Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferans ve İşbirliği Eğitimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferans ve İşbirliği Eğitimi."— Sunum transkripti:

1 Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferans ve İşbirliği Eğitimi

2 Amaçlar Bu kursta şunları yapmayı öğreneceksiniz: Çevrimiçi Toplantılara Hazırlanma Arayarak bağlanılan konferans ve Kişisel No Çevrimiçi Toplantı Zamanlama Lync ve Outlook kullanarak çok taraflı/çok platformlu toplantılar Profesyonel Sunum Yapma Ekran Paylaşımı, PowerPoint ve Beyaz Tahta kullanarak resmi sunular Herkes ile, Her Ortamdan Çalışma Bulundukları yerden bağımsız olarak çalışma arkadaşlarıyla işbirliği Microsoft Lync Attendee Kullanma Sisteminizde Lync yüklü olmasa bile çevrimiçi toplantılara katılma

3 Çevrimiçi Toplantılara Hazırlanma Bu bölümde ele alınan konular şunlardır: Arayarak Bağlanılan Konferans Kişisel kimlik numaranızı (PIN) ayarlama A MAÇLAR ' A D ÖN

4 Arayarak Bağlanılan Konferansı Anlama Arayarak Bağlanılan Konferans Arayarak Bağlanılan Konferans, çevrimiçi toplantılar için, kuruluşunuzun içinden ya da dışından katılımcıların telefon kullanarak toplantı sesine katılımına olanak sağlayan bir ses seçeneğidir. Katılımcılarınızın tek yapması gereken toplantı davetinizdeki numarayı aramak, Konferans No bilgisini girmek ve sesli görüşmeye katılmaktır. Kişisel Kimlik Numarası (PIN) Kurumsal Ağınızda değilseniz ve telefon kullanarak bir toplantıyı aramak isterseniz (toplantı sorumlusu veya kimliği doğrulanmış arayan olarak) dahili numaranızı ve PIN bilginizi girmeniz gerekir. Kimliği doğrulanmış arayan, toplantıyı düzenleyen kişi ile aynı kurumda bulunan veya kurum ile federasyon durumundaki bir kullanıcıdır. Şirketinizdeki her kullanıcı, PIN bilgisini ve dahili numarasını kullanarak Kimliği Doğrulanmış arayan olarak katılabilir. PIN bilginizi kullandığınızda, kimliğiniz tanımlanıp doğrulanır ve rolünüzle birlikte adınız Katılımcı Listesi'nde gösterilir. Not: PIN kullanmamanız halinde yine toplantıya katılabilirsiniz, ancak bu durumda kimliğiniz doğrulanmaz veya aramayı sorumlu kişi olarak başlatamazsınız. A MAÇLAR ' A D ÖN

5 Kişisel Kimlik Numaranızı Ayarlama Aşağıdakilerden birini yaparak PIN ayarları sayfasına erişin: Microsoft Lync uygulamasını açın, Seçenekler düğmesinin yanındaki açılan menüyü tıklatın, Araçlar'ı tıklatın ve ardından Arayarak Bağlanılan Konferans Ayarları'nı tıklatın. Lync'i açın, Telefon düğmesini ve sonra da PIN öğesini tıklatın. PIN Ayarlarınızı Görüntüleme 1.PIN ayarları sayfasında, Kişisel Kimlik Numarası'nın altında Oturum Aç'ı tıklatın. 2.Dil listesinde, tercih ettiğiniz dili tıklatın ve ardından Oturum Aç'ı tıklatın. 3.Yeni PIN Oluştur sayfasında PIN veya PIN Değiştir öğesini tıklatın. PIN metin kutusuna PIN gereksinimlerine uygun bir sayı girin ve sonra PIN Onayla metin kutusuna yeni PIN'inizi tekrar girin. İşiniz bittiğinde Tamam'ı tıklatın. NOT: PIN'inizi ayarlamak için kurumsal ağınızda olmanız gerekir. A MAÇLAR ' A D ÖN

6 Arayarak Bağlanılan Konferans Ayarları Arayarak Bağlanılan Konferans Ayarları sayfasındaki diğer yararlı bilgilere dikkat edin. Örneğin: Atanan Konferans Bilgileri Bu bilgi, Outlook Eklentisini kullanarak bir toplantı zamanladığınızda toplantı davetinizde otomatik olarak doldurulan Atanan Konferans Kimliğiniz ve Toplantı URL'nizdir. Sayfada verilen bağlantıyı kullanarak atanan konferans bilgilerinizi sıfırlayabileceğinizi unutmayın. Konferansa Arayarak Bağlanma Numaraları Katılımcılarınız, bulundukları konumda yerel olan telefon numaralarını bulmak için bu listeyi kullanabilir. Konferans İçi DTMF Denetimleri (Çift tonlu çok frekanslı sinyal oluşturma veya dokunmalı) Toplantılarınızda sessize alma, ses açma, kilitleme, kilidi kaldırma vb. özellikleri denetlemek için bu dokunmalı komutları kullanın.

7 Çevrimiçi Toplantı Zamanlama A MAÇLAR ' A D ÖN Bu bölümde ele alınan konular şunlardır: Outlook'u Kullanarak Çevrimiçi Toplantı Zamanlama Toplantı Seçeneklerinizi Belirleme Ses Seçeneklerinizi Belirleme

8 Çevrimiçi Toplantı Zamanlama Microsoft Outlook için Çevrimiçi Toplantı Eklentisi, Lync'i yüklediğinizde otomatik olarak yüklenir. Çevrimiçi toplantı zamanlamak için aşağıdaki seçeneklerden birini kullanın: A MAÇLAR ' A D ÖN Outlook'un Giriş sekmesinde, Yeni Öğeler'i ve ardından Çevrimiçi Toplantı'yı tıklatın. Outlook'ta Takvim görünümüne gidin ve toplantınızı zamanlamak için Outlook şeridinde Yeni Çevrimiçi Toplantı'yı tıklatın. VEYA Takvim görünümünde, toplantıyı düzenlemek istediğiniz saati çift tıklatın. Araç çubuğunda Çevrimiçi Toplantı'yı tıklatın. Çevrimiçi Toplantı

9 Toplantı Daveti Çevrimiçi toplantı daveti aşağıdaki bilgiler eklenmiş olarak açılır: Çevrimiçi toplantıya katıl bağlantısı Ses bilgileri Konferans Kimliği PIN sıfırlama seçeneği İlk kez kullananlar için yardım A MAÇLAR ' A D ÖN Not: Toplantı gündeminizi, davetteki noktalı çizgilerin üzerine veya altına ekleyebilirsiniz. Diğer kişilerin toplantınıza katılmasına engel olabileceğinden, noktalı çizgiler arasındaki toplantı bilgilerini değiştirmeyin.

10 Toplantı Seçeneklerinizi Özelleştirme Varsayılan toplantı seçeneklerini değiştirmek için, Outlook şeridinde Toplantı Seçenekleri'ni tıklatarak Erişim Düzeyi, Sunucular ve Ses seçeneklerini özelleştirin. Bu toplantı için erişimi ve sunucuları özelleştir seçeneğini belirtin. Bu seçeneği belirttiğinizde, yeni bir toplantı bağlantınız ve konferans kimliğiniz olur. Erişim ve Sunucu bölümünün altında uygun seçenekleri belirleyin. Seçenekler, bu bölümde ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. A MAÇLAR ' A D ÖN

11 Toplantıya Erişimi Özelleştirme Toplantı lobisinde beklemeksizin toplantıya doğrudan bağlanabilecek kişilere karar verin. Lobi sanal bir bekleme yeridir ve lobiden toplantıya kabul edilecek katılımcılara yalnızca düzenleyici ve sunucular karar verebilir. Erişim bölümünün altında aşağıdakilerden birini seçin: A MAÇLAR ' A D ÖN Yalnızca düzenleyici (kilitli): Yalnızca toplantıyı düzenleyen kişi lobiden beklemeksizin toplantıya doğrudan bağlanabilir. Şirketimden davet ettiğim kişiler: Yalnızca sizin davet ettiğiniz ve kurumsal ağınızda kimliği doğrulanan kişiler lobiyi atlayabilir. Şirketimden kişiler: Kurumsal ağınızda olup elinde toplantı bağlantısı bulunan herkes lobide beklemeden toplantıya doğrudan erişim sağlayabilir. Şirketim dışındaki kişiler dahil herkes (kısıtlama yok): Toplantı bağlantınıza sahip herkes lobiyi atlayabilir. Telefonla arayarak bağlanan kişiler lobiyi atlasın: Telefonla arayarak toplantıya bağlanan herkes lobiyi atlayabilir (toplantı kilitli olduğu durumlar dışında). Erişim Seçenekleri

12 Sunucu Seçeneklerini Özelleştirme Varsayılan olarak, yalnızca toplantıyı sunan ve düzenleyen kişiler masaüstlerini ve uygulamalarını paylaşabilir, dosyaları sunabilir ve toplantı seçeneklerini yönetebilir. Kişilerin toplantıya kabul edilmesi de buna dahildir. Sunucular bölümünün altında aşağıdakilerden birini seçin: Yalnızca düzenleyici: Yalnızca toplantıyı düzenleyen kişi içerik paylaşabilir ve lobiden kişi kabul edebilir. Şirketimden kişiler: Şirketinizdeki herkes içerik paylaşabilir ve lobiden kişi kabul edebilir. Şirketim dışındaki kişiler dahil herkes (kısıtlama yok): Şirketinizden olmayan ve kimliği doğrulanmamış kişiler dahil herkes içerik paylaşabilir ve lobiden kişi kabul edebilir. Seçtiğim kişiler: Belirli kişileri sunucu olarak seçmek için, Sunucu yönet seçeneğini tıklatın ve sonra davet ettiğiniz kişileri Sunucular listesine ekleyin. Not: Ayrıca, toplantı sırasında katılımcıları sunuculuğa terfi ettirebilir ve yeniden katılımcı sınıfına indirebilirsiniz. Toplantınızın Kişi bölmesinde katılımcının adını sağ tıklatın ve sonra da Sunucu Yap'ı tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

13 Ses Seçeneklerini Özelleştirme Ses Seçeneklerini özelleştirmek için, Toplantı Seçenekleri penceresinde Ses ve Telefon sekmesini tıklatın. Katılımcılarınızın çoğunun telefonla bağlanacağı konumu seçin. PIN'inizi sıfırlamanız gerekirse, PIN'inizi Alın komutunu tıklatarak Arayarak Bağlanılan Konferans Ayarları ve PIN Yönetimi sayfasına gidin. Giriş/Çıkış duyurusunu etkinleştirmek isterseniz, 'Bu toplantı için giriş/çıkış duyurularını etkinleştir' seçeneğinin yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Not: Giriş/Çıkış duyurusu seçeneğini toplantı sırasında da değiştirebilirsiniz. A MAÇLAR ' A D ÖN

14 Özelleştirilmiş Ayarlarınızı Kaydetme Tercih ettiğiniz ayarları kaydedebilir ve böylece, gelecekteki toplantılarınızda varsayılan olarak aynı ayarları kullanabilirsiniz. 1.Ayarları anımsa'yı tıklatın. 2.Tamam'ı tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN Ayarları Anımsa

15 Davetinizi Gönderme Toplantı seçeneklerini ayarlamayı bitirdikten sonra katılımcılarınızı ekleyebilir, tarih ve saatin doğru olduğunu onaylayabilir ve sonra da daveti gönderebilirsiniz. Toplantı isteği takviminizde görünür ve davetiyeler katılımcılarınıza gönderilir. A MAÇLAR ' A D ÖN

16 Etkinlik 1 Outlook'u kullanarak bir toplantı zamanlayın ve roller ile izinleri ayarlayın. 1.Outlook'u açın ve takvim görünümüne geçin. 2.Outlook şeridinde Yeni Çevrimiçi Toplantı seçeneğini tıklatın. 3.Toplantı için bir konu yazın ve sonra tarihi, saati ve katılımcıları seçin. 4.Outlook şeridinde Toplantı Seçenekleri'ni tıklatın ve ardından Bu toplantı için erişimi ve sunucuları özelleştir'i tıklatın. 5.Erişim altında, lobide beklemeden toplantınıza katılabilecek kişileri seçin. 6.Sunucular altında, Seçtiğim kişiler tercihini yapıp Sunucuları Yönet'i tıklatın ve sunucuları ekleyin. 7.İşiniz bittiğinde Tamam'ı tıklatın ve sonra davetinizi gönderin. A MAÇLAR ' A D ÖN

17 Etkinlik 2 Varolan bir Outlook toplantısını Çevrimiçi Toplantı'ya dönüştürün. 1.Daha önce zamanladığınız normal bir Outlook toplantısını açın. 2.Outlook şeridinde Çevrimiçi Toplantı seçeneğini tıklatın. 3.Toplantı daveti, Çevrimiçi Toplantı bilgileriyle güncelleştirilir. 4.Outlook şeridinde Çevrimiçi Toplantıya Katıl ve Toplantı Seçenekleri kullanılabilir hale gelir. 5.Outlook şeridinde Toplantı Seçenekleri'ni tıklatın ve ardından Bu toplantı için erişimi ve sunucuları özelleştir'i tıklatın. 6.Erişim altında Şirketimden kişiler seçeneğini belirtin. 7.Sunucular altında, Seçtiğim kişiler'i seçin, Sunucuları Yönet'i tıklatın ve ardından sunucuları ekleyin. 8.İşiniz bittiğinde Tamam'ı tıklatın ve sonra da Güncelleştirme Gönder'i tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

18 Profesyonel Sunum Yapma A MAÇLAR ' A D ÖN Bu bölümde ele alınan konular şunlardır: Toplantınıza Katılma Sesinizi Seçme İçerik Paylaşma ve İşbirliği Ek Sunu Araçlarını Keşfetme Toplantınızı Kaydetme

19 Toplantıya Katılma Toplantıya katılmak için aşağıdaki yöntemlerden birini seçin: Outlook davetinde, Çevrimiçi toplantıya katıl'ı veya toplantı bağlantısını tıklatın. Microsoft Outlook'unuz varsa, Outlook anımsatıcısında Çevrimiçi Katıl'ı tıklatın. Toplantı bağlantısını kopyalayıp tarayıcı penceresine yapıştırın. A MAÇLAR ' A D ÖN Çevrimiçi Toplantıya Katıl

20 Toplantı Sesinizi Seçme Aşağıdaki ses seçeneklerinden birini tercih edin: Sesli Katılma: Konferans numaralarını ve Konferans Kimliğini kullanarak, toplantının ses ortamına telefonla arayarak bağlanmak isterseniz bu seçeneği belirtin. Toplantı sorumlusu veya kimliği doğrulanmış arayan olarak bağlanmak isterseniz, PIN ve dahili numaranıza da gerek duyacağınızı unutmayın. Lync'i kullan (tümleşik ses ve görüntü): Bilgisayar sesini kullanmak isterseniz bu seçeneği belirtin. Ses Aygıtı Ayarları'nı kullanarak, mikrofonunuzun ve hoparlörlerinizin doğru çalıştığından emin olun. Toplantıda, menü çubuğundan Ayarlar'ı tıklatın ve sonra da Ses Aygıtı Ayarları'nı tıklatın. Aranacağım telefon: Lync'in sizi otomatik olarak aramasını ve toplantıya bağlamasını isterseniz bu seçeneği belirtin. Bu seçeneği kullandığınızda toplantıya Lync'i kullanarak katılırsınız, ancak toplantının sesli kısmını telefonunuzdan dinlersiniz. Telefon numarası veya Konferans Kimliği girmenize gerek yoktur. A MAÇLAR ' A D ÖN

21 Masaüstünüzü Paylaşma Masaüstünüzü paylaşmak için: 1.Çevrimiçi toplantınızda Paylaş'ı tıklatın. 2.Paylaş açılan menüsünde Masaüstü'nü tıklatın. 3.Ekranın en üstünde bir çubuk görüntülenir ve ekranın etrafında bir parlaklık belirir. 4.Masaüstünüzü paylaşmayı durdurmak için Paylaşımı Durdur'u tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN Toplantıya bağlandıktan sonra masaüstünüzü veya bir programı paylaşabilir, PowerPoint sunumu yapabilir, Beyaz Tahta veya Anket slaydı ekleyebilir ve diğer seçeneklerin yanı sıra ekler ilave edebilirsiniz.

22 Program Paylaşma A MAÇLAR ' A D ÖN Bir programı ve ilişkili pencerelerini paylaşmak için: 1.Çevrimiçi toplantınızda Paylaş'ı tıklatın. 2.Paylaş açılan menüsünde Program'ı tıklatın. 3.Paylaşmak istediğiniz programı seçin. 4.Ekranın en üstünde bir çubuk görüntülenir ve uygulama penceresinin etrafında bir parlaklık belirerek paylaşılan öğeyi gösterir. 5.İstediğiniz zaman uygulamanızı paylaşmayı durdurmak için Paylaşımı Durdur'u tıklatın. Paylaşımı Durdur

23 Paylaşım Oturumunuzun Denetimini Verme ve Alma Denetimi Verme 1.Ekranın en üstündeki paylaşım çubuğunda Denetim Ver'i tıklatın. 2.Denetimin paylaşılacağı kişinin adını tıklatın ve sonra devam etmek için onay kutusunda Tamam'ı tıklatın. 3.Paylaşım oturumunuzun denetimi artık bu kişidedir ve kişi, kendi klavyesini ve faresini kullanarak paylaşılan içeriğinizi denetleyebilir. Ayrıca, Çevrimiçi Toplantı araç çubuğunda Denetimi Bırak seçeneği de kullanılabilir olur. 4.Denetimi geri almak için, Denetim Ver menüsünde Denetimi Geri Al'ı tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN Paylaşımı başlattığınızda, toplantı sahnesinde gösterilenler üzerinde denetim sahibi tek kişi siz olursunuz. Diğer kullanıcıların paylaşım oturumunuzun denetimini almasına izin verebilir ve istediğiniz zaman denetimi geri alabilirsiniz. Denetimi Verme

24 Paylaşım Oturumunun Denetimini İsteme Katılımcılar istedikleri zaman paylaşım oturumunuzun denetimini isteyebilirler ve bu durumda, isteği Kabul Et veya Reddet şeklinde bir bildirim alırsınız. Tüm katılımcıların paylaşım oturumunuzun denetimini otomatik olarak almalarına izin vermek isterseniz aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1.Ekranın en üstündeki paylaşım çubuğunda Denetim Ver'i ve sonra da Denetim İsteklerini Otomatik Olarak Kabul Et'i tıklatın. Tamam'ı tıklatın. 2.Denetim İste seçeneği tüm toplantı katılımcılarında kullanılabilir hale gelir ve yapılan istekler otomatik olarak kabul edilir. Denetim Ver menüsündeki komutları kullanarak bu seçeneği istediğiniz zaman temizleyebilirsiniz. Katılımcıların da denetimi bırakma seçeneği vardır. A MAÇLAR ' A D ÖN Not: Aynı anda yalnızca tek bir kişi denetim sahibi olabilir.

25 PowerPoint Sunumu Yapma PowerPoint sunumu yapmak için: 1.Toplantınızda Paylaş'ı tıklatın. 2.Paylaş'ı ve ardından PowerPoint Sunusu'nu tıklatın. 3.Paylaşmak istediğiniz PPT dosyasını çift tıklatın. 4.Slaytlar Aşama alanında gösterilir. A MAÇLAR ' A D ÖN Küçük Resimleri Göster 5.Slaytları taşımak için, toplantı penceresinin sağ alt köşesindeki okları kullanın. 6.Notlarınızı göstermek için Sunucu Notlarını Göster'i tıklatın. 7.Küçük resimleri göstermek için Küçük Resimleri Göster simgesini tıklatın. 8.Slaytlara ek açıklama eklemek, lazer işaretçisi kullanmak, görüntü eklemek vb. işlemleri yapmak için toplantınızın altındaki denetimleri kullanın. 9.PowerPoint sunusunu paylaşmayı durdurmak için Sunumu Durdur'u tıklatın. Ek Açıklama Araçları Sunucu Notlarını Gösterme

26 Beyaz Tahta Ekleme Toplantıdaki herkese bir not göndermek veya beyin fırtınası yapılabilecek temiz bir sayfa açmak için beyaz tahtayı kullanın. Toplantıdaki herkes beyaz tahtaya yazıp çizebilir. A MAÇLAR ' A D ÖN 1.Toplantınızda Paylaş'ı tıklatın. 2.Paylaş açılan menüsünde Yeni Beyaz Tahta'yı tıklatın. 3.Beyaz tahta sayfası Aşama alanına eklenir. 4.Beyaz tahtaya yazmaya veya çizmeye başlamak için toplantının en altındaki araçları kullanın. 5.İşiniz bittiğinde Paylaşımı Durdur'u tıklatın.

27 Anket Slaydı Ekleme Toplantınızda Anket slaydı oluşturmak için: 1.Toplantınızda Paylaş'ı tıklatın. 2.Paylaş açılan menüsünde Yeni Anket'i tıklatın. 3.Anket sayfası için bir ad, bir soru ve seçenekleri yazın. 4.İşiniz bittiğinde Tamam'ı tıklatın. Toplantınızın Aşama alanına bir Anket sayfası eklenir ve katılımcılar seçeneklerini tıklatarak sorunuzu yanıtlayabilir. Anket sayfasını yönetmek için sayfanın en altında bulunan aç, kapat, göster veya sonuçları gizle gibi denetim düğmelerini kullanın. A MAÇLAR ' A D ÖN

28 OneNote ile Toplantı Notları Alma 1.Çevrimiçi Toplantı araç çubuğunda Eylemler'i tıklatın. Not: Araç çubuğunu göremiyorsanız, araç çubuğunu etkinleştirmek için klavyenizin Alt tuşuna basın. 2.OneNote Kullanarak Not Al'ı tıklatın. 3.OneNote açılır ve toplantı notlarınızı yazabilirsiniz. 4.Toplantı katılımcılarının bir listesi de OneNote 'a otomatik olarak eklenir. A MAÇLAR ' A D ÖN Toplantınızda not almak için Microsoft OneNote uygulamasını kullanın. Toplantı katılımcılarının adları toplantıdan otomatik olarak alınarak OneNote'a kaydedilir.

29 Toplantınıza Görüntü Ekleme Toplantınıza görüntü eklemek için: 1.Aygıt yönergelerini kullanarak web kameranızı ayarlayın. 2.Görüntü menüsü okunu ve ardından Video Aygıtı Ayarları'nı tıklatın. 3.Web kamerası ayarlarınızı uygun şekilde yapılandırın ve sonra Tamam'ı tıklatın. 4.Görüntü menüsü okunu ve ardından Görüntü Ekle'yi tıklatın. Görüntünüz toplantıdaki tüm katılımcılara gösterilir. 5.Görüntüyü sağ tıklatıp menüyü kullanarak şu komutları gerektiği gibi uygulayabilirsiniz: Görüntümü Duraklat, Önizlememi Gizle, Önizlememi Genişlet, Kapanan Video, Tam Ekran Görüntüle ve Video Aygıtı Ayarları. Not: Yukarıdaki görevlerden herhangi birini gerçekleştirdikten sonra, görüntüyü yeniden sağ tıklatarak komutu geri alabilirsiniz. Örneğin, görüntünüzü duraklattıktan sonra, görüntüyü yeniden sağ tıklatabilir ve görüntünüzü yeniden başlatmak için Videomu Başlat'ı tıklatabilirsiniz. Görüntünüzü duraklatmak, tam ekran moduna geçmek, görüntünüzü kapanan video yapmak vb. eylemler için ayrıca, videonun en üstündeki denetimleri de kullanabilirsiniz. A MAÇLAR ' A D ÖN

30 Ek İliştirme veya Ekleri Görüntüleme Toplantınıza, katılımcıların indirebileceği dinleyici notları veya sununuz gibi bir dosya eklemek için: 1.Ekleri ekle veya görüntüle düğmesini tıklatın. 2.Ekler iletişim kutusunda Ekleri Ekle'yi tıklatın. 3.Karşıya yüklemek istediğiniz dosyayı seçin ve sonra Aç'ı tıklatın. 4.Varsayılan olarak, toplantıdaki herkes eki yerel olarak kaydedebilir. Erişimi denetlemek için, dosyanın yanındaki oku tıklatın, Kullanılabilir Yap'ın üzerine gelin ve şunlardan birini seçin: Toplantı Düzenleyicisi, Sunucular, Herkes. Toplantı sırasında istediğiniz zaman erişim düzeyini değiştirebilirsiniz. İpucu: Katılımcılarınızın sununuza odaklanmalarını sağlamak ve dikkatlerinin dağılmasını önlemek için, toplantının başında erişimi Düzenleyici veya Sunucular ile sınırlandırabilir ve sununuz bittikten sonra dosyayı Herkes'in erişimine açabilirsiniz. Toplantıdaki katılımcılar Ekleri Ekle veya Görüntüle düğmesini tıklatabilir ve ardından dosyayı tıklatıp yerel olarak indirebilir. A MAÇLAR ' A D ÖN

31 Toplantıyı Kaydetme Toplantıyı kaydetmek için: 1.Toplantınızda Diğer Seçenekler düğmesini tıklatın ve ardından Kaydı Başlat'ı tıklatın. 2.Toplantı penceresinin en altında Duraklat ve Durdur komutları kullanılabilir hale gelir. 3.Durdur düğmesini tıklatın ve gerekirse Kaydı Durdur penceresindeki seçenekleri özelleştirin. 4.Varsayılan olarak, Lync kayıtlarınızı Lync kaydı biçiminde şu konuma kaydeder: C:\Users\kullanıcıadı\LyncRecordings. Kaydınızı farklı bir konuma kaydetmek için Gözat'ı tıklatın. 5.Varsayılan olarak, kaydı (.wmv) biçiminde kaydetme seçeneği de etkindir. Değilse, Diğerleri için yayımlayabileceğiniz bir sürüm de oluşturun (.wmv) onay kutusunu işaretleyin. Bu seçenek kaydınızı başkalarına gönderebileceğiniz basit bir.wmv videosu biçiminde kaydeder. A MAÇLAR ' A D ÖN

32 Kaydınızı Görüntüleme Kaydınızı görüntülemek için: 1.Sırasıyla Başlat'ı, Tüm Programlar'ı, Microsoft Lync'i ve ardından Microsoft Lync Kayıt Yöneticisi'ni tıklatın. İpucu: Kayıt Yöneticisi'ne Lync'ten de erişebilirsiniz. Menü çubuğunda Araçlar'ı tıklatın ve sonra da Kayıt Yöneticisi'ni tıklatın. 2.Kayıt Yöneticisi penceresinde, kaydı Lync Kaydı biçiminde mi, yoksa Windows Media Kayıtları biçiminde mi görüntülemek istediğinizi seçin. Kayıt Yöneticisi penceresinin en üstünde uygun sekmeyi tıklatın. 3.Bir kayıt seçin ve ardından Oynat'ı tıklatın. 4.Windows Media Kayıtları biçimini seçtiyseniz, kayıt Windows Media Player'da oynatılır. Lync biçimini seçtiyseniz, kayıt Lync Kayıt Oynatıcısı uygulamasında oynatılır. A MAÇLAR ' A D ÖN

33 Kaydınızı Paylaşma Kayıtlarınızı diğerleriyle paylaşmak için: 1.Kayıt Yöneticisi'ni açın ve Windows Media Kayıtları sekmesini tıklatın. 2.Kaydınızı seçin ve sonra kaydınızın kayıtlı olduğu konuma gitmek için Gözat'ı tıklatın. 3.Dosyayı kopyalayın ve diğerlerinin erişim sağlayabileceği bir konuma koyun. Kaydınızı yalnızca Lync Kaydı biçiminde kaydettiyseniz ve bir WMV sürümünün de olmasını istiyorsanız, şu adımları izleyin: 1.Lync Kayıt sekmesini tıklatın. 2.Kaydınız seçin ve sonra Yayımla'yı tıklatın. 3.Kaydet ve Yayımla penceresinde, dilerseniz kaydın adını ve yolunu değiştirin ve sonra da Tamam'ı tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN İPUCU: Kaydı, ekip SharePoint sitesi gibi, diğer kullanıcıların erişim sağlayabildiği bir konumda da doğrudan yayımlayabilirsiniz.

34 Masaüstünüzü ve uygulamalarınızı paylaşma Etkinlik 3 1.Toplantınıza bağlanmak için Çevrimiçi toplantıya katıl'ı tıklatın. 2.Paylaş açılan menüsünde Masaüstü'nü tıklatın. 3.Ekranın en üstünde paylaşım çubuğunun ve toplantınızdaki altın çubuğun paylaşım durumunuzu gösterdiğine dikkat edin. Aşama alanını açmak için Önizleme'yi tıklatın. Paylaşım araç çubuğunda Paylaşımı Durdur'u tıklatın. 4.Paylaş açılan menüsünde Program'ı tıklatın. 5.Paylaşmak için bir program seçin. Toplantınızda, paylaşım çubuğuna ve bildirime dikkat edin. 6.Paylaşımı Durdur'u tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

35 PowerPoint sunumu yapma Etkinlik 4 1.Paylaş açılan menüsünde PowerPoint Sunusu'nu tıklatın. 2.PowerPoint dosyasını seçin ve sonra Aç'ı tıklatın. 3.Slaytları taşımak veya PowerPoint slaytlarınıza ek açıklama eklemek için, ekranın en altındaki araçları kullanın. 4.Paylaşımı Durdur'u tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

36 Beyaz Tahta ekleme ve kullanma Etkinlik 5 1.Paylaş açılan menüsünde Yeni Beyaz Tahta'yı tıklatın. 2.Toplantınıza bir beyaz tahta sayfası eklenir. 3.Beyaz tahtanıza ek açıklama eklemek için, ekranın en altındaki araçları kullanın. 4.Resim Ekle'yi tıklatın ve bir resim seçip beyaz tahtanıza ekleyin. 5.Ok, Onay ve X Damga eklemek için damgalar düğmesini kullanın. 6.Paylaşımı Durdur'u tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

37 Herkes ile, Her Ortamdan Çalışma A MAÇLAR ' A D ÖN Bu bölümde ele alınan konular şunlardır: Kişilerinizle İşbirliği Yapma Zamanlanmamış Bir Çevrimiçi Toplantı Başlatma Zamanlanmamış Bir Konferans Araması Başlatma

38 Kişilerinizle İşbirliği Yapma 1.Kişinin adını çift tıklatarak konuşma penceresini açın. 2.Paylaş açılan menüsünde sunu seçeneklerinden istediğinizi tercih edin: Masaüstü Programlar PowerPoint Sunusu Yeni Beyaz Tahta Yeni Anket 3.İşbirliği özelliklerini ve Paylaşım seçeneklerini aynı zamanlanmış toplantılarda olduğu gibi kullanabilirsiniz. A MAÇLAR ' A D ÖN Çevrimiçi toplantı zamanlamaya gerek olmadan, konferans ve işbirliği özelliklerinden yararlanmak için Lync'i kullanabilirsiniz. Ekranınızı başka bir yerde bulunan çalışma arkadaşınızla paylaşabilir, PowerPoint sunumu yapabilir veya beyaz tahtada çevrimiçi olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

39 Zamanlanmamış Bir Çevrimiçi Toplantı Başlatma 1.Lync'i açın, Seçenekler düğmesinin yanında Göster menüsü okunu tıklatın ve ardından Şimdi Toplanın'ı tıklatın. 2.Bir Ses seçeneği belirtip toplantıya bağlanın. 3.Katılımcıları davet etmek için Kişi Seçenekleri açılan menüsünü tıklatın. 4.Kendi kuruluşunuz içinden ve federasyon kuruluşlardan kişi eklemek için veya birini telefonla davet etmek için Ad veya Telefon Numarasıyla Davet Et'i tıklatın. Ayrıca, Kişi listenizdeki kişi öğelerini sürükleyip toplantı penceresine bırakabilirsiniz. 5.Kuruluşunuzun içinden veya dışından bir kişiye e-posta daveti göndermek için, E-postayla Davet Et'i tıklatın ve otomatik olarak açılan Outlook davetini gönderin. A MAÇLAR ' A D ÖN Hızlı bir şekilde hazırlıksız çevrimiçi toplantı başlatmak ve katılımcıları davet etmek için Şimdi Toplanın seçeneğini kullanın.

40 Zamanlanmamış bir konferans aramasına katılma Siz bir konferans aramasına davet edildiyseniz, bilgisayar ekranınızın sağ alt köşesinde görüntülenen konferans daveti açılan uyarısını tıklattığınızda konferans aramasına eklenirsiniz. Zamanlanmamış Bir Konferans Araması Başlatma Birden çok kişiyle zamanlanmamış bir konferans araması başlatma 1.Kişi listesinde, CTRL tuşunu basılı tutun ve ardından aramak istediğiniz kişileri seçin. 2.Son kişinin resmini veya iletişim durumunu sağ tıklatıp Konferans Araması Başlat'ın üzerine gelin ve Lync'i tıklatın. 3.Bu kişiler bir konferans daveti uyarısı alır ve konferansınıza katılmalarına olanak sağlanır. A MAÇLAR ' A D ÖN Konferans daveti uyarısı

41 Zamanlanmamış Bir Çevrimiçi Toplantı Başlatma (Şimdi Toplanın) Etkinlik 6 1.Lync'i açın, Seçenekler düğmesinin yanında Göster menüsü okunu tıklatın ve ardından Şimdi Toplanın'ı tıklatın. 2.Kişi Seçenekleri düğmesini ve ardından Ad veya Telefon Numarasıyla Davet Et'i tıklatın. 3.Bir kişi arayın veya listeden kişiyi seçip Tamam'ı tıklatın. 4.Davetliniz bir uyarı alır ve açılan bildirimi veya Kabul Et'i tıklatarak toplantıya katılabilir. A MAÇLAR ' A D ÖN

42 Microsoft ® Lync™ 2010 Attendee A MAÇLAR ' A D ÖN Bu bölümde ele alınan konular şunlardır: Lync Attendee'yi Anlama Lync Attendee Kullanarak Bir Toplantıya Katılma Ses ve Görüntü Ayarlama Lync Attendee Seçenekleri

43 Microsoft Lync 2010 Attendee Lync Attendee, çevrimiçi toplantılara katılımınıza olanak sağlayan zengin bir istemcidir. Lync uygulamanız veya toplantının barındırılacağı sunucuda bir hesabınız olması gerekmez. Özellikler Lync Attendee, siz konferanstayken anlık ileti, ses, görüntü olanaklarını ve tüm veri işbirliği yöntemlerini sağlar. A MAÇLAR ' A D ÖN Birlikte çalışabilirlik Hem Lync Attendee hem de Communicator 2007 R2 yüklüyse, çevrimiçi toplantılara katıldığınızda toplantı için doğru program otomatik olarak açılır.

44 Lync Attendee Gereksinimleri Bilgisayarınızda Windows çalışıyorsa, tüm ihtiyacınız olan Lync Attendee ve düzenleyen kişiden genellikle bir e-posta iletisi içinde gelen toplantı bağlantısıdır. Lync Attendee çevrimiçi toplantıda kullanılacak olası en iyi aygıt ayarları birleşimini otomatik olarak seçer; isterseniz ayarları kendiniz de özelleştirebilirsiniz. Hem Communicator 2007 R2 hem de Lync Attendee yüklü olduğunda, bir istemcide değiştirilip kaydedilen aygıt ayarları diğerinde de kaydedilir. Lync Attendee bilgisayarınıza kuruluşunuz tarafından yüklenebilir veya kuruluşunuzun izin vermesi halinde şu bağlantıdan kendiniz indirebilirsiniz: A MAÇLAR ' A D ÖN

45 Kurumsal Kimlik Bilgilerinizi Kullanarak Katılma Ağ kimlik bilgilerinizi kullanmak için: 1.Lync Attendee oturum açma penceresini açmak için davetinizde bulunan toplantı bağlantısını tıklatın. 2.Kurumsal kimlik bilgilerini kullanarak katıl seçimini yapın. 3.Oturum Aç adres kutusuna, örnekte gösterildiği gibi e-posta adresinizi yazın. 4.Katıl'ı tıklatın. 5.Bir Ses seçeneği belirtip Tamam'ı tıklatın. 6.Toplantı oturumunuz açılır ve diğer katılımcılarla iletişim kurmak için ses, görüntü veya anlık ileti olanaklarını kullanabilirsiniz. A MAÇLAR ' A D ÖN

46 Konuk olarak katılmak için: 1.Oturum açma penceresinde Konuk Olarak Katıl'ı seçin. 2.Toplantıda görünmesini istediğiniz şekilde adınızı yazın ve sonra Katıl'ı tıklatın. 3.Toplantıyı düzenleyen kişi lobiyi etkinleştirmişse, sunucu sizi toplantıya kabul edinceye kadar toplantı lobisine yönlendirilirsiniz. Aksi takdirde, oturumunuz otomatik olarak açılır. A MAÇLAR ' A D ÖN Lobi Konuk Olarak Katılma

47 Ses ve Video Seçeneklerine Erişim Lync Attendee bağlandığınız aygıta göre ayarları otomatik olarak yapılandırır. Ses Ayarlarını Doğrulama 1.Araç çubuğunda Ayarlar'ı tıklatın. Araç çubuğunu göremiyorsanız, araç çubuğunu etkinleştirmek için klavyenizin Alt tuşuna basın. 2.Ses Aygıtı Ayarları'nı tıklatın. 3.Lync Attendee Seçenekleri penceresinde Ses Aygıtı sekmesini tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN

48 Ses ve Görüntü Ayarlama 1.Ses Aygıtı sekmesinde, Hoparlör ve Mikrofonunuzu denetleyin ve gerektiği gibi ayarlayın. 2.Video Aygıtı sekmesini tıklatın ve kullanmak istediğiniz web kamerasını seçin. 3.Seçenekleri uygun şekilde ayarlamak için Web Kamerası Ayarları'nı tıklatın. A MAÇLAR ' A D ÖN Ses Aygıtı Video Aygıtı

49 Lync Attendee Seçenekleri Ayrıca, toplantı başlamadan önce de Lync Attendee seçeneklerini gözden geçirebilir veya değiştirebilirsiniz. 1.Başlat'ı tıklatın ve sonra Tüm Programlar'ı tıklatın. 2.Microsoft Lync Attendee'yi tıklatın. 3.Attendee Lync Seçenekleri penceresinde, seçenekleri gözden geçirin ve uygun olduğu şekilde değiştirin. A MAÇLAR ' A D ÖN

50 Gözden Geçirme Bu eğitim kursunda aşağıdaki konular ele alınmıştır: Çevrimiçi Toplantılara Hazırlanma Arayarak bağlanılan konferans ve Kişisel No Çevrimiçi Toplantı Zamanlama Lync ve Outlook kullanarak çok taraflı/çok platformlu toplantılar Profesyonel Sunum Yapma Ekran Paylaşımı, PowerPoint ve Beyaz Tahta kullanarak resmi sunular Herkes ile, Her Ortamdan Çalışma Bulundukları yerden bağımsız olarak çalışma arkadaşlarıyla işbirliği Microsoft Lync Attendee Kullanma Sisteminizde Lync yüklü olmasa bile çevrimiçi toplantılara katılma

51 A MAÇLAR ' A D ÖN A MAÇLAR ' A D ÖN © 2010 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır. Microsoft, Exchange ActiveSync, Excel, Lync, Outlook, PowerPoint, SharePoint, SQL Server, Windows, Windows Live, Windows Mobile, Windows Server ve diğer ürün adları ABD ve/veya diğer ülkelerde/bölgelerde tescilli ticari markalar ve/veya ticari markalardır veya olabilir. Buradaki bilgiler yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve Microsoft Corporation'ın bu sunumun yapıldığı tarih itibariyle mevcut görüşünü temsil eder. Microsoft değişen pazar koşullarına yanıt vermek zorunda olduğundan, bu Microsoft adına bir taahhüt olarak yorumlanmamalıdır ve Microsoft, verilen herhangi bir bilginin bu sunumun yapıldığı tarihten sonra doğruluğunu koruyacağını garanti edemez. MICROSOFT, BU SUNUMDA YER ALAN BİLGİLERLE İLGİLİ AÇIK, ZIMNİ YA DA MEŞRU HİÇBİR GARANTİDE BULUNMAZ.


"Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferans ve İşbirliği Eğitimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları