Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir."— Sunum transkripti:

1 Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir

2 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 2 REKLAM ENDEKSİ NEDİR? TV’de yeni yayına giren reklamların; Reklam endeksi son derece “hızlı” ve “çok ekonomik” bir reklam testidir Yukarıda görülen dört ana kriter bazında kendimizin tanımlayacağı hedef kitle üzerinde “online” test edilmesidir

3 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 3 ENDEKS YÖNTEMİ NASIL OLUŞMAKTA VE NE FAYDA SAĞLAMAKTA Endeks Puanı toplam 150,000 anket sonucunda oluşturulmakta ve yapılacak her yeni anket ile endeks puanı değişmektedir. Bir yıl sonunda Endeks Puanı’nın 2,000,000 anket bazında hesaplanması planlanmaktadır. Bu araştırma tanımında “endeks” zaman içerisinde ortaya çıkan değişimi ölçmeye yarayan ve 10 dan başlayan bir sayıdır. Endeks temel dönemde 10 sayısına eşittir. Sonradan ölçüme giren reklamların 10 puan üzerinden başarı değerlendirmesini gösterir. Böylelikle reklamlarımızın gerçek performans değerlerini belirlemek mümkün olur.

4 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 4 KAPSAM Araştırmada toplam; 15 Ana Sektör İçerisinde 151 Ürün Grubu’na ait reklamlar test edilmektedir.

5 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 5 YÖNTEM Reklam Endeksi çalışması, Nielsen Consumer Grubu’nun tüm dünyada uyguladığı E.P.I.C. Adlı reklam etkinlik araştırması baz alınarak dizayn edilmiştir. E.P.I.C. Araştırması bir reklam etkinliği ölçümü modelidir. E Empathy P Persuasion I Impact C Communications

6 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 6 YÖNTEM Bu model ile, reklamların 4 temel amacı test edilmektedir. Bu 4 temel amaç; – Empathy : Reklamla ilgili genel beğeni ve reklamın hissettirdikleri – Persuasion : Reklamın satın alma isteği doğurması – Impact : Reklamın hatırlanma ve tanınması – Communications: Yani bir reklamın mesajlarının algılanmasıdır. Reklam Endeksi çalışmasında, E.P.I.C modelin Empathy ve Persuasion modülleri kullanılmaktadır. Bu modüller, Genel Endeks Puanı ve Sektör Endeksi Puanı bilgileri ile birlikte değerlendirilmektedir.

7 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 7 YÖNTEM Reklam Endeksi toplam 13 sorudan oluşmaktadır. Bu soruların tamamı kapalı uçlu olup 5’li Likert Ölçeği kullanılmaktadır. Belirlenen hedef kitleye önce reklam filmi izlettirilmekte, sonra ilgili soruları cevaplaması istenmektedir. Soru formu tamamlandıktan sonra, cevaplar anında sistemimize ulaşmakta ve sonuçlar değerlendirilmektedir.

8 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 8 YÖNTEM Bir panelist, bir hafta içinde maksimum 1 anket çalışmasına katılabilmektedir. Dataprofil firması tarafından panelistlere doğru doldurdukları her bir anket için bir puan verilmekte, bu puanları biriktirerek paraya çevirebilmektedirler. Tamamlanan anketlerin %25’i telefonla geri arama yöntemiyle kontrol edilmektedir. Panelistlerin %25’inin her yıl değiştirilmesi/yenilenmesi planlanmaktadır.

9 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 9 ÖRNEKLEM Dataprofil firmasına ait 1,500,000 kişilik veri havuzundan 700,000 kişilik panel oluşturulmuştur. Bu panel SES ve Demografik açıdan Türkiye’deki dağılımı temsil edecek özelliklere sahiptir. Her bir reklam için bu panelist grubundan 1000 kişi tesadüf yöntemle ankete davet edilmekte, ve istenilen SES ve Demografik dağılıma uygun 400 ankete ulaşana kadar çalışmaya devam edilmektedir.

10 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 10 ANKET VE RAPORLAMA SÜRESİ Hergün ortalama 7- 8 yeni reklam test edilmektedir. Yayına yeni giren her reklama ait anket çalışması aynı gün içerisinde tamamlanmaktadır. İlgili raporlara aynı gün içerisinde ulaşılabilmektedir.

11 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 11 KULLANIMA SUNULMASI Reklam veren kuruluşlar ve reklam ajansları, hem kendi reklamlarının performanslarını, hem de rakip reklamlarının performanslarını yayınlandığının ertesi günü görme ve değerlendirme imkanına sahip olmaktadırlar.

12 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 12 KULLANIMA SUNULMASI Araştırma abonelerimiz sistemimize Kullanıcı Adı & Şifre ile girdikten sonra, Sistemin hazırladığı ön sonuçları tablo ve grafik olarak görebilmektedirler. Ayrıca, diledikleri değişkenler arasında çapraz analizler yapıp, oluşturdukları tüm tablo ve grafikleri excel tabloları halinde kendi bilgisayarlarına indirebilmektedirler.

13 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 13 AD HOC ÇALIŞMALAR Mevcut sistemiz ile; Story Board, Animatik ve hazır reklam filmi üzerinden pre-test, post test ve Her türlü Ad Hoc Araştırma yapabilme imkanları da mevcuttur.

14 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 14 SİSTEMİN ÜSTÜNLÜKLERİ 15 Dakika Gibi Kısa bir Süre Zarfında Anket Oluşturabilme Güvenilir Bir Denek Kitlesi İle Çalışma Hızlı Uygulama (3 - 4 saat) Hızlı Sonuç Alma (15 dakika) Çok Uygun Fiyat ( Yüzü yüze ve CATI anket uygulamalarının yaklaşık 1/20 ‘si oranında ya da bir focus grubun yaklaşık yarısı kadar bir bütçe)

15 Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 15 Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company The Nielsen Company Medya Yayıncılık ve Tanıtım Hizmetleri A.Ş. Gümüşyolu Cad. No: Nakkaştepe, Üsküdar, İstanbul Tel : (0216) Fax: (0216) The Nielsen Company Medya Yayıncılık ve Tanıtım Hizmetleri A.Ş. Gümüşyolu Cad. No: Nakkaştepe, Üsküdar, İstanbul Tel : (0216) Fax: (0216) İLETİŞİM BİLGİLERİ


"Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları