Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANAOKULUNDA BİR GÜN. 2 Çalıştığım Anaokulları 3 Daybridge Child Development Center at Penn State.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANAOKULUNDA BİR GÜN. 2 Çalıştığım Anaokulları 3 Daybridge Child Development Center at Penn State."— Sunum transkripti:

1 ANAOKULUNDA BİR GÜN

2 2 Çalıştığım Anaokulları

3 3 Daybridge Child Development Center at Penn State

4 4

5 Çocuklara Büyük İnsan Gibi Muamele Etmek

6 6 Geleceğin Başbakanı sizin öğrenciniz olabilir.  Çocukları muhattap kabul etmek,  Onların fikirlerini sormak,  Yaptığımız aktivitelerde en az iki seçim şansı vermek; ” oyun hamurumu mu boya kalemleri mi? ”  Çocukların seviyesine inerek konuşmak, konuşurken gözlerine bakmak,

7 7 Çocuğun göz seviyesinde konuşup ona önem verdiğimizi göstermek

8 İdeallerimiz....  İdeal bir anaokulu nasıl olmalıdır? Güvenli, çocuğun iyi bir birey olarak yetişdiği, kendini bulduğu evinin uzantısı bir yer....  İdeal bir ögretmen nasıl olmalıdır?Sabırlı, bilgili, öğretim yaparken çocuğun beceri ve kabiliyetlerini ortaya çıkarabilecek,  Günlük aktivitelerimizde neleri göze almalıyız?  Çevremizi nasıl şekillendirmeliyiz?  Oyun merkezleri, sanatsal yapıtları cocukların gözü seviyesinde teşhir etmek

9 Aktivitelerimizi neye göre ayarlamalıyız?

10 10 Bennett Anaokulunda İan ’ ın günü You tube: Ian’s day at Bennett Family Center

11 11 Sosyal Gelişim  Oyunda sıra bekleme, rol alma, hava ve çevre hakkında bilgi

12 12 Dil Gelişimi  Kitap okuma ve hakkında konuşma, rol alma, değişik yazma ve boyama materyalleri bulundurmak

13 13 Fiziksel Gelişim  Küçük motor geliştirici; boyama, fasulye, basit dikiş, ip bağlama, oyun hamuru, kagıt kesme,  Büyük motor geliştirici; koşma, zıplama, ip atlama, tırmanma

14 14 Zihinsel Gelişim  Fen bilgisi deneyleri, matematiksel alıştırmalar, yapbozlar...

15 15 Günlük programımız nasıl olmalı?  7:00-8:00 Okul açılır, bireylerin karşılanması,  8:00-8:30 Kahvaltı  8:30-9:00 Serbest oyun  9:00-9:45 Faaliyet-halıda  9:45-10:30 Oyun merkezleri, Aktiviteler  10:30-11:15 Bahçe  11:15-12:00 El yıkama, öğle yemeği  12:00-12:30 Sesli kitap okuma  12:30-2:30 Dinlenme Zamanı,  2:30-3:00 Sessiz masa aktiviteleri (erken uyananlar için)  3:00-3:20 İkindi Atıştırma  3:20-4:00 Oyun Merkezleri, Aktiviteler  4:00-4:45 Bahçe  4:45-5:45 Serbest oyuni  5:45-6:00 Hoşcakal...

16 Sınıf içi oyun alanları  Bloklar; değişik çeşitlerde yaratıcılığı geliştirici blokların olması,  Yiyecekle oyun? Düşünceler?  Kitapların çocukların kolaylıkla alabileceği yerde ve her cocuğa en az 3 kitap olabilecek şekilde olması. Zaman zaman bu kitapların değistirilmesi

17 17 Sınıfı Alanlara Bölmek

18 18 Çocuklara “ben buraya aitim” duygusunu verebilmek  Yaptığımız sanatsal faaliyetleri çocuğun gözü seviyesinde asmak onları mutlu eder  Çocuğun kendini sınıfa ait hissetmesi için aile köşesi hazırlamak

19 Özel çocuklar  Ekstra yardıma ihtiyacı olan cocukları belirleme, aileleri ile iletişim ve onlara göre değisik aktiviteler hazırlama veya başka okullara yönlendirme  Otistik, down sendromlu, ADD, ADHD, işitme, duyma, görme bozuklukları…

20 Dünya Vatandaşı Yetiştirmek...  Uluslararası Eğitim,  Çocukları değişik kültürlere ve değişime açık yetiştirmek  Örnek aktiviteler;  Değişik dillerde basit kelimeler öğrenmek (mesela “ merhaba ” demeyi)  Okula farkli yiyecekleri getirecegimiz bir gün belirleme  “ Taklit kıyafetler ” köşesi  Yabancı Dil eğitimi; basit çocuk şarkılarıyla başlanabilir....

21 Yemek Saatleri  Kreş evin bir uzantısıdır  Okullarımız ev gibi olmalı, çocuk kendini yabanci bir yerde hissetmemelidir  Yemeklerden önce ve sonra eller mutlaka yıkanmalıdır  Aile tipi yemek yemek tavsiye edilmeli, çocuklar kendi içecek ve yemeklerini kendileri servis yapmalı, artan yemek masada kalmalı, isterlerse daha fazlasını alabilmeliler,  Pişen yemeklerin hepsinden 1 tek kaşik da olsa almalı, en azından tadına bakmalari tavsiye edilmeli  Öğretmen çocuklarla beraber masaya oturmalı, masa görgü kuralları hakkında örnek teşkil etmelidir.

22 Uyku Saati  Evden battaniye, ayıcık vs. getirmesine izin verilmeli  Her Cuma evden gelen materyaller yıkanmasi için eve gönderilmeli  Uyku saatinden once mutlaka kitap okunmalı, varsa kasetli kitaplar tercih edilmeli  Uyumayan cocuklar zorlanmamalı, sessizce yatakları üzerinde kitap okumalarına izin verilmeli  Uyanmaya baslayan çocuklar diğerlerini uyandırmamaları ve fazla sıkılmamaları için sessiz bir aktivite yapabilecekleri yere/masaya gecebilmeliler

23 Dışardaki Aktiviteler  Çocukların güvenli bir biçimde en az günde iki kez yarımşar saat dışarı çıkması sağlanmalidir  Dişarda değişik aktiviteler hazırlanmalı, özellikle uzun yaz günleri iyi degğerlendirilmelidir  Dışari çıkarken güneş kremi sürülmesine önem verilmeli, ailelerden kendi seçimlerine uygun kremler istenmeli, çocuğun ismi yazılıp gün içinde çocuklarin ulaşamayacağı bir yerde saklanmalıdır.  Dışarı çıkarken Acil İhtiyaç çantası yanımıza alınmalıdır. İçinde;Çocukların ailelerinin iletişim bilgileri(her iki ayda bir yenilenmeli) Yarabandı, agrı kesici, makas, vs. olmalı  Okulun iznine gore yakın parklara veya güvenli yerlere çıkıp yürüyüş yapmalıdır. En az iki öğretmen olmalı, cocukların az oldugu saatler tercih edilebilir.

24 24 Okul Dışı Yürüyüş...

25 25 Disiplini Sağlamak  Kuralları sebepleriyle açıklamak,  Bütün kuralların herkese eşit olması,  “Hayır” dedigimiz bir isteğe ağıt veya ısrardan dolayı “evet” dememek,  Sınıf kurallarını duvara yazmak ve arada bir okumak,

26 26 Sakinleşmesi için çocuğu gruptan uzaklaştırmak; time-out  Çocuğun yaşına göre time-out süresini belirlemek; 2 yaşındaki çocuk iki dakika, 5 yaşındaki beş dakika  Time out süresi bitince olay hakkında konuşmak yenilenmemesi için süper olur...

27 27 Güvenlik  Çocuklar HİÇ BİR ZAMAN yanlız kalmamalı...  Kimyasal malzemeler;temizlik, güneş yağı, ilaçlar, öğretmenlerin çantaları... herzaman erişemeyecekleri yerde olmalı  Küçük materyallere dikkat  Okul dışına en az iki öğretmenle çıkılmalı,  Yer değiştirirken (bahçe, yemekhane,vs.) çocuklar sayılmalı, her yarım saatte bir kaç cocuk olduğu yazılmalı  Elektrik çıkışları kapatılmalı,  Her 60 günde yangın veya terörizm tatbikatı yapılmalı

28 28 Extra Aktiviteler  Piknik ve yakın yerlere geziler,  Yerli malı gibi günlerde kültür tanıtıcı yemek programları düzenlemek,

29 29 Extra Aktiviteler  Büyükanne,büyükbaba gibi yakın akraba veya etrafdan ilgilenecek diger büyükleri aktivitelerimize dahil etmek; onlara belirli saatler vererek kitap okuma gibi fazla fiziksel yorulma gerektirmeyen oyunlara dahil etmek

30 30 Extra Aktiviteler  Ailelere daha önceden sorarak belirlenmis konulu seminerler,

31 31 Soru ve Düşünceler....


"ANAOKULUNDA BİR GÜN. 2 Çalıştığım Anaokulları 3 Daybridge Child Development Center at Penn State." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları