Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1- GİRİŞ Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimimiz stratejik planlama yapmak, eğitimde kalite yönetim sistemini geliştirmek ve hizmet niteliğini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1- GİRİŞ Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimimiz stratejik planlama yapmak, eğitimde kalite yönetim sistemini geliştirmek ve hizmet niteliğini."— Sunum transkripti:

1 1- GİRİŞ Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimimiz stratejik planlama yapmak, eğitimde kalite yönetim sistemini geliştirmek ve hizmet niteliğini iyileştirmek amacıyla belirlenen amaç ve hedefleri hayata geçirmek için proje tabanlı faaliyetler gerçekleştirmektedir. Faaliyetlerimiz içerisinde Milli Eğitim Bakanlığının uyguladığı projelerle birlikte planladığımız ve uygulamaya aldığımız birçok yerel proje yer almaktadır. Bu sayıda; - Stratejik Planlama Çalışmaları - Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi -Yerel Projeler -AB Projeleri -TÜBİTAK Projeleri -Diğer Projeler, Seminerler, Eğitim Araştırmaları yer almaktadır.

2 2- BÜLTEN DÖNEMİ BİRİMİ-İYİ ÖRNEK/ÖRNEKLER A - ARTBAP ve AYPOP Projeleri ARTBAP ve AYPOP projelerimizde yer alan; Kitap okuma saatleri düzenleyerek öğrencilerde kitap okumaya olan ilgiyi ve öğrencinin okuduğu kitaplarla anlama seviyelerini yükselterek başarının artması, “Bu Benim Eserim” ve TUBİTAK projelerine katılan eserlerin de sergilendiği 3. Bilim Şenliği ile İlimizdeki öğrencilerimizin bilgi, kabiliyet ve yaratıcı zekâlarının ortaya çıkması ve yapılan projelerle okullarda daha kaliteli eğitim ve öğretimin yapılmasına imkân sağlanması, “Resim ve Müzik Şenliği” ile öğrencilerimize resim ve müzik eğitimleri ile ilgili çalışmalarını sergileme fırsatı vererek yeteneklerini geliştirmeye özendirilmesi, görüş ve bakış açılarının zenginleştirilerek sosyal iletişimlerinin güçlendirilmesi ve sanatsal gelişimlerine katkıda bulunulması, “Masal Şenliği” ile öğrencilerin kültürel değerlerimize olan ilgilerinin arttırılması, hislerini, düşlerini ve hayallerini görsel olarak ifade etmelerinin sağlanması ve fikirlerini paylaşmasına katkıda bulunulması, “Tiyatro gösterileri ve şiir dinletileri” ile öğrencilerde birlikte iş yapma keyfinin oluşturulması, öğrencilerin hayal güçlerinin desteklenmesi hedeflenmiştir. 2013–2014 eğitim öğretim yılında uygulanan ARTBAP ve AYPOP çalışmaları bireyleri motive etmede ve daha verimli ve sağlıklı çalışma ortamlarının oluşmasını sağlayarak başarının artmasında önemli ölçüde katkı sağlamaktadır.

3 B Temel Eser Okuma Projesi Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğünce il genelinde, "Artvin Okuyor" sloganı ile bu yıl üçüncüsü düzenlenen "100 Temel Eser Okuma Yarışması" sınavı 24 Mayıs 2014 Cumartesi günü saat 09.30’ da düzenlendi. İlimiz merkez ilçe ve 7 ilçesinden İlkokul, Ortaokul, Lise öğrencilerimiz ve velilerimize 100 Temel Eser içerisinden belirlenen kitapları duyurduk. Bu kitaplarla ilgili oluşturduğumuz komisyon öğretmenlerinin hazırladıkları 50’ şer soruluk sınav 24 Mayıs 2014 Cumartesi günü saat 09.30’ da gerçekleştirildi. Yarışmaya 479 öğrencimiz katıldı. Dereceye giren öğrenci ve velilere çeşitli ödüller verildi. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz 100 Temel Eser Okuma Projesi öğrencilerin kitap okumaya olan ilgilerini arttırılması ve öğrencinin okuduğu kitaplarla anlama seviyesini yükselterek onlarda özgüven duygusunun geliştirilmesi amaçlanmaktadır. 3 - STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI yılı stratejik planlama dönemi hazırlık çalışmaları çerçevesinde Müdürlüğümüz Stratejik Planlama Koordinasyon Ekip üyeleri Bakanlığımızın çeşitli dönemlerde düzenlemiş olduğu Stratejik Planlama eğitimlerini almışlardır. Eğitimlerini alan personellerimiz ilimizdeki tüm kurum ve okul yöneticilerine stratejik planlama konusunda rehberlik etmiştir. Müdürlüğümüz Stratejik Planlama çalışmaları sayesinde mevcut durumunu analiz ederek ve planlamanın hangi aşamasında olduğunu takip edebilmektedir. 4 - İÇ KONTROL, İŞ SÜREÇLERİ, KAMU HİZMET ENVANTERİ, TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, MEBNET, PERFORMANS YÖNETİMİ VE BENZERİ ÇALIŞMALAR Bakanlığımız Taşra Teşkilatı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Projesi kapsamında ilimizdeki tüm okul/kurum müdürlerine ve TKY temsilcilerine birimimiz tarafından seminerler verilmiştir. Bu seminerlerde yönetim sistemi kapsamında yöneticilerin ve okul/kurum temsilcilerinin yönetim ve işletme becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlenen eğitimlerde kişi başına düşen hizmet içi eğitim saati 14 olmak üzere 102 kişiye eğitimler verilmiştir. Liderlik, süreç yönetimi, insan kaynakları yönetimi, stratejik planlama, zaman yönetimi, toplantı yönetimi, kişisel gelişim alanlarında eğitimler verilmesiyle ilimizdeki verimliliğin arttırılması amaçlanmaktadır. Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ödül Süreci kapsamında ilçelerimizden İl Kalite Kuruluna ulaşan değerlendirme sonucu; “Yılın Kaliteli Ekibi” dalında İlimiz Hopa ilçesi Hüsnü Ciner İlkokulu, “Yılın Kaliteli Okul/Kurumu” kategorisinde ise Şavşat ilçesi Çok Programlı Lisesi il birincisi olarak seçilmiştir.

4 5- YEREL VE AB PROJELERİ A) Yerel Projeler Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından finanse edilen, Artvin Valiliği koordinasyonunda Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan, Artvin il Halk Sağlığı Müdürlüğü, Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Artvin Acil Durum Müdürlüğü’nün ortak olarak yer aldığı EDES (Engelliler Destek Programı) projesi kapsamındaki “ Görüyorum, Biliyorum, Dikkatliyim” başlıklı projemizde tüm kurum çalışanlarına, öğretmenlere ve öğrencilere konferanslar düzenlendi. Bu konferansların ilkinde katılımcılara “Sonradan oluşabilecek engellilik durumları ve bu konuda alınabilecek önlemler ile düzenli beslenmenin sağlık için önemi” hakkında sunum içerikli seminer verildi. İkinci konferansta katılımcılara “Trafik Kurallarına Uyma Bilinci, Güvenli Yaya Davranışları, Okul Servisinde ve Toplu Taşıma Araçlarında Güvenli Yolculuk, Emniyet Kemeri Kullanmanın Önemi, Güvenli Bisiklet Kullanımı, Trafik ve Çevre, Sürücü Belgesi (Ehliyet)” başlıkları ile ilgili seminer verildi. Üçüncü konferansta ise katılımcılara “ Afet Nedir, Yaşam Çevremizdeki Riskler (Deprem, Sel, Heyelan, Çığ, Yangın), Afet Sırasındaki Doğru Davranış Şekilleri, Afet Sonrasındaki Temel İhtiyaçlarımız” ana başlıkları altında seminer verildi.

5 B) AB Projeleri Milli Eğitim Bakanlığı ve "Avrupa Birliği" işbirliğiyle düzenlenen "Leonardo Da Vinci" programı "IVT projeleri" kapsamında Artvin Ticaret ve Meslek Lisesi ve Borçka Ticaret Meslek Lisesi ortaklığında 2013 yılında Muhasebe - Finansman alanında “Avrupa’ da Mesleki Eğitim” konulu AB projesi gerçekleştirilmiştir. Bu proje kapsamında öğrencilerimiz Romanya’nın Baia Mare şehrinde bulunan NICOLAE TITULESCU Ekonomi okulunda ve Çek Cumhuriyetinde çalışmalarda bulunmak ve Yunanistan‘ ın Girit Adasında staj eğitimlerini tamamlamak üzere bu ülkelere ziyarette bulunmuşlardır. Milli Eğitim Bakanlığı ve "Avrupa Birliği" işbirliğiyle düzenlenen "Leonardo Da Vinci" programı "IVT projeleri" kapsamında ikinci projemiz Murgul Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi tarafından – tarihleri arasında yürütülmek üzere “Avrupa’ da Gemi Kaynakçılığı” konulu AB projesidir. Bu proje kapsamında öğrencilerimiz tarafından İtalya ve İsveç’ te gemi imalat sanayinde ve kaynakçılık alanında uygulanan yöntem ve tekniklerin kazanımlarının sağlanması amaçlanmaktadır. Proje sonunda kaynakçılık alanında yurt dışında edinilecek bilgi ve tecrübelerin aktarımı ile ülkemizde daha modern tekniklerle donatılmış kalifiye elemanlar yetiştirilmesi sağlanacaktır. Projenin amacı: Öğrencilerimizin kendi meslekleri ile ilgili Avrupa’ daki uygulamaları yerinde görmelerini sağlayarak deneyimlerini arttırmak ve mesleki eğitimleri ile ilgili bilgi paylaşımında bulunmalarını sağlamaktır.

6 6-TÜBİTAK PROJELERİ TÜBİTAK Projeler Bölge koordinatörü Prof. Dr. Şükrü BEYDEM tarafından ilgili branşlarda okul müdürlerimize ve öğretmenlerimize TÜBİTAK projeleri hazırlama semineri verilmiştir. 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında TUBİTAK ortaöğretim öğrencileri arası proje başvuru sayısı 39 iken 2013–2014 Eğitim-Öğretim yılında ilimizden 190 başvuru gerçekleşti. Proje başvurularının değerlendirilmesi sonucunda İlimiz Türkiye 15.’si oldu. 4 projemiz Erzurum´daki bölge sergisine katılmaya hak kazandı. Öğrencilerimizin hazırlamış olduğu projeler İl Milli Eğitim Müdürlüğünün organize ettiği 3.Bilim Şenliği kapsamında 2 Nisan 2014 Çarşamba günü Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Kapalı Spor Salonunda sergilenmiştir. Bu Benim Eserim Proje çalışmalarında son eleme ise Türkiye çapında yapılmaktadır. 6-7 Mayıs 2014 tarihlerinde Ankara’da gerçekleşen Türkiye Finalinde ilimizi Arhavi Mehmet Nazif Günal İlkokulu Öğrencisi Sezgin ÖZKARA’nın danışman öğretmeni Veysel BİBER rehberliğinde hazırladığı “Çay Levha”´ projesi temsil etmiş olup hazırladığı proje ile ikinci olmuştur. Derece alan öğrencimizi ve danışman öğretmenimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. 7-DİĞER PROJELER A) Bu Benim Eserim Projesi Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce Ortaokul öğrencileri arasında düzenlenen “Bu Benim Eserim Proje” yarışmasında; Ardahan, Artvin, Bayburt, Erzincan, Erzurum, Kars, Iğdır, Gümüşhane, Rize ve Trabzon illerinden oluşturulan bölge grubu yarışmasına, bu illerden toplam 2235 proje başvurusu yapılmıştı. Artvin bu yarışmaya 321 proje ile katıldı. Projeler önce illerde oluşturulan il çalışma gruplarınca değerlendirildi. Artvin il çalışma grubunca değerlendirilerek seçilen 176 proje, bölge çalışma grubuna Erzurum’a gönderildi. Bölge çalışma grubunca, bölge bilim kurulunun değerlendirmesi için, 10 ilden toplam 155 proje seçilmişti. Bunların arasında Artvin 32 proje ile ikinci sırada yer almıştır. Bölge Bilim Kurulu, Artvin’den 6 proje olmak üzere toplam 45 projeyi bölge sergisine seçmiştir.

7 B) Eğitimde Kaliteyi İyileştirme Projesi Artvin İlinin eğitim başarısının arttırılması amacıyla, İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce oluşturulan, eğitim öğretim yılı ikinci döneminden itibaren, kısa adı ARTBAP olan “ilköğretim ve lise başarı arttırma projesi”, il genelinde tüm sınıflar düzeyindeki resmi-özel okul ve kurumlarımızda uygulanan bir projedir. Projenin on iki ana teması bulunmaktadır. Bunlar; 1. İl Genelinde Ortak Yıllık Plan Uygulaması. 2. Günlük kitap okuma seansları. 3. Ünite Sonu Kazanım İzleme Sınavları. 4. Okul Laboratuar, Kütüphane, Sınıf Kitaplıkları ve Teknoloji Sınıflarının Etkin ve Verimli Kullanımı. 5. Ölçme değerlendirme birimi oluşturulması. 6. “Eğiticilerin Eğitimi” bilgilendirme toplantıları. 7. Satranç, Mektup Yazma, Kompozisyon, Şiir, Öykü Masal Yazma Ve Günlük Tutma Gibi Etkinlikler sınıflarda hızlı okuma tekniği semineri. 9. İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında veli bilgilendirme ve ev ziyaretleri. 10. Değerler Eğitimi 11. Öğrencilerin Eğitim Gördükleri alanda Sınava Girmelerinin Teşvik Edilmesi 12. Ders ve Sınavlara Hazırlık Kurslarının Açılması 3 gün süren 2013 – 2014 Eğitim-Öğretim Yılı Çalıştayı ise Artvin Endüstri Meslek Lisesinde 10 Eylül 2013 tarihinde başlamış olup yukarıda belirtilen temalarla ilgili çalışmalarda bulunulmuştur.

8 8-SEMİNER, KONFERANS, PANEL VE BENZERİ ÇALIŞMALAR Artvin Öğrenme Şenliği kapsamında 13 Haziran’da saat 10.00’da Ahmet Hamdi Tanpınar Kültür Merkezinde ve saat 17.00’de Valilik Çoruh Toplantı Salonunda Gazeteci ve Fotoğraf Sanatçısı Coşkun ARAL’la fotoğrafçılık üzerine söyleşi gerçekleştirildi. Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğünce düzenlenen “Gençler Üretir, Gelecek Şekillenir ” projesi kapsamındaki Girişimcilik Konferansı tarihinde Ahmet Hamdi Tanpınar Kültür Merkezinde Avrasya Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Osman SİRKECİ tarafından - Dünya eğitim siteminin uygulanışı, son durumu, ülkemizdeki eğitim sistemine göre rakamsal ve içeriksel karşılaştırması - Uygulamalı eğitimin tanımı, şekli, faydaları, eğitimci merkezli eğitim ile öğrenci merkezli eğitimin karşılaştırmaları - Girişimciliğin tanımı, nasıl girişimci bir ruha sahip olunduğu, girişimci yön kazanan öğrenci ve bireylerin elde edeceği avantajları konularında konferans verildi. Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğünce düzenlenen Erasmus+ bilgilendirme toplantıları Şubat ayında gerçekleştirilmiştir. Merkez ilçe ve diğer ilçelerden gelen öğretmen ve idarecilerden oluşan katılımcılara değişen program ile ilgili bilgi verildi. ERASMUS+ alt başlıklarında yer alan programlar ve projelere başvurunun nasıl yapılacağı konusunda bilgilendirmelerde bulunuldu.

9 9 - EĞİTİM ARAŞTIRMALARI Bu çerçevede birimimize başvuran araştırma izinleri yönetmeliği uygun olarak değerlendirilip gerekli yazışmalardan sonra uygun görülenlere onay verilmektedir. Bu çerçevede Müdürlüğümüze bu yıl içerisinde 21 başvuru olmuştur. 10-DİĞER BİLGİLER Merkez ve 7 ilçenin birincisi olan öğrencilerinin katılımıyla düzenlenen kitap tanıtım yarışması tarihinde Ahmet Hamdi Tanpınar Kültür Merkezinde gerçekleşti. Kitap tanıtım yarışmaları düzenleyerek öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine katkı sağlayarak okuyan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktayız. Öğrencilerimizin doğal bir biçimde sözlü iletişim becerilerini kazanmalarını, soyut kavramları öğrenmelerini, iletişim kurma becerilerinin gelişmesini, sosyal dünyaya hazırlanmalarını ve hayal dünyalarını güçlendirerek düşünce ufuklarını büyütmeyi sağlamak amacıyla tarihinde Masal Anlatma Şenliği düzenlendi. Masal Anlatma Şenliği okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve velilerin katılımıyla gerçekleşti. Yüksek Öğretime Geçiş sınavı öncesi 12. sınıf öğrencilerimizin sınav kaygısını azaltmak, zaman yönetimine yardımcı olmak amacıyla 13 Mart 2014 İlimiz genelinde YGS deneme sınavı, 7 Mayıs 2014 tarihinde LYS deneme sınavı, 9., 10. ve 11. Sınıflara yönelik başarı değerlendirme sınavları birimimizce gerçekleştirilmiştir.

10 İLETİŞİM BİLGİLERİ Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Çarşı Mah. Adliye Sokak No:4 Merkez/ARTVİN Telefon: Faks : E-posta: Birim Çalışanlarımız ADI SOYADIGÖREVİ GÖREVLİ OLDUĞU EKİP TELEFONE-POSTA ADRESİ Aytekin GÜRBULAK Şube Müdürü Stratejii Geliştirme Birimi Yöneticisi Aybike KURT GÜLTEKİN ÖğretmenProjeler Ekibi Didem CANÖğretmenProjeler Ekibi Güven BÜYÜKÖğretmenProjeler Ekibi Uğur YILDIRIMÖğretmenProjeler Ekibi


"1- GİRİŞ Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimimiz stratejik planlama yapmak, eğitimde kalite yönetim sistemini geliştirmek ve hizmet niteliğini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları