Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 TÜAD ZİRVE 2013 DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMASI için tarafından hazırlanmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 TÜAD ZİRVE 2013 DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMASI için tarafından hazırlanmıştır."— Sunum transkripti:

1 1 TÜAD ZİRVE 2013 DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMASI için tarafından hazırlanmıştır.

2 2

3 3 xxxxx Bölüm A. Proje Tasarımı 3

4 4 Bu proje, 6 Mart 2013 tarihinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Türkiye Araştırmacılar Derneği 16. Araştırma Zirvesi’nin katılımcılar tarafından nasıl değerlendirildiğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Proje kapsamında, TÜAD tarafından sağlanan 515 kişilik katılımcı listesine anket online olarak gönderilmiştir. Araştırma sonunda 76’sı araştırma sektöründe çalışan, 89’u diğer sektörlerde çalışan 165 kişi anketi tamamlamıştır (%32 katılım oranı). Araştırmada, katılımcıların zirveyi / organizasyonu beğeni düzeyleri- tavsiye eğilimleri, hangi oturumları katıldıkları ve bu oturumları ne derece beğendikleri ve 2014’te düzenlenecek olan zirveye katılım eğilimleri sorgulanmıştır. Anketin sonunda katılımcılara zirve hakkındaki olumlu-olumsuz düşünceleri açık uçlu olarak sorulmuş, elde edilen veriler raporda ilgili yerlerde paylaşılmıştır. Proje Amacı ve Raporlama

5 5 Proje Takvimi ve Raporlama Saha çalışması Mart 2013 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın raporlanması sektör ayırımı olmaksızın 165 kişi üzerinden yapılmıştır.

6 6 Bölüm B. Detaylı Bulgular 6

7 7 C.1. Katılımcı Profili 7

8 8 Katılımcı Profili CİNSİYET.. YAŞ %40 %60

9 9 Katılımcı Profili SEKTÖR POZİSYON

10 10 Son 5 Yılda Zirveye Katılma Sayısı I5. 06 Mart 2013 tarihinde yapılan zirve de dahil olmak üzere son 5 yılda kaç kez Araştırma Zirvesi’ne katıldınız? Katılımcılar ortalama 2,6 kez zirveye katılmışlardır.

11 11 C.2. Zirve ile İlgili Genel Değerlendirmeler 11

12 12 Beğeni ve Tavsiye QZ1.16. Araştırma Zirvesi’ni genel olarak ne kadar beğendiniz? QZ2. Bu Zirve’yi iş arkadaşlarınıza ve çevrenize ne kadar tavsiyeye değer buluyorsunuz? Mean: 3,8 Diğer sektörlerden zirveye katılan kişilerin ‘çok beğendim’ ve ‘kesinlikle tavsiye ederim’ oranı Araştırma sektöründen katılanlara göre daha yüksektir. Ancak T2B değerlerinde anlamlı bir değişiklik görülmemektedir. Mean: 3,8

13 13 Oturuma Katılım Oranı QZ3. Araştırma Zirvesi oturumlarından hangilerine katıldınız?

14 14 Oturum Beğeni Oranı (T2B) QZ3. Araştırma Zirvesi’nde katıldığınız oturumları ne kadar beğendiniz? Katılım Oranı % 85,5 % 63,6 % 87,3 % 71,5 % 60,0 % 79,4 % 86,1 % 87,9 % 45,5 % 7,9 % 86,7 % 12,7 % 81,8 % 29,1 % 62,4 % 33,9 % 59,4 % 75,8 % 15,2 % 13,9 % 76,4

15 15 Oturumların Katılım ve Beğeni Oranı Öğleden sonraki oturumlara katılım büyük ölçüde azalmıştır. Özellikle araştırma sektöründe çalışan katılımcıların büyük çoğunluğu sadece sabahki oturumlara katılmıştır. En yüksek katılımı alan bölümler sırasıyla; Ekşi Sözlük’ün Bedeli- Sedat Kapanoğlu, İçindeki Sesle İlerlemek- Refika Birgül ve Büyük Veri ve Pazarlamada Yeni Fırsatlar- Emre Kanaat ve Umut Kutlu olmuştur. En çok beğenilen 3 bölüm sırasıyla; Türkiye Ekonomisi- Prof. Dr. Asaf Savaş Akat, Luck Factor: A Research Into Luck; How to be a Luckier? Prof. Richard Wiseman ve İçindeki Sesle İlerlemek- Refika Birgül olmuştur. Katılım oranı yüksek olmasına rağmen en az beğenilen bölüm; Demet Akbağ- Bir Demet Araştırma olmuştur.

16 16 Kokteyl Değerlendirme QZ.4. Araştırma Zirvesi sonrasında gerçekleştirilen kokteyle katıldınız mı ve kokteyli ne kadar beğendiniz ? Mean: 3,8 n:165 n:11 Kokteyle katılım seviyesi oldukça düşüktür. Son oturumlara doğru azalan katılım oranı burada da kendini göstermiştir. Katılımcıların geneli kokteyl saatini çok geç bulmuştur.

17 17 Organizasyon Beğeni Oranı (T2B) QZ.5. Araştırma Zirvesi organizasyonu ile ilgili olarak aşağıdaki konu başlıklarını dikkate aldığınızda Zirve’yi ne kadar beğendiniz ? Bilmiyorum / Fikrim Yok: %80 Zirve’nin 1 güne indirilmiş olması 2 günü birden kapsamaması adına olumlu karşılanmıştır. Ancak program, 1 gün için fazla yoğun bulunmuştur. Katılımcıların genelinde zirvenin 1 güne sığdırılması ile ilgili bu şekilde koşullu bir beğeni söz konusudur.

18 18 Organizasyon Beğeni Oranı (T2B) QZ.6. Araştırma Zirvesi ile ilgili olarak aşağıdaki konu başlıklarını dikkate aldığınızda Zirve’yi ne kadar başarılı buldunuz ?

19 19 Organizasyon Beğeni Oranı Organizasyonda en çok beğenilen 3 özellik sırasıyla; sahne düzeni, zirvenin Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde yapılması, görüntü-ses ve ışık düzeni olmuştur. Yine ‘benzer etkinlikler ve zirvelerle kıyaslandığında organizasyonun kalitesi’ oldukça başarılı bulunmuştur. Organizasyonda beğenilmeyen ifadeler genellikle zamanlama ile ilgilidir. Zirve programının 1 güne sığdırılması, zirvenin bitiş saati ve konuşmacıların ayrılan sürelere uymaması çoğunluk tarafından olumsuz karşılanmıştır yılında zirveye katılım eğilimi oldukça yüksektir.

20 20 Zirve 2014 Katılma Oranı QZ yılında yapılacak Zirve’ye katılma eğiliminiz nedir ? Mean: 4,0

21 21 Zirvede Beğenilenler Konuşmacıların seçimi Araştırma sektörünün dışından da konuşmacılar davet edilmesi Sahne düzeni ve görsel tasarım Mekan seçimi Twitter uygulaması Arada masalara konan sürpriz ikramlar Kahve arasında yapılan ikramların kalitesi Yabancı konuşmacılar Konuların çeşitliliği Fatoş Karahasan’ın moderatörlüğü

22 22 Zirvede Beğenilmeyenler Programın yoğunluğuna rağmen zirvenin 1 güne indirilmesi Çok geç bitmesi Programın sarkması Konuşmacılara yeterli süre tanınmaması Zirvenin temasına uymayan ve araştırma ile ilgilisi olmayan sunumlar yapılması – Sunulan konunun araştırmaya bağlanmaması(Sedat Kapanoğlu – Chriz Barez – Demet Akbağ) Sunumların tekdüze ve sıkıcı olması Yapılan sunumlara sonradan ulaşılabilecek bir ortam olmaması Sponsor firmaların yaptığı reklam içerikli sunumlar – (Vodafone) Kahve aralarının kısıtlı olmasından dolayı networking imkanının az olması

23 Zirve Konusu Ne Olsun? Araştırmada yenilik / yeni araştırma teknikleri Neuroscience Yeni akımlar / yeni trendler Big Data Sosyal medya ve gelişen teknolojinin tüketici ihtiyaçlarına ve araştırmaya etkisi Sürdürülebilirlik ve araştırma Değişim Araştırmanın geleceği / araştırmada değişen konular Dijital araştırma

24 24 Mahir İz Cad. No:26 Kat: Altunizade / Üsküdar Tel: (216) Fax: (216) İLETİŞİM İÇİN HÜSEYİN TAPINÇ, CANSU AKALIN


"1 TÜAD ZİRVE 2013 DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMASI için tarafından hazırlanmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları