Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eskil Milli Eğitim Müdürlüğü Verimli Ders Çalışma Yöntem ve Teknikleri Projesi Gör. Psikolojik danışmanlar Vefa OKUR Sema CİVAN Cafer GÜN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eskil Milli Eğitim Müdürlüğü Verimli Ders Çalışma Yöntem ve Teknikleri Projesi Gör. Psikolojik danışmanlar Vefa OKUR Sema CİVAN Cafer GÜN."— Sunum transkripti:

1

2 Eskil Milli Eğitim Müdürlüğü Verimli Ders Çalışma Yöntem ve Teknikleri Projesi Gör. Psikolojik danışmanlar Vefa OKUR Sema CİVAN Cafer GÜN

3 On sene sonra kendinizi Nerede görmek istiyorsunuz?

4 On sene sonra hayal ettiğiniz yerde olmak için şu anda neler yapıyorsunuz?

5 Ba ş arıya Giden Yol Motivasyon Hedef Belirleme Çalışma planı hazırlama Ortamın çalışmaya uygun hale getirilmesi Uygun çalışma stratejilerinin belirlenmesi İstikrarlı çalışma

6 MOT İ VASYON

7 Motivasyon Motivasyon, belli bir hedefi gerçekleştirmek için gerekli olan neden ve arzular bütünlüğü şeklinde tanımlanabilir. Eğer ders çalışmak için motivasyonunuz varsa bir hedefiniz var ve bu hedefe ulaşacak enerjiye sahipsiniz demektir.

8 PEKİ BU RUH HALİNE SİZ NE KADAR SAHİPSİNİZ?

9 Kendimizi hangi fotoğrafa daha yakın hissediyoruz?

10 Motivasyon Motive olmak demek ders çalışma aşkıyla yanıp tutuşuyor olmak demek de değildir. Yani kendinizi adamanıza gerek de yoktur.

11 Dersin gereklerini yerine getirmektir motive olmaktan kasıt… Ders size zor ve çekilmez gelse bile…

12 İ nsanlar iki sekilde motive olurlar:

13 Motivasyon 1.Başarmaları gereken işten gerçekten zevk alırlarsa ÖR: İngilizce dersine karşı ilgili olan bir öğrenci bu dersi çalışırken daha motivedir.

14 Motivasyon 2. Kendilerini sıkıntıya sokacak bir durumdan kaçınmak için ÖR: Düşük puan alıp aileden tepki görmek istemeyen bir öğrencinin ders çalışması

15

16 Motivasyon nasıl kazanılır İşe kendinizi tanımakla başlayın Hangi derslere yoğunlaşamıyorum? Ders çalışırken ne hissediyorum? Asla başarılı olamayacağım dediğim oluyor mu ve bu beni nasıl etkiliyor?

17 Motivasyon nasıl kazanılır SONRA, gözlerinizi kapatın ve düşünün: Ders çalışıp başarılı olsanız bu size ne kazandırırdı? Derslerinizi başarıyla tamamladığınızda ne hissederdiniz?

18

19 BAŞARI ADINA DİKİLEN İLK FİDAN: "En uzun yolculuklar bile küçük bir adımla başlar."

20

21 ilgili okuma metni

22 Hedef Belirlemede Kriterler Bireyin yeteneklerine, ilgilerine uygun, sahip olduğu güçlerle ulaşacağı türden hedefler belirlemesi çok önemlidir. " Ne olduğumuzu biliyoruz ama ne olabileceğimizi bilmiyoruz“ Napoleon

23 Hedef Belirlemede Kriterler Zaman ve nicelik açısından ölçülebilir olmalıdır. Genel ifadeler hedefe ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmede güçlük yaratacaktır. Kişinin ne yapması gerektiğini değil, gerçekten ne istediğini yansıtmalıdır. Alternatifsiz olarak ifade edilmelidir. Araştırmacılar, hedefin "şunu ya da bunu yapabilirim" şeklinde ifade edildiğinde her ikisine de ulaşılamadığını göstermektedir.

24 UNUTMAYIN!

25 Hedefinizi açıkça belirleyin! Hedefsiz insan, rotasız gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır, içindekiler çalıştıklarını zannederler. Ancak geminin akıbeti şans ve kadere kalmıştır. Seneca

26 Çalı ş ma Planı Hazırlama Çalışma planınızı beş aşamada oluşturabilirsiniz: 1. Aşama Her dersten çalışmanız gereken konular saptayınız.

27 2. Aşama Çalışmanız gereken dersleri ve her bir derse ait konuları haftanın günlerine bölerek yerleştiriniz. 3.Aşama Okuldan eve geliş zamanı ile uyku saati arasında kalan süreyi belirleyiniz

28 Dikkat Edilecek Noktalar  İçerikleri benzer olan derlerin art arda çalışılması öğrenmeyi zorlaştırır.  Çalışma saatlerinin 45 dakikalık dilimlere ayrılması verimli çalışmayı kolaylaştırır.  Programınızda tekrar saatleri mutlaka yer almalıdır.

29 4. Aşama Bir gün boyunca yemek dinlenme varsa hobilerinize ne kadar süre ayıracağınızı belirleyiniz. 5. Aşama Derslerinizi bir gün boyunca yapacağınız etkinlikleri belirlenen saatlere uygun şekilde programa yerleştiriniz

30 Zihnin öğrenmeye en açık olduğu saatler sabah saatleridir. Eğer mümkünse çalışmak için bu saatleri tercih edin. Ayrıca ve saatlerinin bilgilerin uzun süreli belleğe atılması için uygun zaman dilimleri olduğu bilinmektedir. Programınızda tekrar saatleri mutlaka yer almalıdır.

31 NEDEN?

32 1.tekrar: Günün sonunda yapılacak on dakikalık tekrar öğrenilenlerin bir gün korunmasını sağlar. 2. tekrar: 24 saat sonra 30 dakikalık tekrar, öğrendiklerinizin belleğinizde yaklaşık bir hafta kalmasını sağlar. 3. tekrar: Bir haftanın sonunda yapılan bir saatlik tekrar öğrendiklerinizin belleğinizde bir ay kalmasını sağlar. 4. tekrar: Bir ay sonunda yapılacak olan bir günlük tekrar öğrendiklerinizin uzun süreli beleğe etkili şekilde yerleşmesini sağlar.

33 Ortamın Çalışmaya Uygun Hale Getirilmesi

34 Çalışma Ortamının Uygun Hale Getirilmesi Eğer mümkünse çalışmak için ayrı bir odanız olsun. Odanızın çok sıcak olması mayışmanıza; soğuk olması da üşümenize neden olacağından uygun ısıyı korumalısınız. Odanızın havalandırılmış, ve aydınlık olması enerjinizi arttıracaktır.

35 Çalışma Ortamının Uygun Hale Getirilmesi Masada çalışmaya özen gösterin. Yatağınızı uyumak için kullanın. Masanızdan sürekli kalkmak dikkatinizi dağıtacağından tüm malzemelerinizin elinizin altında olması önemlidir.

36 Çalışma Ortamının Uygun Hale Getirilmesi Odanızda dikkatinizi dağıtacak poster, müzik, tv, bilgisayar, cep telefonu vb. olmamalıdır. Ders çalışırken bir şeyler atıştırmak dikkatinizi yemeğe yoğunlaştıracağından yemek yediğiniz süre çalışmak için verimsiz bir zaman dilimidir.

37 Uygun Çalı ş ma Stratejilerinin Belirlenmesi Sayısal derse nasıl çalışılır? Matematik Dersi 1) Ön yargılarınızdan kurtulun. 2) Temel konuları özümseyin. 3) Çalışmaya ilk başladığınızda kitabı bir roman gibi yavaş ve dikkatli bir şekilde okuyun.

38 4) Önemli görülen yerlerin altını çizin. 5) Önemli formülleri kutu içerisine alın. 6) Çalışma bittiğinde çözümlü soruları önce kendiniz çözün daha sonra çözümüyle karşılaştırın.

39 4) Formülleri ezberlemektense, hafızada kalıcılığını arttırmak için bol bol soru çözün. 5) Grafik ve şekiller üzerinde çalışın. 6) Anlamadığınız yerleri kesinlikle not alın ve öğretmeninize sorun.

40 Fizik Dersi:  Önce konunun içeriği anlamaya çalışılmalıdır.  Karışık problemler basit parçalara bölünerek sıraya dizilmeli ve basitten karmaşığa doğru ilerlenmelidir.  Konularda yer alan fiziksel yasalar ve matematiksel ifadeler iyi bilinmelidir.

41 ∞ Soru çözerken öğrendiğiniz yeni şeyleri not alın, kitaplarınızın veya defterlerinizin uygun yerlerine “hatırlatmalar” yazın. ∞ Formülleri ezberlemeyin ama sık sık kullanarak aşinalık kazanın. ∞ Fizik sorularının % 25’i dikkate dayalı olduğu için; soruları okurken önemli noktaların altını çizin.

42 Kimya Dersi: Temel kimya kavramları, semboller ve kısaltmalar öncelikli olarak kavranmalıdır. Konular arasındaki ilişki sıkı olduğundan geçmiş konularla bağlantılı olarak soru çözülmelidir. Sorular farklı kaynaklardan çözülmelidir.

43 Biyoloji Dersi: Gerçek hayatla ilişkisi çok olan bir ders olduğu için ezberden kaçınılmalıdır. Gerçek hayatla ilişkilendirerek,görsel malzemeleri kullanarak öğrenme kolaylaştırılabilir. Pekişmesi için konular bol bol soru çözülmeli. Konular arasında bütünlük olduğundan dolayı kavram haritalarından yararlanılabilir.

44 Uygun Çalı ş ma Stratejisinin Belirlenmesi Sözel Derslerin Çalışılması Edebiyat Dersi  Dilbilgisinde konu eksikliği giderildikten sonra pratiklik kazanmak için bol bol soru çözülmelidir.  Şair, yazar ve eser ezberlemek yerine bu konularda okuma yapmak kalıcılığı arttıracaktır.

45 Tarih Dersi Tarih çalışırken tarih haritası üzerinde devletleri işaretleyerek ve tarihin mantığı olan sıralamayı kavramaya çalışmalısınız. ÇÜNKÜ Haritadan çalışmak ülkelerin yayıldıkları coğrafyayı görmemizi ve stratejik önemleri hakkında bilgi edinmenizi sağlar.

46 Tarih dersine yazarak çalışılması bilgilerin akılda kalmasını kolaylaştırır. MUTLAKA tarih sözlüğü edinmelisiniz ve kelimelerin anlamını öğrenmelisiniz. Farklı kaynaklardan araştırmaya yapmaya özen gösterin

47 Coğrafya Dersi: ♣ MUTLAKA harita, atlas kullanın. ♣ Harita üzerinde öğrenmeniz gereken dağ, deniz, ova, akarsu maden vb. işaretleyin.

48 ♣ Haritanızın renkli olmasına önem verin. ♣ Farklı kaynaklardan da yararlanın ve yorum gücünüzü kullanın.

49 Felsefe Dersi: Felsefede bilginin yanı sıra muhakeme yeteneği önemlidir. Bunun için bilgilerin ezberlenmesinden çok yorumlanması, analiz ve sentezlerin yapılması gerekir.

50 İ ST İ KRARLI ÇALI Ş MAK

51 EĞLENCE ARKADAŞLAR TV- OYUN DERS ÇALIŞMAK SORUNLAR SEÇENEKLER DURAĞI

52 Biraz dinleneyim de sonra! İstikrarlı çalışmanın önündeki engeller Yarın erken kalkarım ! Masadan sık sık kalkmak Arkadaşlar bekliyor ! Tv ‘ de güzel bir film var! Müzik dinlemek İnternetin açık olması Arkadaşlarla mesajlaşmak Hastayım!

53 HİÇ BİR ZAFERE ÇİÇEKLİ YOLLARDAN ULAŞILMAZ.

54 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"Eskil Milli Eğitim Müdürlüğü Verimli Ders Çalışma Yöntem ve Teknikleri Projesi Gör. Psikolojik danışmanlar Vefa OKUR Sema CİVAN Cafer GÜN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları