Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü T. Onargan, İ. Cöcen, A. Akar, Ç. Tatar, U. Köktürk, H. Mordogan, T. Batar Dokuz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü T. Onargan, İ. Cöcen, A. Akar, Ç. Tatar, U. Köktürk, H. Mordogan, T. Batar Dokuz."— Sunum transkripti:

1

2 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü T. Onargan, İ. Cöcen, A. Akar, Ç. Tatar, U. Köktürk, H. Mordogan, T. Batar Dokuz Eylül Üniversitesi, Maden Mühendisliği Bölümü İzmir SUNAN PROF. DR. TURGAY ONARGAN e-posta: MADEN MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM(PDÖ) İÇİN YAPILANMA MODELİ

3 Aktif eğitimin özü “Öğrenci ve öğreticilerin birlikte çalıştığı ve geliştirdiklerini, bildiklerini uygulamaya yönelik veya yeni üretimler yapmaya yönelik araştırmaları ve çözümleri içeren bir eğitim felsefesidir.” şeklinde tanımlanmaktadır. AKTİF ÖĞRENME MODELİ

4 MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Mühendislik eğitimi modern eğitim anlayışında tam bir yetişkin eğitimi kategorisindedir. Yetişkin eğitiminde pedogojik eğitim ilkeleri değil, androgojik eğitim ilkeleri geçerlidir. Androgoji de temel ilke, yetişkine bir şey öğretilemeyeceği, ancak öğrenmesinin hızlandırılabileceği olgusudur. Çok değişik mühendislik alanları olmasına rağmen, mühendisliğin temel doğasında benzer ve ortak alanlar bulunmaktadır (Florman, S.C.,1976).

5 Bir çok mühendislik faaliyeti ortak tim çalışmasını gerektiren ve timi oluşturan disiplinlerin bir biriyle etkileşim içerinde olması gereken çalışmalardır. Buda sosyal öğrenme(Social learning) ve gelişmeyi (development) ortaya çıkaran ve mühendislik ile ilgili temel konuları ortaya koymaktadır. (Bandura, Vygostky). Bundan başka bir çok mühendis yönetim (management) fonksiyonunda performans göstermek durumundadır. MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNİN YAPISI

6 Birçok profesyonel işte olduğu gibi mühendisin eğitimi kendi alanı ile ilgili konularda hayatı boyunca süren bir eğitim sürecidir.

7 MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNİN YAPISI Bu şu anlama gelmektedir ki kendi kendine (self directed) ve tecrübeye-uygulamaya dayalı (experiential learning) öğrenme metotları çok etkin rol oynamaktadır.

8 PDÖ’NÜN MANTIĞI PDÖ, öğrencilere problem çözme yeteneklerini geliştirmeleri ve temel ve mühendislik bilimlerindeki bilgilerini arttırmak amacı ile mühendislik problemlerini kullanarak bilgi iletme metodu olarak tanımlanabilir.

9 PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM MODELİ Problem çözme teorisi Newel & Simon tarafından geliştirilen GPS (Genel Problem Çözücü) kavramı çalışmaları ile etkinlik kazanmıştır. Bu çalışma problem çözme çalışmaları için temel metod kurma ve tesis etmeyi sağlamıştır. Bu çalışma ayrıca “Yöntem-Sonuç –Analiz” ve “Problem Aralığı” kavramlarını da kapsamıştır.

10 PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM MODELİ GPS in öngördüğü çerçeveye göre problem- çözme alt amaç ve yöntemin kullanılması konusunda bilgi veren (özellikle keşfe ve buluşa yarayan) ve alt amaca hizmet eden bir yöntemdir.

11 Problem çözme becerisi ile; Benzer problemler ile ilişki kurma becerisi Aynı aileden problem elementlerini kullanma Yeni çözümlerin geliştirilmesi gibi uygulama şemalarının kullanılması sağlanmaktadır. (Frederikseni, 1984). PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ NE KAZANDIRIR?

12 Hipotez,Problem Fikir, veya öngörü 1 Bilgi için neye ihtiyacımız var? 3 Biz ne biliyoruz ? 2 Ne yapmalıyız 4 Problem içeri ğ i 5 Anlama, analiz, ve Yorum 6 Sunum Sonuçları 7 ARAŞTIRMA TEMELLİ PROGRAMA DAYALI ÖĞRETİM MODELİ

13 EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA METODOLOJİSİ Ülkemizin ve bölgemizin sosyo-ekonomik şartları, 1.Üniversitemizin vizyon ve misyonu 2.Mevcut öğretim üyesi ve fiziki koşulları, 3.Sanayinin gereksinimleri 4.Akreditasyon(ABET) kriterleri 5.Sanayiden ve öğrencilerden gelen kişisel görüşler

14 MODÜLLER Öğrenme Hedefleri ÜLKE İHTİYAÇLARI SANAYİ İHTİYAÇLARI EĞİTİCİ VE BİLGİ KAYNAKLARI ABET EĞİTİM ÖĞR. METOT PDÖ – CL-SUNUM- UYGULAMALAR UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME GERİ BİLDİRİMLER ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ SANAYİ GERİ BİLDİRİMLERİ AKTİF EĞİTİM SEKRETERYASI VE MÜFREDAT KOMİSYONU G.B. EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA METODOLOJİSİ

15 Maden Mühendisliği Eğitiminde Etkin Olan Bilim Dalları Matematik Temel Bilimler (Fizik, Kimya) Temel Mühendislik Bilimleri (Statik, Mukavemet,Malzeme, Termodinamik,.....) Yer Bilimleri İnsanı konu alan bilim dalları ve sosyal bilimler Diğerleri

16 FUL ENTEGRE MÜHENDİSLİK EĞİTİM PROGRAMI TEMEL BİLİMLER VE MATEMATİK MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ MÜHENDİSLİK DİZAYNLARI BİTİRME PROJESİ

17 EĞİTİM PROGRAMI KOMPONENTLERİ MATEMATİK BİLİMLERİ (Mat I, Mat II, Differansiyel Denklemler) TEMEL BİLİMLER (Fizik I, Fizik II, Kimya I, Kimya II ) TEMEL MÜHENDİSLİK (Mühendislik Mekaniği, Akışkanlar Mekaniği, Termodinamik, Malzeme, Teknik Resim, ) YER BİLİMLERİ (Genel Jeoloji, Mineroloji Petrografi, Maden Yatakları ve Endüstriyel Hammaddeler) MADEN İŞLETME VE MEKANİZASYON CEVHER HAZIRLAMA SOSYAL BİLİMLER (Genel Ekonomi, Maden Hukuku, Mühendislik ve Maden Ekonomisi, İşyeri Güvenliği ve İşçi Sağlığı )

18 TEMEL VE MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ DERSLERİ ABDKANADAİTÜ AVR UPA ÜLK DEÜ AKTİF EĞİT. DEÜ MEV CUT Matematik ve İstatistik 11,1711,00 14,7 1 11,6 6 9,667,50 Fizik, Mekanik, Akışkanlar Mekaniği, Statik Termodinamik 11,9112,527,65 11,3 1 10,1511,20 Kimya, Malzeme,Metalurji 7,485,662,944,805,804,25 Jeoloji, Mineroloji, Petrografi 6,693,565,295,903,874,25 Makine Elemanları, Endüstriyel Hidrolik, Elektrik-Elektroteknik, Teknik Resim 3,224,053,534,505,805,37 Bilgisayar2,222,663,532,903,874,25 Hukuk Bilgisi, Endüstri Mühendisliği, Ekonomi 2,132,181,002,133,874,25 Yabancı Dil (İngilizce) 7,783,285,293,283,873,20 TOPLAM52,6045,53 46,4 8 46,8944,27

19 TEMEL VE MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ DERSLERİ MEVCUT DERS PROGRAMI AKTİF EĞİTİM Matematik ve İstatistik 7,59,66 Fizik, Mekanik, Akışkanlar Mekaniği, Statik Termodinamik 11,210,15 Kimya, Malzeme,Metalurji 4,255,8 Jeoloji, Mineroloji, Petrografi 4,253,87 Makine Elemanları, Endüstriyel Hidrolik, Elektrik- Elektroteknik, Teknik Resim 5,375,80 Bilgisayar4,253,87 Hukuk Bilgisi, Endüstri Mühendisliği, Ekonomi 4,253,87 Yabancı Dil (İngilizce) 3,23,87 TEMEL DERS+TEMEL MÜHENDİSLİK TOPLAMI 44,2746,89

20 DİĞER ÜLKELERLE KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMI BİLEŞENLERİ

21 MESLEK DERSLERİ MEVCUT DERS PROGRAMI AKTİF EĞİTİM Cevher Hazırlama 11,1713,04 Maden İşletme 11,7014,49 Maden Mekanizasyonu 3,193,87 Temel Meslek Dersleri 8,517,24 Sosyal Dersler 4,794,35 Projeler+Uygulama Modülleri 7,456,76 Seçmeli Dersler 4,250 YÖK Dersleri 5,31 4,83 * MESLEK DERSLERİ VE DİĞER DERSLER TOPLAMI 56,0054,00 TEMEL BİLİMLER + TEMEL MÜHENDİSLİK TOPLAMI 44,0046,00 GENEL TOPLAM 100,00100,00 * TBT Dersi Modiller içerisine dağıtılmıştır.

22 AKTİF EĞİTİM PROGRAMI TEMEL BİLİMLER+TEMEL MÜHENDİSLİK (% 33,00) MESLEK DERSLERİ (% 48,00) % 33,00 ABET min % 25 % 48,00 ABET min % 48 TASLAK AKTİF EĞİTİM PROGRAMI VE ABET % 19,00 Yer bilimleri + YÖK DERSLERİ + SOSYAL BİLİMLER (Ekonomi, Hukuk vs.)

23 Müfredat Kurulu Aktif Eğitim Sekretaryası ÖĞRENME KAYNAKLARI KURULU STAJ VE ALAN KURULU LABORATUAR VE UYGULAMA KURULU SENERYO DENETLEME KURULU SINIF MODÜL KURULLARI I, II, III, IV Yönetmelik İzleme Kurulu 1. Sınıf Kurulu2. Sınıf Kurulu3. Sınıf Kurulu4. Sınıf Kurulu Maden Mühendisliği Bölüm Başkanlığı

24 PDÖ SINIFLARI

25

26

27 ÖĞRENME KAYNAKLARI ODASI

28 D.E.Ü. Maden Mühendisliği Bölümü Modül Programı YARIYILMODÜL KODUMODÜL SAYISI MODÜL SÜRESİ (HAFTA)ZORUNLU DERSLER IMDN 111-MDN 112 MDN 113-MDN 114 MDN 115-MDN116 MDN  Technical English  Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi  Türk Dili IIMDN 121-MDN122 MDN123-MDN124 MDN125-MDN126 MDN  Technical English  Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi  Türk Dili  Bilg. Programlama IIIMDN211-MDN212 MDN213-MDN214 MDN215-MDN  Technical English  Maden Ekonomisine Giriş  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) IVMDN221-MDN222 MDN223-MDN224 MDN225-MDN226 MDN  Technical English  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) VMDN311-MDN312 MDN313-MDN 314 MDN315-MDN316 MDN  Technical English  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) VIMDN321-MDN322 MDN323-MDN324 MDN325-MDN326 MDN  Technical English  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) VIIMDN 411-MDN412 MDN413-MDN414 MDN415-MDN  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) VIIIMDN 421-MDN422 MDN423-MDN  Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli)

29 MODÜL ADI: ÖLÇME, DEĞERLENDİRME VE SAYILAR MODÜL KODU: MDN 112 MODÜL NO : 2 ENTEGRE EDİLEN ALANLAR: Matematik, Fizik, Kimya, Mesleki Temel Kavramlar, Teknik Resim ÖĞRENME HEDEFLERİ: Ölçme ve birim sistemleri Boyut Analizi Sayılar Koordinat sistemleri Vektörler (toplama, skaler çarpım, vektörel çarpım vd.) Doğru denklemleri ve eğim kavramları Fonksiyon ve fonksiyon türleri Basit fonksiyon çizimleri Madde ve özellikleri Atom, molekül ve iyonlar Atomik yapının keşfi Periyodik çizelgeye giriş Moleküller ve moleküler bileşikler İyonlar ve iyonik bileşikler İnorganik bileşiklerin isimlendirilmesi Teknik resim temel kavramları

30 MODÜL SÜRESİ: 2 HAFTA MODÜL SEVİYESİ: 1. Sınıf 1. Yarıyıl MODÜL ÖĞRENCİ SAYISI: 8’er kişilik 10 grup SUNUMLAR: 1.Matematik (4 saat) 2.Kimya (3 saat) 3.Fizik (3 saat) Toplam Sunum Saati : 10PDÖ : 12 Laboratuar : 4 (2 saat Kimya; 2 saat Fizik) Danışma : 2 Uygulama : 4 (2 saat Matematik; 2 saat Teknik Resim) Tartışma : 2 Alan Çalışması : 0Değerlendirme : 1 Arazi : 0KREDİ : 2 ÖNCEDEN BİLİNMESİ GEREKEN KONULAR : MODÜL KURULU ÖNERİLERİ:

31 HAFTALIK MODÜL PROGRAMI 1. Hafta Pazartesi SalıÇarşambaPerşembeCuma 08:30-09:15 PDÖ Oturumu I. Bölüm Sunum “Matemati k” Sunum “Kimya” PDÖ Oturumu II. Bölüm Sunum “Fizik” 09:30-10:15 10:30-11:15 Lab. “Kimya” Lab. “Fizik” 11:30-12:15 13:00-13:45 Technical English PC Lab. TBT Türk Dili 14:00-14:45 15:00-15:45 Atatürk İlkeleri 16:00-16:45

32 2. Hafta PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma 08:30-09:15 Sunum “Matematik” PDÖ Oturumu III. Bölüm Sunum “Kimya” Sunum “Fizik” 09:30-10:15 Modül 2 Sınavı 10:30-11:15 DanışmaTartışma 11:30-12:15 Değerlendirm e 13:00-13:45 Technical English Uygulama (Matemati k) PC Lab. “TBT” Teknik Resim (uyg) Türk Dili 14:00-14:45 15:00-15:45 Atatürk İlkeleri 16:00-16:45

33 Aktif Eğitim Mevcut Alt Yapısı CİNSİADEDİYER PDÖ SINIFI 10 AKTİF EĞİTİM BİNASI ÖZEL ÇALIŞMA ODASI 1 AKTİF EĞİTİM BİNASI SUNUM SINIFI 1 AKTİF EĞİTİM BİNASI KİMYA LAB. 1 C BLOK FİZİK LAB. 1 FEN EDEB. FAK. BUCA BİLGİSAYAR LAB. 1 B BLOK

34 MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AKTİF EĞİTİM MERKEZİ

35 CİNSİADEDİ(MIN)TUTARI MİLYAR TL BİNA YAPIMI 1100 ÖĞRETİM ELEMANI DEMİRBAŞ ALIMLARI MUHTELİF33 MALZEME ALIMLARI MUHTELİF30 KIRTASİYE VE FOTOKOPİ, YAZILIM MUHTELİF30 TOPLAM TUTAR 193 YATIRIM TUTARI

36 SONUÇLAR Aktif eğitim felsefesi belirli bir bilgilenme süreci ve araştırma süreci sonrasında anlaşılabilen ve sürekli değişimlere açık ve geliştirilmesi gereken bir eğitim modelidir. probleme dayalı öğrenim bir yöntem olup, PDÖ yöntemini uygulayabilmek için modüler bir yapılanma gereklidir.Ayrıca probleme dayalı öğrenim bir yöntem olup, PDÖ yöntemini uygulayabilmek için modüler bir yapılanma gereklidir.

37 SONUÇLAR Aktif eğitim ve Probleme Dayalı öğretim, takım çalışması, gibi öğretim yöntemleri mühendislik eğitiminde mutlaka kullanılmalıdır.

38 SONUÇLAR Eğitim programında kullanılacak olan entegre modül senaryoların sürekli bir şekilde yenilenmesi ve geliştirilmesi zorunluluğu vardır. Bu sistemin başarısı güçlü bir fiziki alt yapı ve eğitim kadrosu ile mümkün görülmektedir. Hedef daha çok mühendislik uygulaması ve problem çözme yönünde olmalı, sunumlar zaman içerisinde mümkün olduğunca azaltılmalı, sistem zaman içerisinde geliştirilmelidir.

39 SONUÇLAR Eğitim programının öğrencilere yönelik kazandırması beklenen nitelikler : Yaratıcılık Teknolojiyi kullanarak problem çözme becerisi Bildiklerini ve araştırdıklarını yazma becerisi İletişim becerisi Takım çalışması ve liderlik özelliği

40 SAYGILARIMIZLA DEÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ


"DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü T. Onargan, İ. Cöcen, A. Akar, Ç. Tatar, U. Köktürk, H. Mordogan, T. Batar Dokuz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları