Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAZA VE TEHLİKE YÖNETİMİNDE AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Kamil PEKER Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Karayolları Genel Müdürlüğü 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAZA VE TEHLİKE YÖNETİMİNDE AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Kamil PEKER Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Karayolları Genel Müdürlüğü 1."— Sunum transkripti:

1 KAZA VE TEHLİKE YÖNETİMİNDE AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Kamil PEKER Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Karayolları Genel Müdürlüğü 1

2 Kaynak: (1) TÜİK (2) Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) "Annual Report Of The Councıl-2010" ULAŞIM TÜRLERİNE GÖRE YÜK VE YOLCU TAŞIMACILIĞI ORANLARI 2

3 YILLAR İTİBARİYLE TAŞIT-KM DEĞERLERİ VE ARTIŞ ORANLARI YIL TAŞIT-KM (MİLYAR)56,1552,6351,6652,3557,7761,1364,5869,6169,7772,2980,1285,50 ARTIŞ ORANI -6,27%-1,84%1,33%10,35%5,82%5,64%7,79%0,23%3,61%10,84%6,70% 3

4 YILLAR İTİBARİYLE 100 MİLYON TAŞIT-KM.’YE DÜŞEN KAZA, ÖLÜ, YARALI SAYILARI Not : EGM ve Jandarma Bölgesinde şehir dışında meydana gelen kaza, ölü ve yaralı değerleri toplamı esas alınmıştır. TRAFİK KAZALARI YILLAR TOPLAM TAŞIT - KM (MİLYON) 100 MİLYON TAŞIT-KM’YE DÜŞEN KAZAÖLÜYARALI , , , , , , , , ,

5 Karayolu üzerindeki araç ve yayaların kontrollü bir şekilde seyretmesini, yolcuların ve eşyaların güvenli, hızlı ve konforlu olarak taşınmasına katkı sağlamak amacıyla Akıllı Ulaşım Sistemleri kullanılmakta ve yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır. AMAÇ 5

6 Trafik yönetim sistemleri Sürücü bilgilendirme sistemleri Hava ve yol durumu algılayıcılar İLGİLİ SİSTEMLER 6

7 UYGULAMA KAPSAMI Trafik yönetim sistemi merkezleri Değişken mesaj İşaretleri Değişken trafik İşaretleri Kameralı izleme sistemleri Hız ikaz sistemleri İnternet ALO 159 Çok şeritli araç algılayıcılar Sinyalizasyon sistemleri Hava ve yol durumu algılayıcılar İletişim sistemleri 7

8 Trafiğe dair verilerin toplandığı, yönetimsel kararlara dönüştürüldüğü, sürücülerin hava ve yol şartları ile sürekli bilgilendirilmesinin sağlandığı merkezi ünitelerdir. Sahada görev yapan ekipleri yönlendirir. TRAFİK YÖNETİM SİSTEMİ MERKEZLERİ 8

9 Merkezi ünitenin altında karayolu güzergahında yer alır Trafiğe esas verinin algılanmasını sağlar Yönetime esas bilginin yayılmasında rol oynar Fiber optik kablo ve telsiz ortamda haberleşir YOL BOYU SİSTEMLERİ 9

10 Hasdal Batı DM İ ’sinden Görüntüler Değişken Mesaj İşareti (DMİ) ile sürücülere yol ve trafik durumuna ilişkin Trafik Yönetim Sistemi Merkezinden gönderilen bilgilendirme mesajları gösterilir. De ğ işken Mesaj İ şaretleri DEĞİŞKEN MESAJ İŞARETLERİ İLE BİLGİLENDİRME 10

11 Karayolu kesimlerinde araç sınıflarına göre şerit bazında araç sayısı, ortalama hız ve yoğunluk bilgileri toplanır, kaydedilir, istenildiğinde günlük, aylık ve yıllık olarak raporlanır. Yoğunluk bilgileri sayesinde o bölgedeki trafik akışı hakkında anlık bilgi alınabilir. Araç Sayımı Bilgi Ekranı TRAFİK ALGILAYICILAR 11

12 Hava sıcaklığı Hava basıncı Nem oranı Rüzgar yönü ve hızı Görüş mesafesi Yağış tipi ve miktarı Yol sıcaklığı Buzlanma Hava ve Yol Durumu Algılama İ stasyonu HAVA VE YOL DURUMU ALGILAYICILAR Zemin Sensörü 12

13 Mahmutbey Do ğ u Hareketli Kamera Gaziosmanpaşa Sabit Kamera Molla Gürani Viyadü ğ ü Hareketli Kamera KAMERALAR Trafiğin izlenmesi Olayların algılanması 13

14 TARİH GELEN TOPLAM ÇAĞRI Oca Şub Mar Nis May Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara TOPLAM ALO 159 Bilgilendirme sistemi Yol durumu Trafik bilgisi Otoyolda yardım talebi 14

15 Trafik Yönetim Sistemi sorumluluk alanında gerçekleşen kazalara ait bilgiler raporlanır ve görüntüleri video veya resim olarak kaydedilerek CD/DVD ortamına aktarılır. KAZALAR 15

16 KARAYOLU AĞINDAKİ AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Otoyollarda trafik yönetim sistemi merkezleri –Ankara –İstanbul –İzmir –Mersin Tünellere özgü uygulamalar Devlet yollarında sinyalizasyon sistemleri 16

17 KARAYOLU AĞINDAKİ UYGULAMALAR Trafik Yönetim Sistemi Merkezi:4 Kamera:1633 Değişken Mesaj İşareti:206 Değişken Trafik İşareti:1002 Radar:124 Hava ve Yol Durumu Algılayıcı:45 Trafik Algılayıcı:79 Olay Algılama Sistemi:65 Tünel Radyo Sistemi:24 Tünel Kontrol Merkezi:22 Sinyalize Kavşak:

18 ÖZEL UYGULAMA: TÜNELLER Tüneller kapalı ortamlardır Tehlike anındaki risk daha fazladır Sistemlerle güvenliğin artırılması sağlanır Tünelin özelliğine göre senaryolar üretilir Kaza durumunda uygun senaryolara göre hareket edilir 18

19 TÜNEL SİSTEMLERİ İÇİN TEMEL KRİTERLER Tünelin uzunluğu Öngörülen trafik Tüp sayısı Şerit sayısı Kurp Acil servislerin erişim süresi Ağır vasıta trafiği Yolun erişim karakteristiği Tehlikeli madde trafiği … 19

20 TÜNEL DENETİM SİSTEMLERİ Enerji Sistemi Aydınlatma Sistemi Havalandırma Sistemi Toz ve Partikül Algılama sistemi Yangın Algılama ve Söndürme Sistemi Telekontrol Sistemi Kapalı Devre Televizyon Sistemi Trafik Kontrol Sistemi Tünel Radyosu Acil Telefon Sistemi Servis Telefon Sistemi Kamu Anons Sistemi Kontrol Merkezi 20

21 HEDEFLER Akıllı Ulaşım Sistemlerini karayolu ağında yaygınlaştırmak Karayolu Ağında entegre ve uyumlu bir sistem yapısı kurmak –Karayolları Bölge Müdürlüklerinde Trafik Yönetim Sistemi Merkezi kurmak –Genel Müdürlükte Ana Trafik Yönetim Sistemi Merkezi kurmak Sistem tesis edilmesinde bölünmüş yollara öncelik vermek 21

22 Teşekkür ederim. 22


"KAZA VE TEHLİKE YÖNETİMİNDE AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Kamil PEKER Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Karayolları Genel Müdürlüğü 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları