Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON

2 DİKKAT NEDİR?

3 William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak sahiplenmesidir.

4 Öğrenme öğretme sürecinde sunulan uyarıcıların farkına varılmasını, önemli öğelerin ayırt edilmesini ve işleme sürecine gönderilmesini en etkili şekilde sağlayan mekanizma dikkattir.

5 DİKKATİN YAPISI Genel Uyarılmışlık Hali SeçicilikYoğunlaşma

6 Genel Uyarılmışlık Hali Çevreye genel bir duyarlılık, farkında olma düzeyi ve uyarıcıları almaya hazır olma halidir.

7 Seçicilik Önemli ve amaca uygun özellikleri araştırarak çevreyi taramadır.

8

9 Yoğunlaşma Dikkati bir noktada yoğunlaştırma ve dikkati sürdürmedir.

10

11 Dikkatin uzun bir süre seçicilik görevini yerine getirmesi ve istenilen uyarıcılar üzerinde yoğunlaşması sürekli uyarılmasına bağlıdır. Bu uyarılmaların özelliği ve şiddetinde bir değişiklik olması gerekir.

12 Dikkati Etkileyen Faktörler  Dış Faktörler  İç Faktörler

13 Dış Faktörler Büyüklük

14 Dış Faktörler Şiddet: Yoğunluğu yüksek olan uyarıcılar daha çabuk algılanırlar. Yüksek ses, yoğun koku gibi benzer uyarıcılara göre dikkati yönlendirmede daha etkili rol oynarlar.

15 Dış Faktörler Renk

16 Dış Faktörler Parlaklık

17 Dış Faktörler Zıtlık

18 Dış Faktörler Değişkenlik Konuşan bir kişinin aniden durması, sesini yükseltmesi gibi mevcut uyarıcıların değişmesi ve mevcut hâllerinden farklılaşması dikkatin bu değişiklik üzerinde toplanmasını sağlar.

19 Dış Faktörler Hareket

20 İç Faktörler Bireyin beklentileri

21 İç Faktörler Bireyin geçmiş yaşantısı

22 İç Faktörler Bireyin ilgisi

23 İç Faktörler Bireyin ihtiyaçları

24 ÖĞRENCİNİN DİKKATİNİ NASIL ÇEKERİZ

25 Ders Başında Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri

26 Genel uyarılmışlık hâli oluşturma

27 Beklenti oluşturma

28 Ders Süresince Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri

29 Uyarıcıları basit ve sade kılma

30 Uyarıcıların yeni olmasına çabalama

31 Öğrencinin geçmiş yaşantılarıyla bağlantı kurmasını sağlama

32 Sorular sorma

33 Önemli bilgileri tekrar etme

34 Emir verici uyarıcıların kullanılması

35 Fiziksel ortamın özelliklerini düzenleme

36 Dikkat Eksikliği

37 Motivasyon Nedir?

38 Raffini (1993), öğrencinin ilgisini çekip onu öğrenme sürecine katabilme olarak tanımlamaktadır.

39 Palmer ve Morgan (1995), öğretimin belli hedeflere yönelmiş olmasından yola çıkarak motivasyonu öğrenciyi hedefe yönelten bir itici güç olarak tanımlamaktadırlar.

40 Eğitimde Dikkat ve Motivasyonun Önemi

41 TEŞEKKÜRLER…


"EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları