Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAZILIM HATALARI KALİTE DENEME. Yazılım Hataları ve ya “Böcek”(Bug) Yazılım ürününün kalitesinin gereksiz veya sebepsiz yere düşmesine neden olan her.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAZILIM HATALARI KALİTE DENEME. Yazılım Hataları ve ya “Böcek”(Bug) Yazılım ürününün kalitesinin gereksiz veya sebepsiz yere düşmesine neden olan her."— Sunum transkripti:

1 YAZILIM HATALARI KALİTE DENEME

2 Yazılım Hataları ve ya “Böcek”(Bug) Yazılım ürününün kalitesinin gereksiz veya sebepsiz yere düşmesine neden olan her şey Yazılım hatası ( software bug),yazılım sistemleri ve programlarının doğru olmayan veya beklenmeyen sonuçlar vermesine neden olan veya bu sistem ve programların istenmeyen davranışlarına sebep olan hatalar, yanlışlıklar, kusurlara verilen ortak isimdir. Hataların büyük çoğunluğu ya kaynak kodlarında veya tasarım sürecinde insanlar tarafından yapılmaktadır. Az bir kısım hata, derleyicilerin ürettiği yanlış kodlardan kaynaklanmaktadır. Hatlaların ayıntılı açıklandığı raporlara hata raporları,kusur raporları, sorun raporları, değişme gereksinimleri gibi isimler veriliyor

3 Ayıklama-Debugging Beklenen hedefleri sağlamaları amacıyla bilgisayar programında veya donanım parçalarında kusurları (böcekleri) bulmak veya azaltmak için yapılan süreç Ayıklamanın, özellikle sıkı birleşimli altsistemlerde yapılması zordur; bir altsistemdeki değişmeler diğerlerinde pek çok “böceğe” sebep olabilir

4 Tarihçe There is some controversy over the origin of the term "debugging." In 1946, when Hopper was released from active duty, she joined the Harvard Faculty at the Computation Laboratory where she continued her work on the Mark II and Mark III. Operators traced an error in the Mark II to a moth trapped in a relay, coining the term bug. This bug was carefully removed and taped to the log book. Stemming from the first bug, today we call errors or glitch's in a program a bug.Mark IIMark IIImoth The Oxford English Dictionary entry for "debug" quotes the term "debugging" used in reference to airplane engine testing in a 1945 article in the Journal of the Royal Aeronautical Society, Hopper's bug was found on the 9th of September in 1947. The term was not adopted by computer programmers until the early 1950s. The seminal article by Gill in 1951 is the earliest in-depth discussion of programming errors, but it does not use the term "bug" or "debugging". In the ACM's digital library, the term "debugging" is first used in three papers from 1952 ACM National MeetingsOxford English Dictionary bugACM

5

6

7 Kalite nedir? Gereksinimlere uymak Bir ürünün özellikleri bütünü Belirli bir ihtiyacı karşılama yeteneği Ürün ve hizmetlerin müşteri isteklerini karşılaması Ürünün ve hizmetin içeriği… Kalitenin boyutları –güvenebilirlik – kullanılabilirlik – bakılabilirlik – denetlenebilirlik – işlevsellik – işlem hızı – ölçeklenebilirlik – Teknik desteklenebilirlik

8 Kaliteye farklı bakış açıları Localization Manager: A good product is easy to modify for another country, language and culture. Few experienced localization managers would consider acceptable a product that must be recompiled or relinked to be localized. Tech Writers: A good product is easy to explain. Anything confusing, unnecessarily inconsistent, or hard to describe has poor quality. Marketing: Good products drive people to buy them and encourage their friends to buy them. Customer Service: Good products are supportable: designed to help people solve their own problems or to get help quickly. Programmers: Good code is maintainable, easy to understand, fast and compact.

9

10 DENEME DENEME STRATEJİLERİ

11 Yazılım Denemesine Strateji Yaklaşım Deneme- önceden planlaştırılan ve düzenli yapılan girişimler kümesi Deneme modül seviyesinde başlar ve “içten dışa” doğru tüm bilgisayarlı sistemi kapsar Farklı geliştirme süreçlerinde farklı deneme teknikleri uygulana bilir Deneme ve Kod ayıklama (debugging) farklı girişimlerdir ve kod ayıklama her bir deneme stratejisinde kullanıla bilir Deneme yazılım geliştirici tarafından ve (büyük projeler için) bağımsız deneme grubu tarafından gerçekleştirilir

12 Yazılım Kalitesinin Sağlanması Yazılım Mühendisliği Yöntemleri Formal Teknik İnceleme Standartlar ve Yöntemler Deneme Ölçme Yazılım Kalite Yöneticiliği ve Yazılım kalite Güvencesi Yazılım sistemi

13 Yazılım Deneme Adımları Sistem Denemesi Bütünleme Denemesi Birim d. Deneme yönü gereksinimler tasarım kod

14 Yazılımın Denenmesi Mekanizmasının oluşturulması Yapıcı işler- yazılım çözümleme ve tasarım “Dağıtıcı” iş- deneme Yazılım geliştirici program birimlerinin (modüllerinin) denenmesinde sorumludur Geliştirici, bütünleme denemesine de katılır Yazılım Mimarisi bittikten sonra bağımsız deneme grubu devreye girer

15 Deneme Belirteci Denemenin Kapsamı Deneme Planı Deneme Yordamı Bütünleme sırası Modüller için Birim denemesi Deneme Ortamı Deneme Durumu verileri Beklenen sonuçlar Gerçek Deneme Sonuçları

16 Deneme Ölçekleri Arayüzü bütünlüğü İşlevsel geçerlilik Bilgi tamlığı Başarım

17 Kusurların denenmesi Sistem kusurlarının varlığını ortaya çıkaran deneme programları

18 Kusur denemesi sureci Deneme durumlarının deneme verilerinin hazırlanması deneme verileri ile durum sonuçlarının Tasarlanması programın çalıştırılması karşılaştırılması deneme durumları deneme verileri deneme sonuçları deneme raporları

19 Birim Denemesi: Ayrı-ayrı program bileşenlerinin denenmesi Genelde bileşenin geliştiricisi sorumludur (kritik sistemler dışında) Denemeler geliştiricinin deneyimlerine dayanmaktadır Amaç: Altsistemlerin doğru kodlaştırıldığının ve gereken işlevleri yerine getirdiğinin doğrulanması

20 Birim Denemesi Birim Denemesi yazılım ürününün en küçük birimi üzere doğrulama işlemlerini yapmak içindir Modul Arayüzü Yerel veri yapısı Sınır koşulları Bağımsız yollar Deneme durumları

21 Bütünleme Denemesi: Geliştirici tarafından yerine getirilir Sistemi veya altsistemi oluşturmak için bir araya getirilmiş bileşenler grubunun denenmesi Bağımsız deneme grubu sorumludur Deneme sistem belirteçleri üzere gerçekleştirilir Amaç: Altsistemler arasında arayüzlerinin denenmesi

22 Sistem Denemesi: Sistem geliştirici tarafından yerine getirilir Amaç: Sistemin, gereksinimleri (işlevsel ve genel) karşıladığının belirlenmesi Türleri: Kurtarma (recovery) Denemesi Güvenirlik (security) Denemesi Stres Denemesi Başarım Denemesi

23 Geçerlilik (validation) Denemesi Geliştiricinin teslim ettiği sistemin değerlendirilmesi Kara kutu denemeleri ardışıklığı Geçerlilik denemesi sonucu: – işlev veya başarım belirteçlere uygundur; kabul edilir – belirteçten sapmalar var ve yetersizlik listesi oluşturulur Amaç: Sistemin gereksinimleri karşıladığını ve kullanım için hazır olduğunu göstermek

24 Yalnız “tepeden-tırnağa” deneme, programın kusurlarının olmadığını göstere bilir. Ama, böyle deneme mümkün değil. Deneme ilk öncelikle bileşenlerinin değil, sistemin kendisinin yeteneklerinin sınanmasına yönelmelidir Tipik durumların denenmesi, sınır değerlerine uygun durumların denemesinden daha önemlidir Deneme öncelikleri

25 Deneme verisi- Sistem denemesinin girişine verilen değerler Deneme durumları- Sistemi denemek için giriş verileri ve eğer sistem, belirtecine uygun işlerse, bu veriler sonucu öngörülen çıkışlar Deneme verileri ve deneme durumları

26 Sistemin giriş ve çıkışlarının “eşit kümelere” parçalanması –Eğer giriş 10,000 ve 99,999 arasında 5 rakamlı tam sayıdırsa, eşdeğerli kısımlar 10, 000 olacak Deneme durumlarını bu kümelerin sınırlarında seçmeli 00000, 09999,10000, 10001, 99999, 100000 Deneme için eşit parçalama startejisi

27 Eşit parçalama-örnek

28 İkili arama programı için koşullar procedure Search (Key : ELEM ; T: ELEM_ARRAY; Found : in out BOOLEAN; L: in out ELEM_INDEX) ; önkoşul -- dizide en az bir eleman vardır T’FIRST <= T’LAST sonkoşul -- aranan eleman bulunmuştur ve dizinin L.ci elemanıdır ( Found ve T (L) = Key) veya -- aranan eleman dizide yoktur ( not Found ve not (exists i, T’FIRST >= i <= T’LAST, T (i) = Key ))

29 Aranan eleman dizidedir Aranan eleman dizide değil Giriş dizisi tek bir değerden oluşuyor Giriş dizisinde çift sayıda değer vardır Giriş dizisinde tek sayıda değer vardır İkili arama-eşit parçalama

30 İkili arama-deneme durumları

31 Arama modülü-girişlerin parçalanması

32 İkili arama-eşit parçalama

33 Kara kutu denemesi Programa kara kutu gibi bakılır Program deneme durumları sistem belirtecine dayanmaktadır Deneme planlaması yazılım sürecinin erken aşamalarında başlamalıdır

34 Kara kutu denemesi Normal olmayan durumlara neden olan girişler Kusurların varlığını ortaya çıkaran çıkışlar Çıkış deneme sonuçları Giriş deneme verileri

35 Kara kutu Birim denemesi teknikleri Amaç: küçük boyutlu deneme durumları kümelerinin seçilmesi Sınır değerlerinin çözümlenmesi ile eşit parçalamanın kullanılması. Bu yaklaşım, denemeye tabi tutulan yazılımın giriş ve çıkış belirteçlerine dayanmaktadır. Giriş verilerinin seçilmesi (örnek): Eğer yazılım birimi (modülü) 1-25 arasındaki tam sayılarla işlerse, hatanın bulunma riskinin 1 ve 25 arasında olacağını kabul ediyoruz. Bu aralık, eşdeğer sınıfı belirler. Birimin işlemeli olduğu 3 eşdeğer sınıf: 1.<1 2.1…25 3.>25

36 her sınıfın her bir üyesi deneme girişi gibi seçile bilir, örn.,-567, 1 ve 2356. Programlama deneyimleri,hataların sıklıkla sınıfların her iki sınırında da var ola bileceğini gösteriyor. Uygun olarak aşağıdaki deneme girişleri kullanılmalıdır: Giriş 1:0Giriş 2:1 Giriş 3:2Giriş 4:17 Giriş 5:24Giriş 6:25 Giriş 7:26

37 Çıkış verilerinin seçilmesi. Giriş verilerinde olduğu gibi çıkışlar için de sınır koşulları seçilmelidir. Deneme verisi yalnız doğru ve yanlış giriş verilerini değil, çıkış için sınır koşulları denemesini de içermelidir Genelde, her R1 … R2 aralığı, giriş ve çıkış belirteçleri ile belirlenir. 5 deneme durumu seçile bilir: R1 ‘den küçük R1’ e eşit R1’den büyük, R2’den küçük R2’ye eşit R2’den büyük

38 Beyaz kutu Denemesi Cam kutu, mantıksal veya yol yönlü deneme de denir.En yaygın biçimi her kod ardışıklığı yolunun en azından bir kez yürütülmesini gerektiren yol denemesidir Beyaz kutu denemesinin 4 türü: – İfade (komut) Denemesi – Döngü denemesi – Yol Denemesi – Koşul Denemesi

39 Beyaz kutu denemesi Bileşenin (modülün) kodu Denemeler alınıyor

40 Beyaz kutu denemesi İfade Denemesi : Tek elemanın denenmesi Döngü denemesi:Döngünün bütünlükle yürütülmesi Yol Denemesi: Programdaki tüm yolların yürütülmesi Koşul denemesi: Koşulun her mümkün sonucunun en azından bir kez denenmesi Koşul denemesine (aynı zamanda İfade denemesine) örnek: if ( i = TRUE) printf("YES\n"); else printf("NO\n"); Deneme durumları: 1) i = TRUE (doğru) 2) i = FALSE (yanlış)

41 Beyaz kutu Birim Denemesi Teknikleri Deneme verileri programın iç yapısına göre seçilir Yapı, programdaki ardışıklığı, kararları, döngüleri ifade eden akış çizgesi ile gösterilir Akış çizgesini program kodlarından almak mümkündür Mantıksal bütünlük oluşturan komutlar ardışıklığı tek düğümle ifade edilir. Düğümün her yürütülmesinde, düğüm içindeki her bir komut da bir kez yürütülmelidir. Her kenar bir düğümle sonlanmalıdır (düğüm yordamsal ifadeyi anlatmaya da bilir) Her karmaşık koşul basit koşullara parçalanmalıdır. Bir düğüm yalnız tek (sade) koşulu ifade eder.

42 Programın denetim akışını ifade eder. Döngüsel karmaşıklığı (cyclomatic complexity ) hesaplamak için temeldir Döngüsellik (bağımsız yol sayısı) = koşullar sayısı +1 Programın akış çizgesi

43 Yol Denemesi Yol Denemesinde amaç,öğle deneme durumları kümelerini oluşturmaktır ki, bu kümelerle programın her bir yolu en azından bir kez denenmiş olsun Yol Denemesi için başlangıç nokta programın akış çizgesidir.Çizgede düğümler program komutlarını (komutlar ardışıklığını), kenarlar kontrol akışlarını ifade eder

44 İKİLİ ARAMA ALGORİTMASI int search ( int key, int [] elemArray) { int bottom = 0; int top = elemArray.length - 1; int mid; int result = -1; while ( bottom <= top ) 2 { mid = (top + bottom) / 2; if (elemArray [mid] == key) 3 { result = mid; 8 return result; } // if part else { if (elemArray [mid] < key) 4 bottom = mid + 1; 5 else top = mid - 1; 6 } } //while loop return result; } // search

45 İkili arama modülü için akış çizgesi 1, 2, 3, 8, 9 1, 2, 3, 4, 6, 7, 2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 2, 8, 9 Deneme durumları öğle seçilmelidir ki, tüm bu yollar yürütülmüş olsun Bağımsız yollar

46 İfade denemesi Programın her bir cümlesi (ifadesi) en azından bir kere yürütülmüş olmalıdır. Basit ifadelere atama, giriş-çıkış, yordam çağırma ifadeleri ait edile biler. İfade denemesi için kıstas formal olarak böyledir: İfade denemesi kıstası. Öyle bir T deneme kümesi seçilmelidir ki, P programı yürütülürken T’deki her bir d giriş verileri için programın her bir basit ifadesi en az bir kere yürütülmüş olsun.

47 İfade denemesi yönteminin yetersizliği Kontrol akışı grafında 1 düğümü while ifadesi ve 2 düğümü if ifadesi içermektedir. 1,2,3,4,5 yolu ile program yürütülürken ifade denemesi kıstası sağlanmış oluyor. Ama bu halde do-while ve if ifadeleri denenmemiş durumdadırlar

48 Kenar denemesi İfade denemesinin geliştirilmesidir. Kenar denemesi tüm kenarların (veya dalların) en azından bir kere (kenar ifade içermediği durumda da) denenmesini gerektiriyor. Örneğin, while veya if ifadelerinin doğru ve yanlış tarafları en azından bir kere yürütülmelidir. Bu kıstas formal olarak böyle ifade edile bilir: Kenar denemesi kıstası: Öyle bir T deneme durumu seçilmelidir ki, P programı yürütülürken T’deki her bir d verileri için P’nin akış grafındaki her bir kenar en azından bir kere taranmış olsun

49 Kenar denemesi kıstasını sağlamak için aşağıdaki yollar öyle yürütülmelidir ki, çizgenin her bir kenarı en azından bir kere taranmış olsun: 1, 2, 3, 4, 6, 7 1, 2, 4, 5, 6, 7 1, 2, 4, 6, 1, 2, 4, 6, 7 Göründüğü gibi deneme kümesindeki veriler her bir koşul için doğru ve yanlış değerleri kontrol edecek. Bu bakımdan kenar denemesi ifade denemesi ile nispette daha iyi bir yöntemdir Kenar denemesine örnek

50 Koşul denenmesi Kenar denemesi, daha fazla hata bula bilmesi için güçlendirile bilir. Verilmiş bir elemanı tabloda arayan böyle bir programa göz atalım: found = 0; counter = 0; while ((!found) && (counter < number_of_items - 1)) { if (table[counter] == desired_element) found = 1; counter++; } if (found) printf(“the desired element exists in the table”); else printf (“the desired element does not exist in the table”); Bu program parçasında yanlış olarak while-ifadesinde ", } deneme kümesi kenar denemesi kıstasını sağlamaktadır. Ama hatayı bulmayacaktır. Bunun nedeni ise koşulun karmaşık olması- "!found" ve "counter < number_of_items - 1“ gbi iki kısımdan oluşmasıdır. Baktığımız deneme kümesi bu karmaşık koşulun her bir kısmının doğru ve yanlış değerleri için yürütülmeği sağlamıyor

51 Koşul denemesi kıstası Öyle bir T deneme durumu seçmeli ki, P programı yürütülürken T’deki her bir d giriş verileri için programın akış çizgesindeki tüm kenarlar taranmış olsun ve karmaşık koşullardaki her bir alt koşulun mümkün değerleri en azından bir kere yürütülmüş olsun Bu deneme kıstasını,karmaşık koşulu basit koşullara parçalamakla daha iyi anlamak mümkündür. Örnek: if c1 and c2 then s1; else s2; İfadesi aşağıdaki ifadeye eşittir: if c1 then if c2 then s1; else s2; else s2;

52 Deneme yaklaşımları Mimari geçerlilik –Sistem mimarisinde hataları bulmak için yukarıdan aşağı deneme iyidir Sistemin gösterişi –Yukarıdan aşağı deneme ile, geliştirmenin ilk aşamalarında sistemin sınırlı gösterimi yapıla biler Deneme çalıştırması –Aşağıdan yukarıya deneme ile daha kolaydır Denemenin incelenmesi –Her iki yaklaşımda sorunlar var.İnceleme için ilave programlar yapmak gerekiyor

53 Modüller veya altsistemler, daha büyük sistemleri oluşturmak için bütünleştirildikte gerek ola bilir Arayüzü hatalarını veya arayüzleri hakkındaki yanlış varsayımları meydana çıkarmak için kullanılır Nesneler, arayüzleri ile tanımlandığı için nesneye yönelik geliştirmede önemlidir Arayüzü Denemesi

54 Arayüzü denemesi

55 Arayüzü türleri Parametre arayüzleri: –Veriler bir yordamdan diğerine gönderilir Ortak bellek arayüzleri –Belleğin bir kısmı yordamlar arasında ortak kullanılır Yordamsal arayüzleri –Altsistem, diğer altsistemleri çağırmak için yordamlar kümesini ihtiva eder Haber gönderme arayüzleri –Altsistemler diğer altsistemlerden hizmetler istemektedir

56 Arayüzü hataları Arayüzü yanlış kullanılıyor –Bir bileşenin diğer bileşeni çağırması zamanı arayüzü yanlış kullanılır (parametreler sırası yanlıştır) Arayüzü anlaşılmazdır Bileşen, çağrılan bileşenin davranışı hakkında doğru olmayan bilgiler içermektedir Zamanlama hataları –Çağıran ve çağrılan bileşenlerde işlem süratleri farklıdır veya zamanı geçmiş verilere erişilir

57 Arayüzü Denemesi için tavsiyeler Çağrılan yordama parametrelerin uç değerleri verilmelidir Bileşeni başarısızlığa götüren deneme tasarlamalı Haber aktarma sistemlerinde gerilim (stres) denemesini kullanmalı Ortak bellekli sistemlerde, bileşenlerin farklı ardışıklıkla belleğe erişimin denemeli

58 Stres denemesi Sistemi en fazla tasarım yüklenmesinde çalıştırmalı Sistemler felaket biçiminde çökmemelidir. Gerilim denemesi, hizmet veya verilerin kabul edilemeyecek kaybını yoklamak içindir Özellikle, dağıtık sistemlerde kullanılması uygundur. Bu sistemler, ağın aşırı yüklenmesi ile bozulmalara çok meyillidir

59 Deneme bileşenleri nesne sınıflarıdır Beyaz kutu denemesi daha büyük boyutlarda kullanıla bilir Nesneye-yönelik deneme

60 Bütünleşik denemesi Bütünleşen bileşenlerden oluşan sistemlerin veya altsistemlerin denemesi Bütünleşik denemesi kara kutu denemesidir ve belirteçler üzere gerçekleştirilir Hataların yerelleştirilmesi zordur Gelişen bütünleşik denemesi bu sorunu aradan götürür

61 Gelişen bütünleşik denemesi

62 Bütünleşik denemesi yaklaşımları Yukarıdan aşağıya deneme –Yüksek seviye sistemle başlayarak ve nerede gerekiyorsa ayrı-ayrı bileşenlerin yerine kütükler kullanarak yukarıdan aşağıya doğru bütünleşme Aşağıdan yukarıya deneme –Aşağı seviyelerde ayrı-ayrı bileşenleri bütün sistem oluşuncaya dek bütünleştirme Uygulamalarda, genelde her iki strateji bir yerde kullanılır

63 Yukarıdan-aşağıya deneme

64 Aşağıdan yukarıya deneme

65 Deneme Seviyeleri Nesnelerle bağlı işlemleri denemeli Nesne sınıflarını denemeli Birlikte çalışan (cooperating) nesneler kümelerini denemeli Nesneye Yönelik sistemi bütünlükte denemeli

66 Nesne sınıflarının denemesi Nesnelerin tümüyle denenmesi için –Nesneyle bağlı tüm işlemleri denemeli –Tüm nesne özellikleri tanımlanmalı ve incelenmeli –Nesne tüm mümkün durumlarda çalıştırılmalı Kalıtımlık nesne denemelerini zorlaştıran etkendir.

67 Küme (cluster) denemesi yaklaşımları Kullanım durumlarının veya senaryolarının denenmesi –Deneme, kullanıcının sistemle etkileşimine dayanmaktadır –Kullanıcının beklediği sistem özelliklerinin denenmesi Tehlike denemesi –Sistemin tehlikeli durumlarda tepkisinin denenmesi system

68 Önemli Noktalar Sistemin daha çok kullanılan kısımlarını dene Eşit parçalama, programın eşit yollarla davranışını denemek içindir. Kara kutu denemesi sistem belirteçleri üzere yapılır Yapısal deneme, programın tüm yollarının çalıştırılacağı deneme durumlarını belirler.

69 Önemli noktalar Deneme ölçümleri her ifadenin en az bir kez yürütülmesini sağlamalıdır. Arayüzlerinde hatalar, belirteçlerin yanlış okunulması, yanlış anlaşılması, doğru olmayan zamanlamalardan dolayı meydana gelmektedir Nesne sınıflarını denemek için tüm işlemleri, özellikleri ve durumları denemeli Nesneye yönelik sistemleri nesneler kümelerinde bütünleştirmeli

70 Beyaz ve kara kutu deneme teknikleri hataların yalnız var olduklarını gösterer. Ama, bu teknikler hataları ortaya çıkaran nedenleri aradan kaldırmaz.

71 Beyaz Kutu Denemesi Örnekleri

72 Beyaz kutu denemesi (örnek-1) Akış çizgesine göre 12 milyondan fazla yol bulunuyor. Bir döngüde dörtgenlerden geçen 5 yol var. Çizge üzere dörtgenlerden geçen yolların toplam sayısı: 5 1 + 5 2 + 5 3 + … + 5 10 = 12207030 Tüm yolların denenmesi mümkünsüzdür.

73 if ((x+y+z)/3==x) printf("x, y, z eşittir"); else printf("x, y, z eşit değidir); Test 1: x=1, y=2, z=3 Test 2: x=y=z=2 deneme verileri kullanılırsa kod parçasındaki tüm yollar denenecek, fakat parçada hata meydana çıkarılamayacak. (örn., x=2, y=1, z=3) Diğer bir örnek: (a)if (d==0) zero_division_routine; else x=n/d; (b)x=n/d; (a) halinde d = 0 ve d != 0 denenmelidir. (b) halinde ise yalnız bir yol denenecek,bu halde hata ortaya çıkmayabilir Örnek_2: Tüm yolların yürütülmesi her zaman hatanın bulunması anlamına gelmez. Örneğin, aşağıdaki kod parçasına bakalım; ‘eğer 3 tamsayının ortalaması birinciye eşitse, bu sayılar eşittir’ varsayımına dayanarak 3 tam sayının eşitliğinin hesaplanması

74 Beyaz Kutu Denemesine örnek-3 /* artı sayılarının ortalamasının bulunması*/ FindMean(float Mean, FILE ScoreFile) { SumOfScores = 0.0; NumberOfScores = 0; Mean = 0; Read(ScoreFile, Score); /* veri dosyasından sayının okunması */ while (! EOF(ScoreFile) { if ( Score > 0.0 ) { SumOfScores = SumOfScores + Score; NumberOfScores++; } Read(ScoreFile, Score); } /* ortalamayı hesaplamalı ve sonucu yazdırmalı */ if (NumberOfScores > 0 ) { Mean = SumOfScores/NumberOfScores; printf(“ortalama sayı %f \n", Mean); } else printf(“dosyada sayı bulunmadı\n"); }

75 Beyaz Kutu denemesi örneği-3--yolların belirlenmesi

76 Örnek için akış çizgesi

77 void main() { /* giriş sayılarının sayısını ve küçük sayılarla büyük sayıların ayrılıkta toplamını hesaplayan bir program */ int big_tot, small_tot, count, number; 1 big_tot = 0; small_tot = 0; count = 0; number = 1; 2 while (number) { 3 scanf(“%d”, &number); if (number > 100) 4 big_tot += number; 5else if (number < 50) 6 small_tot += number; 7count ++; } 8 printf(“%d %d %d”, count, big_tot, small_tot); } Beyaz Kutu Denemesi (bir örnek daha) 1-8 sayıları düğümleri ifade ediyor.

78 Örnek4-eşit parçalama 1. 1-2-3-4-5-10 (property owned by others, no money for rent) 2. 1-2-3-4-6-10 (property owned by others, pay rent) 3. 1-2-3-10 (property owned by the player) 4. 1-2-7-10 (property available, don’t have enough money) 5. 1-2-7-8-10 (property available, have money, don’t want to buy it) 6. 1-2-7-8-9-10 (property available, have money, and buy it) 1. property costs $100, have $200 (equivalence class “have enough money”) 2. property costs $100, have $50 (equivalence class, “don’t have enough money”) 3. property costs $100, have $100 (boundary value) 4. property costs $100, have $99 (boundary value) 5. property costs $100, have $101 (boundary value)

79 Örnek 5 1 int foo (int a, int b, int c, int d, float e) { 2 float e; 3 if (a == 0) { 4 return 0; 5 } 6 int x = 0; 7 if ((a==b) OR ((c == d) AND bug(a) )) { 8 x=1; 9 } 10 e = 1/x; 11 return e; 12 } Sample Code for Coverage Analysis

80 Örnek 5-akış çizgesi


"YAZILIM HATALARI KALİTE DENEME. Yazılım Hataları ve ya “Böcek”(Bug) Yazılım ürününün kalitesinin gereksiz veya sebepsiz yere düşmesine neden olan her." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları