulan 4,000 şirket 1.1 milyon kişi istihdam ediyor. Bu şirketlerin 2006 yılı yıllık toplam satış hacimleri $232 milyar (Dünyanın 24. büyük ekonomisi). *Source: US State Science and Technology Institute

4 Universitelere Etkisi Gelir: Daha müreffeh bir AR&GE ortamı. Akademik Prestij: Ticarileştirilmese raflarda kalacak buluşların ekonomiye kazandırılmasının yaratacağı değer ve tatmin. Girişimcilik Kültürü: Endüstri ile daha yakın çalışma ortamı, Devlet desteklerinin yanısıra endüstri kaynaklı fonlara erişim. TEKNOLOJİ TRANSFERİ

5 Türkiye’nin Mevcut Durumu

6 000 people 2000Rank2004Rank Germany82.164182.5321 Turkey67.420271.1522 France58.749459.9013 United Kingdom59.623359.6734 Italy56.930557.8885 Spain39.961642.3456 Netherlands15.864716.2587 Greece10.904811.0418 Portugal10.1951010.4759 Belgium10.239910.39610 Sweden8.861118.97611 Austria8.002128.14012 Denmark5.330135.39813 Finland5.171145.22014 Ireland3.778154.02815 Luxembourg4341645216 TÜRKİYE Türkiye 70 milyondan fazla nüfusu ile Avrupa’nın 2.; Dünyanın 20. en geniş nüfusa sahip ülkesidir.

7 Turkey27,5 US36,5 Canada38,2 Portugal38,2 Luxemburg38,5 France38,7 UK39 Netherlands39 Spain39,5 Denmark39,5 Austria40,4 Greece40,5 Belgium40,5 Sweden40,6 Finland41 Italy41,8 Germany42,2 EU Average40,0 27.5 yaş ortalaması ile Türkiye Avrupa’nın en genç ülkesidir...

8 Türkiye dünyanın bilinen su ve enerji rezervlerinin %70’ine yakınlığı ile önümüzdeki dönemin enerji vedepolama ve dağıtım üssü olmaya adaydır.

9 Türkiye dünyanın 16. büyük ekonomisine sahiptir. Son 24 çeyrektir aralıksız büyüyor olması ile dünyanın gelişmekte olan ilk 10 ekonomileri arasında gösterilmektedir.

10 EKONOMİ Enflasyon ve faiz oranları son 30 yıllın en düşük seviyelerindedir. GSMH 600 milyar dolar mertebelerine yükselmiştir. 2015 hedefi 1 trilyon dolardır.

11 EKONOMİK BÜYÜMENİN KAYNAKLARI Endüstrilerin Organik Büyümesi Yeni Endüstriler Yeni Pazarlar Doğrudan Yabancı Yatırımcı NASIL? “Ekonomik büyüme, sadece sisteme sürekli para ve iş gücü eklemekle sağlanamaz. Temel bilimler, teknolojik gelişmeler, yeni ve inovatif fikirler ve bunları endüstrilerde uygulanması gereklidir...” Paul Romer (the architect of “New Growth Theory”) INOVASYON TEKNOLOJİ TRANSFERİ ARAŞTIRMA

12 AR&GE US Israel S.Korea Turkey Research and Development Spendings (%) EU OECD Source: State Planning Agency

13 Amerika’da bilim insanları aynı zamanda İş geliştirme uzmanı Finans bilgisine sahip Girişimci Türkiye’de ise bilim insanları regülasyonlar ve teşvik sistemlerinden kaynaklanan sorunlarla daha ziyade araştırmaya odaklanmışlardır. ÜNİVERSİTELERDE TEKNOLOJİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

14 Potansiyel İhtilaflar: Yayın yapmak veya patent sürecini beklemek... Buluş sahibinin ticari faaliyetlerine ağırlık vermesi veya akademik çalışmalarına yoğunlaşması... Ticari anlamda değerli projelere odaklanmak veya bilimsel projelere ağırlık vermek... Gelirin paylaşılması... ÜNİVERSİTELERDE TEKNOLOJİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

15 INOVASYON - REKABET

16 INOVASYON - GSMH

17 INOVENT TECRÜBEMİZ

18

19

20

21

22

23

24 INOVENT Aynı şeyleri yapıp, farklı sonuçlar beklemek saflıktır... Albert Einstein

25 Inovent Sabancı Üniversite’sinin 2006 yılında kurduğu teknoloji, inovasyon ve fikri mülkiyet: Yönetim, Ticarileştirme, Yatırım, Şirketidir. Üniversiteler, AR&GE Enstitüleri KOBİ’ler ve tüm şirketler Girişimciler INOVENT

26 Teknoloji Değerlendirme Süreci Teknoloji Madenciliği Fikri Mülkiyet ve Hakların Değerlendirilmesi Teknik Fizibilite ve Pazar Analizi Fikri Mülkiyet ve Hakların Korunması ve Yönetimi Ticarileştirme Modeli Seçimi Lisanslama yada Türev Şirket Kurulumu Ticari Değerin Geliştirilmesi ve Yönetimi

27 Inovent İş Planı Araştırma Teknoloji Transferi Büyüme İş Fikrinin Yaratılması İşin oluşumu Operasyon İş Fikrinin Oluşumu Teknoloji Pazar Prototip Startejilerin Belirlenmesi Finans Fikri Mülkiyet İş Planının Hayata Geçirilmesi Yönetim Takımı Ticari Pilot Uygulama Referans Müşteriler Finansal Öngörülerin Belirlenmesi Sermaye İhtiyacının Belirlenmesi Operasyonların Başlaması Müşteri Tabanı Yaratılması Sürdürülebilir İş Modeli Ciro-Karlılık R I S K YÜKSEKDÜŞÜK PRE-SEED SEED ERKEN AŞAMA ÜniversitelerYatırımcılarŞirket

28 Finansman Miktarı Zaman BAŞLANGIÇFİLİZLENMEBÜYÜME ÖZ SERMAYE MELEK YATIRIMCI, KURUMSAL SERMAYE, RİSK SERMAYESİ ŞİRKET KARI KAR, HALKA ARZ, HİSSE SATIŞI Büyüme FİKİR FİNANSMAN DEVLET DESTEKLERİ, HİBE PROGRAMLARI YÜKSEK RİSK DÜŞÜK RISK

29 Çevre (FFF) Kişisel kaynaklar (Self Finance) Hibe ve Teşvikler Çekirdek Sermaye (Seed Capital) Melek Yatırmcılar (Angel Investors) Risk Sermayesi (Venture Capital) Kurumsal Sermaye (Corporate Capital) INOVENT FİNANSMAN

30 INOVENT Farklı kaynaklardan (Akademi, KOBI, Endüstri, Bireysel…) 1200’ün üzerinde iş fikri/teknoloji, Farklı ticarileşme evrelerinden 60 civarında iş fikri/teknoloji ile işbirliği 24 şirket/buluş için aktif yatırımcı arayışı 9 spinout şirket (5’i inkübasyon merkezinde) 2 start-up şirket Şirketleşmek üzere süren AR&GE çalışmaları

31 İŞ MODELİMİZ Başarı Odaklı Hisse veya Başarı Bedeli

32 Sabancı Universitesi Spin Off Şirketler OBSS Visiothink Vistek NanomatTR AMS Dezyme Maxima WishOrb RFID Diğer Elmotek MetalForm IKON Technology PiWorks Seramatik Solitem... PORTFÖYÜMÜZ

33 Serhat Görgün Inovent A.Ş. Genel Müdür Adres: GOSB Teknokent High-Tech Bina 41480 Gebze/Kocaeli/Türkiye 0 262 678 89 00 www.inovent.com.tr


"Teknoloji Transferi ve Değerlendirme Konferansı Serhat Görgün General Manager Inovent Inc. 27 November 2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları