Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çin Halk Cumhuriyeti’nde İş İmkanları. İÇİNDEKİLER ÇHC H akkında G enel B ilgi ler ÇHC’ de İ ş Y apma K oşulları Artan İ ş İ mkanları TUC I GEM ve TDTA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çin Halk Cumhuriyeti’nde İş İmkanları. İÇİNDEKİLER ÇHC H akkında G enel B ilgi ler ÇHC’ de İ ş Y apma K oşulları Artan İ ş İ mkanları TUC I GEM ve TDTA."— Sunum transkripti:

1 Çin Halk Cumhuriyeti’nde İş İmkanları

2 İÇİNDEKİLER ÇHC H akkında G enel B ilgi ler ÇHC’ de İ ş Y apma K oşulları Artan İ ş İ mkanları TUC I GEM ve TDTA TUCIGEM

3 Dünya Ekonomisinde Değişim Daha fazla sayıda rakip (Daha fazla iş imkanı) Daha fazla sayıda rakip (Daha fazla iş imkanı) Artan uluslararası rekabet (Daha fazla özellik arayışı) Artan uluslararası rekabet (Daha fazla özellik arayışı) Fiyatlarda düşüş (Daha fazla mesai – daha fazla özellik) Fiyatlarda düşüş (Daha fazla mesai – daha fazla özellik) Daha az kar veya daha fazla gelir kaybı Daha az kar veya daha fazla gelir kaybı Markalaşmış ve üst fiyat ve kalite grubunda mal üretimi (Hatta ÇHC iç pazarında) Markalaşmış ve üst fiyat ve kalite grubunda mal üretimi (Hatta ÇHC iç pazarında) Fiyatla değil kalite ve imaj ile rekabet (KD yüksek iş dalları- moda tasarım vb.) Fiyatla değil kalite ve imaj ile rekabet (KD yüksek iş dalları- moda tasarım vb.) TUCIGEM

4 Önem Kazanan Hususlar Pazardaki değişikliklere hızla cevap verebilme Pazardaki değişikliklere hızla cevap verebilme Ürünlerin zamanında ve kısa sürede teslimi (Lojistik) Ürünlerin zamanında ve kısa sürede teslimi (Lojistik) Kalite kontrolü (Kalite mühendisliği) Kalite kontrolü (Kalite mühendisliği) Müşteri ilişkileri; satış sonrası hizmet (servis ve halkla ilişkiler) Müşteri ilişkileri; satış sonrası hizmet (servis ve halkla ilişkiler) Müşteri tercihleri ve pazar eğilimlerinin takibi (Müşavirlik) Müşteri tercihleri ve pazar eğilimlerinin takibi (Müşavirlik) Üretim maliyetlerinin azaltılması (Müşavirlik) Üretim maliyetlerinin azaltılması (Müşavirlik) TUCIGEM

5 Çin Halk Cumhuriyeti TUCIGEM

6 Birden Çok Çin 1,3 milyar nüfus, 1,3 milyar nüfus, 56 etnik grup, 33 eyalet, bölge ve belediye 56 etnik grup, 33 eyalet, bölge ve belediye 807,39 milyon kişi tarım alanında ve 455,6 milyon kişi şehirlerde 807,39 milyon kişi tarım alanında ve 455,6 milyon kişi şehirlerde 455,594 milyon şehirli tüketici 455,594 milyon şehirli tüketici 34,837 milyon aile (3,44 hane başına düşen kişi sayısı) 34,837 milyon aile (3,44 hane başına düşen kişi sayısı) Bir yazı dili fakat 8 temel olmak üzere birçok yerel lehçe Bir yazı dili fakat 8 temel olmak üzere birçok yerel lehçe İklimsel ve coğrafi farklılıklar İklimsel ve coğrafi farklılıklar Bölgeler arası büyük gelir ve ekonomik gelişmişlik farkı Bölgeler arası büyük gelir ve ekonomik gelişmişlik farkı TUCIGEM

7 ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler Yıllık % 10 ekonomik büyüme Yıllık % 10 ekonomik büyüme Yıllık ortalama 50 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım Yıllık ortalama 50 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım 2007 yılı rakamları ile döviz rezervleri 1,5 trilyon dolar ile dünyada en büyük ikinci döviz rezervi 2007 yılı rakamları ile döviz rezervleri 1,5 trilyon dolar ile dünyada en büyük ikinci döviz rezervi İthalat 915,3 milyar doları ve ihracat milyar doları olmak üzere dış ticaret hacmi 2.127,3 milyar dolar (2007) İthalat 915,3 milyar doları ve ihracat milyar doları olmak üzere dış ticaret hacmi 2.127,3 milyar dolar (2007) Kişi başına düşen harcanabilir gelir miktarı doları (2007) Kişi başına düşen harcanabilir gelir miktarı doları (2007) Tüketici ürünleri parakende satışları yıllık ortalama % 10,3 artmaktadır. TUCIGEM

8 ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler TUCIGEM

9 ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler TUCIGEM

10 ÇHC Ekonomisindeki Son Gelişmeler TUCIGEM

11 TÜRKİYE- ÇİN TİCARİ İLİŞKİLERİ TUCIGEM

12 YILLAR İTİBARİYLE İKİLİ TİCARETİMİZ TUCIGEM

13 TR-ÇHC İKİLİ TİCARETİ İthalatımız: 2006: 9,7 Milyar $ 2007 : 13,2 Milyar $ (Bir önceki yıla göre %53,4 artış) İthalatımızda İlk Beş Madde: -Portatif nümerik otomatik bilgi işlem makineleri, -Otomatik bilgi işlem makinelerinin giriş/çıkış birimleri, -Otomatik bilgi işlem makinesinin aksam,parça & aksesuarı, -Motosikletler-içten yanmalı pistonlu, -Alıcı içeren verici cihazlar TUCIGEM

14 İhracatımız 2006: 693 Milyon $ 2007 : 1,04 Milyar $ (Bir önceki yıla göre % 40,4 artış) İhracatımızda İlk 5 madde; -Demir-çelik soğuk yassı mamuller, -Krom cevherleri ve konsantreleri, -Mermer ve traverten, -Diğer disodyum tetraborat, -Bakır hurda ve döküntüleri TR – ÇHC İKİLİ TİCARETİ TUCIGEM

15 TÜRKİYE-ÇHC İKİLİ TİCARET

16  Makine ve ekipman, ÇHC’nin hem en büyük ithalat hem de ihracat kalemini (2004 yılında ÇHC’nin makine ve ekipman ithalatı 200 milyar Dolar) oluşturmaktadır.  Kimyasallar ve yan ürünleri, ÇHC, bugün dünyanın en büyük kimyasallar ve yan ürünleri ile ham metal ithalatçısı ülkesidir.  Demir-çelik, ÇHC, dünyanın en büyük çelik ithalatçısı ülkesidir. TUCIGEM

17 POTANSİYEL İHRAÇ ÜRÜNLERİ  Tarımsal ürünler; Rafine edilmemiş yağ, çeşitli mineraller, son yıllarda ithalatında hızlı artış kaydedilen ürünlerdir.  Yüksek kaliteli ve teknoloji ürünü tekstil ürünleri; - Yüksek kaliteli, - Özel üretim teknikleri gerektiren, - Moda yaratıcı dizayn odaklı markalı ürünler TUCIGEM

18 ÇİN HALK CUMHURİYETİ PAZARI

19 ÇHC Pazarı ÇHC pazar ı çok büyük bir coğrafyaya yayılmıştır. Çok sayıda taklit mal piyasada mevcuttur. Çok sayıda taklit mal piyasada mevcuttur. Pazarda günlük değişimler olmaktadır. Pazarda günlük değişimler olmaktadır. Dağıtım ağı karışık ve bir çok kademeden oluşmaktadır. Dağıtım ağı karışık ve bir çok kademeden oluşmaktadır. Yüksek derece kişiselleştirilmiş iş atmosferi vardır. Yüksek derece kişiselleştirilmiş iş atmosferi vardır. Coğrafi büyüklük, kültür ve iklim koşulları arasındaki farklılık oluşturmaktadır. Coğrafi büyüklük, kültür ve iklim koşulları arasındaki farklılık oluşturmaktadır. Mevzuat ve uygulama açısından farklılıklar bulunmaktadır. Mevzuat ve uygulama açısından farklılıklar bulunmaktadır. Satın alma gücü açısından farklılık vardır. Satın alma gücü açısından farklılık vardır. Çok sayıda farklı uzmanlık istihdamı gereklidir. TUCIGEM

20 Çin Halk Cumhuriyeti Bohai Korfezi Bölgesi Yangtze Irmağı Deltası Bölgesi İnci Irmağı Deltası Bölgesi

21 En Önemli Ticaret Merkezleri Şanghay Pekin Suzhou Guangzhou Hong Kong TUCIGEM Hangzhou Dalian Qingdao Ningbo Chengdu

22 Ortak Özellikler Kalabalık nüfus lu Kalabalık nüfus lu ÇHC’nin en şehirleşmiş ÇHC’nin en şehirleşmiş ÇHC’de ekonomik reformlara ilk başlayan ve dış dünyaya açılan ÇHC’de ekonomik reformlara ilk başlayan ve dış dünyaya açılan ÇHC’nin en gelişmiş ÇHC’nin en gelişmiş ÇHC’nin en zengin ÇHC’nin en zengin En çok yabancı şirketin faaliyette bulunduğu En çok yabancı şirketin faaliyette bulunduğubölgeler TUCIGEM

23 Ortak Özellikler Alım gücü yükselmektedir. Alım gücü yükselmektedir. (5.000 dolardan fazla kişi başı gelir) (5.000 dolardan fazla kişi başı gelir) İthal mal talebi artmaktadır. İthal mal talebi artmaktadır. (ÇHC toplam ithalatının % 70’den fazlasını tüketmektedir.) (ÇHC toplam ithalatının % 70’den fazlasını tüketmektedir.) Dünyanın en büyük üretim merkez leridir. Dünyanın en büyük üretim merkez leridir. (İhracatının % 80’den fazlasını gerçekleştirmektedir.) (İhracatının % 80’den fazlasını gerçekleştirmektedir.) TUCIGEM

24 ARTAN ULUSLAR ARASI REKABETTE ÇİN HALK CUMHURİYETİ İLE İŞBİRLİĞİ TUCIGEM

25 ÇHC İLE İŞBİRLİĞİ RAKİBİNLE AYNI ŞARTLARDA ÜRET ASIL ÜSTÜNLÜĞÜN YARIŞI KAZANDIRSIN TUCIGEM

26 ÇHC’ de Üretim Global Üretim (Üretim maliyetlerinin azaltılması ve pazara yakınlık) Global Marka (Kardeş markalar ve ana marka imajının korunması) Bölgesel Mağaza (Tüketici eğilimlerinin takibi ve yüksek kazanç) Çok Uluslu Firma (Bölgesel stratejik ortaklıklar) TUCIGEM

27 Neden Çin’de üretim? Üretim ve ihracata destek; ihracatta KDV iadesi Yabancı bankaların faaliyetlerine kademeli izin; para transferleri kolaylaşmakta, çabuklaşmakta ve maliyetler düşmekte Düşük faizler; devlet sübvansiyonu ve yüksek hane tasarrufu Üretim yapan ya da üretim yaptıran yabancı firma sayısında hızlı artış; özellikle ileri teknoloji, elektronik tüketim ürünleri. Wal-Mart 2007 yılında 30 milyar doları aşan miktarda Çin’den mal satın almıştır. Ford Motor ve General Motors üretimde kullandığı temel parçaların yarısını Çin’den temin etmesi halinde yılda toplam 10 milyar dolar tasarruf sağlayacaktır. TUCIGEM

28 Neden Çin’de üretim? Avantajlar: Düşük üretim maliyeti Ucuz işçilik Üretim ve ihracatı teşvik eden politikalar Önemli ölçüde ham madde maliyet tasarrufu (Batı ülkeleri maliyetinin % 50 sinden daha az düzeyde) Üretim maliyetlerinin % 40 ile % 70 ini ham ve ara malı maliyetleri oluşturan ürünlerde en uygun fiyatları sunan ülkelerde üretim zorunlu seçenektir. Düşük üretim maliyetleri sunan ülkeler arasında ÇHC en fazla üretimi gerçekleştiren ve üretimini en hızlı şekilde artıran ülkedir. TUCIGEM

29 Neden Çin’de üretim? Dezavantajlar: Kalite Zamanında sevkıyat Kültürel farklılıklar kaynaklı sorunlar Dört ila altı haftalık taşıma süresi Ürünlerin fabrikadan limana taşınma maliyetleri TUCIGEM

30 Çin’de Ü retimde B aşarıyı E tkileyen F aktörler -Çin’de üretim ve ürün tedarik ortamının tam olarak tahlili -Kültürel farklılıklara ve Çin halkına özgü davranışlara iyi hazırlık -Çin’den ne tür ürünlerin (emek yoğun) tedarik edilmesinin avantajlı olduğunun tespiti -Yüksel kaliteli üreticilerin bulunması -Hem üretim maliyeti hem de lojistik maliyetlerine dikkat edilmesi -Uzun vadeli rekabet avantajı sağlayacak şekilde konumlanma TUCIGEM

31 Çin’de Ü retimde B aşarıyı E tkileyen F aktörler Çin’de üretim ya da Çin’den ürün teminine başlamadan önce profesyonel müşavirlik hizmetlerinden yararlanmak ve konusunda uzman kişilerle çalışmak gereklidir. Yatırım riskinin azaltılması Etkin konumlanma Pürüzsüz operasyonun ve gelecekte karlılığın sürdürülebilirliği Çin kanunları ve düzenlemelerine uygun olarak konumlanma TUCIGEM

32 Çin’de Üretimde Başarıyı Etkileyen Faktörler Profesyonel uluslararası ve yerel uzmanlardan danışmanlık alınması Yerel personelin dikkatli seçilmesi Satın alım prensipleri, kalite kontrolü ve lojistik konularında iyi bir eğitim Ürün temininde, denetiminde detaylara önem Mal temini için bütçenin çok yüksek tutulmaması Üretici tespitine zaman ve bütçe ayrılması ÇHC’deki ofise yetki devri TUCIGEM

33 İhtiyaç Duyulan Personel Ç in kültürü hakkında bilgi sahibi, Ç in kültürü hakkında bilgi sahibi, Çin iş k ültürü hakkında tecrübe li, Çin iş k ültürü hakkında tecrübe li, Çince (Mandarin) konuşan, Çince (Mandarin) konuşan, Ticari ve ekonomik ilişkilerde risk yönetiminde uzman, Ticari ve ekonomik ilişkilerde risk yönetiminde uzman, Kalite yönetimi ve denetimi konusunda tecrübeli Kalite yönetimi ve denetimi konusunda tecrübeli İletişim becerileri güçlü, İletişim becerileri güçlü, Çin iş hayatının dinamiklerine uyum sağlama yetisi, Çin iş hayatının dinamiklerine uyum sağlama yetisi, Birden fazla fonksiyonu yerine getirebilme potansiyeli, Birden fazla fonksiyonu yerine getirebilme potansiyeli, Stres yönetimi konusunda etkin, Stres yönetimi konusunda etkin, Ortama uyum sağlama becerisi yüksek. Ortama uyum sağlama becerisi yüksek. MÜHENDİSLER, EKONOMİSTLER, HALKLA İLİŞKİLER UZMANLARI, PAZARLAMACILAR, HUKUK DANIŞMANLARI, YATIRIM DANIŞMANLARI MÜHENDİSLER, EKONOMİSTLER, HALKLA İLİŞKİLER UZMANLARI, PAZARLAMACILAR, HUKUK DANIŞMANLARI, YATIRIM DANIŞMANLARI TUCIGEM

34 TÜRK – ÇİN İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ TÜÇİGEMTÜÇİGEM TUCIGEM

35 TUCIGEM ? Bugün için ve gelecekte de önemli bir üretim ve ticaret merkezi olacak Uzakdoğu ile ekonomik ve ticari ilişkilerde; - Donanımlı, - Konusunda uzman, - Tecrübeli - Küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik - İhtiyaçlara cevap verecek personelin oluşturulması için kısa eğitim programları ile bölgesel uzmanlığa sahip Türkiye’de yetkin bir adres. TUCIGEM

36 Çalışma Alanları Danışmanlık hizmetleri, Rekabet gücünü artıracak aramalı ve ham maddelerin Çin’den tedarik edilmesi konusunda rehberlik, Türkiye’de ve üçüncü ülkelerde yatırım yapmak için Türk firmalarıyla işbirliği arayışında olan Çinli işadamlarına yardımcı olmak, Çin’de iş fırsatlarını ve potansiyel iş alanlarını belirlemek, Çeşitli düzeylerde toplantılar, seminerler, kültür haftaları, kongreler ve benzeri organizasyonlar düzenlemek, Temel e ğitim, l ise ve ü niversite öğrencileri ile meslek hayatlarına yeni atılan ya da atılma arifesinde olan kişilerin Çin Halk Cumhuriyeti, Çin iş kültürü, Çince (Mandarin) ve diğer ilgili donanımları kazanması için çalışmalar yapmak, TUCIGEM

37 Çalışma Alanları Ticari ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesine engel unsurların tespiti ve bunlara çözüm geliştirilmesi için ortak çalışma ortamları oluşturmak, Milli, milletlerarası veya yabancı dernek, vakıf ve kuruluşlarla Merkezimizin amaçları doğrultusunda işbirliği yapmak ve ortak projeler üretmek, Türkiye’yi Çin’e tanıtıcı sergi, fuar, festival, konser, sempozyum, kongre, kurultay, açık oturum ve benzeri organizasyonlara destek vermek, Türkiye ve Çin’de Merkezimizin şubelerini açmak ve daha geniş bir ağ ve daha etkin bir ekip oluşturmak. TUCIGEM

38 Yürütülen Çalışmalar Kitaplar -“Çin’de İş Yapma Rehberi” -“Çince Deyimler ve İşadamları için Çince” Bülten Web sayfası Çince (Mandarin) eğitim seminerleri Rehberlik ve tercümanlık hizmeti Pazar araştırması Lojistik İhtiyaç duyulan diğer hizmetler TUCIGEM

39 Rüzgâr Yoksa Dalga da Yoktur TDTA EĞİTİM PROGRAMLARININ HEDEFİ Kurumların gereksinimlerine ve çalışanlarının ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi ve tecrübe aktarımını sağlamak. TUCIGEM

40 Derin O lan K uyu D eğil, K ısa O lan İ ptir TDTA Kısa Eğitim Programları, - Çin ile ticari veya ekonomik ilişkileri olan, - Küçük ve orta ölçekli firmaların tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan, -Profesyonel gelişim için fırsatlar sunan, -Akademik programlar dışında kalan bir eğitimdir. İlgili firmaların ihtiyaçlarından yola çıkarak hazırlandığ ı ndan, bireylerin ve firmaların iş performanslarını ve kapasitelerini geliştirmelerini destekler. TUCIGEM

41 TUÇİGEM Dış Ticaret Akademisi (TDTA) Katılımcılar ile sponsor kuruluşlarca finanse edilmektedir. “Çin ile Ticarette KOBİ’lerin Güçlendirilmesi Projesi”nin bir parçası olarak oluşturulmuştur. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik hazırlanmıştır. Çin ile ticari ve ekonomik ilişkilerde azami faydayı sağlamak amacındadır. Stratejilerin geliştirilmesi için bilgilendirmenin ve küme çalışmasının yapıldığı bir kurumdur. İlgilenen kuruluşların katkıları ve firmalarımızın özel istekleri doğrultusunda eğitim programları yeniden şekillendirme esnekliğine sahiptir. 10 kişiyi aşmayan gruplara sunulmaktadır. TUCIGEM

42 Niçin Farklıyız? Güvenilir (Güçlü eğitmen takımı) Güncel (Gelişmeleri takip eden kadro) Dinamik (Yoğun çalışmaya hazır bir takım) Esnek (Yeni ihtiyaçlara hızlı cevap ver e bilme) Deneyimli (Tecrübeli eğitmen takımı) İşadamı odaklı ( F arklı ihtiyaçlara cevap) TUCIGEM

43 Kimse boğulma ihtimalinden dolayı yemek yemeyi bırakmaz Zengin kapsamlı ancak kişiye özel öğrenim - Finans(Ödeme şekilleri, bankacılık hizmetleri ve diğerleri) -Pazarlama (Pazara giriş stratejileri, fuarlar, sergiler ve diğerleri) -Satış (Satış şekilleri ve diğerleri) -İnsan kaynakları (Personel yapısının gelişimi, ihtiyaç duyulan personelin temini ve diğerleri) -Genel iş idaresi -Kurumsal bilgi yönetimi -Standartlar -Basel-2 TUCIGEM

44 Geleceğin tüm çiçekleri, bugünün tohumları içindedir (Örnek çalışma ÇHC) Pazar Araştırması Pazara Giriş Stratejileri Fuarlar, Sergiler ve Birebir Ziyaretler Devlet Destekleri (Ofis, mağaza, showroom açma destekleri, pazar araştırması, ARGE, fuar ve diğerleri) Ödeme Şekilleri Uluslararası Ticaret Hukuku ve Bankacılık Kurumlarda Bilgi Yönetimi Temel Çince Dil Bilgisi ve Çin İş Kültürü TUCIGEM

45 Bin kilometrelik bir yolculuk ilk adımla ba ş lar TDTA Kısa Eğitim Programları - Hafta içi Ankara ’da, - Haftasonu istenen yer ve mekânda, - Esnek ders programları, - Çin ile ticaret yapan ya da Çin’de üretim yapan ya da bu faaliyetlerde bulunmayı planlayan firma çalışanların, -İş hayatına atılmaya hazırlanan öğrencilerin ya da yeni mezunların, kişisel gelişim amaçla rına katkıda bulanacak şekilde hazırlanmıştır. TUCIGEM

46 En ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar TDTA Kısa Eğitim Programları, - Başlangıç, orta ve ileri, ayrıca uygulamalı olmak üzere çeşitli seviyelerde, - Eğitmenler, kendi alanlarında uzmanlıklarını ispatlamış ve bölgede çalışarak ya da yaşayarak tecrübe edinmiş yerel dış ticaret uzmanlarından ve danışmanlarından oluşmakta, - Eğitim dili başlangıç için Türkçe ve ileriki aşamalarda yabancı eğitmenlerle İngilizce ve Çince olması planlanmakta, TUCIGEM

47 Çince Dil Bilgisi ve Çin Kültürü Seminerleri Başlangıç düzeyinden uzmanlığa, 4 ayrı seviye Her seviyeye uygun gramer ve günlük yaşamda kullanılan Çince dil bilgisi Sınıflarda, sosyal hayata ve iş hayatına yönelik uygulamalı çalışmalar Dilediğiniz kadar ders tekrarı ve konuları yeniden gözden geçirme imkanı. Anadili Çince olan öğretmenler gözetiminde az sayıda öğrenciyle eğitim TUCIGEM

48 Çin Dil Bilgisi ve Çin Kültürü Seminerleri Temel Özellikleri Çince kurslarımız 4 aşamadan oluşmaktadır: - Başlangıç (4 kur, her kur 1ay) - Orta düzey (4 kur, her kur 1 ay) - İleri düzey (4 kur, her kur 1 ay) - Ticari Çince (4 kur, her kur 1 ay) Çinli eğitmenlerle Çince dil bilgisi ve Çin kültürü üzerine her Cumartesi ve Pazar “Sohbet Toplantıları”, Her haftasonu konuşma dili Çince veya Çince alt yazılı “Film gösterimleri, Yaz aylarında Çin’de yaz okulu (Belirli sayıda Çinli ailelerin yanında konaklama. ) Sadece konuşmaya yönelik özel programlar TUÇİGEM

49 B İ ZE ULA Ş IN Koray AKGÜLOĞLU E-posta: Tel: Tel: TUCIGEM

50 谢谢您 Teşekkürler TUÇİGEM


"Çin Halk Cumhuriyeti’nde İş İmkanları. İÇİNDEKİLER ÇHC H akkında G enel B ilgi ler ÇHC’ de İ ş Y apma K oşulları Artan İ ş İ mkanları TUC I GEM ve TDTA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları