Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. 2 PEMBE KOD BEYAZ KOD MAVİ KOD 3 NEDEN RENK Çalışanı haberdar etmek Risk durumlarında iletişimi sağlamak İletilen mesajı kısa ve net iletebilmek Zaman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. 2 PEMBE KOD BEYAZ KOD MAVİ KOD 3 NEDEN RENK Çalışanı haberdar etmek Risk durumlarında iletişimi sağlamak İletilen mesajı kısa ve net iletebilmek Zaman."— Sunum transkripti:

1 1

2 2 PEMBE KOD BEYAZ KOD MAVİ KOD

3 3 NEDEN RENK Çalışanı haberdar etmek Risk durumlarında iletişimi sağlamak İletilen mesajı kısa ve net iletebilmek Zaman kazandırır Panik halini engeller Acil duruma hazır olunur Hasta güvenliği sağlanır Çalışan güvenliği sağlanır

4 4

5 5 AMAÇ HASTA, HASTA YAKININA (HASTANE ÇALIŞANINA) EN KISA SÜREDE ACİL TEDAVİ SUNMAKTIR.

6 6 Acil tedavi; solunumsal veya kardiyak arrest durumunda, eldeki çok kısıtlı zamanda hastaya en hızlı ve verimli resüsitasyonu sağlamayı amaçlar.

7 7 NEDEN HIZ Hastaya müdahalede süratle azaltılabilen her bir dakika ölüm oranını % düşürür.

8 8 EKİP MUTLAKA ÜÇ ÜÇ ÜÇ DAKİKADA OLAY YERİNE VARMIŞ VE MÜDAHALEYE BAŞLAMIŞ OLMALIDIR

9 MAVİ KOD UYGULAMASI MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI TKY 020 MAVİ KOD TAKİP FORMU FBT 690

10

11

12 Mavi Kod Müdahale Ekibi: Aktif anestezi kliniğinde görevli reanimasyon doktoru, Kardiyolog, Acil servis hemşiresinden oluşur. Hastanın servis doktoru, hemşiresi ve kat personeli de ekibe katılır.

13 Hastaya yapılan tüm müdahaleler, anestezi uzmanı tarafından F BT 690 Mavi Kod Uygulama Takip Formuna işlenir. Ayrıca bir nüsha tanzim edilerek Kalite Birimine gönderilir. Yapılan bütün müdahalelerin kök analizleri; mavi kod sorumlu ekibi tarafından sistemdeki( call vision) veriler kullanılarak aylık olarak kalite yönetim birimine ve Hasta güvenliği komisyonuna gönderilir. Her ay mavi kod ekibinde görevli olan personeller nöbet listelerinde belirtilir. Nöbet listeleri aylık olarak kalite yönetim birimine ve mavi kod sorumlularına iletilir.

14 14 MAVİ KOD SONRASI Müdahale Edilen Kişiye Ait Bilgi ( Ad Soyad TC No ) Yapılan Uygulama (Resüsitasyon ve Uygulanan İlaçlar) Çağrı Yapılan Yer, Müdahale Yeri Çağrının Yapıldığı Zaman (09:05:38) Mavi Kod Ekibinin Ulaştığı Zaman (09:07:20) SONUÇ İÇERECEK ŞEKİLDE İKİ NÜSHA OLARAK HAZIRLANIP BİRİ MAVİ KOD EKİBİNDE KALMALI DİĞERİ KALİTE BİRİMİNE VERİLMELİDİR.

15 OLAY Bölgesi Noktası Çağrı Tarihi /Saati Müdahale Tarihi /Saati (Çağrı Sonlandırma ) Müdahale Süresi Uygunsuz Çağrı Hasta Adı Soyadı Hasta T.C Kimlik No Hastanın Yaşı /Protokol MÜDAHALE KPR Uygulandı KPR Başlanğıç Saati Defibrasyon (Sefer/Jul ) Uygulanan İlaçlar /Dozlar KPR Bitiş Saati SONUÇ Mavi KOD SORUMLUSU: Adı Soyadı: Görevi: Tarih : İmza: Çağrıya Katılan Kişilerin İsim Görev İmza

16 16

17 17

18 18 BEBEK VEYA ÇOCUK KAÇIRMAYA KARŞI ÖNLEM VE MÜDAHALE…ÖZELLİKLE… ÇOCUK HASTANELERİNDE DOĞUM HASTANELERİNDE KADIN DOĞUM VE ÇOCUK HASTANELERİNDE

19 19

20

21 21 PEMBE KOD SONRASI Müdahale Edilen Olayda Kişiyilere Ait Bilgi (Ad Soyad Tc No) Olaya Maruz Kalan Yenidoğan, Bebek Veya Çocuğa Ait Bilgi Olay Yeri, Müdahale Yeri Olayın Başladığı Zaman Olayın Bittiği Zaman Sonuç İKİ NÜSHA OLARAK HAZIRLANIP BİRİ PEMBE KOD EKİBİNDE DİĞERİ KALİTE BİRİMİNE VERİLMELİDİR.

22 22 SORUMLULAR Hastane Müdür Yardımcısı: Ekibi koordine eder. Durumu güvenlik güçlerine ve hastane yönetimine bildirir. Başhemşire Yardımcısı: Kaçırılan bebeği bulabilmek için ekiple beraber hastane içinde arama yapar. Çocuk Cerrahi Servisi Sorumlusu: Kaçırılma riski olan bebekleri/çocukları takip ederek gerekli güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlar, kaçırılma olayı olduğunda hastane içinde arama yapar. Güvenlik Görevlisi ve Teknik Servis: Çağrı gelince derhal çıkışları(asansör çıkışları, hastane giriş ve çıkış kapıları) kapatarak kaçırılan bebeğin hastane dışına çıkmasını engeller.

23 23 Alınacak Güvenlik Önlemleri Eğitimler Yapılmalı, Riskli Ortamlar Belirlenmeli, Risk Durumları Belirlenmeli, Müdahalede Adımlar Belirlenmeli, Önlem Unsurları Belirlenmeli, Tatbikatlar Yapılmalıdır.

24 OLAY Bölgesi Noktası Çağrı Tarihi /Saati Müdahale Tarihi /Saati (Çağrı Sonlandırma ) Müdahale Süresi Uygunsuz Çağrı Mesaj İletilen Görevliler Kaçırılan Bebek /Çocuk Adı Soyadı Kaçırılan Bebek /Çocuk T.C. Kimlik No Kaçırılan Bebek /Çocuk Yaşı /Protokolü Olayın Gelişimi Sonuç PEMBE KOD SORUMLUSU: Adı Soyadı: Görevi: Tarih : İmza: Çağrıya Katılan Kişilerin İsim Görev İmza T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ PEMBE KOD MÜDAHALE TAKİP FORMU Doküman No:F BT 950 Yayın TarihNisan 2012 Revizyon No01 Revizyon TarihTemmuz 2012 Sayfa No1

25 25

26 26

27 27 BEYAZ KOD HASTANE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK SÖZEL PSİKOLOJİK ŞİDDET, FİİLİ FİZİKSEL ŞİDDET, TACİZ İHBARI VE MÜDAHALE UYGULAMASINI KAPSAR.

28

29 BEYAZ KOD MÜDAHALE EKİBİ: Mesai saatleri içinde; psikiyatri uzmanı, başhemşire yardımcısı, güvenlikten sorumlu müdür yardımcısı, psikolog ve güvenlik görevlisi Mesai saatleri dışında; nöbetçi şef, nöbetçi müdür yardımcısı, süpervisor, güvenlik görevlisinden oluşan ve beyaz kod durumunda hemen olay yerine giden ekiptir. BEYAZ KOD EKİP SORUMLUSU: Mesai saatleri içinde psikiyatri uzmanı, Mesai dışında nöbetçi şef ekip sorumlusudur. BEYAZ KOD SORUMLULARI: Başhekim yardımcısı, başhemşire yardımcısı, güvenlikten sorumlu müdür yardımcısı, Psikiyatri uzmanı, Psikologtan oluşan ekiptir.

30 30 SORUMLULAR İDARİ GÖREVLİ, SERVİS SORUMLULARI VE YARDIMCILARI GÜVENLİK SORUMLUSU VE YARDIMCILARI

31 31 BEYAZ KOD İÇİN Eğitim, Tatbikat Çalışanlar Uyarılmalı Kişisel Tepkiler Belirlenmeli Sonrasında Çalışan İçin Pisikolojik Destek Verilmeli.

32 32 BEYAZ KOD SONRASI Tarih, Saat, Yer, O Anda Yapılanlar, Başlama Nedeni, Varsa Olayda Kullanılan Silah vb Olayın Oluş Şekli, Olaya Karışanların Yaş Ve Cinsiyeti, Çevrede Oluşan Olumsuzluklar, Olayı Gören Kişilerin Kişisel Bilgilerini içeren beyaz kod müdahale formu iki nüsha olarak hazırlanır ve biri kalite yönetim birimine gönderilir.

33 OLAY Bölgesi Noktası Çağrı Tarihi /Saati Müdahale Tarihi /Saati (Çağrı Sonlandırma ) Müdahale Süresi Uygunsuz Çağrı Olayın olduğu yer Olay Anında yapılan iş Olayın Başlama nedeni Olayın Oluş şekli Olayda varsa kullanılan nesne Olayda çevrede oluşan olumsuzluklar Olaya Karışanların Yaş, Cinsiyet, kişisel bilgileri Olayı Görenlerin Kişisel ve İletişim Bilgeleri BEYAZ KOD SORUMLUSU: Adı Soyadı: Görevi: Tarih : İmza: Çağrıya Katılan Kişilerin İsim Görev İmza T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ BEYAZ KOD MÜDAHALE TAKİP FORMU Doküman No:F BT 691 Yayın TarihTemmuz 2011 Revizyon No01 Revizyon TarihTemmuz 2012 Sayfa No1

34 Call Vision dan Veri Girişi

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48


"1. 2 PEMBE KOD BEYAZ KOD MAVİ KOD 3 NEDEN RENK Çalışanı haberdar etmek Risk durumlarında iletişimi sağlamak İletilen mesajı kısa ve net iletebilmek Zaman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları