Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BURHANİYE LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEMİNER PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ EVRİM AKABAY Psikolojik Danışman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BURHANİYE LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEMİNER PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ EVRİM AKABAY Psikolojik Danışman."— Sunum transkripti:

1 BURHANİYE LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEMİNER PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ EVRİM AKABAY Psikolojik Danışman

2 TEST TÜRÜNDE YAPILAN SINAVLARI TANIYALIM  Test nedir?  Testlerin genel özellikleri  Test türü bir sınava başlarken  Zaman planlaması.  Testin genel yapısı.  Test türü sınavlarda başarılı olma konusunda ip uçları

3 TEST NEDİR???????  Test bir soru ve seçeneklerden oluşan ve seçenekler arasında sadece bir seçeneğin doğru olduğu ölçme biçimidir.  Hayatımızda önemli bir çok sınav test şeklinde olmaktadır.

4 TESTLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ  Gireceğiniz testin yapısını tanıyın. Genellikle belli bir sürede yanıtlama işlemi sona ermektedir. Bu süre ne kadardır? Testteki kolay zor ve normal soruların dağılımı nasıldır.

5 Testlerdeki Soruların Derslere Göre Dağılımı (ÖSS) I. Ortak Derslerle İlgili Testler: Türkçe Testi (Tür)30 Soru Sosyal Bilimler-1 Testi (Sos-1)30 Soru Matematik-1 Testi (Mat-1)30 Soru Fen Bilimleri-1 Testi (Fen-1)30 Soru II. Alan Dersleri ile İlgili Testler: Edebiyat-Sosyal Bilimler Testi (Ed-Sos)30 Soru Sosyal Bilimler-2 Testi (Sos-2)30 Soru Matematik-2 Testi (Mat-2)30 Soru Fen Bilimleri-2 Testi (Fen-2)30 Soru

6 TEST SORULARININ GÜÇLÜK DERECELERİ ÖSS deki durum: % 10 çok kolay. % 20 kolay. % 40 normal. % 20 zor. % 10 çok zor. Zoru başarırız.İmkansız biraz zaman alır.

7 Sınavlarda Başarılı Olmak Konusunda İp uçları.. 1 Ön Okuma Bir test veya test içinde bir bölüme başlamadan önce hızlı bir göz gezdirme yapın.Bu yolla soru sayısındaki değişikliklere karşı bilgi sahibi olursunuz.Ayrıca tanıdık şekil,grafik görmek test hakkında sizi olumlu motive eder.

8 2:Hız Tempo Hiçbir sınav tekniği bir sınavdaki tempo kadar önemli değildir.Sınavınızı değerlendiren bilgisayar son derce duyarsız bir araçtır.Sadece şu basit formüle göre işlem yapar: Ham puan=doğru cevap say.- her bir yanlış için ¼ puan. Yakın tahminlere puan verilmediği gibi,kesin isabetlere de ek puan verilmez.

9 3:Hız ve İsabet Arasında Uygun Bir Denge Kurun Çok hızlı çalışıp hata yapmak uygun değildir.Diğer taraftan, aşırı dikkatli olup her soruda fazla zaman harcamak da yeterli puanı toplamınızı engeller. Hayali üç öğrencinin durumunu inceleyelim. Metin:TİTİZ, Ali : DİKKATSİZ ve Ayşe:AKILLI İSİMDOĞ cev Yan. Cev. net metin25224,5 mehm et ayşe35434

10 4:Belirli Süre Geçtiği Halde Çözüme Ulaşamadıysanız Soruyu Bırakın. ÖSS ve benzeri sınavlarda soruların zorluk dereceleri farklı ancak puan değerleri aynıdır.Makul bir süre geçtiği halde hala sonuca varamadıysanız o soruyu geçin.Testinizi bitirdikten sonra yeniden dönüp bakmak için zaman kazanırsınız.

11 Turlama Tekniğini Denediniz mi? Bu teknikle testlerdeki kolay sorular birinci turda çözülür.2.turda ise daha zor sorular çözülmeye çalışılır.Turlama tekniği zor sorulara takılarak zaman kaybeden adaylar için yararlıdır.Ayrıca Kolay soruların testin hemen başında çözülmesi moral kazandırır olası bir panik duygusu yaşamanızı engeller.

12 5:Soru kökü zor gözüktüğü için soruyu atlamayın Sınavda karşılaşacağınız soruların büyük çoğunluğu analize ihtiyaç gösterir.Eğer üzerinde zaman harcanması gerektiğini düşündüğünüz her soruyu atlarsanız, kısa bir süre sonra çok az soruyu cevaplandırmış olarak, bölüm sonuna varırsınız. Bazı matematik soruları, kesirli ifadeler ve büyük sayılarla çok karmaşık gibi gözükebilirler oysa belirli sistem dahilinde çözümü çok kolay olabilir.

13 Örnek 1

14

15 6: Zamanı Kullanmak Zamanı Kullanmak tempoya bağlı olmakla birlikte, her ikisi aynı şey değildir.Zamanı kullanmak geçen her dakikanın farkında olmak ve her dakikadan en üst düzeyde yararlanmaktır.Yanınızda mutlaka bir saat bulundurun.Testin bölümlerinde mutlaka sürenize göre bir planlama yapın.Örneğin:Matematik testi için 60 dakika,Türkçe testi için 50 dakika gibi.

16 7:Zihnin Dağılmasını Önleyin Dikkati kesintisiz ve yoğun olarak sürdürmek için otuz dakika uzun bir süredir.Bu sürenin Üniversite giriş sınavındaki 195 dakikada ne kadar önemli olduğu açıktır.Bütün sınav boyunca dikkatin hiç kesilmeden devam etmesi mümkün olmadığına göre,zihnin yorgunluk belirtilerini çok iyi bilmek gerekir.Eğer zihninizin sınavdan koptuğunu hissederseniz, camdan dışarı bakmakta veya salonun içine göz gezdirmekte olduğunuzu fark edersiniz,aynı soruyu anlamadan birkaç kez okuduysanız zihninizi dinlendirmeye ihtiyaç var demektir.

17 Zihnin Dağılmasını Önleyin Böyle bir dinlenme aralığına ihtiyaç duyduğunuzda, kaleminizi bırakın, gözlerinizi kapatın ve alnınızı ve şakaklarınızı ovarak saniye geçirin.

18 8:Geçen Zamanla Aşırı İlgilenmeyin Her bölüm içinde zamanı kontrol etmenizin mümkün olduğu elverişli noktalar vardır.Örneğin bir bölümdeki hızınızı her 10 soruda kontrol edebilir duruma göre hızınızı ayarlayabilirsiniz.

19 9:Sorulan soruya cevap olamayacak seçenekleri eleyin  Tahminde bulunmanız gerekirse,hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin.. Eğer yanlış cevaplar doğruyu etkilemiyorsa mutlaka bir tahminde bulunun.Yada sürekli düşünmekten yorgun düştüyseniz iki seçenek arasında bir fark göremiyorsanız o zaman bir tahminde bulunun.Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin daha isabetli olduğu yönündedir.Ayrıca sürekli fikir değiştirmek size süre de kaybettirir.

20 11:Üçlü bir zincir kurulabilir,ancak dörtlü bir zincir bir yerinden kırılması gerekir. Test sınavlarında,cevap kağıtlarıyla ilgili gerçeklere dayanan tek bir teori vardır.Sınavda bir sırada 5 tane aynı şık bir sırada yer almaz.Bu teorik olarak mümkünse de böyle bir zincire şu ana kadar hiç rastlanmadı.Eğer cevap kağıdınızda 4 veya daha fazla cevabın aynı seçenekte toplandığını görürseniz o diziyle ilgili çalışmanızı gözden geçirin.

21 Cevap Kağıdının Düzenlenmesi  Cevap kağıdında kişisel bilgilerin yazılmasına dikkat edin.Cevap kağıdında cevapları bütünüyle doldurarak,uygun boşlukları taşırmadan ve koyu olarak işaretleyin.Cevap kağıdında makinenin yanlış okumasına sebep olacak her türlü işaretten kaçının.Her soru için sadece bir tek cevap işaretleyin. 15- ABCDE 16- ABCDE

22 Özel Bir Kodlama Sistemi Geliştirin Doğru şıkkı daire içine alın. Doğru şıkkı daire içine alın. Kesinlikle doğru olmayacak seçeneği işaretleyin Kesinlikle doğru olmayacak seçeneği işaretleyin Atlanan Soru Atlanan Soru Tekrar gözden geçirilecek soru Tekrar gözden geçirilecek soru 1- A B C D E 2- A B C D E ?3- A B C D E ?3- A B C D E 4- A B C D E

23 11:Cevaplarınızı, cevap kağıdına gruplar halinde kodlayın Soru kitapçığındaki her sorunun ayrı ayrı okunup,doğru cevabının bulunduktan sonra,cevap kağıdına kodlanması hemen hemen bütün öğrencilerin ortak hatasıdır.Her soru için yapılan bu işlem hem ciddi bir zaman kaybıdır hem de dikkati dağıtabilir.Bunun yerine her 5 ya da 10 soruda kodlama yapmak zaman kazandırmanın yanında kısa süreli dinlenme imkanı verir.

24 Başarı Beklentileri  Üniversite giriş sınavları öğrencilerin başarı düzeyini ölçmeyi değil,onlar arasında bir sıralama yapmayı amaçlamaktadır.Bu sınava giren bütün öğrenciler ilkokul ve ortaöğretimlerini başarı ile tamamlamışlar ve üst ve kaliteli eğitim görmeye aday göstermektedirler.Bunun sonucu olarak giriş sınavları en iyi öğrencileri,iyilerden ayırmayı amaçlamaktadır.Bu sebeple giriş sınavlarındaki bütün soruları cevaplamayı beklemek doğru değildir.

25 Sınavda Büyük Bir Zaman Baskısı Altında Olacaksınız Buna Hazırlıklı Olun Giriş sınavlarında zamanla yarışacaksınız okuldaki sınavlara oranla daha fazla zaman baskısı altında olacaksınız.. Her bir sorunun büyük önemi olacaktır.

26 Deneme Sınavları Niçin Çözülür ? Deneme sınavları yapmanın 3 önemli nedeni vardır. 1-Öğrencinin sınav ortamına benzer bir ortamda, benzer tipteki soruları çözerek sınava hazırlanması. 2-Grup içinde başarı durumunu görmesi 3-Hangi tip sorularda ne tür hataların yapıldığının görülmesi

27 Bu Üç Nedene Bakalım  Deneme sınavları sınav ortamına benzer atmosferlerde,benzer sınıf ortamlarında,grup içerisinde ve süreli olarak yapılmalı.  Deneme sınavı sonucunda grup içindeki sıralama yeriniz önemlidir.  Deneme sınavı sonucunda;hangi dersten hangi tip sorulardan hata yapıldığı ortaya konulmalıdır.Öğrencilerin bir çoğu netlerini, puanını öğrendikten sonra sonuçlar bir kenara atmaktadırlar.Halbuki Deneme sınavları bir süre içinde irdelenmeli ve bu amaçla –deneme sınavları defteri- düzenlenmelidir.

28 Deneme Sınavları Değerlendirilmesi Çözülen her deneme için defterde belli sayıda yaprak ayrılmalı.Yanlış cevapladığınız sorular kesilerek bu sayfalara yapıştırıla bilinir.Eğer yanlış cevapların nedeni belirlenmez ise;göreceksiniz bir sonraki denemede yine benzer yanlış cevaplar vermişsiniz.

29 Deneme Sınavları Sonuç Defteri Hazırlayalım  Böyle bir defterde şu bilgiler olabilir: 1-Deneme Sınavı adı: 2-Sınav Tarihi ve yeri: 3-Deneme Sınavı No: 4-Deneme Sınavı Değerlendirmeniz: 5-Başarı Sıranız: 6-Sınav Netleriniz: Türkçe 1 net: Sosyal 1 net: Matematik 1 net: Fen 1net: Ed-Sosyal net: Mat 2 net: Sosyal 2 net: Fen 2 net: Y.Dil net: Ham Puanınız: Yanlış yapılan ve boş bırakılan sorularınız:

30 Soruların Yanlış Yapılma Nedenleri Nelerdir? Öğrencilerden sık sık duyulan bir cümle:”Çalıştığım halde netlerimde neden artış yok ?” bu soruya cevap verebilmek için öncelikle soruların yanlış yapılma nedenleri bilinmelidir.Bu nedenler üç ana başlık altında toplanabilir. 1-Bilgi eksikliği 2-Dikkatsizlik 3-Muhakeme gücünün yetersizliği Şimdi bu nedenleri sırası ile inceleyelim.

31 1-Bilgi Eksikliği Eğer yanlış yaptığınız sorular henüz o konuyu çalışmadığınızdan dolayıysa, bir diğer deyişle bilgi eksikliğinden kaynaklanıyorsa,ileriki dönenlerde netleriniz artacaktır.Ancak işlediğiniz konularla ilgili sorularda çok fazla hata yapıyorsanız tavsiyemiz konuları sorularla tekrarlamanızdır.

32 2-Dikkat Eksikliği İlk olarak dikkatsizliğin nedenlerini ortaya çıkarmak gerekir.Çalışma ortamındaki dikkat dağıtıcı unsurlar,bedensel rahatsızlıklar,zihni meşgul eden problemler gibi. Bütün bunların yanında eğer soru metninde ki olumsuz ifadelerden,altı çizili sözcüklerden kaynaklanan hatalar var ise,tamamı bu nitelikte sorulardan oluşan testlerle dikkatinizi yoğunlaştırabilirsiniz.

33 3-Muhakeme Gücü Yetersizliği Özellikle ÖSS sorularının büyük bir kısmı bilgiden çok muhakeme gücü ile çözülebilecek sorulardan oluşur.Böyle bir sorununuz varsa bol bol soru çözmek bu gücünüzü artıracaktır.Yine kitap okumak muhakeme yeteneğinizi geliştirecektir.

34 Seminer Programı Sona Ermiştir İLGİNİZE SONSUZ TEŞEKKÜRLER…………………… İlginize Teşekkürler…


"BURHANİYE LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SEMİNER PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ EVRİM AKABAY Psikolojik Danışman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları