Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Global Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye Ekonomisine Etkileri DenizBank.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Global Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye Ekonomisine Etkileri DenizBank."— Sunum transkripti:

1 Global Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye Ekonomisine Etkileri DenizBank

2 Source: DenizBank, IMF Son 5 Yıldır Global Ekonomi Hızla Büyüdü...

3 Source: DenizBank, IMF Dünya Ekonomisi 45 trilyon $’a Çıktı...

4 Source: DenizBank, IIMF Buna Paralel Global Ticaret de Hızla Arttı...

5 Source: DenizBank, IMF Dünya Ekonomisini Bu Hızda Büyüten Global Para Arzı’ndaki Artıştı...

6 Source: DenizBank Bunun da Ardında Tarihi Düşük Oranlara Gerileyen Faizler Vardı...

7 Kaynak: DenizBank, Bloomberg Bunun da Ardında Tarihi Düşük Oranlara Gerileyen Faizler Vardı...

8 Source: DenizBank, IMF Bütçe Açıkları da Likidite Artışını Destekledi.. Bütçe Açıkları (% GSYİH) 2000 → 2005

9 Source: DenizBank, Hazine Bu Dönemde Türkiye’de Tersine Ciddi Bir Kamu Tasarrufu Oldu... Son 4 Yılda Tasarruf ≈ 70 milyar $

10 Source: DenizBank, IIF Global Likidite Yüksek Getiriler Sunan Gelişmekte Olan Ülkelere Yöneldi...

11 Source: DenizBank, IIF Türkiye de Bu Likidite Artışından Faydalandı... Son 4 Yılda Giren Döviz ≈ 80 milyar $

12 Source: DenizBank, IIF Global Likidite Artışı ile Birlikte Tahvil ve Hisse Senedi Fiyatları Hızla Yükseldi...

13 Source: DenizBank, Bloomberg Petrol ve Emtia Fiyatları da Rekor Kırdı...

14 Source: DenizBank, IIF Likiditenin Önemli Bir Kısmı ile Çin Liderliğinde Uzakdoğu’da Üretim Kapasitesi Arttırıldı...

15 Source: DenizBank, IIF İhracatla Büyüyen Asya Ülkelerinde Cari Denge Fazlaları ve Rezervler Rekor Seviyelere Çıktı...

16 Source: DenizBank, IIF Asya Üretimini Tüketen ise Düşük Faizlerle Coşan ABD Ekonomisi Oldu ve Cari Denge Açığı Hızla Yükseldi...

17 Source: DenizBank, IIF Ama Bu Açık Döviz Rezervleri Hızla Artan Ekonomilerden Gelen Dövizlerle Finanse Edilebildi...

18 Bu Arada Artan Üretim Maliyetlerine Rağmen Global Enflasyon Yükselmedi ve Büyümeyi Yavaşlatacak Hızlı Faiz Arttırımlarına Gerek Kalmadı... Kaynak: DenizBank, IMF Global Inflation Global Enflasyon

19 Türkiye’de de Enflasyon Hızla Gerilerken Ekonomi Yeni Yatırımlarla Büyüdü Kaynak: DenizBank, TÜİK

20 Ekonomiler Büyürken Enflasyonun Artmasını Engelleyen “Yeni Ekonomik Düzen”di l Globalizasyon → Çin ve Hindistan ekonomilerinin dünyaya entegre olması l Global verimlilik artışı l Gelişmekte olan ülkelerde yapısal değişim ve şoklara karşı daha dayanıklı yapı l Daha itibarlı merkez bankaları

21 l Serbest Ticaret l Sürekli Teknolojik Gelişim (Komünikasyon  Üretimin Dağılımı) l Bir Çok Üretim Sektöründe Aşırı Kapasite ve Emtialaşma l Ulaşım ve Nakliyatın Kolaylaşması, Hızlanması, Ucuzlaması  Şiddetli Global Rekabet Yeni Ekonomik Düzenin AltYapısı

22 Şiddetli Global Rekabet Şiddetli Global Rekabet l Fiyat Yapıcı (Maliyet + Kar Marjı Fiyatlaması) Konumdan Fiyat Uygulayıcı (Maliyeti Düşürerek Kar Marjını Koruyabilme) Konuma Geçiş l Hızlı, Çevik ve Öngörülü Üretim Felsefesi  Verimli ve Etkin Üretim Verimli ve Etkin Üretim

23 + l Artan ve Ucuzlayan Finansman Kaynakları  l Vergiden Tasarruf İçin Değil Global Rekabete Karşı Koyabilmek için Yatırımlarda Süreklilik

24 Türkiye’de de Yatırımlar Hızla Arttı ve Ekonomide “Yapısal Değişim” Başladı Kaynak: DenizBank, TÜİK Rekabet Gücü Azalan İmalat Sektörlerinden Rekabet Gücü Devam eden İmalat Sektörlerine ya da Hizmetlere Geçiş Oldu

25 Geleneksel Üretici  Dizayn Eder  Geliştirir  Üretir  Pazarlar  Satar Örnek: (Ford, Caterpillar, 3M,...) Globalizasyon ve Rekabet Dünyada Şirket Yapılarını Değiştirdi

26 Platform Şirket Platform Şirket  Sadece Katma Değeri Korur, Geri Kalanı “Outsource” Eder,  Çok Az Yerde Üretir, Her Yerde Satar,  Müşteri Nerdedir, Ne İster Bilir  Üretime Sermayesini Bağlamaz, Stok Tutmaz Örnek: (Dell, Wall Mart, IKEA)

27  (İşe Yarayacaksa) Ölçek Ekonomisi  Sektördeki Yenilikler Çok Yakından Takip Edilir (R&D)  Kaliteden Kesinlikle Taviz Verilmez  Müşterinin Ne İstediğine Çok Önem Verilir (ve hatta Talep Yaratılır)  Teknolojiden En Üst Seviyede Faydalanılır  Üretim Hızlandırılır  Esnekleşilir  (Mümkünse) Stratejik Ortaklık Platform Şirketlere Nasıl Hitap Edilir ?

28 Bankacılık Sektöründeki Gelişmeler ve Reel Sektördeki Yapısal Değişime Katkısı DenizBank

29 Bankacılık Sistemi Büyüyor Aktif Büyüklüğü Artıyor (% GSMH, $)

30 Kredilere Daha Fazla Kaynak Yönlendiriliyor

31 ...ve Kredi Portföyleri Genişliyor

32 Hem Kurumsal Hem de Bireysel Krediler Artıyor

33 Tüketici Kredilerinin de Oranı Yükseliyor

34 Tüketici Kredileri İçinde de Konut Kredileri Ön Planda

35 Geçmişten Farklı Olarak Büyürken Risklere Dikkat Ediliyor ve Sermayeler Güçlü Tutuluyor

36 Bu Büyüme Potansiyeli Yüksek Marjlı Bölgelerde Büyümekte Olan Yabancı Bankaları Cezbediyor ABD, ve Avrupa’lı Bankalar Latin Amerika ve Çin’e... ** Santander → Banespa (Brezilya) ** Citibank → Banamex (Meksika) ** Bank of America → China Construction Bank ** HSBC → Bank of Communications (Çin) ** Temasek → China’s Industrial Bank ** ING → Bank of Shenzen Avrupa Bankaları Güney/Doğu Avrupa ve Ukrayna/Türkiye’ye... ** ABN → Antonvenetta BBVA → Banca Nazionale del Lavaro ** Deutsche, SocGen → BCR (Romanya) ** Erste → Novosadska (Sırbistan) ** Dexia, Erste, Rabobank → Casa de Economii si Consemnatiuni (Romanya) ** Raiffeisenbank → AVAL (Ukrayna) Japon Bankaları da Kendi İçlerinde Konsolidasyona Gidiyorlar... ** IBJ + Dai-Ichi Kangyo + Fuji = Mizuho ** Mitsubishi + Bank of Tokyo = Tokyo-Mitsubishi ** Sumitomo + Mitsui = Sumitomo-Mitsui ** Sanwa + Tokai = UFJ ** UFJ + Tokyo-Mitsubishi = UFJ-Mitsubishi

37 Türkiye Doğu Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Ülkesi Kaynak: DenizBank, Bank Austria Creditanstalt, BDDK

38 ...Ve Yabancıların Payı Diğer Ülkelere Göre Daha Düşük Kaynak: DenizBank, Bank Austria Creditanstalt

39 Türkiye’de de D. Avrupa Gibi Gidilecek Yol Var (1) Kaynak: DenizBank, Bank Austria Creditanstalt, BDDK

40 Türkiye’de de D. Avrupa Gibi Gidilecek Yol Var (2)

41 Kaynak: DenizBank, BDDK Türkiye’de de D. Avrupa Gibi Gidilecek Yol Var (3)

42 AB -25 Türkiye  Kişi Başına Gelir (Euro) 22,5084,225  Kişi Başına Aktif (Euro) 63,0253,468  Toplam Aktif / GSYİH 280%81%  Krediler / GSYİH 118%32%  Konut Kredileri / GSYİH 40%3%  Tüketici Kredileri / GSYİH 8%6%  Krediler / Toplam Mevduat 123%65%  Şube Başına Düşen Kişi Sayısı 2,30611,574  Bankacı Başına Düşen Kişi Sayısı AB-25 ve Türkiye Bankacılık Sistemi

43 Büyüme Potansiyeli Fiyatlara Yansıyor Bankacılık Sistemi Piyasa Değeri (Mia $)

44 Tarih Hedef Banka AlanPayBedel (mio. $) 10 Şubat 2005 TEB BNP Paribas 42% Nisan 2005 DışbankFortis89% Ağustos 2005 Garanti GE Finance 26% Eylül 2005 Yapı Kredi Unicredito-Koçbank57% Aralık 2005 C Bank Bank Hapoalim 58%113 3 Nisan 2006 Finansbank NB of Greece 46%2760 Son Bir Yıl İçinde Yabancı Alımları Ortaklık Görüşmeleri Devam Eden Bankalar  Denizbank  Akbank  Şekerbank

45 En Büyük 10 Banka (Aktif Büyüklüğü, 2005) BankaAktif Büyüklüğü (mia $) BankaAktif Büyüklüğü (mia $) 1) İşbank46(% 16) 2) Ziraat 45(% 15) 3) Akbank38(% 13) 4) Yapı Kredi29(% 10) 5) Garanti27(% 9) 6) Vakıf Bank22(% 8) 7) Halk Bank19(% 7) 8) Finansbank12(% 4) 9) DenizBank8.2(% 3) 10) Oyak Bank5.8(% 2) Toplam252(% 77) Yabancı payı (% 8) Source: DenizBank, BDDK

46 En Büyük 10 Özel Banka (Aktif Büyüklüğü, 2005) BankaAktif Büyüklüğü (mia $) BankaAktif Büyüklüğü (mia $) 1) İşbank46(% 16) 2) Akbank38(% 13) 3) Yapı Kredi29(% 10) 4) Garanti27(% 9) 5) Finansbank12(% 4) 6) DenizBank8.2(% 3) 7) Oyak Bank5.8(% 2) 8) HSBC5.5(% 2) 9) Fortis5.0(% 2) 10) TEB3.4(% 1) Toplam252(% 62) Yabancı payı (% 12) Source: DenizBank, BDDK

47  Piyasalarda Oynaklık Azalacak  Marjlar Düşecek  Risk Yönetimi Daha Önemli Hale Gelecek  Reel Sektör Şeffaflaşmak ve Bilançolarının Kalitesini Arttırmak Zorunda Kalacak Yoksa Maliyet Artacak  Şeffaflaşan Şirketler ve Sektörler İçin Kredi Olanakları Artacak  Niş Sektörler Ön Plana Çıkacak, Proje Kredilendirmesine Önem Verilecek  Yabancı Bankaların Girmesi Üretim Amaçlı Sermayeyi de Cezbedecek Yabancı Sermayenin Artması Ne Getirecek ?


"Global Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye Ekonomisine Etkileri DenizBank." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları