Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İlköğretim Okullarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersini Daha Nitelikli Hale Getirme Konusunda Elde Edilmiş BAZI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İlköğretim Okullarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersini Daha Nitelikli Hale Getirme Konusunda Elde Edilmiş BAZI."— Sunum transkripti:

1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İlköğretim Okullarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersini Daha Nitelikli Hale Getirme Konusunda Elde Edilmiş BAZI TECRÜBELER HAZIRLAYAN Yaşar ÇIRAKLI Adana/Yüreğir/Sofulu/Ömer Kanaatbilen İlköğretim Okulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni

2 GÖRSEL SINIF (DERSLİK ) UYGULAMASI.1 Teknolojik imkanlardan daha iyi faydalanabilmek ve daha nitelikli eğitim yapabilmek için “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersliği oluşturduk. Derslerimizi sürekli olarak, VCD-CD desteği ile işleyerek daha verimli sonuçlar aldık…

3 KANDİL TEBRİKLERİ.2 Kandil Geceleri, Önemli Gün ve Haftalarda derslik panosuna, KUTLAMA MESAJLARI asıldı.

4 (DERSLİK) DUVAR GAZETESİ.3 1-Önemli Gün ve Haftalarla ilgili, sürekli yenilenen DUVAR GAZETESİ hazırlandı. 2-Dersimizle ilgili yazılı basında yer alan aktüel-ve ilginç haberlerin,orijinal yazıların yer aldığı DUVAR PANOSU hazırlandı.

5 BİLGİ YARIŞMALARI.4 6.,7. ve 8. Sınıflara ait bütün şubelerin, kendi kategorilerinde yarıştığı, Din Kültürü Dersi Bilgi Yarışması yapıldı.

6 PEYGAMBER(SAV)’E MEKTUP YAZMA YARIŞMASI (2005). 5 KUTLU DOĞUM HAFTASI münasebetiyle (sadece okulumuz öğrencileri arasında ) PEYGAMBER(SAV)’E MEKTUP YAZMA YARIŞMASI düzenledik… Dereceye girenlere törenle ÖDÜLLER verdik…

7 PEYGAMBER(SAV)’E ŞİİR YAZMA YARIŞMASI (2004). 6 KUTLU DOĞUM HAFTASI münasebetiyle (sadece okulumuz öğrencileri arasında ) PEYGAMBER(SAV)’E ŞİİR YAZMA YARIŞMASI düzenledik… Dereceye girenlere törenle ÖDÜLLER verdik…

8 SOFULU’DA BATIL İNANÇLAR. 7 Bulunduğumuz Adana/Yüreğir/Sofulu Kasabasında Yaşayan Batıl İnanç ve Hurafelerin tespit edilerek; öncelikle öğrencilerin, ikinci aşamada velilerin “doğru ve sahih bilgilerle donatılması amacıyla” öğrenciler ödevlendirilerek “Batıl İnanç Tespit Çalışması” yapıldı. Çıkan somut sonuçlarla ilgili olarak öğrenciler okulda, veliler de hazırlanan broşürlerle bilgilendirildi. Elde edilen bulgular, ilerleyen zamanda kitap çalışmasın olarak düşünülmektedir.

9 ÖDÜLLÜ YAZILILAR.8 Öğrencileri derse motive etmek amacıyla yazılılarda, arası puan alan tüm öğrencilere Kitap ve Meal, ödül olarak dağıtıldı.

10 (AKTÜEL KONULARLA İLGİLİ) BROŞÜR ÇALIŞMALARI.9 broşürler Aktüel veya bazı önemli temel konularda, öğrencilere gerekli açıklamalar yapılmakla birlikte, anlatılan bilgilerin evlere/velilere/çevreye de sağlıklı olarak ulaşması amacıyla; Noel ve Yılbaşı,Namaz Bilinci, Dua Bilinci, Ahiret Kılavuzu, Peygamber(as)’in Güzel Ahlakı, Batıl İnançlar ve Zararları vb. konularda hazırlanan broşürler zaman zaman öğrencilere dağıtılarak geniş kitlelere de ulaşması sağlandı.

11 HİCRİ TAKVİM.10 Hicri Takvim bilinci oluşturmak amacıyla,derslik tahtasına miladi takvimle beraber Hicri Takvim’de her gün yazılarak, öğrencilerin hicri takvim kültürü edinmeleri temin edildi..

12 Tasavvuf Müziği ile Ders.11 Derslikte, (ders işleme anında, sürekli ) Tasavvuf Müziği, FON MÜZİĞİ (VCD) olarak kullanıldı ve öğrencilere manevi bir atmosfer içinde ders sunulmaya çalışıldı…

13 DİN DERSLİĞİ KÜTÜPHANESİ.12 Yardımcı Kaynak Kitaplara ait yönetmenlik (*) değişikliğinden sonra Din Kültürü Dersliğine ait 250 Kitaplık DİN DERSLİĞİ KÜTÜPHANESİ DİN DERSLİĞİ KÜTÜPHANESİ kuruldu. (*)09 Aralık 2003 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 5005 sayılı “Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’a dayanılarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca hazırlanan “Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in kabulü ….

14 PEYGAMBERİMİZ (AS)İN HAYATI KİTABI.13 A.Cevdet Paşa tarafından yazılıp, Mahir İz tarafından sadeleştirilen, M.Ertuğrul Düzdağ tarafından neşredilen Peygamber Efendimiz(SAV) isimli eser(*), maliyet fiyatına (1.5 YTL) temin edilerek 450 adet öğrenciye ulaştırıldı. (*) Eseri temin etmek ve geniş bilgi almak için: M.Ertuğrul DÜZDAĞ Hoca ile görüşülebilir. ( )

15 KUR’AN MEALİ.14 E.Hamdi Yazır ile Şaban Piriş’e ait roman boy MEALLER(*), maliyet fiyatına (1.5 YTL) temin edilerek (350 adet) öğrencilere ulaştırıldı. (*) Eseri temin etmek ve geniş bilgi almak için: M. Sami GÖKTAŞ ile görüşülebilir. ( )

16 (KÖTÜ ALIŞKANLIKLARLA İLGİLİ) RÖPORTAJLAR.15 6.Sınıflara ait Kötü Alışkanlıklar Ünitesinde, “İçki-Kumar ve Uyuşturucu” konuları işlenirken, bu alışkanlığı olan insanlarla (öğrenciler tarafından,ödevlendirme yoluyla yapılan) röportajlar, ilginç ve çarpıcı sonuçların ortaya çıkmasına sebep oldu.

17 MÜFTÜLERLE RÖPORTAJ.16 “ödevlendirme yaparak”Öğrencilerimizin, sosyalleşmeleri ve ilgi çekici etkinliklere yönlendirilmesi amacıyla İlçe ve İl Müftüsü ile “ödevlendirme yaparak” kendi hazırladıkları ve merak ettikleri soruları yönelterek röportaj yapmaları sağlandı..

18 ARAŞTIRMA ÖDEVLERİ.17 (Yıllık Ödevlerin dışında) Tespit edilen temel konular liste halinde öğrencilere takdim edilmekte, araştırmak istedikleri konuları isteyerek-gönüllü olarak seçmekte ve sözlü notu olarak değerlendirme yapılmaktadır.

19 KARDEŞ SINIF UYGULAMASI Rehberlik yaptığım 7-A Sınıfı öğrencileri ile 3-C sınıfı öğrencileri “karşılıklı olarak” kardeş ilan ettik. Aralarında abi-kardeş ilişkisi oluşmasını teşvik ettik. Ayrıca, yaptığımız planlama ile 7-A sınıfındaki bütün öğrenciler her gün 1 ders saati, 3-C sınıfında “stajer öğretmenlik” yaptılar. Kişilik gelişimleri açısından olumlu sonuçlar aldık…

20 LİSELERİ TANIMA GEZİLERİ Sınıf Rehber Öğretmenliğini yapmış olduğum 8.A Sınıfı Öğrencilerimizle(2003), Adana İlimizde bulanan Fen, Anadolu, Anadolu Öğretmen, Anadolu İmam-Hatip, Anadolu Meslek, Meslek, Süper Lise ve Genel Liseleri daha yakından tanımak ve lise hayatında bilinçli tercihler yapabilmelerini sağlamak amacıyla geziler yaptık. Okul İdarecilerinden ve Rehberlik Servislerinden gerekli bilgileri aldık.

21 CENAZE-DÜĞÜN-SÜNNET.18 Öğrencilerimizin yakınlarından; *Hasta olanlara ziyaret, *Vefat edenlere baş sağlığı, *Düğün ve Sünneti olanlara “tebrik” ziyaretlerine toplu olarak gittik. Derslerde öğrendiklerimizi, davranış haline getirmeye çalıştık. * İstek durumunda, düğün ve sünnetlerde “inanç değerlerimize uygun” proğramlar hazırlayarak sunduk.

22 EV ZİYARETLERİ.19 Rehberlik yapmakta olduğum 8.A Sınıftaki öğrencilerin evlerine,(her hafta cumartesi günleri), “ bütün sınıf arkadaşları ile beraber ” ziyaretler yaparak aileleri ile yakınlaşmaya, sınıf içi iletişimi daha kaliteli hale getirmeye çalıştık. Velilerden “çok olumlu” destek, öğrenci iletişiminde başarılı sonuçlar aldık…

23 İFTAR PROĞRAMLARI Ramazan akşamlarında, öğrenci evlerinde toplu iftar programları düzenledik…

24 MEZUN ÖĞRENCİLERDEN REHBERLİK Okulumuzdan mezun olan ve farklı liselerde okumakta olan öğrencilerimiz, planladığımız program çerçevesinde okulumuza davet edilerek 8. sınıfta okumakta olan “lise adayı” öğrencilere okullarına ait bilgiler verdiler.

25 OKUL KÜTÜPHANESİNE KAYNAK KİTAP Adana İl Müftülüğünün katkıları ile Okul Kütüphanemize, 40 adet Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi için TEMEL KAYNAK KİTAP temini sağlandı.

26 SON NOT:Değerli Arkadaşlar, sizlerde elde ettiğiniz tecrübelerden hareketle yapmış olduğunuz etkinlikleri bizlerle paylaşırsanız sevinir, dua ederiz.Selam ve dua ile… Yaşar ÇIRAKLI Ömer Kanaatbilen İlköğretim Okulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Sofulu/Yüreğir/Adana Cep:


"Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi İlköğretim Okullarında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersini Daha Nitelikli Hale Getirme Konusunda Elde Edilmiş BAZI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları