Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ SAĞLIĞI GENEL BİLGİLER. Gürültü Istenmeyen Ses.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ SAĞLIĞI GENEL BİLGİLER. Gürültü Istenmeyen Ses."— Sunum transkripti:

1 İŞ SAĞLIĞI GENEL BİLGİLER

2 Gürültü Istenmeyen Ses

3 Gürültü Gürültü düzeyi ya da frekansı nedeniyle rahatsız edici olabilir. Desibel (dB) düzeyindeki küçük bir artış, gürültüde büyük bir artışa neden olabilir. Çoğu standartta izin verilen gürültü düzeyi 8 saatlik çalışma süresi için 85 dB’dir.

4 İşitme Kulağımız üç bölümden oluşur.

5 İşitme

6 Gürültü Belirtiler: İlk günlerde Kalb hızı artışı Tansiyon yükselmesi İştahsızlık Sinir gerginliği Bu belirtiler bir haftalık alışma süresinden sonra ortadan kalkar

7 Gürültü En önemli etki işitme kaybıdır.  Geçici kayıp:Kısa sürede gelişir, gürültülü ortamdan uzaklaşıldığında ortadan kalkar  Sürekli kayıp: Uzun sürede gelişir. Frekans ve süreye bağlı olarak kişiden kişiye değişir

8 Gürültü Bir kol boyu mesafeden anlaşmak için bağırmak zorunda kalınıyorsa gürültü düzeyi yüksektir. Kalıcı işitme kaybının meydana gelmemesi için gürültüden korunulmalıdır. Gürültüyü kaynağında azaltmak mümkün değilse rotasyon ve kulak koruyucu kullanılmalıdır.

9 Gürültü Korunma: Gürültü düzeyi ve frekans dağılımı ölçümleri yapılmalı Gürültü kaynakları azaltılmalı EN 352 standardına uygun üretilmiş kulak tıkaçları ya da tüm kulak kepçesini örten kulaklıklar kullanılmalı

10 Termal Konfor İnsan vücudunun sağlıklı olarak çalışabilmesi için o C lik sıcaklığının korunması gerekir. Bu sınırların dışında hafif bir rahatsızlık duygusundan ağır fizyolojik değişikliklere kadar değişik belirtiler görülür

11 Termal Konfor Temel ilke işyerinin planlanması sırasında uygun uygun ısıtma-soğutma ve havalandırma düzeneğinin kurulmasıdır. Sıcaktan korunmak için önce kaynakta ısı kontrolü yapılmalıdır. Yansıtıcı yalıtım perdeleri, alüminize giysiler, önlük ve eldivenler kullanılabilir. Sadece konvektif ısı yayılımı varsa seyreltme ventilasyonu yapmak da sıcaklık etkisini azaltır.

12 Termal Konfor Aşırı soğuk ortamlarda yalıtımlı giysiler kullanılmalı, rotasyon ile kişisel çalışma saatleri azaltılmalıdır.  Kalb, dolaşım, solunum üriner sistem hastalıkları olanlar  Cilt dolaşımı bozuk olanlar,  Romatizmal Hastalığı olanlar,  Gözün dış tabaka hastalığı olanlar,  Epileptikler,  Alkolizm-Uyuşturucu kullanımına eğilimli olanlar sıcakta çalıştırılmazlar

13 Vibrasyon (Titreşim) Genellikle katı ortamda yayılan, dokunma duyusu ile algılanan, alçak frekanslı ve yüksek genlikli bir enerji yayılımıdır. Elle kullanılan araç gereçlerde elden, diğerlerinde ise pozisyona göre titreşen zeminle ya da parçayla ilgili vücut bölümünden vücuda alınır.

14 Vibrasyon (Titreşim) Etkilenme Belirtileri: Vardiya sonlarına doğru görülen El, elbileği, dirsek ve omuzlarda ağrı, uyuşma hareket zorluğu, El bileğinde şişme Sırt, bel ve boyun omurgasında ağrı, hareket zorluğu, El parmaklarında renk değişikliği

15 Vibrasyon (Titreşim) Korunma: Uygun makine seçimi ve düzenli bakım Oturma yerlerinin uygun seçimi Soğuk ortamdan korunma Düzenli maruziyet ölçümü

16 Ergonomi İşin yapıldığı çevre ve işi yapanlarla ilişkisinin incelenmesidir. Çeşitli sağlık sorunlarını önlemek ve verimliliği artırmak için işyerinin nasıl tasarlanması ya da işçiye uyumlu hale getirilmesi gerektiğini belirler

17 Ergonomi Vardiyalı çalışma Ara dinlenmeleri Yemek molası İş tasarımı Aydınlatma Gürültü Sıcaklık Titreşim Alet, makina tasarımı gibi çalışma koşullarını kapsar

18 Ergonomi İyi bir ergonomik düzenleme ile: İşe bağlı yaralanmalara bağlı maliyet azalır İşe bağlı nedenlerle işten uzak kalma azalır Çalışanların morali ve işyerine duydukları güven artar Kalite ve üretim artar Daha yaratıcı bir çalışma ortamı sağlanır

19 Ergonomi İşyerinde stres faktörleri: İşyerlerinde ergonomik incelemelerde göz önünde bulundurulması gereken 2 tür stres vardır. Fiziksel stres; sık tekrarlar ve aşırı güç harcama gibi koşullar nedeniyle kas-iskelet sistemi üzerinde fiziksel stres maruziyet e bağlıdır. Zihinsel stres; çalışma ortamında gizlilik kuralları, bir işi belirli bir sürede yetiştirme zorunluluğu, kapasitesinin üzerinde işler, sürekli monotonluk, uzamış çalışma saatleri durumlarında ortaya çıkmaktadır.

20 Ergonomi Kolların ve tutuşun uygun pozisyonu için;  Nesneyi ellerinizin tamamını kullanarak ve omuzlarınızla dik açı oluşturacak şekilde sıkıca kavrayarak tutmaya çalışın.  Mümkünse her iki elinizle birden taşıyın.

21 Ergonomi Yana doğru kaldırma işleminde;  Bir yükü kaldırırken vücudu da aynı zamanda döndürmek sırt zedelenme ve ağrı riskini artırır.  Yükü kaldırıp, ondan sonra vücut ağırlığını dönüş yönündeki ayağınıza verin.

22 Ergonomi Yukarıya kaldırma işleminde;  Bir yükü omuz seviyesine kaldırırken ayaklarınızı yürüme pozisyonuna getirin.  Yükü önce göğüs hizasına kadar kaldırın.  Daha sonra nesneyi hareket ettirmek için ayaklarınızı açarak yukarıya doğru itmeye başlayın ve vücut ağırlığınızı ön ayağınıza kaldırın.  Normal vücut yapısında bir yetişkin için uygun kaldırma yüksekliği santimetredir.  Bir nesneyi yerden kaldırmak üç katı daha zordur.

23 Ergonomi Başkaları ile birlikte kaldırma;  Çoğu zaman bir şeyleri birlikte kaldıran kişiler yaklaşık aynı derecede güçlü olmalı  Kaldırma hareketlerini aynı zamanda ve aynı hızda yapmalıdırlar.

24 Ergonomi Taşıma;  En fazla boyun ve omuzları, kalbi, dolaşımı zorlar.  Kolay taşıma için nesne vücuda yakın taşınmalıdır.  Ağırlık her iki ele eşit olarak paylaştırılmalıdır.  Tek başınıza taşıyıp taşıyamayacağınıza karar verin.  Basamaklar, rampalar, aydınlatmanın iyi ve yeterli olmaması, zeminin kaygan olması, engeller olması tehlike yaratabilir.

25 Ergonomi Taşımaya yardımcı araçlar;  Harcanan gücü ve kaza riskini azaltmak için hafif ve kullanımı kolay olmalıdır.

26 Ergonomi Giysiler;  Havanın sıcaklığı ile vücudunuzun yarattığı sıcaklığa uygun olmalı; bol, uzun, sarkık olmamalıdır.  Eldivenler taşıma işine uygun seçilmiş, iş ayakkabıları çelik burunlu ve kaymaz tabanlı olmalıdır. Yerlerde batıcı cisimlerin varlığı söz konusu ise çelik taban da bulunmalıdır.  Taşıma işlemi sırasında bele destekleyici kemer kullanılabilir. Bel kaslarında tembelliğe yol açabileceğinden sürekli sıkı biçimde kalmamalıdır

27 Ergonomi El Aletlerinin Ergonomik Olması:  Eli zorlamamalı ve avuç içine baskı yapmamalıdır.  Bir aleti sürekli olarak havada tutmaktan ya da ağır bir aleti kavramaktan kaçınmak gerekir.  El aletinin tutma yeri çok geniş ya da çok küçük olmamalı ve avuç içinde kavranma imkanı verebilmelidir.


"İŞ SAĞLIĞI GENEL BİLGİLER. Gürültü Istenmeyen Ses." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları