Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri."— Sunum transkripti:

1 Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri

2 Sunum Çerçevesi 1. Birleşik Krallık Pazarının Genel Özellikleri 2. Türkiye – Birleşik Krallık Ticareti 3. Potansiyel İşbirliği Alanları 4. Ticaret Müşavirliği Hizmetleri

3 1. İngiltere Pazarı

4 Pazar Büyüklüğü (2007)  İngiltere ekonomisi dünyanın 5. büyük ekonomisidir.  Son 15 yıldır sürekli büyümektedir.  2007 büyümesi G7 ülkeleri arasında ilk sıradadır.  310 milyar pound ile dünyanın 4. büyük ithalat pazarıdır.

5 Pazar Yapısı  İmalat sanayi global rekabet sonucunda ciddi bir dönüşüm geçirmiştir.  Geleneksel yapıdaki sektörler üretim birimlerini ülke dışına kaydırmaktadırlar.  Sanayi sektörü, yüksek teknoloji, ar-ge, yeni ürünler odaklı bir yapıya yönelmektedir.  Hizmet sektörünün ekonomi içerisindeki ağırlığı artmaktadır.

6 Perakende Pazarı  Perakende pazarı 230 milyar £.  Hemen tüm sektörlerde zincir mağazaların oluşturduğu oligopol yapısı hakimdir.  Ağırlıklı olarak merkezi satınalma ile ithalat yapılmaktadır.  Gıda ürünleri iç piyasa+AB, gıda dışı ürünler küresel pazarlardan sağlanmaktadır.  “Private label” uygulaması yaygındır. SektörlerBaşlıca FirmalarMilyar£ GıdaTesco, Asda, Morrisons 120 Hazır giyim ve ayakkabı M&S, Arcadia, Jigsaw36 Elektrikli eşya Curry’s15 Büyük mağazalar Debenhams, John Lewis, House of Fraser 14,7 MobilyaIKEA, MFI, DFS12 Sağlık ve güzellik Boots, Body Shop, Superdrug 12 DIY (do-it- yourself) Kingfisher, Wickes, B&Q 11 Kitap, kırtasiye, gazete WHSmith, Waterstones, Staples 5 Müzik ve yaratıcı sektörler HMV, Zavvi, Blockbuster 5 TOPLAM230

7 Dağıtım Kanalları ve Tüketim Alışkanlıkları  Dağıtımda sektörle ilişkileri kuvvetli olan bireysel temsilciler (agent) yolu ile çalışma yaygındır. Ajanlarla yapılan sözleşmeler bağlayıcıdır, sözleşme ile kazanılan haklar sıkı şekilde korunmaktadır.  Zincir mağazalar birçok sektörde pazara girişte belirleyicidir.  Etnik pazar bağımsız satıcıların kontrolündedir.  Yüksek kalite beklentisi hakimdir.  Paketleme ve etiketleme standartları yüksektir.  Yaygın dış seyahat kültürü nedeniyle yabancı ülke ürünlerine açıktır.

8 Dış Ticaret Net İhracatçı Net İthalatçı Hizmet Ticareti Mal Ticareti Dünyanın 4. büyük ithalatçısı (310 milyar £) 7. büyük ihracatçısı (219 Milyar £) Dünyanın 3. büyük ithalatçısı (99 milyar £ ) 2. büyük ihracatçısı (138 milyar £)

9 Başlıca Ticari Ortaklar/İthalat % Pay

10 Başlıca Sektörler/İthalat 10,1% 2,8% 2,9% 3% 12,3% 5,1% 13,3%

11 Bölgeler ve Ticaret Galler Milyon £ BölgelerTop. İ thalatPay Güney Doğu68, Londra48, Doğu41, Batı Midlands22, Kuzey Batı21, Yorkshire-Humber15, Doğu Midlands14, Güney Batı12, İskoçya9, Kuzey Doğu7, Galler6, Kuzey Irlanda4, TOPLAM308,698

12 İş Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar  İnternetten iş yapmanın yaygınlığı  Ziyaret/Yurtdışı birimin önemi  Numune gönderimi  Pazara uygun üretim  Firmaların kozmopolit yapısı  Sözleşmelerin sağlam/net kurulması  Anlaşmazlıkların takibi-mali zorluklar

13 2. Türkiye-İngiltere Ticareti

14 Türkiye, İngiltere’nin ihracatında 23, ithalatında 17. sıradadır. İngiltere-Türkiye Ticareti İngiltere, Türkiye’nin 2. büyük ihracat ve 8. büyük ithalat pazarıdır.

15 Sektörel Dağılım (%) (İngiltere İthalat/Türkiye İhracat) Sektörel Dağılım (%) (İngiltere İthalat/Türkiye İhracat) 1,8% - 0,9% 5,1% - 36% 1,8% - 0,8% 2,6% - 0,3% 0,3% - 2,6% 9,5% - 2,4% 10,1% - 13,9% 12,3% - 11,4% 13,3% - 8,3% 2,8% - 1,7% 2,9% - 0,1% 3% - 0,5% 3,2% - 9,2% 3,2% - 0,3% 2,6% - 1,1% 0,9% - 2,3%

16 Türkiye ile Ticaret  İki ülke pazarı; üretim koşulları üretim koşulları finansal imkanlar finansal imkanlar teknoloji teknoloji sektörel yoğunlaşma sektörel yoğunlaşma coğrafi imkanlar coğrafi imkanlar gibi birçok yönden birbirini tamamlayıcı yapıdadır.  Türkiye, İngiltere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından dünyadaki en önemli 10 stratejik pazardan biri olarak seçilmiştir. Türkiye ile Ticaret

17 3. İşbirliği Alanları

18 İşbirliği Alanları Büyük, zengin ve gelişmiş bir pazar olan İngiltere’de ülkemiz firmaları için birçok imkan bulunmaktadır. Ortaklıklar ÜretimAnlaşmaları Yeni Ticaret Alanları DağıtımMerkezleri

19 Yeni İhracat İmkanları  Organik ürünler  Zeytinyağı, meyve suları, maya, şekerleme  Konserve/dondurulmuş/hazır yiyecekler  Şarap ve bira  Paketleme malzemeleri  Ev tekstili, deri eşya, ayakkabı  Yapı malzemeleri (Doğal taşlar, çimento, seramik, sıhhi tesisat gereçleri, cam, boya) (Doğal taşlar, çimento, seramik, sıhhi tesisat gereçleri, cam, boya)  Mobilya  Cam eşya, porselen  Mücevherat

20 Üretim Anlaşması (Outsourcing)  Otomotiv Ana/ Yan Sanayi  Makine İmalat  Gemi İnşa  Yat İnşa GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ  Kısa tedarik zamanı  Kalitede istikrar  Küçük siparişleri işleme alabilme  Talebe göre şekillendirilebilen üretim

21 Ortaklıklar  Yurtdışı Müteahhitlik Hizmetleri  Türk firmalarının uluslararası tecrübesi  Canlı İngiltere pazarı  2012 Olimpiyatları  Pazara girişte yerel ortak ihtiyacı  Daha büyük global projelere geçiş imkanı

22 Dağıtım Merkezi  Lojistik Hizmetleri  Stratejik konum  Bölgemizdeki en gelişmiş lojistik altyapı  Gümrük birliğinin sağladığı avantajlar  Hizmet sektöründe pay artışı

23 Geleneksel Sektörler-Potansiyel İşbirliği Alanları Tekstil/Konfeksiyon Teknik Tekstiller Otomotiv Yedek Parça Kimya Çevreye uyumlu üretim Performans Artırıcı Ürünler Tasarım-Markalaşma Test ve Değerlendirme Laboratuarları

24 4. Ticaret Müşavirliği Hizmetleri

25 Müşavirlik Hizmetleri-I  Pratik Bilgiler  İş etiği  İngiltere ile çalışma konusunda rehberlik  Ticari ve ekonomik veriler  Önemli etkinlikler, fuarlar  Kurumsal bilgiler

26 Müşavirlik Hizmetleri-II  Pazar ve Sektör Bilgisi  Pazar verileri (Pazarın yapısı ile ilgili genel bilgi talepleri)  Sektör raporları(Sektörlere ilişkin detaylı bilgiler)  Çeşitli kaynaklardan tedarikçi bilgileri  Önemli sektörel bilgi kaynakları  Kurumsal yapı  Ticaretle ilgili devlet kurumlarının genel yapısı ve sorumlulukları  Ticaret ile ilgili dernek/örgütler hakkında bilgi

27 Müşavirlik Hizmetleri-III  Genel Ticari Kurallar ve Mevzuat  Ticari işlemlere ilişkin genel mevzuat bilgileri  Gümrük mevzuatı  Standartlar  Düzenleyici Kuruluşlar  Ticaretle ilgili vergi konuları

28 Müşavirlik Hizmetleri-IV  İş ilişkileri kurma-yürütme  Çeşitli kaynaklardan ihtiyaçlara göre firma listeleri temini  Firma eşleştirme  Anlaşmazlıkların halli  Ticaret öncesi bilgi  Genel danışmanlık ve tavsiye hizmetleri

29 İngiltere’ye İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri


"Birleşik Krallığa İhracat ve İkili İşbirliği İmkanları Murat YAPICI Londra Ticaret Başmüşaviri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları