Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUK GELİŞİMİNDEN NE ANLIYORUZ? Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUK GELİŞİMİNDEN NE ANLIYORUZ? Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUK GELİŞİMİNDEN NE ANLIYORUZ? Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

2

3 İnsan Hakları Sözleşmesi 4 Kasım 1950'de İnsan Hakları Bildirisi4 Kasım1950İnsan Hakları Türkiye 18 Mayıs 1954’te sözleşmeyi onaylamış. Çocuk Hakları Sözleşmesi Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989 tarihinde benimsenen Çocuk Hakları Sözleşmesi 2 Eylül 1990 tarihinde de yürürlüğe girmiştir.Birleşmiş Milletler20 Kasım19892 Eylül1990 Türkiye, ÇHS'yi 14 Ekim 1990'da imzaladı ve sözleşme 27 Ocak 1995'te Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

4

5

6 GELİŞİM NELERDEN ETKİLENİR?

7 PLATON DESCARTES GESELL G. STANLEY HALL - Doğuştan gelen gelişim planı

8 JOHN LOCKE JOHN WATSON

9 JEAN-JACQUES ROUSSEAU

10 OLGUNLAŞMA

11 DENEYİMİN ZAMANLAMASI Kritik dönem Duyarlı dönem

12 Tümevarım Ayarlama Kolaylaştırma Sürdürme Olgunlaşma

13

14 NİCELİKSEL VE NİTELİKSEL GELİŞİM

15 BEYİN

16

17 REFLEKS UYARICITEPKİDÖNEM Moro Bebeği ani olarak sarsmak veya kollarından tutup kaldırıp tekrar yatağa bırakmak. Kollarını elleriyle birlikte açar ve sonra kucaklama hareketi yapar gibi kapar. Yaklaşık 3-6. Aylarda kaybolur. Adımlama Yeni doğanı koltuk-altlarından kavrayıp ayakta tutmak. Yürüyormuş gibi adım atar Hafta kaybolur. Arama Bebeğin yanağına veya dudağına dokunmak. Başını uyarıldığı yöne çevirir ve ağzını açarak meme arar. 3. Ayda kaybolur. Yakalama/Kavrama Bebeğin avuç içine parmak veya herhangi bir nesneyle dokunmak. Parmakları kapar, parmağı ya da çubuğu yakalayarak kavrar. 3-4 ayda kaybolur. Emme Parmağı yeni doğanın ağzına sokmak ve dudaklara dokunmak. Ritmik bir şekilde emer. Uyanık durumda 4., uykuda 7. Aya kadar sürer. Babinski Ayak tabanına, ayak parmaklarından topuğa doğru parmak ya da benzeri bir nesneyle hafifçe dokunmak/çizmek. Ayak parmaklarını yelpaze gibi açar. Baş parmak bükülüdür Aylarda kaybolur. Göz Kırpma Yeni doğanın gözlerine parlak ışık tutmak. Hemen gözlerini kapatır.Kalıcıdır.

18  DUYUSAL MOTOR DÖNEMİ (0-2)  İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM (2-7)  SOMUT İŞLEMLER DÖNEMİ (7-11)  SOYUT İŞLEMLER DÖNEMİ (11 +) Birini atlayarak diğerine geçemez. Bireysel farklılıklar vardır.

19

20 Yenidoğan dönemi (Ağlama) (0-2 AY) Gığıldama dönemi (Cooing) (2-4 AY) Mırıldanmanın tekrarı dönemi (Lalling) (7-9 AY) Mırıldanma dönemi (Babling) (4-6 AY) Başkalarının seslerini taklit dönemi 9-11 Ay

21 Ses sözcük dönemi (11-13 ay) Üç ve daha fazla sözcüklü ifadeler dönemi ifadeler dönemi (2-3 yaş) Tek sözcük dönemi (14—18 ay) (14—18 ay) İki sözcüklü ifadeler dönemi (18-24 ay) Gramer kurallarına uygun konuşma dönemi (3-6 yaş) (3-6 yaş)

22

23

24

25

26

27 On sekiz, yirmi dördüncü aydan sonra bağlılık (karşılıklı ilişkinin kurulması) Altı, sekiz aydan, on sekiz, yirmi dördüncü aya kadar bağlılık (kesinlenmiş bağlanma evresi) Altı haftadan altı, sekizinci aya kadar bağlılık Doğumdan altıncı haftaya kadar bağlılık

28 Güvenli bağlanmış çocuk Güvensiz kaçınan çocuk Güvensiz dirençli çocuk

29 Dışsal kurallara bağlılık dönemi (heteronom dönem) Ahlaki özerklik dönemi (otonom dönem)

30 Gelenek-Ötesi Düzey Sosyal Sözleşme EğilimiEvrensel Ahlak İlkeleri Eğilimi Geleneksel Düzey Kişilerarası Uyum Eğilimi (İyi Çocuk Eğilimi) Kanun ve Düzen Eğilimi Gelenek-Öncesi Düzey Ceza ve İtaat EğilimiAraçsal İlişkiler Eğilimi

31


"ÇOCUK GELİŞİMİNDEN NE ANLIYORUZ? Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları