Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hastane Yönetiminde Gelecek: MODEL TEORİLERİ Doç.Dr. Alper CİHAN İstanbul Üniversitesi 30.01.2010 İSTANBUL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hastane Yönetiminde Gelecek: MODEL TEORİLERİ Doç.Dr. Alper CİHAN İstanbul Üniversitesi 30.01.2010 İSTANBUL."— Sunum transkripti:

1 Hastane Yönetiminde Gelecek: MODEL TEORİLERİ Doç.Dr. Alper CİHAN İstanbul Üniversitesi İSTANBUL

2 Hizmetin sunumunda ve işletme standartlarında kalite (ISO ) Hastaların tıbbi hatalardan korunduğu bir sağlık hizmeti (Akreditasyon) Uygulama Hataları İhmaller, Tıbbi hatalar Hastane riskleri Kaliteye ve hasta güvenliğine daha geniş yaklaşım gerekli Bu tıbbi uygulama doğrumu ? En başarılı ve doğru yöntem bu mu ?

3 İnsan hep daha iyi olmak ister Daha uzun yaşamak ister Daha az hasta olmak ister Daha çabuk iyileşmek ister Buna yatırım yapan herkes kazanır Win-Win Strategy Nereye Kadar ? Gereksiz Harcamalar ? Tıbbi Hataların Maliyeti ? Lose Lose Strategy

4 EHR Application Layer Measure Specs Queries Internal Reports Represented in Produces CDA Patient-level data copied to Quality Data Warehouse Measure Developer Produces External Reports Reviewed by Quality Organizations Provider Intelligent Patient Safety Service Contains structured patient-level data coded using standard terminologies, eg ICD- 11, SNOMED PSO Data Elements ICPS linearization Code Aggregation Layer ICPS - ontology Business Rules 4

5 How do we optimize our health services 5 Resim 1 Resim 2 Resim 3

6 6

7 Tarım devriminden birinci sanayi devrimine Tarım devriminden birinci sanayi devrimine Buhar makinesinin keşfi üretimde yepyeni ufukların açılmasına neden olmuştur. Buhar makinesinin keşfi üretimde yepyeni ufukların açılmasına neden olmuştur. İnsan önce, daha çok üretebilmeyi amaçlamıştır. İnsan önce, daha çok üretebilmeyi amaçlamıştır. Ancak ekonomilerdeki gelişim ve rekabet yalnızca daha çok üretebilmenin yeterli olmadığını göstermiştir. Ancak ekonomilerdeki gelişim ve rekabet yalnızca daha çok üretebilmenin yeterli olmadığını göstermiştir. Amaç günün koşulları içinde değişmektedir. Verimli üretmek, kaliteli üretmek ve sonunda müşteriyi tatmin eden üretime sıra gelmiştir. Amaç günün koşulları içinde değişmektedir. Verimli üretmek, kaliteli üretmek ve sonunda müşteriyi tatmin eden üretime sıra gelmiştir. 7

8 A.Smith ’ in iş bölümü (ihtisaslaşma ) ile başlayan gelişim, C.Babbage ve Taylor ile devam etmiş, Ford’un seri üretimine gelinmiştir. A.Smith ’ in iş bölümü (ihtisaslaşma ) ile başlayan gelişim, C.Babbage ve Taylor ile devam etmiş, Ford’un seri üretimine gelinmiştir. Bu dönemin özelliği, ihtisaslaşma, iş basitleştirmesi, zaman – hareket etütleri, standartlaşma yöntemleri ile kitle (seri) üretimi gerçekleştirmek ve verimliliği arttırmaktır. Bu dönemin özelliği, ihtisaslaşma, iş basitleştirmesi, zaman – hareket etütleri, standartlaşma yöntemleri ile kitle (seri) üretimi gerçekleştirmek ve verimliliği arttırmaktır. Bu akım arzın yönlendirdiği bir endüstri (Push by the Industry) doğurmuş ve Fordism olarak adlandırılmıştır. Bu akım arzın yönlendirdiği bir endüstri (Push by the Industry) doğurmuş ve Fordism olarak adlandırılmıştır. 8

9 NC (Numeric Control)` ile üretimde otomasyon dönemi başlamıştır. NC (Numeric Control)` ile üretimde otomasyon dönemi başlamıştır. Fordism’in getirdiği “Push by the Industry”, 1980’lere doğru önemini yitirmeye başlamış, talebin yön verdiği ‘Pull by the Customer’ kavramı üretim endüstrisinde öne çıkmış ve bu döneme de POST – FORDISM adı yakıştırılmıştır. Fordism’in getirdiği “Push by the Industry”, 1980’lere doğru önemini yitirmeye başlamış, talebin yön verdiği ‘Pull by the Customer’ kavramı üretim endüstrisinde öne çıkmış ve bu döneme de POST – FORDISM adı yakıştırılmıştır. Diğer bir deyişle, DOĞRU ÜRÜNÜ, DOĞRU ZAMANDA ve DOĞRU FİYATLA müşteriye ulaştırmak, üretimin amacını oluşturmaktadır. Diğer bir deyişle, DOĞRU ÜRÜNÜ, DOĞRU ZAMANDA ve DOĞRU FİYATLA müşteriye ulaştırmak, üretimin amacını oluşturmaktadır. 9

10 Yine görülmüştür ki, bir ürünü gerçekleştirmede yalnızca üretim süreci değil, diğer süreçlerin de etkisi vardır, ve bu süreçlerin entegre ve koordineli bir şekilde yönetimi gerekmektedir. Yine görülmüştür ki, bir ürünü gerçekleştirmede yalnızca üretim süreci değil, diğer süreçlerin de etkisi vardır, ve bu süreçlerin entegre ve koordineli bir şekilde yönetimi gerekmektedir. Üretim Planlama, Üretim Planlama, Malzeme Yönetimi, Malzeme Yönetimi, Kapasite Planlama, Kapasite Planlama, Maliyet, Maliyet, Ürün Tasarımı gösterilebilir. Ürün Tasarımı gösterilebilir. 10

11 11

12 GELİRGİDER 12

13 Mal veya hizmet üreten Mal veya hizmet üreten Karşılığında gelir elde eden Karşılığında gelir elde eden Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar 13

14 Yıllık 60 – 200 Milyon TL Ciro Yıllık 60 – 200 Milyon TL Ciro 1000 – 2000 Personel 1000 – 2000 Personel Yıllık 1 – 2 Milyon Hastaya Hizmet Yıllık 1 – 2 Milyon Hastaya Hizmet – çeşit taşınır mal – çeşit taşınır mal Bir arada en az 30 değişik iş kolu Bir arada en az 30 değişik iş kolu 70 ve daha üstü fonksiyonel departman türü 70 ve daha üstü fonksiyonel departman türü İlkokul mezunundan Profesöre kadar değişken İlkokul mezunundan Profesöre kadar değişken 14

15 Profesyonel İdare Profesyonel İdare Kayıpsız ve israfsız taşınır mal Kayıpsız ve israfsız taşınır mal Gecikmesiz ve şaibesiz satın alma Gecikmesiz ve şaibesiz satın alma Mutlu eden insan kaynakları Mutlu eden insan kaynakları Kesinti olmadan faturalama Kesinti olmadan faturalama Sıfır kayıt dışı hizmet Sıfır kayıt dışı hizmet Mükemmel güvenlik, yemek ve temizlik Mükemmel güvenlik, yemek ve temizlik Hastaların hiçbir şikayeti yok Hastaların hiçbir şikayeti yok Hiç enfeksiyonumuz olmuyor Hiç enfeksiyonumuz olmuyor Herkes bu kurumda çalışmak istiyor Herkes bu kurumda çalışmak istiyor 1-2 ile 1-3 oranında karlılık 1-2 ile 1-3 oranında karlılık 15

16 MODELİMİZ YOK MODELİMİZ YOK 16

17 Yönetim Planlama Metotları Value Stream Mapping, Five S, Kanban (Pull Systems), Poka-Yoke (Error-Proofing), Scientific Management, vs. Üretim Metotları Batch Production, Craft Production, Mass Production, Lean Production, Job Production, Assembly Line, Continuous Production, Cell Production, Fordisim, Toyotism, Taylorism, vs. Geliştirme İyileştirme Metotları LM (Lean Management), TPM (Total Productive Maintenance) QRM (Quick Response Manufacturing), TOC (Theory Of Constraints) Six Sigma, RCM (Reliability Centered Maintenance) Elektronik ve Yazılımsal Metotlar ISA-88 (Batch Process Control), ISA-95 (Enterprise-Control System Integration ) ERP (Enterprise Resource Planning), SAP, IEC 62264(International Electrotechnical Commission.), B2MML(Business To Manufacturing Markup Language ) Süreç Kontrol Metotları PLC (Programmable Logic Controller), DCS (Distributed Control System) 17

18 18

19 19 Unified Modeling Language (UML), Business Process Modeling Language (BPML)

20 1. Planlama 2. Organize etme 3. Liderlik 4. Kontrol 20 Klasik Yönetim Teorisi Neoklasik Yönetim Teorisi Modern Yönetim Teorisi Postmodern Yönetim Teorisi Hedeflere Göre Yönetim Sistem Yaklaşımı Yalın Sistem Yatay Sistemler Dikey Sistemler Matriks Yapılanma (???) İdareci Yönetici Lider Rol Model 6 SIGMA Balanced Scorecard KPI

21 Bu kurumu biz değil, bizim belirlediğimiz kurallar yönetecek Bu kurumu biz değil, bizim belirlediğimiz kurallar yönetecek 21

22 % % % % % % Sigma =  = Standart Sapma  ppm 2700 ppm 63 ppm 0.57 ppm ppm ppm dışarıda + / - 1  arası  + / - 2  arası  + / - 3  arası  + / - 4  arası + / - 5  arası  + / - 6  arası

23 23

24 24

25 25

26 26

27 %98 %100 %99,7

28 %100 %66 %100 %99,7

29 %100 %90 %94 %100 %87 % 13

30 % 99% 99,6 % 7 % 15 % 20 % 100 % 20

31 31

32 32


"Hastane Yönetiminde Gelecek: MODEL TEORİLERİ Doç.Dr. Alper CİHAN İstanbul Üniversitesi 30.01.2010 İSTANBUL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları