Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

[SESLİ KİTAP PROJESİ] KONUŞAN KİTAPLIK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "[SESLİ KİTAP PROJESİ] KONUŞAN KİTAPLIK."— Sunum transkripti:

1 [SESLİ KİTAP PROJESİ] KONUŞAN KİTAPLIK

2 GRUP ADI INMA2013

3 GRUP ÜYELERİNİN TANITIMI
Kişisel Bilgiler Ad-Soyad:Ceren Kaya Doğum Yeri:Ankara Doğum Tarihi: Eğitim Bilgileri :Mimar Kemal İlköğretim Okulu/ANKARA ( Orta Öğrenim ) :Anıttepe Lisesi/ANKARA ( Lise ) :Hacettepe Üniversitesi-Bilgi ve Belge Yönetimi/ANKARA ( Yüksek Öğrenim ) Yabancı Dil:İngilizce ( orta derece ) Hobiler Film izlemek,kitap okumak…..

4 KİŞİSEL BİLGİLER Adı Soyadı:Fatma ERCAN Doğum Yeri ve Tarihi:SAMSUN/ Ev Adresi:İSTASYON MAH ULUBATLIHASAN CAD. NO88/8 ANKARA Tel: EĞİTİM Lise:Namık Kemal Lisesi Üniversite:Hacettepe Üniversitesi SERTİFİKALAR:Bilgisayar,Kariyer Günleri HOBİLER:Kitap okumak, film izlemek

5 KİŞİSEL BİLGİLER Adı Soyadı:GÜNNAZ DERNEK Doğum Yeri ve Tarihi:ZONGULDAK\ Ev Adresi:Tahsin Banguoğlu Y. \ANKARA Tel: EĞİTİM Lise:Oktay Olcay Yurtbay Anadolu Lis Üniversite:Hacettepe Üniversitesi İŞ TECRUBESİ :Cebeci Halk Kütüphanesi TNS (Anketör) SERTİFİKALAR :Bilgisayar Kişisel Gelişim Kariyer Günleri HOBİLER:Spor yapmak ,seyahat etmek ,Kitap okumak

6 Kişisel Bilgiler Ad-Soyad:Hasret Mert Doğum Yeri:Adana Doğum Tarihi: Eğitim Bilgileri İlkokul:Namık Kemal İlköğretim Okulu Ortaokul:Özel Bahar İlköğretim Okulu Lise:Mustafa Kemal Anadolu Lisesi Üniversite:Hacettepe Üniversitesi-Bilgi ve Belge Yönetimi

7 Kişisel Bilgiler Ad-Soyad:Merve ÇUBUK Doğum Yeri:Bergama/İZMİR Doğum Tarihi: 25/02/1990 Medeni Durum: Bekar Yabancı Dil: İngilizce Eğitim Bilgileri : İlk Öğretim : Yıl İlköğretim Okulu Bergama/İzmir Orta Öğretim: Cumhuriyet Lisesi Bergama/İzmir Yüksek Öğrenim: Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi 2009- İş Bilgileri : Adnan Ötüken İl Halk Kütüphanesi’nde Geçici Eleman

8 Kişisel Bilgiler Ad Soyad: Eda TOSKA Doğum yeri: Ankara Doğum tarihi: Medeni durumu: Bekar Yabancı dil: İngilizce (orta derece) Sürücü belgesi: B sınıfı Eğitim Bilgileri 2009- … : Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü : İnönü Yabancı Dil Ağırlıklı Lisesi : Karşıyaka İlköğretim Okulu : Ziya Gökalp İlköğretim Okulu İş Deneyimi Adnan Ötüken Halk Kütüphanesi yarı zamanlı çalıştı.

9 Kişisel Bilgiler Ad-Soyad:Rukiye Uzun Doğum Yeri:Aksaray Doğum Tarihi: Eğitim Bilgileri İlköğretim:Fikri İnal İlköğretim Okulu Lise:Aksaray Lisesi Üniversite:Hacettepe Üniversitesi-Bilgi ve Belge Yönetimi

10 Kişisel Bilgiler AD:Fatma SOYAD:DAĞTEKİN DOĞUM TARİHİ:1989 DOĞUM YERİ:ADIYAMAN Eğitim Bilgileri Okuduğu İlkokul:Tekel ilköğretim Okulu Okuduğu Lise: Adıyaman Lisesi Okumakta Olduğu Üniversite: Hacettepe Üniversitesi\Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Aldığı sertifikalar :Bilgisayar sertifikası,kişisel gelişim sertifikası Hobiler:müzik dinlemek

11 Kişisel Bilgiler AD:Sebiha SOYAD:SEÇGİN DOĞUM TARİHİ:1990 DOĞUM YERİ:Ankara Eğitim Bilgileri Okuduğu İlkokul:Şair Nedim İlkögretim Okulu\Ankara Okuduğu Lise:Kurtuluş Lisesi\Ankara Okumakta Olduğu Üniversite:Hacettepe Üniversitesi \Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Hobileri:Arkadaşlarla gezme,müzik dinleme ,farklı yerlere gitme

12 Kişisel Bilgiler Ad-Soyad:Gülcan Güneş Doğum Yeri:Kaman/Kırşehir Doğum Tarihi: Eğitim Bilgileri :Hacettepe Üniversitesi-Bilgi ve Belge Yönetimi :Kırşehir Lisesi :Aydınlar İlköğretim Okulu Yabancı Dil:İngilizce ( orta derece ) Hobiler Tenis,Gitar,Voleybol….

13 KİŞİSEL BİLGİLER Adı Soyadı: MÜGE TORLAKLI Doğum Yeri ve Tarihi:ZONGULDAK/ÇAYCUMA Ev Adresi: Hacettepe Üniversitesi Öğrenci Evleri B Blok No: 113 Beytepe / Ankara Tel: Sertifikalar : Kariyer Günleri Hobiler: Müzik dinlemek,kitap okumak ,spor yapmak, sinema ve tiyatroya gitmek

14 PROJE HAKKINDA ÖZET BİLGİ
Bir kitabın yüksek sesle okunarak ses kaydının yapılmasıyla oluşan kitaplara sesli kitap ya da konuşan kitap denir. Günümüzde yalnız görme engelliler için değil, gören okuyucuların kullanımı amacıyla da sesli kitap üretilmektedir. Bununla birlikte konuşan kitaplar, yoğun olarak görme engelliler tarafından kullanılır ve tercih edilir. Görme engelliler için asıl kitaplar kabartma harflerle (Braille Alfabesiyle) basılanlardır. Ancak kabartma baskının yüksek maliyetli ve oldukça güç bir iş olması nedeniyle tüm kitapların bu yöntemle basılması pratik açıdan mümkün değildir. Bu durumun çözümü olarak akla gelen ilk yöntem sesli kitap üretimidir. Görmezler için sesli kitap üretimi, çoğunlukla gönüllülerin sesli okumalarının kayda alınması biçiminde gerçekleşmektedir. Görme engelliler için sesli kitap üretimi, bu amaçla özel olarak kurulmuş ses kayıt odalarında yapılmaktadır. Bundan başka, daha amatör koşullarda olmak üzere, bir bilgisayar ve mikrofon yardımıyla her hangi bir gönüllü okuyucu kendi evinde de sesli kitap kaydı yapabilmektedir. Roman, hikaye, araştırma, psikoloji ve felsefe gibi alanlarda kitaplar seslendirilmekte ve görme engelli okurların kullanımına sunulmaktadır. Çocuklar için masal kitapları ve öyküler de okunmaktadır.

15 SUMMARY INFORMATION ABOUT PROJECT
It is said about the books that are recorded by reading loudly audio book or speaking books .Now a days They are published not only for people having problems with their eyes but also for the readers not having any problem with their eyes .They are in addition preferred anused by readers having problems with their eyes intensively .On the other hand master books are published with (Braille Printing) for those having problems with their eyes .However it is not possible to publish all books in this way because of it is being too expensive and hard work.The publishing of these audio books is the first imaginable solution for this problems.For the blind people publishing of audio books is mostly being achieved by recording .Of the sound of volunteers while they are reading.For people having problems with their eyes the publishing of audio books is being made in recording rooms that are established.For this purpose especially moreover the volunteers can make a record in less professional conditions by using a computer and microphone at their homes .The audio books are called out in different areas such as novel story research psychology and philosophy and they are presented for the use in the schools of people having problems in their eyes .In addition fable books stories are being recorded for children having problems with their eyes.

16 PROJE HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ
PROBLEM’İN TANIMI:Görme engelli,okuma-yazma bilmeyen her yaşta kullanıcının ve okumaya vakit bulamayan okuyucuların bilgi kaynaklarını yeterli düzeyde kullanamamalarına yönelik bir çalışmadır. PROJE’NİN AMACI:Engelli kullanıcıların bilgi kaynaklarını kullanmalarındaki sorunları en aza indirmek ve bu sorunlara çözüm getirmek amaçlanmıştır. Türkiye’deki hala görme engelliler için profesyonel okuma programları ulusal düzeyde çağdaş araç ve gereçlerle donatılmış bir dokümantasyon merkezi bulunmadığı, Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinde görme engellilere yönelik bir dersin olmadığı, bu yönde bir eğitimin yapılmadığı,üniversitelerde görme engellilere yönelik akademik çalışmaların yapılmadığı görülmektedir.

17 PROJE’NİN ÖNEMİ:Bir ülkenin gelişmişlik düzeyini gösteren en önemli etkenlerden biri, o ülkedeki kitap okuma oranının yüksek olmasıdır. Gelişmiş ülkeler, kitap okuma oranlarını yükseltmek için çeşitli çalışmalar yapmaktadırlar. Bu çalışmalarda, engellileri de asla göz ardı etmemektedirler. Dünyanın hemen hemen her ülkesinde engellilerin de en yüksek düzeyde kitap okuma olanağına kavuşmaları için yoğun bir çaba sarf edilmektedir. Ülkemizde de çeşitli resmi kurum veya kuruluşlar ile görme engellilere ait derneklerde, sesli kitaplıklar bulunmaktadır. Milli Kütüphane de bunlardan biridir.

18 PROJE’NİN SINIRLILIKLARI:Arşivlenen dijital dosyalar, teknik standartlara ve mevzuata uygun olarak indeksleme bilgileri atandıktan sonra, kullanıcı dostu internet arayüzü vasıtasıyla dışından da erişime sunulacaktır.Kullanıcılar kitap adı, yazar adı, basım yılı, okunma tarihi,ISBN gibi erişim uçlarını kullanarak dinlemek istedikleri dosyaya kolayca ulaşabilecektir. Kitap istenirse gerçek zamanlı olarak dinlenebilecek, istenirse indirilebilecektir. İnternet üzerinden kitabı dinleyen kullanıcılar, dinlemeye daha sonra devam etmek üzere kaldıkları yere işaret koyabilecek ve sisteme tekrar bağlandıkları zaman bu işaretin olduğu yerden devam edebilme şansına sahip olabileceklerdir.

19 PROJE TAKVİMİ 20.02.2012:Grup üyeleri belirlendi.
:Proje konusu belirlendi. :Proje öncesi ön araştırma yapıldı. :Proje taslağı belirlendi. :Proje raporu hazırlandı.

20 YAPILAN ÇALIŞMALAR Milli Kütüphane’de Görme Engellilere Sunulan Hizmetler ve Gelişmeler/Bakırcı,Ramazan Bilgi Dünyası 2009, 10(1): Okuma Engelliler İçin Çağdaş Bir Girişim:Sesle Kitap Uygulaması/Atay,Mehmet Türk Kütüphaneciliği 25, 3 (2011),

21


"[SESLİ KİTAP PROJESİ] KONUŞAN KİTAPLIK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları