Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen (1783-1872). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen (1783-1872). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma."— Sunum transkripti:

1 Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen ( ). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma için öğrenme kadar ruhsal ihtiyaçlar için de öğrenmenin gerekliliğini *Öğrenirken diyaloğa daha çok değer vermek

2 İnsan yaşamında eğitim asla sona ermez! Rekabet Bilginin Hızla Eskimesi Güncel Olmak Nüfus Yapısındaki Değişme (Yaşlı Oranı) Teknolojideki Hızlı Değişme Amaç Kişisel Gelişme Yaşamlarının herhangi bir döneminde eğitim ortamına tekrar başlayabilmek Yaşamlarının herhangi bir döneminde eğitim ortamına tekrar başlayabilmek Kültürler arası Farklılığın Bilincine Varmak Kültürler arası Farklılığın Bilincine Varmak Aktif Katılım Toplumla Bütünleşme ve Aktif Katılım İstihdam fırsatlarını artırmak Ekonomik Refah ve İstihdam fırsatlarını artırmak

3 Avrupa Komisyonunun Yetişkin Eğitiminde Öncelikleri Eğitime olan talebi artırmak - Öğrenici ile eğitim fırsatlarını buluşturmak Bilgilendirme, rehberlik ve yönlendirme Temel beceriler Yenilikçi pedagojik teknikler Öğrenmeye para ve zaman ayırma Eğitime olan talebi artırmak - Öğrenici ile eğitim fırsatlarını buluşturmak Bilgilendirme, rehberlik ve yönlendirme Temel beceriler Yenilikçi pedagojik teknikler Öğrenmeye para ve zaman ayırma

4 GRUNDTVIG YETİŞKİN KİMDİR ●25 yaşın üstündeki herkes ●Grundtvig, örgün eğitimini tamamlayamamış 25 yaşın altındaki bireyleri de “yetişkin” kabul etmektedir

5 GRUNDTVIG ÖNCELİKLİ HEDEF KİTLE Özel eğitim ihtiyacı olan yetişkinler,özürlüler, yaşlılar, Temel eğitim ve niteliklerden yoksun yetişkinler, kadınlar, Kırsal ya da sosyo-ekonomik açıdan geri kalmış yörelerde yaşayanlar, Kendilerine ulaşılması güç gruplar, etnik gruplar,

6 Grundtvig Programı Ne Sağlar ? Eğlencelidir. Öğrenme ve öğretme motivasyonunu artırır. Diyalog kurma fırsatı sağlar. Yeni öğretim yöntemlerinin ve yaklaşımlarının öğrenilmesine fırsat verir. Öğretim ve öğrenim deneyimlerinin paylaşılmasını, üstüne yenilikler katılmasını sağlar.

7 Başka neler sağlar ? Kurumun yeni bağlantılar oluşturmasını, Kurumun prestijinin yükselmesini, Bizzat Avrupa deneyiminin yaşanmasını, Ön yargıların yok olmasını ve başka kültürlerin ve toplumların anlaşılmasını, Yeni arkadaşlıkların kurulmasını, Herkesin eğitime karşı daha olumlu yaklaşmasını ve öneminin anlaşılmasını, Kurumun yeni bağlantılar oluşturmasını, Kurumun prestijinin yükselmesini, Bizzat Avrupa deneyiminin yaşanmasını, Ön yargıların yok olmasını ve başka kültürlerin ve toplumların anlaşılmasını, Yeni arkadaşlıkların kurulmasını, Herkesin eğitime karşı daha olumlu yaklaşmasını ve öneminin anlaşılmasını,

8 Hangi Kurumlar Programa Katılabilir? Yetişkin eğitiminde doğrudan veya dolaylı rol oynayan tüm kuruluşlar: Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Müze, kütüphane gibi kültürel kuruluşlar Yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki Sivil Toplum Kuruluşları (NGO) Hapishaneler, hastaneler, yaşlı evleri, hemşehrilik dayanışma örgütleri vb. Mesleki kuruluşlar ve sendikalar Özel sektör kuruluşları

9 Kimler Programa Katılabilir? Bu kuruluşlarda veya bunlarla birlikte çalışan herkes... Eğitmenler Yöneticiler, müdürler, idari personel Denetçiler, müfettişler Rehberler ve danışmanlar Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Grundtvig 1 ve 2 faaliyetlerinde destek alabilirler) Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Grundtvig 1 ve 2 faaliyetlerinde destek alabilirler)

10 Grundtvig Faaliyetleri Grundtvig 1 Avrupa Düzeyi İşbirliği Projeleri Grundtvig 2 Öğrenme Ortaklığı Projeleri Grundtvig 3 Yurtdışı Bireysel Eğitim Destekleri Grundtvig 4 Bilgi, İletişim ve İşbirliği Ağları

11 BÖLGESEL DAĞILIM 2005

12 Ülke Sayıları (2005) ÜLKE Başvuru Sayısı Artış Oranı Kabul Edilen Toplam Tahsis Edilen Bütçe (€) Belçika97% İspanya296% Fransa148% Danimarka62% Almanya245% Yunanistan125% Türkiye175% İngiltere140% İtalya363%

13 Toplam (2005) Başvuru Sayısı Artış Oranı Kabul Edilen Toplam Tahsis Edilen Bütçe (€) Toplam3231%

14 İstatistiki Bilgiler (2005) Proje Bütçe Ortalaması (€) Standart Miktar Ortalaması (€) Değişken Miktar Ortalaması (€) Ortalama Personel Değişimi Ortalama Öğrenci Değişimi Avrupa Ortalaması

15 FAYDALI LİNKLER partbase.programkontoret.separtbase.programkontoret.se groups.yahoo.com/group/grundtvig_partn ersgroups.yahoo.com/group/grundtvig_partn ers Ulusal Ajans-İletişim TelefonlarTelefonlar FaxFax


"Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen (1783-1872). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları