Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği"— Sunum transkripti:

1 Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

2 Kişilerarası İletişim Eğitimi
Kaynak Psikolog İsmail ARĞUN

3 Zor insanlarla başa çıkma Öfke kontrolü İletişim Empati Beden dili
Kişilerarası iletişim Eğitimi Zor insanlarla başa çıkma Öfke kontrolü İletişim Empati Beden dili Stresle baş etme Tükenmişlik

4 Kişilerarası iletişim Eğitimi

5 Zor insanlar kimlerdir ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Uzmanlar ; iletişim kurmakta güçlük çekilen insanları ”Zor İnsanlar” olarak adlandırmışlardır . Zor insan kavramı , toplumdan topluma, kişiden kişiye farklı tanımlansa da temelde benzer davranışlar gösterirler Zor insanlar kimlerdir ?

6 Zor insanların Genel Özellikleri Nelerdir ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Zor insanların Genel Özellikleri Nelerdir ?  Zor insanlar genel olarak : İnatçı, hırslı ve kaprislidir , İşleri karıştırırlar , Eğitimleri ve bilgileri yetersiz olsa da onlar iyi olduklarını düşünürler , Hatalarını olgunlukla kabul etmezler , Sürekli açıklama yaparak kendilerini haklı göstermek isterler ,

7 Zor insanların Genel Özellikleri Nelerdir ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Zor insanların Genel Özellikleri Nelerdir ? Bilgi ağızlarından zorla alınır , Yanlış anlamakta ısrar ederler , Karşısındakinin söylediklerine önem vermezler , Görüşürken konum farklılıklarını hissettirirler , Karşısındakine saygı göstermezler Kendi yaptıklarının önemli olduğunu düşünürler , Her zaman BEN HAKLIYIM derler . ve Empati yapmazlar ,

8 O Halde Zor İnsanlara Nasıl Yaklaşılmalıdır ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi O Halde Zor İnsanlara Nasıl Yaklaşılmalıdır ?

9 Zor insanlara SAKİN bir şekilde yaklaşın ve KENDİNİZİ İFADE edin .
Kişilerarası iletişim Eğitimi Zor insanlara SAKİN bir şekilde yaklaşın ve KENDİNİZİ İFADE edin . Kendinizden EMİN bir şekilde cevap verin.

10 Her Şeyi Bildiklerini Zannedenlere Karşı Nasıl Yaklaşmalıyız ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Her Şeyi Bildiklerini Zannedenlere Karşı Nasıl Yaklaşmalıyız ? İyi hazırlanmalı . Asla meydan okumamalı. Aksine onların yeteneklerini övmeli . Gerektiğinde hatalarını ortaya çıkaracak sorular sormaktan da çekinmemeliyiz.

11 Kişilerarası iletişim Eğitimi

12 Her şeyden şikayet edenlere karşı nasıl yaklaşmalıyız ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Her şeyden şikayet edenlere karşı nasıl yaklaşmalıyız ? Her şeyden şikayet edenler , genel olarak karşılarındakine güvenmezler. Kendilerine de güvenleri tam değildir . Eksik olan özgüvenlerini saklamak için memnuniyetsiz davranırlar , her şeyden ve herkesten şikâyet ederler .

13 Her şeyden şikayet edenlere karşı nasıl yaklaşmalıyız ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Her şeyden şikayet edenlere karşı nasıl yaklaşmalıyız ? Bu insanlara “Başkalarının göremediklerini görüyorsun” şeklinde ki cümlelerle yaklaşmalı ve onların kendilerine olan güvenlerini arttırmalıyız. Onları dinlemeli ama asla tartışmaya girmemeli, soruna odaklanmalıyız. Savunmacı tutum ve davranışlar göstermemeliyiz.

14 Zor insanlara karşı sabırlı olun ve öfkenizi kontrol edin.
Kişilerarası iletişim Eğitimi Sonuç olarak ; Zor insanlara karşı sabırlı olun ve öfkenizi kontrol edin.

15 Kişilerarası iletişim Eğitimi

16 Dünyamız tarihler boyunca hep çatışma ve savaşlara sahne olmuş
Kişilerarası iletişim Eğitimi Dünyamız tarihler boyunca hep çatışma ve savaşlara sahne olmuş

17 Kişilerarası iletişim Eğitimi

18 Kavgalar, anlaşmazlıklar hiç eksik olmamış…
Kişilerarası iletişim Eğitimi Kavgalar, anlaşmazlıklar hiç eksik olmamış…

19 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Öyle ki; Günümüzde mutlu bir yuva kurmak için söz vermiş karı-kocaların bile anlaşmazlık , şiddet , boşanma ve cinayet gibi büyük sorunlarla karşı karşıya kaldıkları bir dünyada yaşamaya başladık.

20 Kişilerarası iletişim Eğitimi
PEKİ TÜM BU YAŞANANLARIN NEDENİ NE ?

21 Kişilerarası iletişim Eğitimi
ÖFKEMİZ OLABİLİR Mİ ?

22 Kişilerarası iletişim Eğitimi
ÖFKE NEDİR ? ÖFKE : Hakkımız olduğunu düşündüğümüz şeylerin engellenmesine gösterilen duygusal tepkidir. Öfke ; Doğal ve evrensel bir duygudur. Öfke sağlıklı bir şekilde ifade edilebildiğinde, YAPICI ve DÜZELTİCİ olabilir. !!!

23 ÖFKENİN NEDENLERİ NELERDİR ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi ÖFKENİN NEDENLERİ NELERDİR ? İÇSEL NEDENLER : Kişisel sorunlarımız , Kuruntularımız , Başımızdan geçmiş bazı olaylar Kişilik bozuklukları olabilir. DIŞSAL NEDENLER : Kişiler ( kendisi, anne-baba, çocuk, arkadaş…) Olaylar ( çatışma, engellenme, haksızlık...) Durumlar ( trafik, randevu…) olabilir.

24 Kişilerarası iletişim Eğitimi
ÖFKENİN İÇERİĞİ Öfke ; Bizi bir problem olduğu konusunda uyarırken, diğer taraftan da saldırganlık eğilimini harekete geçirir . Şiddet Nedir ? Saldırganlık içeren öfkenin kontrolsüz olarak ortaya çıkması ve davranışa dönüşmesi halidir .

25 ÖFKE İLE DAVRANIŞLAR ARASINDA BİR BAĞ VARMIDIR ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi ÖFKE İLE DAVRANIŞLAR ARASINDA BİR BAĞ VARMIDIR ?

26 Öfkemiz düşüncelerimize bağlıdır.
Kişilerarası iletişim Eğitimi Öfkemiz düşüncelerimize bağlıdır. Düşüncelerimiz DUYGULARIMIZI; Duygularımız DAVRANIŞLARIMIZI etkiler . Öfke yaratan düşüncelerimizi değiştirdiğimizde öfkemizin şiddetinin azaldığını görürüz .

27 Kişilerarası iletişim Eğitimi
NELERE ÖFKELENİRİZ ?

28 İsteklerimiz olmadığında ,
Kişilerarası iletişim Eğitimi İsteklerimiz olmadığında , Beklemediğimiz bir sonuçla karşılaştığımızda , Beklentilerimiz gerçekleşmediğinde , Anlaşılmadığımızı düşündüğümüzde , Tehdit algıladığımızda , Kendimizi çıkmazda hissettiğimizde , Kişiliğimize ve önemlilerimize saldırıldığında , ÖFKELENE BİLİRİZ... !

29 KIZDIĞINIZDA YADA ÖFKELENDİĞİNİZDE NELER YAPMAK SİZE İYİ GELİR ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi SİZLER , KIZDIĞINIZDA YADA ÖFKELENDİĞİNİZDE NELER YAPARSINIZ ? NELER YAPMAK SİZE İYİ GELİR ?

30 Kişilerarası iletişim Eğitimi

31 ÖFKEMİZİ NASIL KONTROL EDEBİLİRİZ ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi ÖFKEMİZİ NASIL KONTROL EDEBİLİRİZ ?

32 Öfkemizi tetikleyen durumları tanımlayarak.
Kişilerarası iletişim Eğitimi Öfkemizi tetikleyen durumları tanımlayarak. Sakinleşme yöntemimizi belirleyerek . Derin derin nefes alıp, nefes ve nabzımızı kontrol altında tutarak . Kendimize bizi sakinleştirecek cümleler söyleyerek . Kendimizi kontrol etme konusunda kararlı olarak .

33 Şiddet davranışlarını asla kabul edilir görmeyerek .
Kişilerarası iletişim Eğitimi Şiddet davranışlarını asla kabul edilir görmeyerek . Çevremizdekileri öfkelendiğimize dair bilgilendirerek . Problemi açıklığa kavuşturarak . Çözüm aramaya odaklanarak . Doğru İLETİŞİM kurarak ÖFKEMİZİ KONTROL EDEBİLİRİZ .

34 EN ÇOK BİZİM YAŞANTIMIZI OLUMSUZ ETKİLER .
Kişilerarası iletişim Eğitimi UNUTMAYALIM Kİ ÖFKE ! Problemlerimizi çözmez . Öcümüzü almamızı sağlamaz . Başkalarını kontrol etmemizi sağlamaz . Haklı olduğumuzu göstermez . ANCAK Korku, kaygı ve mutsuzluğa neden olur . Kişileri bizden uzaklaştırır . EN ÇOK BİZİM YAŞANTIMIZI OLUMSUZ ETKİLER .

35 Kişilerarası iletişim Eğitimi

36 İLETİŞİM İki kişinin duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak
Kişilerarası iletişim Eğitimi İLETİŞİM İki kişinin duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak birbirlerini anlama sürecine iletişim denir . İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar ; söylediği / söylemediği , yaptığı / yapmadığı her şeyin bir anlamı vardır .

37 Kişilerarası iletişim Eğitimi
İLETİŞİMİN AMACI İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır.

38 YARDIM AMAÇLI İLETİŞİM
Kişilerarası iletişim Eğitimi YARDIM AMAÇLI İLETİŞİM Bireyin ilgi ve gereksinimlerini ortaya koyan , bireysel yaşantılarını ortaya çıkaran , iyilik durumunun oluşturulmasına ve geliştirilmesine yardım eden iletişim şeklidir .

39 Etkili İletişim için Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek
Kişilerarası iletişim Eğitimi Etkili İletişim için Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak Güven vermek Göz teması kurmak Geri bildirimde bulunmak DİNLEMEYİ bilmek BEDEN diline dikkat etmek VE EMPATİ YAPMAK

40 Kişilerarası iletişim Eğitimi
“Bir anlaşmazlık olduğunda, muhatabınızın ayakkabılarını giyerek soruna bakın!” Kızılderili atasözü

41 Kişilerarası iletişim Eğitimi
EMPATİ Bir insanın kendisini, karşısındakinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması , o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması , hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine denir.

42 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Empatik iletişim : Birbirini seven, birbirinin ne hissettiğini hemen anlayan iki kişinin yaşadığı iletişim tarzıdır. ÖRNEĞİN : Karşısındakinin uykusunun geldiğini hisseden birinin , KARŞISINDAKİNİN başının altına hemen yastık koyması,

43 Kişilerarası iletişim Eğitimi

44 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Empati ne değildir? Empati karşımızdaki ile ÖZDEŞLEŞMEK , ona BENZEMEK , SEMPATİ duymak değildir ;

45 EMPATİ, BU AĞLAYAN İNSANLARI GÖRDÜĞÜNDE AĞLAMAYA BAŞLAMAK DEĞİLDİR.
Kişilerarası iletişim Eğitimi EMPATİ, BU AĞLAYAN İNSANLARI GÖRDÜĞÜNDE AĞLAMAYA BAŞLAMAK DEĞİLDİR.

46 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Sağlık personelinin, her hasta ve hasta yakınının duygularını aynı şekilde yaşaması her zaman mümkün değildir, zaten ruh ve beden sağlıkları açısından düşündüğümüzde şart da değildir; fakat muhatabının acı, üzüntü, sıkıntı içinde olduğunu anladığını karşısındakine sözlü ve beden diliyle aktarabilmesi ÖNEMLİDİR . Koyduğunuz tanıyı söylerken, sesiniz ve yüz ifadenizle benim için üzüldüğünüzü gösterdiğiniz için size teşekkür ederim. Lösemili bir hasta

47 İLETİŞİMİN OLMAZSA OLMAZI ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi İLETİŞİMİN OLMAZSA OLMAZI ? 47

48 Kişilerarası iletişim Eğitimi
48

49 İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN TEMEL İLKELER
Kişilerarası iletişim Eğitimi İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN TEMEL İLKELER Susun Konuşanı rahatlatın Dinlemek istediğinizi gösterin Dikkat dağıtıcı öğeleri uzaklaştırın Karşınızdakine empati yapın Zaman ayırın ve tanıyın Öfke ve olumsuz duygularınızı kontrol edin Gerektiğinde soru sorun Yargılayıcı olmayın

50 Dinlemenin Yararları Öğrenmek Gelişmek ve geliştirmek
Kişilerarası iletişim Eğitimi Dinlemenin Yararları Öğrenmek Gelişmek ve geliştirmek Çatışmaları önlemek Anlaşmazlıkları çözümlemek Motivasyonu yükseltmek Performansı arttırmak için DİNLEMEK ŞARTTIR .

51 Dinlemeyi neler zorlaştırır ?
Kişilerarası iletişim Eğitimi Dinlemeyi neler zorlaştırır ? Dinlemeyi bilmemek Gürültü Mesafe Zaman ayırmamak İlgisizlik Cevap yetiştirme çabası DİNLEMEYİ zorlaştırır .

52 İLETİŞİMDE; Beden dili %60 Ses tonu %30 Sözler %10
Kişilerarası iletişim Eğitimi İLETİŞİMDE; Sözler %10 Ses tonu %30 Beden dili %60

53 Kişilerarası iletişim Eğitimi
53

54 BEDEN DİLİ Kişilerarası iletişim Eğitimi 54

55 Kişilerarası iletişim Eğitimi
BEDEN DİLİ Birbirini takip eden hareketlerle değer ve önem kazanan, ses tonu ile desteklenen , kelimelerle son şeklini alan iletişim sürecidir.

56 İLETİŞİMDE ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“
Kişilerarası iletişim Eğitimi İLETİŞİMDE ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ İnsan , insanı sadece ağzından çıkan sözlerle değil, beden hareketleriyle de değerlendirir . Gerçekte bizler hal ve davranışlarımızı, duygularımızı, fikirlerimizi ve kişiliğimizi sözlü ya da sözsüz şekilde ortaya çıkararak iletişim kurarız .

57 İş yaşamında başarılı olmak isteyen kişiler ,
Kişilerarası iletişim Eğitimi İş yaşamında başarılı olmak isteyen kişiler , İletişim kurduğu kişilerin söyledikleri ile birlikte yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da DUYMALIDIR. İnandırıcılık ; söylediklerimizi hangi hareketlerle sunduğumuza bağlıdır.

58 BEDEN DİLİ ÖGELERİ Yüz ifadesi , Duruş biçimi , Dış görünüş ,
Kişilerarası iletişim Eğitimi BEDEN DİLİ ÖGELERİ Yüz ifadesi , Duruş biçimi , Dış görünüş , Göz hareketleri , Kişiler arasındaki mesafe , Mimikler ve hareketler , Ses tonu ve vurgulama , Konuşma sürati , Nefes alıp verme ,

59 DÜŞÜNCE Sıkılmış. Aşırı İlgili Etkilemeye çalışan Hakim olmak isteyen.
Kişilerarası iletişim Eğitimi DÜŞÜNCE Aşırı İlgili Etkilemeye çalışan Hakim olmak isteyen. Sıkılmış. İlgisi Dağılıyor. 59

60 El, kol, baş hareketleri ve mimikler :
Kişilerarası iletişim Eğitimi El, kol, baş hareketleri ve mimikler : Ellerimizi kontrollü hareket ettirmeliyiz . Karşımızdakine dinleme fırsatı tanımalıyız. Toplumda ellerini kollarını fazlaca savuran kişiler pek dikkate alınmazlar. 60

61 ELLER TAKİPÇİ SİNİRLİ HUZURSUZ TAKİP EDİYOR RAHAT
Kişilerarası iletişim Eğitimi ELLER TAKİPÇİ SİNİRLİ HUZURSUZ TAKİP EDİYOR RAHAT KARŞISINDAKİNE GÜVENİYOR 61

62 ELLER ÜRKEK ÇEKİNGEN HUZURSUZ OTURUŞ RAHAT İLGİLİ BEKLEDİĞİNİ BULUYOR
Kişilerarası iletişim Eğitimi ÜRKEK ÇEKİNGEN HUZURSUZ OTURUŞ RAHAT İLGİLİ BEKLEDİĞİNİ BULUYOR 62

63 ELLER ÇEKİNGEN İÇE KAPANIK DESTEK BEKLEYEN HAFİFE ALAN
Kişilerarası iletişim Eğitimi ELLER ÇEKİNGEN İÇE KAPANIK DESTEK BEKLEYEN HAFİFE ALAN KENDİSİNE AŞIRI GÜVENEN KARŞISINDAKİNİ CİDDİYE ALMAYAN 63

64 ELLER DÜŞÜNCELİ HUZURSUZ VERECEĞİ CEVAPTAN EMİN OLMAYAN DÜŞÜNCELİ
Kişilerarası iletişim Eğitimi ELLER DÜŞÜNCELİ HUZURSUZ VERECEĞİ CEVAPTAN EMİN OLMAYAN DÜŞÜNCELİ İLGİLİ RAHAT, TAKİPÇİ 64

65 KOL VE PARMAKLAR RAHAT DÜŞÜNCELİ İLGİLİ HUZURSUZ
Kişilerarası iletişim Eğitimi KOL VE PARMAKLAR HUZURSUZ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR RAHAT DÜŞÜNCELİ İLGİLİ 65

66 BAŞ HAREKETLERİ Kafa bir yana doğru eğildiğinde ;
Kişilerarası iletişim Eğitimi BAŞ HAREKETLERİ Kafa bir yana doğru eğildiğinde ; Bu kişinin anlatılan konu ile ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. 66

67 BAŞ HAREKETLERİ Her iki elin başın arkasında duruşu ,
Kişilerarası iletişim Eğitimi BAŞ HAREKETLERİ Her iki elin başın arkasında duruşu , Muhasebeci , avukat , satış müdürü, banka müdürü vb. meslekleri yapanlarda görülür. Bu hareket : kendine güvenen ve bir konuda kendini üstün hisseden kişilere özgü bir harekettir .

68 OTURUŞ RAHAT GÜVENLİ UYUMLU HUZURLU AŞIRI HUZURSUZ ÇEKİNGEN SIKILMIŞ
Kişilerarası iletişim Eğitimi OTURUŞ RAHAT GÜVENLİ UYUMLU HUZURLU AŞIRI HUZURSUZ ÇEKİNGEN SIKILMIŞ BİTİŞİ BEKLEYEN 68

69 OTURUŞ ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ
Kişilerarası iletişim Eğitimi OTURUŞ ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ DİKKATLİ DİNLEME KENDİNE GÜVENLİ RAHAT İLGİLİ 69

70 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Uyarı niteliğindeki işaret parmağını kaldırmak en çok kullandığımız parmak hareketlerinden birisidir. Bu işaret tehdit algısı içerebilir. Karşılıklı konuşmalarda bu ve benzeri hareketleri yapmamalıyız .

71 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Hareketlerimiz, Saygılı ve ölçülü olmalıdır Karşımızdakine saygılı davrandığımız oranda sayılır ve seviliriz .

72 Ayakta ve Otururken Doğru Mesaj Vermek
Kişilerarası iletişim Eğitimi Ayakta ve Otururken Doğru Mesaj Vermek Ayaktaysak dik durmalı , oturuyorsak sandalye ve koltuğumuzu tam olarak doldurup arkamıza yaslanmalıyız . Ayaklarımızı fazla açmamalı ya da süklüm püklüm bir görüntü oluşturacak şekilde oturmaktan kaçınmalıyız.

73 Dinlediğimizi göstermek :
Kişilerarası iletişim Eğitimi Tebessüm etmek : Yüzümüz , çevremize olan ilgimizi yansıtır . Canlı olmalı , mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça gülümsemeliyiz . Dinlediğimizi göstermek : Karşımızdaki konuşurken onu dinlediğimizi ve anladığımızı hissettirmeliyiz 73

74 Yakın Olmak ve Göz Teması:
Kişilerarası iletişim Eğitimi Yakın Olmak ve Göz Teması: İnsanlara daima , onları rahatsız etmeyecek en yakın mesafede durmalıyız. Konuştuğumuz veya bizimle konuşan insana dönük durmalı ve göz teması kurmalıyız.

75 Kendimize özen göstermek :
Kişilerarası iletişim Eğitimi Kendimize özen göstermek : Grup normlarına , toplumsal rol ve statümüze uygun giyinmeli Saç ve el bakımımıza özen göstermeliyiz.

76 Etkili Beden Hareketleri İçin Kaçınılması Gereken Davranışlar
Kişilerarası iletişim Eğitimi Etkili Beden Hareketleri İçin Kaçınılması Gereken Davranışlar Sürekli sabit durmak, Fazlaca rahat hareketlerde bulunmak, Duvara veya masaya yaslanmak, Ayakları çaprazlamak, Kolları önde veya arkada bağlamak. Konuşurken başı geriye atmak, saçları geriye atmak, gözleri kapamak, Parmak uçlarını birbirine dayamak, Ellerimizi ovuşturmak ve yüzümüzde dolaştırmak, Parmakları masada tıkırdatmak, Saat ya da yüzükle oynamak.

77 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Eğer beden dili iyi bir şekilde kullanılırsa ; ilişkilerde çözümleyici ve yapıcı olur .

78 Kişilerarası iletişim Eğitimi
78

79 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Stres Testi Suyun üzerinden atlayan iki yunusa çok dikkatli bir şekilde bakınız . Yunuslar birbirinin aynısı , ancak yapılan araştırmalar gösteriyor ki yorgun ve stres altında ki kişiler yunuslar arasında farklılıklar buluyor .

80 Kişilerarası iletişim Eğitimi

81 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Yunuslar arasında bir veya iki farklılık bulan kişilerin stres altında oldukları ve kesinlikle tedavi görmeleri gerektiği . Yunuslar arasında ikiden fazla farklılık bulanların ise tedavi ve iyi bir tatile çıkmaları, dinlenmeleri gerekiyor .

82 Kişilerarası iletişim Eğitimi

83 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Stres nedir? Organizmanın fiziksel ve ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ve zorlanması ile ortaya çıkan psikolojik bir durumdur . Bizi zorlayan , kısıtlayan , engelleyen olaylar ve durumlar karşısında verdiğimiz tepkilerin tümüne stres denir .

84 STRESİN BELİRTİLERİ NELERDİR? ZİHİNSEL BELİRTİLER
Kişilerarası iletişim Eğitimi STRESİN BELİRTİLERİ NELERDİR? ZİHİNSEL BELİRTİLER Unutkanlık Konsantrasyonda azalma Kararsızlık Organize olamamak Zihin karışıklığı İlgi azalması Matematik hataların artması Zihinsel durgunluk

85 Kişilerarası iletişim Eğitimi

86 DUYGUSAL BELİRTİLER Değersizlik , güvensizlik duyguları
Kişilerarası iletişim Eğitimi DUYGUSAL BELİRTİLER Değersizlik , güvensizlik duyguları Huzursuzluk , sıkıntı ve gerginlik Duygusal ilişkilerde bozulma Kaygılı olmak Neşesizlik, durgunluk, çökkünlük hali Sinirlilik , saldırganlık veya kayıtsızlık Duygusal olmak , aşırı hassaslaşma

87 Kişilerarası iletişim Eğitimi

88 FİZİKSEL BELİRTİLER Çarpıntı Yorgunluk Baş ağrısı
Kişilerarası iletişim Eğitimi FİZİKSEL BELİRTİLER Çarpıntı Yorgunluk Baş ağrısı Soğuk ya da sıcak basması Mide-bağırsak problemleri Nefes darlığı Ellerde titreme Uyku bozuklukları İştahta bozulmalar ( çok az yeme,aşırı yeme ) Gürültüye ve sese karşı aşırı duyarlılık Boyunda,ensede,belde, ağrı ve kasılmalar Bitkinlik TÜKENMİŞLİK

89 Kişilerarası iletişim Eğitimi

90 Kişilerarası iletişim Eğitimi
Tükenmişlik Kişiyi bedensel ve ruhsal olarak zorlayan , uzun süre bir etkene maruz kalması sonrası ortaya çıkan tükenme halidir . Tükenmişlik sendromu , özellikle iş stresinin yoğun olduğu ve iş yükünün sürekli yüksek olduğu yerlerde çalışanlarda oldukça yaygın görülen bir sendromdur . Tükenmişlik sendromunu ortaya çıkış nedeni tek başına iş yerindeki koşullar değildir . İş yeri koşulları kadar çalışanlara ait özellikler de tükenmişlik sendromunun ortaya çıkmasını etkilemektedir .

91 Tükenmişlik Sendromu Belirtileri
Kişilerarası iletişim Eğitimi Tükenmişlik Sendromu Belirtileri Çalışmaya isteksizlik Erken yorulma, Yıpranmışlık, Yorgunluk, Güçsüzlük, Çalışmanın tatsızlaşması, Sıkıntı, Performans azalması, Halsizlik, Enerji yokluğu, Uykulu hal

92 STRES ve TÜKENMİŞLİKLE BAŞETMEDE ETKİSİZ YÖNTEMLER
Kişilerarası iletişim Eğitimi STRES ve TÜKENMİŞLİKLE BAŞETMEDE ETKİSİZ YÖNTEMLER

93 Savunma mekanizmalarının aşırı kullanımı
Kişilerarası iletişim Eğitimi Savunma mekanizmalarının aşırı kullanımı Sigara , alkol , madde kullanımı Alışveriş yapmak Geri çekilme , pasifleşip içe kapanma Saldırganlık / öfke patlamaları .

94 Kişilerarası iletişim Eğitimi

95 Kişilerarası iletişim Eğitimi

96 Kişilerarası iletişim Eğitimi

97 Kişilerarası iletişim Eğitimi

98 Kişilerarası iletişim Eğitimi

99 Kişilerarası iletişim Eğitimi

100 Kişilerarası iletişim Eğitimi

101 Kişilerarası iletişim Eğitimi

102 Kişilerarası iletişim Eğitimi

103 Kişilerarası iletişim Eğitimi

104 Kişilerarası iletişim Eğitimi

105 Kişilerarası iletişim Eğitimi

106 Kişilerarası iletişim Eğitimi

107 Kişilerarası iletişim Eğitimi

108 Kişilerarası iletişim Eğitimi

109 Kişilerarası iletişim Eğitimi

110 Kişilerarası iletişim Eğitimi

111 Kişilerarası iletişim Eğitimi

112 Kişilerarası iletişim Eğitimi

113 Kişilerarası iletişim Eğitimi

114 Kişilerarası iletişim Eğitimi

115 Kişilerarası iletişim Eğitimi

116 Kişilerarası iletişim Eğitimi

117 Kişilerarası iletişim Eğitimi

118 Kişilerarası iletişim Eğitimi

119 Kişilerarası iletişim Eğitimi

120 Kişilerarası iletişim Eğitimi

121 Kişilerarası iletişim Eğitimi

122 Kişilerarası iletişim Eğitimi

123 Kişilerarası iletişim Eğitimi

124 Kişilerarası iletişim Eğitimi

125 Kişilerarası iletişim Eğitimi

126 Kişilerarası iletişim Eğitimi

127 Kişilerarası iletişim Eğitimi

128 Kişilerarası iletişim Eğitimi

129 Kişilerarası iletişim Eğitimi

130 Kişilerarası iletişim Eğitimi

131 STRES ve TÜKENMİŞLİK İLE BAŞA ÇIKMA
Kişilerarası iletişim Eğitimi STRES ve TÜKENMİŞLİK İLE BAŞA ÇIKMA Düzenli egzersiz ve spor yapmak , Gevşeme egzersizleri yapmak , İyi beslenmek , Aynı anda birden fazla iş yapmamak , Sosyal destek almak , Oyun oynamak ,

132 Kendimize zaman ayırmak , Hoşgörülü ve esnek olmak , Mizah duygusu ,
Kişilerarası iletişim Eğitimi Hobiler edinmek , Zamanı iyi yönetmek , Kendimize zaman ayırmak , Hoşgörülü ve esnek olmak , Mizah duygusu , Kendimize , hayata, şakalara gülebilmek… “Gülerken göbeği hoplamayan adamdan korkarım”

133 Kişilerarası iletişim Eğitimi

134 Kişilerarası iletişim Eğitimi

135 Kişilerarası iletişim Eğitimi

136


"Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları