Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ STAJLARI PROJESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ STAJLARI PROJESİ."— Sunum transkripti:

1 MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ STAJLARI PROJESİ

2  Mühendislik Mesleği uygulamadır. Mezun olacak öğrencilere uygulama deneyimleri kazandırılması.  Öğrencinin kendine güven kazanması.  Öğrencinin çalışma ortamını görmesi ve çalışma ortamında çalışması.  Öğrencinin mesleğini sevmesini sağlamak.

3  Sanayicinin istediği özelliklerde mühendis yetiştirmek.  Sanayicinin işe alacağı mühendis için uyum sürecini kısaltmak.  Uyum sürecindeki maliyetleri azaltmak.  Verimi artırmak ve üretim maliyetlerini düşürmek.  Riskleri en aza indirmek.

4  BU PROJEDE ANA İLKE:  KAZAN-KAZAN İLKESİDİR.  BU PROJE İLE ÜNİVERSİTE, ÖĞRENCİ, SANAYİCİ, BURSA VE ÜLKE KAZANÇLI ÇIKACAKTIR  BU PROJE TÜRKİYE’DE DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE İLK OLACAKTIR

5  KENDİNE GÜVEN,  İş dünyasına hazırlanma  Teorik bilgileri pratik iş hayatında deneyerek/yaparak öğrenme  Çalışma motivasyonu  Mezuniyeti sonrası iş bulma şansının yükselmesi  Kariyerine daha doğru yön verme

6  İYİ MÜHENDİSLER YETİŞTİRME,  PRESTİJ KAZANMA  FAKÜLTE LYS GİRİŞ PUANLARININ YÜKSELMESİ  SANAYİİ İLE İŞBİRLİĞİ

7  Uygun / ucuz işgücü, personel maliyetinde düşüş  Eğitimli mühendis adayları (iş güvenliği vb. eğitimi UÜ tarafından)  Akademik destek alınan İŞYERİ STAJ PROJESİ ile bir probleme çözüm  Kurumsal sosyal sorumluluk nedeniyle işletmenin tanınırlığı  İşe alımda denenmiş / uygun aday şansı  Yanlış aday seçimi riskinin azalması

8  YENİ REKTÖRÜMÜZÜN EĞİTİME VERDİĞİ ÖNEM VE TEŞVİKLERİ  PRATİK EĞİTİMİN ÖNEMİ ÜZERİNDE DURMASI  MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ İÇİN PRATİK EĞİTİMİN TIP ÖĞRENCİLERİ KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNA İNANMASI  MMF STAJLARINDA GÖRÜNEN AKSAKLIKLAR  İŞVEREN TOPLANTILARINDA DİLE GETİRİLEN STAJ İLE İLGİLİ EKSİKLİKLER

9  BUSİAD-ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE YAPILAN TOPLANTILARDA ORTAYA ÇIKAN FİKİRLER  MEZUN ÖĞRENCİLERİMİZİN UYGULAMA EKSİKLİKLERİNİN GERİ BİLDİRİM OLARAK, MEZUNLAR TOPLANTISINDA DİLE GETİRİLMESİ

10  ÜNİVERSİTE- SANAYİ İŞBİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN USİGEM – BUSİAD TOPLANTISINDA KONU ELE ALINMIŞ VE BUSİAD’IN KONUYU SAHİPLENMESİ İLE ÇALIŞMALAR BAŞLATILIMIŞTIR.

11  YAPILAN TOPLANTILAR İLE STAJ KONUSU MASAYA YATIRILMIŞ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜZERİNDE MUTABAKATA VARILMIŞTIR.

12 MAKİNE MÜH.: I. GRUP STAJ 30 İŞ GÜNÜ II. GRUP STAJ 30 İŞ GÜNÜ TEKSTİL MÜH.:I. GRUP STAJ 30 İŞ GÜNÜ II. GRUP STAJ 30 İŞ GÜNÜ ELEKKTRONİK MÜH.: LABORATUAR STAJI:10 İŞ GÜNÜ TEMEL ELEK. STAJI: 30 İŞ GÜNÜ MESLEK STAJI: 30 İŞ GÜNÜ ÇEVRE MÜH. BÖL.: LAB. STAJI: 20 İŞ GÜNÜ İŞLETME SATAJI: 40 İŞ GÜNÜ ENDÜSTRİ MÜH. BÖL.:II. GRUP STAJ: 30 İŞ GÜNÜ II. GRUP STAJI: 30 İŞ GÜNÜ

13  İŞLETMELERDE STAJ YERİ BULUNMASINDAKİ ZORLUKLAR  İŞLETMELERDE STAJYERLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER  STAJYERLERİN UYGULAMA YAPTIRILMASI İLE İLGİLİ ZORLUKLAR  STAJYERLERİN DEVAM VE TAKİBİ  STAJLARIN BELLİ BİR ORANDA DEFTER İMZALATMA ŞEKLİNDE TAMAMLANMASI  TEMEL OPERASYONLAR (KAYNAK, TORNA FREZE GİBİ) STAJLARI EKSİK KALMASI

14  STAJLARIN PARÇA PARÇA OLMASI  STAJYERLERİN İŞYERİNE VE İŞLETMEYE ALIŞAMADAN STAJI BİTİRMESİ  STAJLARDAKİ BÜTÜNLÜĞÜN OLMAMASI

15  STAJLAR BURSA’DAKİ İŞLETMELERDE YAPTIRILSIN  STAJLAR SÜREKLİ OLSUN  STAJLAR 4. SINIFTA 14X2=28 HAFTA SÜREKLİ YAPILSIN  STAJLAR HAFTADA 2 TAM GÜN OLMAK ÜZERE SÜREKLİ 28 HAFTA 56 İŞ GÜNÜ YAPILSIN  STAJİYER ÖĞRENCİLER İÇİN İŞLETMELERDE EĞİTİCİ TAHSİS EDİLSİN

16  STAJİYER ÖĞRENCİLERİN TAKİBİ ÜNİVERSİTE VE İŞLETME TARAFINDAN BİRLİKTE YAPILSIN  56 GÜNLÜK SON SINIF STAJINDAN ÖNCE BAZI TEMEL BİLGİLERİN FAKÜLTEDE SEÇİMLİ DERSLERLE TAMAMLANMASI (İŞ GÜVENLİĞİ)  MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNE 2 HAFTALIK TEMEL OPERASYONLAR STAJININ YAPTIRILMASI

17  FAKÜLTEDE STAJ KOORDİNASYON MERKEZİ KURULMASI VE BURADA İŞVEREN TEMSİLCİSİNİN DE BULUNMASI  56 GÜNLÜK STAJ SÜRESİNCE BİTİRME VE MAKİNE PROJELERİNİN YAPTIRILMASI  BUSİAD BECERİ ÖDÜLLERİ ADIYLA BAŞARILI PROJE YAPAN ÖĞRENCİLERİN ÖDÜLLENDİRİLMESİ

18 AKIŞ Koordinasyon Kurulu her Ağustos ayında toplanır ve hedef öğrenci sayısı ile işletme başvurularını alır. İşletme yeterlilikleri kurul tarafından değerlendirilir. (işkolu, varsa üretim sahası, mühendis sayısı vb. açısından) Öğrenci – firma eşleştirmesi yapılır. (Öğrenci başarısı, ilgi ve yetkinlikleri açısından yapılan mülakat ve değerlendirmeler) Firma temsilcisi ve ilgili öğretim görevlisi ile olası proje konuları incelenir. İnceleme sonrasında varsa proje konusu öğrenciye bildirilir. Öğrenciler Mühendislik Etik Sözleşmesi’ni imzalar. Tüm öğrencilere staj başlangıçları öncesi staj dönemi konulu oryantasyon eğitimi verilir. (İşletme temsilcileri, öğretim görevlileri tarafından)

19 AKIŞ (devam) Üniversite tarafından işletme işkoluna uygun olarak İŞ GÜVENLİĞİ eğitimi verilir.. İşletme tarafından öğrenci koçu atanır. İşletme içinde öğrencinin oryantasyon eğitimi koçu tarafından verilir. Staj dönemi sırasında öğrenci ve firma temsilcisine koordinasyon kurulu tarafından bir anket gönderilir ve staj etkinliği hakkında bilgi alınır. Staj dönemi sonunda öğrenci proje sunumunu/çalışma dönemi izlenimleri sunumunu yapar Koordinasyon Kurulu tarafından tüm projeler proje ödüllendirme süreci içinde değerlendirilir

20 AKIŞ (devam) Proje ödüllendirmeleri yapılır. Firma temsilcisi ve öğrenciden staj sonunda bir anket ile değerlendirmeleri alınır. Koordinasyon Kurulu tarafından bir sonraki yıl aksiyon ve iyileştirme planları hazırlanır. Staj yapan öğrenci özgeçmişleri ve proje sunumları, koçu tarafından verilen referans yazısı ile UÜ internet sitesi üzerinden yayınlanır. Tüm staj süreci boyunca teknik gezi ve firma eğitimleri devam edecektir.

21 Koordinasyon Kurulu Kimlerden Oluşur?  Fakülte İlgili Öğretim Görevlileri  BUSİAD Temsilcisi  Firma Temsilcileri

22 Koordinasyon Kurulu Görevleri Nelerdir?  İşletme yeterliliklerini değerlendirmek  Öğrenci – işletme eşleştirme mülakatlarını / değerlendirmelerini yapmak  Staj süreci içinde ve sonunda cevaplandırılan anket sonuçlarını değerlendirmek, ilgili aksiyonları almak  Teknik gezi ve eğitimlerin organizasyonuna destek vermek  Proje sunumları ödüllendirme sürecini yürütmek

23 Öğrenci Koçu Görevleri  Staj dönemi boyunca firmayı temsilen Koordinasyon Kurulu  ile gerekli ortak çalışmaları gerçekleştirmek, destek sağlamak.  Öğrencinin firma oryantasyon eğitimini planlamak ve gerçekleştirmek / gerçekleştirilmesini sağlamak.  Öğrencinin bilgi, beceri ve kişisel yetkinliklerine uygun olarak Koordinasyon Kurulu ile işbirliği yaparak proje seçimi yapılması konusunda destek sağlamak.

24  Öğrencinin staj eğitimi süresince staj devam durumunu izlemek.  Proje çalışması planlama, gerçekleştirme, sunum ve değerlendirme aşamalarında ilgili öğretim görevlisi ile eşgüdümlü olarak öğrenciye destek sağlamak, firma içi kaynak ihtiyacını gidermek.  Öğrenci ve staj programı konusunda gerçekleştirilen anket vb. staj değerlendirme çalışmalarında değerlendirici olarak görev almak.  Öğrencinin firma içinde ihtiyaç duyacağı bilgi ihtiyacı, araç-gereç-teçhizat desteği, diğer çalışanlar ile iletişiminin sağlanması gibi konularda destek vermek. 

25 Örnek Staj Proje Konuları BÖLÜMÜPROJE ADI BAKIMENERJİ TASARRUFU PROJESİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİEPR KANBAN SİSTEMİ ÇALIŞMALARI BİLGİ TEKNOLOJİLERİPARMAK İZİ OKUYUCU SİSTEM ÇALIŞMASI BİLGİ TEKNOLOJİLERİSERVİS DURAKLARI OPTİMİZASYON PROJESİ DIŞ TİCARET/PAZARLAMAKATALOG REVİZYONU İNSAN KAYNAKLARIYALIN ÜRETİM SİSTEMİNDE HAT YÖNETİMİ İNSAN KAYNAKLARIHAT YÖNETİCİSİ SEÇİMİ NASIL YAPILIR? KALIP TASARIM XYZ KALIBININ, SONLU ELEMANLAR METODUYLA GERİLME ANALİZİ.

26  KALİTE ÇEVRE,SAĞLIK, GÜVENLİK(ÇSG) EĞİTİM PLANININ HAZIRLANMASI  KALİTE SAC MALZEMELERDE GENEL TEST METODLARININ ARAŞTIRILMASI  KALİTE TAHRİBATSIZ MUAYENE YÖNTEMLERİ UYGULANABİLİRLİĞİ  MÜHENDİSLİK GİRİŞ KONTROL RAPORLARI ANALİZİ  MÜHENDİSLİK X MALZEME YAŞLANMA ÖZELLİKLERİ VE YAŞLANMA ÖNLEYİCİLER  PAZARLAMA MEVCUT-GELECEK DURUM HARİTASI  SATINALMA BÖLÜM 5S ÇALIŞMASININ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ  SATINLAMA TEDARİKÇİ MALZEME AKIŞININ İYİLEŞTİRİLMESİ  ÜRETİM XXX ÜRÜNÜNDEKİ Y PARÇALARINDAKİ BOYA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ  ÜRETİM Teklif – Plan – FiiliÜretim Verilerinin Karşılaştırması  ÜR-GE XYZ ÜRÜNÜN CAD ORTAMINA AKTARILMASI

27  Proje konusu verilmemesi durumunda öğrenci çalışma dönemi izlenimleri, değerlendirme ve öneriler konulu bir sunum yapacaktır

28  HERBİR ORGANİZE SANAYİİ BÖLGESİNDEKİ İŞLETMELERDEKİ MÜHENDİS SAYISI, BRANŞLARI VE STAJYER KONTENJANLARININ ÇIKARILMASI  AYNI BRAŞTAN MÜHENDİS OLAN YERLERDE STAJYER ÖĞRENCİ KABUL EDİLMESİ  İŞLETMELERİN STAJYER ÖĞRENCİ KABULU YÖNÜNDE TEŞVİK EDİLMESİ

29  ORGANİZE SANAYİİ BÖLGELERİ YÖNETİMLERİNİN STAJ KONUSUNDA AKTİF DESTEK VE KATKILARININ SAĞLANMASI  ÜNİVERSİTE İLE SANAYİİ ARASINDA KONUYLA İLGİLİ PROTOKOL HAZIRLANMASI  HAZIRLANAN VE MUTABAKAT SAĞLANAN PROTOKOLUN UYGULAMAYA GEÇİRİLMESİ

30  GEREKLİ YASAL DEĞİŞİKLİKLER İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLATILARAK, SON SINIFTA EN AZ 4 AY SÜREKLİ STAJ YATIRILMASI

31  BURSA’DAKİ FİRMALARIN STAJİYER ÖĞRENCİLERİ ÖNCELİKLİ OLARAK İŞE ALMALARI


"MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ STAJLARI PROJESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları