Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL-2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL-2010."— Sunum transkripti:

1 BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL-2010

2 AMAÇ Aile Hekimliği Uygulamasına başlayacak olan illerde; birinci basamak sağlık hizmetlerinin kalitesinin hizmet alıcılar (hastalar) ve çalışan sağlık personeli tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır.

3 MEMNUNİYET ÇALIŞMASI Aile Hekimliği Uygulaması’na geçecek olan illerde uygulamaya geçilmeden en az 2 ay önce, uygulamaya geçildikten sonra da her altı ayda bir çalışma tekrar edilecektir.

4 MEMNUNİYET ÇALIŞMASI Aile hekimliği sonrasında bu çalışmaların belirli aralıklarla tekrarlanması, aile hekimliği öncesi ve sonrası elde edilen sonuçların karşılaştırılmasını ve süreç içersinde oluşabilecek değişiklikleri izleyebilmeyi sağlayacaktır.

5 Çalışmanın yeri sağlık ocaklarında aile hekimliğine geçildikten sonra aile sağlığı merkezlerinde anket uygulaması yapılacaktır.

6 Araştırma grubumuzu, birinci basamak sağlık kuruluşlarından hizmet alan kişiler (16 yaşından küçükler için erişkin yakınları), birinci basamak sağlık kuruluşunda hizmet veren kişiler oluşturmaktadır. sağlık hizmeti alan ve sağlık hizmeti sunan kişilere ayrı ayrı uygulanacaktır.

7 Anket Uygulama Zamanı Sonuçların güvenilir olması açısından anketlerin il içinde tüm bölgelerde aynı hafta içinde uygulanması gerekmektedir. 27 Eylül-1 Ekim 2010

8 Anket Yapılacak Kişiler Hizmet alan kişilere yönelik (hastalar) yapılacak çalışmada her ilde anket uygulanacak toplam kişi sayısı toplam nüfusun ‰1’ine denk gelecek şekilde belirlenir. Toplam 2560 kişiye uygulanacak.

9 Anket Yapılacak Kişiler Sağlık çalışanlarına yönelik yapılacak anket, sağlık ocaklarında çalışan tüm personele (özellikle hekim ve yardımcı sağlık personeli) uygulanacaktır.

10 Sağlık Ocaklarının belirlenmesi 1. Yıllık poliklinik sayısı 1000’in üzerinde bulunan sağlık kuruluşları ilçe bazında yerleşim yerlerinin sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksine göre belirlenmiş gelişmişlik gruplarına ayrılacaktır. 2. İlçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksine göre gelişmişlik grubu için http://ekutup.dpt.gov.tr/bolgesel/gosterge/2004/ilce.pdf web adresindeki Ek 2’de yer alan İlçelerin bağlı oldukları il içindeki gelişmişlik sıralaması tablosu kullanılacaktır. 3. Her ilçe için gelişmişlik grubu 1,2,3,4,5,6 olarak tanımlanmıştır. Her ilde bu grupların hepsi bulunmadığından 1 ve 2 gelişmişlik grubunda yer alan ilçelerde bulunan birinci basamak sağlık kuruluşları yüksek sosyo ekonomik gelişmişlik düzeyinde, 3 ve 4 gelişmişlik grubunda yer alan ilçelerde bulunan birinci basamak sağlık kuruluşları orta sosyo ekonomik gelişmişlik düzeyinde, 5 ve 6 gelişmişlik grubunda yer alan ilçelerde bulunan birinci basamak sağlık kuruluşları düşük sosyo ekonomik gelişmişlik düzeyinde değerlendirilerek yeni bir gruplama yapılacaktır.

11 Sağlık Ocaklarının belirlenmesi 1. Yüksek, orta ve düşük sosyo ekonomik gelişmişlik düzeyine göre belirlenen bu üç grubun her birinde bulunan aile sağlığı merkezi’nin %50’si rasgele örneklem (kura vb) metoduyla seçilecektir. 2. Sağlık çalışanı anketi, seçilen sağlık ocaklarında çalışan tüm personele uygulanacaktır.

12 Anket Yapılacak Hasta Sayısının Belirlenmesi Örnekleme çıkan her bir sağlık ocağında hizmet alan kişilere uygulanacak anket sayısı belirlenirken; İlde anket uygulanacak toplam kişi sayısı bulunur. Örneklemde yer alan sağlık ocaklarının yıllık poliklinik sayılarının toplamı bulunur. Örneklemde yer alan her bir sağlık ocağının yıllık poliklinik sayısının b’ye oranı bulunur.(yüzde olarak) Her bir sağlık ocağı için bulunan oran ile, ilde anket uygulanacak toplam kişi sayısı çarpılarak sağlık ocağında uygulanacak anket sayısı belirlenir.

13 : ANKET UYGULANACAK AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİ VE KİŞİLER: SIRA NO:OSMANGAZİ 1 NOLU HEYKEL TSM.PERSONEL SAYISIKİŞİ SAYISI 11 NOLU ALACAHIRKA ASM.1039 23 NOLU ÇARŞAMBA ASM.1655 34 NOLU ÇİFTEHAVUZLAR ASM.829 46 NOLU DİKKALDIRIM ASM.1233 59 NOLU GÖKDERE ASM.1245 611 NOLU HÜDAVENDİGAR ASM.1028 712 NOLU İVAZPAŞA ASM.619 815 NOLU MAKSEM ASM.624 916 NOLU MURADİYE ASM.425 1017 NOLU SOĞANLI ASM.835 2 NOLU HÜRRİYET TSM. 332 1121 ALEMDAR ASM.1654 1222 ALİ BAKGÖR EMEK ASM.1245 1324 FATİH SULTAN MEHMET ASM.824 1425 NOLU GAZİAKDEMİR ASM.615 27 NOLU HAMİTLER ASM.1444 1628 NOLU HÜRRİYET ASM.1440 1729 NOLU İSTİKLAL ASM.624 1832 NOLU YENİBAĞLAR ASM.825 1948 YENİ KARAMAN ASM.620 3 NOLU ATICILAR TSM: 291 2034 NOLU ATICILAR ASM.1677 2135 NOLU BAHAR ASM.1654 2237 NOLU DEMİRTAŞ ASM.1239 2339 NOLU ELMASBAHÇELER ASM.416 2440 NOLU FATİH ASM.1040 2542 NOLU KÜÇÜKBALIKLI ASM.1438 2644 NOLU PANAYIR ASM.827 45 NOLU SAKARYA ASM.828 47 NOLU YEŞİLOVA ASM.1024

14 NİLÜFER TSM 343 294 NOLU BEŞEVLER ASM.1441 306 NOLU ÇALI ASM.618 319 NOLU GÖRÜKLE SAKARYA ASM.624 3211 NOLU FETHİYE BULVAR ASM.1446 3313 NOLU KARAMAN ASM.619 3414 NOLU KAYAPA ASM.417 3516 NOLU KÜÇÜKSANAYİ ASM.633 3617 NOLU MİNARELİÇAVUŞ ASM.417 3719 NOLU ÜÇEVLER ASM.821 YILDIRIM 1 NOLU ERTUĞRULGAZİ TSM. 236 38YILDIRIM 3 NOLU DAVUTKADI ASM.622 39YILDIRIM 5 NOLU ERTUĞRULGAZİ ASM.2069 40YILDIRIM 8 NOLU MALTEPE ASM.1030 41YILDIRIM 10 NOLU MUSABABA ASM415 42YILDIRIM 13 NOLU ŞÜKRANİYE ASM.1034 43YILDIRIM 14 NOLU TELEFERİK ASM.827 44YILDIRIM 15 NOLU YILDIRIM ASM.1036 45YILDIRIM 16 NOLU ZÜMRÜTEVLER ASM.1445 YILDIRIM 2 NOLU YILDIRIM TSM. 278 46YILDIRIM 17 NOLU ARABAYATAĞI ASM.1862 47YILDIRIM 19 NOLU DUAÇINARI ASM.1233 4822 NOLU HACİVAT ASM.622 4924 NOLU MEVLANA ASM.826 5027 NOLU ŞİRİNEVLER ASM.1038 5129 NOLU VATAN ASM.627

15 BÜYÜKORHAN TSM. 208 52BÜYÜKORHAN ASM.69 GEMLİK TSM. 9 53GEMLİK 2 NOLU BALIKPAZARI ASM.833 544 NOLU MANASTIR ASM.617 GÜRSU TSM. 50 551 NOLU KURTULUŞ ASM.2683 HARMANCIK TSM. 83 56HARMANCIK ASM.47 İNEGÖL TSM. 7 574 NOLU HANİFE SELÇUK TEŞİK ASM.822 585 NOLU ŞÜKRÜ ÖZDİLEK ASM.1437 599 NOLU HUZUR ASM.49 6010 NOLU YENİCE ASM.822 İZNİK TSM. 90 611 NOLU İSTANBULKAPI ASM.2073 622 NOLU ELBEYLİ ASM.49 634 NOLU KILIÇASLAN ASM.25 KARACABEY TSM. 87 641 NOLU ULUTBATLI HASAN ASM.2063 652 NOLU ESENTEPE ASM.1241 663 NOLU GAZİ ASM.1028 KELES TSM. 132 67KELES ASM.615 KESTEL TSM. 15 682 NOLU YENİMAHALLE ASM.1026

16 MUSTAFAKEMALPAŞA TSM. 26 691 NOLU KARŞIYAKA ASM.1650 704 NOLU CEVİZLİ ASM.623 715 NOLU SANAYİ ASM.623 726 NOLU YALINTAŞ ASM.618 739 NOLU YEŞİLOVA ASM.49 MUDANYA TSM. 123 741 NOLU MÜTAREKE ASM.1047 752 NOLU ŞÜKRÜÇAVUŞ ASM.1047 765 NOLU ZEYTİNBAĞI ASM.415 ORHANELİ TSM. 109 771 NOLU ASM.1236 ORHANGAZİ TSM. 36 781 NOLU CARGİLL ASM.1029 793 NOLU KURTULUŞ ASM.1231 805 NOLU YENİKÖY ASM.28 816 NOLU SÖLÜZ ASM.27 YENİŞEHİR TSM. 75 822 NOLU YENİMAHALLE ASM.620 834 NOLU YÜZÜNCÜYIL ASM.410 30 TOPLAM :83 7682560

17 1-işgörenlerin performansını ölçmeye yönelik anket 2-hizmet alıcıların (hastaların) memnuniyetini ölçmeye yönelik anket

18 A)ÇALIŞTIĞI KURUMDAN MEMNUNİYETİ İLE İLGİLİ SORULAR Çok KötüKötüOrtaİyiÇok İyiFikrim Yok *Sağlık Kuruluşu Adı ve Yeri: 1 Sağlık kuruluşunun fiziki koşulları 123450 2 Dinlenme odasının dinlenmeniz için uygunluğu ve donanımı 123450 3 Yetki ve sorumluluklarınızın belirginliği 123450 4 Yetki ve sorumluluklarınızın eşitliği 123450 5 Yaptığınız işe karşılık aldığınız ücret düzeyi 123450 6 Çalışma temponuzdan memnuniyet düzeyiniz 123450 7 Kurumunuzun hasta yüküyle ilgili memnuniyet düzeyiniz 123450 8 Kurumunuzda alınan kararlara katılma düzeyiniz 123450 9 Çalışanlar arasındaki iletişim düzeyi 123450 10 Çalışma ortamındaki sevgi ve saygı ortamının varlığı 123450 11 Çalışanlara eşit davranılması konundaki memnuniyetiniz 123450 12 Mesleğinizde istediğiniz gelişme ve ilerleme için gerekli desteğin verilmesi 123450 13 Genel olarak şu anki çalışma koşullarınızdan memnuniyet dereceniz 123450 B) CEVAPLAYICININ KİŞİSEL BİLGİLERİ 14. Cinsiyetiniz :1. Erkek2. Bayan 15. Yaşınız : 16. Görev Süreniz: …yıl……ay 17. Mesleğiniz :1. Hekim2. Hemşire3. Ebe4. Sağlık Memuru5. Diğer *Sağlık Kuruluşunun adı ve bağlı olduğu ilçe ya da merkez bilgisi sorulmaktadır. Teşekkür ederiz. SAĞLIK KURULUŞLARININ İŞGÖRENLER AÇISINDAN PERFORMANSINI ÖLÇMEYE YÖNELİK ANKET FORMU

19 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anketler anketörler aracılığı ile hizmet alıcılar (hastalar) ve hizmet sunucularla (sağlık çalışanları) yüz yüze görüşülerek uygulanmalıdır. Her iki anket formu da iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sağlık hizmetlerinin kalitesini ölçmeye yönelik sorular yer almaktadır. İkinci bölümde ise cevaplayıcıların demografik bilgilerini elde etmeye yönelik kişisel sorular yer almaktadır.

20 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Her iki ankette de kişisel soruların haricinde kullanılan ifadeler; 5’li Likert tipi (1-Çok Kötü…..5-Çok İyi) ölçekle ölçülmüştür. Ayrıca konuyla ilgisi olmayanlar için fikrim yok seçeneği de sunulmuştur.

21 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anketörler; kendini tanıtarak uygulama için kişinin iznini almalı, cevaplayanı yönlendirecek davranışlardan kaçınmalıdır. araştırmanın önemini anlatarak, gizlilik konusunda güvence vermelidir.

22 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anket uygulanması için; birimlerde uygun bir oda tespit edilmeli kişinin kendini rahat hissetmesi sağlanmalıdır.

23 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anketleri uygulayacak personele; yüzyüze görüşme yöntemiyle, anket uygulaması anketteki sorular ile ilgili kısa süreli bir eğitim verilmelidir.

24 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anketörler anketleri uygularken; soru hakkında hiçbir şekilde açıklama yapmamalı anlaşılmadığı takdirde sadece soruyu tekrar etmeli, tarafsız olmalıdır.

25 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Ankette cevaplanmamış soru bırakılmamasına dikkat edilmelidir.

26 ANKET UYGULAMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Anketler hasta muayene olduktan sonra yapılmalıdır.

27 ANKET SONUÇLARININ VERİ TABANINA GİRİLMESİ VE GÖNDERİLMESİ Anketlerden elde edilen veriler daha ileri düzeyde analize imkan sağlamak için veri tabanına girilmelidir.

28 ANKET SONUÇLARININ VERİ TABANINA GİRİLMESİ VE GÖNDERİLMESİ Anket sonuçları veri tabanına girilirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir. Sorulara verilen cevaplara karşılık gelen sayılar /puanlar(1,2,3,4,5) şeklinde veri tabanına soru ile aynı numaralı bölüme girilecektir. Sağlık kuruluşu adı ve yeri bölümü veri tabanına açık bir şekilde girilmelidir. Sağlık kuruluşunun yeri bölümü veri tabanına ilçe adı olarak girilmelidir.

29 ANKET SONUÇLARININ VERİ TABANINA GİRİLMESİ VE GÖNDERİLMESİ Sağlık çalışanı anketinde yer alan görev süresi veri tabanına girilirken; toplam süre ay’a çevrilerek standartlaştırılmış şekilde sadece sayı olarak girilmelidir. Örneğin görev süresi 2 yıl 3 ay ise; veri tabanına toplam süre ay’a çevrilerek(12*2+3=27 ay) sadece “27” olarak girilmelidir.

30 ANKET SONUÇLARININ VERİ TABANINA GİRİLMESİ VE GÖNDERİLMESİ Cevap verilmemiş (fikrim yok) sorular veri tabanına girilirken soru ile aynı numaralı bölüme “X” işareti olarak girilmelidir.

31 ANKET SONUÇLARININ VERİ TABANINA GİRİLMESİ VE GÖNDERİLMESİ İlde uygulanan anketlerin tüm sonuçları, hasta ve çalışan anket sonuçları ayrı ayrı sayfalarda olmak üzere tek bir Excel veri tabanı dosyasına girilerek hastamemnuniyeti@mynet.com adresi aracılığıyla elektronik ortamda bakanlığa gönderilmelidir. hastamemnuniyeti@mynet.com Anket sonuçları elektronik ortamda gönderilirken ilaveten hangi ile ait olduğu, anketin uygulandığı tarih ve anket uygulanan kişi sayısının yer aldığı kısa bir bilgi notunun eklenmesi gerekmektedir.

32 ANKET YÖNTEMİ Bir evreni ya da örneklemi oluşturan birimlerden sistematik biçimde bilgi elde etmektir. ANKET FORMU Veri toplama aracı.

33 ANKET TÜRLERİ Mektupla Anket Telefonla Anket Yüz yüze Görüşerek Anket

34 YÜZYÜZE GÖRÜŞEREK ANKET(KİŞİSEL GÖRÜŞME) Görüşmecinin (anketör) bir yada birden fazla cevaplayıcı ile fiziksel olarak bir arada bulunduğu bir ortamda, sorular sorarak bunlara yanıtlar almasıyla gerçekleştirilir. Anket formunda bulunan sorulara verilen yanıtlar, görüşmeci tarafından doldurulur.

35 YÜZYÜZE GÖRÜŞEREK ANKET(KİŞİSEL GÖRÜŞME) Anket formundaki sorular ve yanıtları kapalı uçlu soru tipi ise sorular görüşmeci tarafından okunur, cevaplayıcının yanıtları işaretlenir. Sorular açık uçlu ise, yanıtlar söylendiği gibi yazılarak işaretlenir.

36 YÜZYÜZE GÖRÜŞEREK ANKET(KİŞİSEL GÖRÜŞME) ÜSTÜN YÖNLERİ Sorulacak soruların sırası değiştirilebilir. Anlaşılamayan sorular için açıklamalarda bulunulabilir. İletişimle güven duygusu yaratılır ve özel konularda doğru yanıtlar alınması kolaylaşır. Gözlem yapabilme olanağı sağlar. Cevap vermeme oranı azalır.

37 YÜZYÜZE GÖRÜŞEREK ANKET(KİŞİSEL GÖRÜŞME) ZAYIF YÖNLERİ Görüşme fazla zaman aldığından dolayı maliyetler yüksektir. Görüşmecinin etkilemesi mümkündür, Yanıtların kaydedilmesinde hatalar olabilir, Hayali görüşme yapılmasından kaynaklanan hatalar olabilir.

38 YÜZYÜZE GÖRÜŞEREK ANKET(KİŞİSEL GÖRÜŞME) Başarılı olabilmesi için; Cevaplayıcıyı tam ve doğru yanıt verme konusunda isteklendirilmeli, Görüşmeciler özenle seçilmeli, eğitilmeli ve denetlenmelidir, Görüşmecinin ön hazırlık yapması gerekir. Görüşme ortamının uygun hale getirilmesi.


"BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL-2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları