Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

45 FEET GEZİ/YARIŞ TİPİ YELKENLİ TEKNE TASARIMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "45 FEET GEZİ/YARIŞ TİPİ YELKENLİ TEKNE TASARIMI"— Sunum transkripti:

1 45 FEET GEZİ/YARIŞ TİPİ YELKENLİ TEKNE TASARIMI
Proje Danışmanı: Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ Öğrenciler: Doğukan KANDEMİR Şevki Erinç ÇELİKSET

2 İş Planı 1 Temel Boyutların Belirlenmesi 2 Genel Yerleşim Yapılması
Yapılacak İş Kalemi Başlangıç Bitiş 1 Temel Boyutların Belirlenmesi Benzer gemilerin bulunması 2.Hafta 3. Hafta Sistematik analiz veya grafik yöntem ile ana boyutların bulunması 2 Genel Yerleşim Yapılması 5. Hafta 3 Tekne Formunun Oluşturulması 4. Hafta 4 Rhino Modeli 11. Hafta 5 Yelken Direk ve Salma Hesapları 6. Hafta 6 Ağırlık Hesabı Ağırlık ve ağırlık merkezlerinin hesaplanması Deplasman kontrolü 7 Stabilite Bukleti Hidrostatik hesaplar ve stabilite çapraz değerleri 7.Hafta 9. Hafta IMO Stabilite kriteri kontrolü (CE ISO 12217/2) STIX Hesapları 8 Hull Speed Direnç ve güç Hesapları Hız - Güç Eğrisi Ana makine Seçimi 9 Boyutlandırma Orta kestin boyutlandırılması 10. Hafta 13. Hafta Boyuna kesitin boyutlandırılması 10 Maliyet Hesabı 14. Hafta 11 Tezin Düzenlenmesi Endaze Çizimi Genel Plan (Profil + Güverteler + Tank planları) Düzenlenmesi

3 Tasarım Süreci

4 Ön Tasarım Tasarım Kısıtlarının Belirlenmesi Örnek Tasarımlara Ait Parametreler Tasarımın Ana Boyutlarının Belirlenmesi Ön Genel Yerleşim Tasarım Süreci Form Tasarımı Boyutlandırma Genel Yerleşim Hesaplamalar Ağırlık Dağılımı Yelken Ve Arma Tasarımı Hidrostatik ve Stabilite Hesaplamaları Form Direnç Hesaplamaları

5 ÖN TASARIM – Tasarım Kısıtları
Kompozit malzeme 45 feet boyunda ISO ’ye uygun Gezi/Yarış tipi A sınıfı okyanus aşırı Mürettebata seyirde ve limanda konfor sağlayacak

6 ÖN TASARIM – Örnek Tasarımlar
LOA 45,00 feet 13,72 metre Grafik Değerleri LWL 11,95 Metre B 4,18 T 2,26 Deplas. 9,60 Ton

7 ÖN TASARIM – Ön Genel Yerleşim

8 TASARIM SÜRECİ – Form Tasarımı
Baş Ofset Tablosu Kıç Pst 0,5 Pst 1 Pst 2 Pst 3 Pst 4 Pst 5 Pst 6 Pst 7 Pst 8 Pst 9 Pst 10 Pst 11 Pst 11,5 Pst 12 wl 1 117 170 620 1052 1429 1730 1939 2052 2091 2081 2035 1972 1883 1868 wl 2 102 152 583 1000 1365 1667 1889 2014 2059 2049 1993 1900 1764 1742 wl 3 73 130 534 929 1267 1550 1775 1915 1970 1960 1879 1731 1533 1501 wl 4 ---- 103 459 815 1118 1369 1585 1739 1806 1793 1683 1473 1163 1104 wl 5 326 635 902 1127 1329 1485 1560 1536 1374 956 wl 6 273 537 754 950 1094 1121 968 558 b 1 419 b 2 837 b 3 1256 b 4 1675

9 TASARIM SÜRECİ – Form Tasarımı
Deplasman 9168,90 kg Su çekimi (kano) 600,00 mm Lwl 12775,10 Bwl 3183,80 Islak Alan ,00 mm2 Azami En Kesit Alanı ,50 Su Hattı Alanı ,30 Cp 0,546 Cb 0,356 Cm 0,671 Cwp 0,67

10 TASARIM SÜRECİ - Boyutlandırma
Kaplama Omurga Hesaplanan Değer Seçilen Değer Genişlik 383 mm 400 Kalınlık 17,02 18 Not: Salma Bölgesinde 23 Dip Kaplama 12,105 13 Şiyer Sırası 0,319 0,5 15,8 16 Borda 12,299 Açık Güverte 6,479 7 Perde 4,3 5 Tek Dip Yapı Elemanları Normal Döşek Hesaplanan Değer Seçilen Değer WD 34,56 cm3 34,96 Eleman 70 x 70 x 7 lik U profil Merkez İç Omurga WMİO 361,584 363,5 Eleman 120 x 400 x 26 lik U profil Ana Değerler LT 12,7750 m L LBP Lc B 4,1850 H 1,7435 H1 3,1709 T 0,6000 T1 2,0274 D 9,0350 ton s 0,5 S 2 Cb 0,356 Borda Elemanları Postalar Hesaplanan Değer Seçilen Değer WP 22,680 cm3 26,72 Eleman 60 x 70 x 7 lik U profil Boyuna Postalar WDP 68,400 73,24 Eleman 70 x 100 x 14 lik U profil Derin Postalar 57,024 61,49 Eleman 70 x 100 x 12 lik U profil

11 TASARIM SÜRECİ - Boyutlandırma
Güverte Elemanları Kemereler Hesaplanan Değer Seçilen Değer WNK 15,680 cm3 17,978 Eleman 50 x 70 x 7 lik U profil Derin Kemereler WDK 117 120,121 Eleman 80 x 100 x 17 lik U profil Boyuna Derin Tülani WDT 264 267,91 Eleman 100 x 310 x 25 lik U profil Perdeler Stifnerler Hesaplanan Değer Seçilen Değer WNK 71,000 cm3 73,24 Eleman 70 x 100 x 14 lik U profil

12 TASARIM SÜRECİ - Boyutlandırma

13 TASARIM SÜRECİ - Boyutlandırma

14 TASARIM SÜRECİ – Genel Yerleşim

15 TASARIM SÜRECİ – Genel Yerleşim

16 TASARIM SÜRECİ –Genel Yerleşim

17 TASARIM SÜRECİ – Genel Yerleşim

18 HESAPLAMALAR – Ağırlık Dağılımı
AĞIRLIK DAĞILIMI Alan m2 Kalınlık mm Hacim m3 Ağırlık (Ton) Ağırlık (kg) 1 Yapı Elemanları 2,074 2,9036 2904 1 Güverte Elemanları 0,6905 0,9667 966,7 1,1 Kemereler 17 9 0,153 0,2142 214,2 1,2 Güverte Kaplaması 60 8 0,48 0,672 672 1,3 Tülani 2,5 23 0,0575 0,0805 80,5 2 Borda Elemanları 0,69 0,966 966 2,1 Borda Postaları 18 11 0,198 0,2772 277,2 2,2 Borda Kaplaması 41 12 689 3 Dip Elemanları 0,618 0,8652 865,2 3,1 Dip Kaplaması 30 13 546 3,2 Döşekler 14 6 118 3,3 Omurga 24 202 4 Perdeler 0,0755 0,1057 105,7 4,1 Baş Çatışma 1,7 0,0068 0,00952 9,52 4,2 Bölmeleme 4,5 0,018 0,0252 25,2 4,3 Kıç 2,6 0,0104 0,01456 14,56 4,4 Stifnerler 0,0403 0,05642 56,42

19 HESAPLAMALAR – Ağırlık Dağılımı
AĞIRLIK DAĞILIMI Ağırlık (Kg) Mx My Mz 1 Yapı Elemanları 2903,6 21960,98 1310,022 2 Makine Ağırlığı 380 3126,26 -122,82 3 Tanklar 80 601,885 6,79 -27 4 Donanım 590 3367 1776,05 5 Döşeme 630 4856,84 -77,34 406,07 6 Balast 2960 20391,24 -5457,12 7 Yükler 1127 8 Diğer 522 7,248 -0,4 3783,456 -208,8 Light Ship 8065,6 7,201902 -0,00875 -0,28809 58087,66 -70,55 -2323,6 TOPLAM 9192,6 Farş hattı z kordinat merkezi alınmıştır. DİZAYN DEĞERİ 9193 -0,2635 Hata 0,4 0,046098 0,008747 0,024587

20 HESAPLAMALAR – Yelken ve Arma

21 Yelken üzerindeki kaldırma ve direnç
Kaldırma (L) [N] Direnç (D) [N] Yan Kuvvet Sevk kuvveti AS [N] AR [N] 1/2*g*A*V2*CL 1/2*g*A*V2*CDP AS=L*cosb+ D*sin b AR=L*sinb- D*cosb 7069,087 10603,63 7069,0 141,38 9512,09022 4687,97560 16443,84 7069, 3055,3 12910,4170 10632,7882 10672,96 8967,8 10684,9465 8953,56162 8232,732 10975, 9378,72582 10013,4575 7169,6 0,000000 7169,61812 Yelken katsayıları Açı [°] CL CDP CDL CDD CD 27 1,5 0,02 0, 0, 0,31775 50 2, 0, 0, 1, 80 1, 1, 0, 1, 100 1,16461 1, 0, 1, 180 1, 1,

22 Tekne hız grafiği

23 HESAPLAMALAR – Hidrostatik ve Stabilite
Boş Durum Miktar Kg LCG VCG TCG Lightship 1 806 5 -720,19 -28,8 Erzak + Mürettabat -724 0,2 Yakıt 0% -1178,93 4,1 Temiz Su İskele -613,5 -39,58 48,13 Pi Su İskele -769,56 -39,76 53,99 Pis Su Sancak -48,13 Temiz Su Sancak -53,99 TOPLAM LCG=- 720,19 VCG=-28,80 TCG=0,00

24 HESAPLAMALAR – Hidrostatik ve Stabilite
Denge Durumu Draft Amidsh. cm 55,898 Displacement kg 8066 Heel to Starboard degrees Draft at FP cm 56,235 Draft at AP cm 55,56 Draft at LCF cm 55,857 Trim (+ve by stern) cm -0,675 WL Length cm 1252,888 WL Beam cm 309,873 Wetted Area cm^2 324581,235 Waterpl. Area cm^2 258796,855 Prismatic Coeff. 0,48 Block Coeff. 0,092 Midship Area Coeff. 0,207 Waterpl. Area Coeff. 0,667 LCB from Amidsh. (+ve fwd) cm -53,96 LCF from Amidsh. (+ve fwd) cm -77,541 KB cm 31,838 KG fluid cm 31,2 BMt cm 179,36 BML cm 2720,296 GMt corrected cm 179,997 GML corrected cm 2720,934 KMt cm 211,197 KML cm 2752,134 Immersion (TPc) tonne/cm 0,265 MTc tonne.m 0,172 RM at 1deg = GMt.Disp.sin(1) kg.cm 25337,137 Max deck inclination deg Trim angle (+ve by stern) deg

25 HESAPLAMALAR – Hidrostatik ve Stabilite
ISO :2002(E) 6.2.3 Downflooding angle Pass shall be greater than (>) 40 deg 127,3 6.3 Angle of vanishing stability 130 130,6 6.4 STIX delta See ISO AS, sail area ISO 8666 cm^2 height of centroid of AS 83,1 cm LH, Hydromax calculated 1372,4 BH, Hydromax calculated 418,61 LWL, Hydromax calculated 1252,88 BWL, Hydromax calculated 309,87 height of immersed profile area centroid, Hydromax calculated -80,75 STIX value shall be greater than (>) 32 59,2 Intermediate values m, mass of boat in current loading condition kg 8065,2 height of waterline in current loading condition -4,1 phiD, actual downflooding angle PhiV, actual angle of vanishing stability AGZ, area under righting lever curve, from 0,0 to 127,3 deg. cm.deg 9718,919 GZ90, righting lever at 90 deg 89,17 GZD, righting lever at downflooding angle 7,74 FR 37,83 LBS, weighted average length 12,93 FL, length factor 1,03 FB, beam factor 2,22 VAW, steady apparent wind speed m/s n/a FDS, dynamic stability factor -1,66 1,5 FIR, inversion recovery factor -1,09 1,09 FKR, knockdown recovery factor -4,03 FDL, displacement-length factor -0,92 0,92 FBD, beam-displacement factor -0,95 0,95 FWM, wind moment factor -1 1 FDF, downflooding factor -1,41 1,25 6.5 Knockdown-recovery test (angle of vanishing stability in flooded condition) 90 6.6.6 Wind stiffness test (angle of equilbrium with heel arm less than specified value) Heeling arm = A cos^n(phi) A = 120 n = 1,3 shall be less than (<) 45 34,7

26 Yüklü Kalkış Miktar Kg LCG VCG TCG Lightship 1 8065 -720,19 -28,8 0,8 Erzak + Mürettabat 550 -724 0,2 Yakıt 98% 206 -1178,91 3,58 Temiz Su İskele 141 -613,52 -39,77 47,91 Pi Su İskele 0% -769,56 -39,76 53,99 Pis Su Sancak -613,5 -39,58 -48,13 Temiz Su Sancak 233 -769,53 -39,95 -53,72 Seyir Miktar Kg LCG VCG TCG Lightship 1 8065 -720,19 -28,8 Erzak + Mürettabat 450 -724 0,2 200 Yakıt 50% 105 -1177,87 -8,92 Temiz Su İskele 71,9 -614,39 -45,02 41,29 Pi Su İskele 55% 131 -768,63 -44,65 46,74 Pis Su Sancak 79,1 -614,25 -44,4 -42,14 Temiz Su Sancak 119 -768,46 -45,28 -45,71 Total Weight= 9020 LCG=-725,27 VCG=-27,83 TCG=10,01 Seyir Miktar LCG VCG TCG Lightship 1 -720,19 -28,8 0,8 Erzak + Mürettabat -724 0,2 Yakıt 10% -1169,93 -20,3 Temiz Su İskele -617,78 -51,76 30,57 Pi Su İskele 98% -769,53 -39,95 53,72 Pis Su Sancak -613,52 -39,77 -47,91 Temiz Su Sancak -764,4 -52,12 -32,62 Total Weight= LCG=-720,96 VCG=-28,20 TCG=1,34

27 HESAPLAMALAR – Form Direnci

28 SONUÇ Teknik özellikler Tam boy 13.72 m Su hatt boyu 11.95 m Genişlik
Su çekimi 2,26 m Deplesman 9600 kg Balast 2960 kg Su kapasitesi 380 l Yakıt kapasitesi 250 l Makine 38 HP kW Ana yelken 50 m2 Cenova 59 m2 Balon (simetrik) 99 m2 I 16,71 m J 5,72 m P 16,68 m E 6 m Boat design kategorisi CE A

29 Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz.


"45 FEET GEZİ/YARIŞ TİPİ YELKENLİ TEKNE TASARIMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları