Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ İzmir, 27.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ İzmir, 27."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ İzmir, 27 Kasım 2014

2 2/47 YURT DIŞI FUAR MEVZUATI 637 Sayılı KHK Madde-7 …yurt dışı fuar ve sergi düzenlenmesine ilişkin esasları belirlemek ve uygulamak… İhracat Rejimi Kararı Madde-3 … Madde ve/veya ülke bazında ihracatla ilgili, yurt dışında düzenlenecek fuarlar da dahil, tanıtım ve pazarlama politika ve faaliyetlerinin esaslarını belirlemeye ve ilgili kuruluşlar nezdinde takip ve koordine etmeye … İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kararı Madde-3 Bu karar … Yurt içi ve yurt dışı uluslararası nitelikteki ihtisas fuarlarına ilişkin yardımları … kapsar. İhracat Yönetmeliği Madde-10 Ülkemizi temsilen katılınacak uluslararası yurt dışı fuar ve sergiler Müsteşarlık tarafından belirlenir.

3 3/47 YURT DIŞI FUAR MEVZUATI YURT DIŞINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FUAR KATILIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (2009/5) VE UUE YURT DIŞINDA FUAR DÜZENLENMESİNE VE DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (2010/5)  Destek uygulamaları  Oranlar, azami destek miktarları  Fuar izinleri ve organizatörler  Fuarların takibi

4 4/47 DESTEKTEN KİMLER YARARLANABİLİR  Katılımcılar - Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş, kapasite raporu veya uygun faaliyet belgesine sahip şirketler, - Bunların pazarlamacıları, - Üretici/imalatçı organizasyonları (Federasyon, Birlik, Tanıtım Grupları, Dernek, vb.)  Organizatörler

5 5/47  Bakanlık tarafından ilan edilen ve yurt dışında düzenlenen sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara firmaların doğrudan katılımlarıdır.  Halihazırda fuar, 2014 yılı için Bireysel Destek kapsamına alınmıştır. A) BİREYSEL KATILIM

6 6/47 A) BİREYSEL KATILIM Destek limiti ABD Doları’dır.  Boş alan kirasının %50’si  Stand Harcamaları % 50’si  Nakliye harcamalarının % 50’si  Temsilcinin ekonomi sınıfı gidiş-dönüş (50 m 2 ’ye kadar 2, 50 m 2 ’nin üstü 3 temsilci) destek kapsamındadır.

7 7/47 B) YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI Milli Katılım: Türk firmalarının, yurtdışındaki bir fuara görevlendirilen organizatör ile yaptığı toplu katılım, Türk İhraç Ürünleri Fuarı:Görevlendirilen organizatörlerce Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen yurt dışı fuarlar, Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarı: Görevlendirilen organizatörlerce Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen sektörel yurt dışı fuarlar, Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuar: Görevli organizatörlerce düzenlenen ve yabancı firmaların da katıldığı sektörel yurt dışı fuarlardır.

8 8/47 Destek limiti: Fuar genel nitelikli ise ABD Doları, sektörel nitelikli ise ABD Doları’dır.  Organizatörlere ödenen katılım bedelinin %50’si,  Temsilci(leri)nin ekonomi sınıfı gidiş-dönüş masrafının % 50’si (50 m 2 ’ye kadar 2, 50 m 2 ’nin üstü 3 temsilci) destek kapsamındadır. B) YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI

9 YETKİLENDİRİLEN ORGANİZATÖRLER SAYI YURT DIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ ŞİRKET ÜNVANIBELGE SINIFI 1EXPOTİM ULUSLARARASI FUAR ORG. A.Ş. A 2SELTEN ULUSLARARASI FUAR VE AKSESUARLARI TİC. LTD.A 3LADİN FUAR VE KONGRE ORGANİZASYON HİZMETLERİ A.Ş.B 4TÜRKEL FUARCILIK A.Ş. B 5TÜYAP TÜM FUARCILIK YAPIM A.Ş.B 6MERİDYEN ULUSLARARASI FUARCILIK SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ. B 7SENEXPO ULUSLARARASI FUARCILIK A.Ş.B 8HANNOVER-MESSE INT. İSTANBUL ULUSLARARASI FUARCILIK LTD ŞTİ B 9TUSKON EVRENSEL FUAR A.Ş. B 10PYRAMIDS GRUP FUARCILIK A.Ş. GEÇİCİ 11MERKÜR ULUSLARARASI FUARCILIK LTD.ŞTİ.GEÇİCİ 12 UBM ROTAFORTE ULUSLAR ARASI FUARCILIK A.Ş GEÇİCİ 13 TG EKSPO ULUSLARARASI FUARCILIK A.Ş. GEÇİCİ 14 SO FUAR LTD. ŞTİ. GEÇİCİ 9/47

10 YETKİLENDİRİLEN ORGANİZATÖRLER SAYIYURT DIŞI FUAR ORGANİZATÖRÜ KURULUŞ ÜNVANIBELGE SINIFI 1 İSTANBUL İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 2 İSTANBUL MADEN VE METALLER İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 3 İSTANBUL TİCARET ODASI A 4 ULUDAĞ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 5İSTANBUL TEKSTİL VE KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ A 6EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 7AKDENİZ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 8BATI AKDENİZ İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİGEÇİCİ 9ORTA ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ B 10/47

11 11/47 STAND ALANI LİMİTLERİ Stand alanı:  Ürün yerine katalog, broşür vb. sergilenmesi halinde en çok 36 m2 üzerinden desteklenir.

12 12/47 İLAVE DESTEK ORANI Katılımcının,  Gen mühendisliği /biyoteknoloji,  Uzay ve havacılık teknolojileri,  İleri malzeme teknolojileri,  Nano teknoloji,  Teknik tekstil,  Yenilenebilir enerji,  Donanım (hardware), yazılım (software),  Bilişim, % 50 destek oranına 25 puan ilave edilir.

13 13/47 DESTEK ÖDEME SÜRECİ Başvuru (Katılımcı-Organizatör) İnceleme (İBGS) Ödeme Talimatı (İBGS-TCMB) Tahakkuk Listesi (Ekonomi Bakanlığı) 1 Hafta-3 Ay 2 Hafta-1 Ay 2 Hafta 1 Hafta 1-3 Ay BİREYSEL KATILIM YURT DIŞI FUAR 3 Hafta – 1,5 Ay 2 Hafta 1 Hafta TOPLAM 2,5 – 5,5 Ay3,5 - 6 Ay Ödeme Emri (EB-TCMB – Hak Sahibi) 3 Hafta

14 FUAR DESTEK MİKTARI * *30 Ekim 2014 tarihi itibariyle ödenen destek miktarı.

15 DESTEK BAŞVURU SAYISI *30 Ekim 2014 tarihi itibariyle sonuçlandırılan destek başvuru sayısı

16 YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONLARI * 2014 yılı için halihazırda izin verilen fuar sayısı. 16/47

17 17/47 PRESTİJLİ FUARLAR Bakanlıkça ilan edilen Prestijli Fuarlarda -Destek sınırı $ -Destek Oranı % 50’dir. Her firma, takvim yılında iki defa uygulanan bu destekten faydalanabilir. Diğer ilave destek unsurları uygulanmaz.

18 18/47 Destek Kapsamı;  Katılımcı tarafından organizatöre ödenen özel donanımlı stand dahil katılım bedeli,  Bireysel Katılımlarda ise katılımcının fuarın yetkili organizatörüne ödeyeceği boş stand veya donanımlı stand kirası,  Nakliye harcamaları,  Temsilcinin ekonomi sınıfı ulaşım bedelidir. (Toplam 5 temsilciye kadar) PRESTİJLİ FUARLAR

19 19/47 PRESTİJLİ FUARLAR Bu fuarlar belirlenirken,  Sektörün ilgi odağı olan,  Sektörde gelecek dönemlerle ilgili trendlerin belirlendiği,  Sektöre ait yeniliklerin ve yeni ürünlerin ilk defa sergilendiği,  Sektörün önde gelen firmalarının genel olarak katılım sağladığı,

20 20/47 PRESTİJLİ FUARLAR  Yoğun talep sebebiyle katılımcı olarak yer bulmanın zor olduğu veya sıra beklemenin gerektiği,  Sadece fuarın yapıldığı ülkeden değil bütün dünya ülkelerinden sektördeki üretici, alıcı veya satıcıların ziyaret etmek için çaba gösterdiği ve önem verdiği fuarlar tercih edilmiştir.

21 21/47 PRESTİJLİ FUARLAR  Toplam katılımcı sayısı (600 ve üzeri)  Türkiye’den katılımcı sayısı  Ziyaretçi sayısı  Denetimli (Audit) olup olmadığı  Fuarın kaç yıldır yapıldığı Ticaret Müşavirlikleri, TİM ve İBGS’den gelen öneriler çerçevesinde,

22 22/41 PRESTİJLİ FUARLAR  Sektörde öne çıkıp çıkmadığı hususları dikkate alınarak Prestijli Fuarlar belirlenmiştir. Halihazırda 2014 yılı için 246 fuar Prestijli fuar olarak yayınlanmıştır ve ihtiyaca göre güncellenmesi mümkündür.

23 23/41 HEDEF ÜLKELERDE İLAVE DESTEK  Her yıl belirlenen 15 hedef ülkede, %50 destek oranına 20 puan ilave edilir.  Hedef ülkelerde gerçekleştirilen fuarlarda bütün destek ödemeleri %70 üzerinden hesaplanır.

24 24/ yılı için HEDEF ÜLKELER 1.A.B.D. 2.G.AFRİKA 3.BREZİLYA 4.ÇİN HALK CUMHURİYETİ 5.ENDONEZYA 6.ETİYOPYA 7.PERU 8.HİNDİSTAN 9.JAPONYA 10.MALEZYA 11.MEKSİKA 12.NİJERYA 13.POLONYA 14.TAYLAND 15.TANZANYA

25 25/47 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Katılımcı, standında bizzat ürünlerini sergiler, veya broşür, katalog, maket v.b. ile katılır (azami 36 m2 alan ile).  Fuarın ilk günü standın açılması zorunludur.  Fuar sona ermeden ürünler toplanarak stant boşaltılamaz, görevli personel fuardan çekilemez.

26 26/47 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Stantta firmayı sadece hostes, tercüman gibi firmada görev yapmayan şahısların temsil etmesi durumunda destek müracaatı kabul edilmez.  Katılımcı firma stand alanında ticaret unvanı veya tescilli markasına yer vermek zorundadır.  Katılımcı; kendi ürünleri veya pazarlamasını yaptığı Türkiye’de üretilen ürünler dışında farklı firmalara ait ürünleri sergileyemez.

27 27/47 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Fuarda sergilenecek ürünlere ilişkin tüm nakliye evraklarında fuar malı, fuar idaresi adresi, vb. ibarenin yer alması ve ürünlerin bedelsiz ihracat veya geçici çıkış yoluyla sevki zorunludur.  Nakliye desteği, katılımcının ürünlerinin geri getirilmesi durumunda gidiş-dönüş, geri getirilmemesi durumunda yalnızca gidiş olarak hesaplanır.

28 28/47 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Tüm ödemelerin bankacılık sistemi çerçevesinde yapılması gereklidir.  Firma adına harcama yapmaya yetkili kişilere ait kredi kartları ile yapılan ödemeler de kabul edilir.  Harcama yapmaya yetkili kişi: Ş irket ortakları ve şirket çalışanları ile katılımcı tarafından harcama yapma yetkisi verildiği imza sirkülerinde belirtilen şahıslardır.

29 29/47 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR  Elden yapılan ödemeler, cirolu çekler değerlendirmeye alınmaz.  Banka hesabına elden yapılan ödemeler, katılımcının muhasebe kayıtları ile uyumlu olduğunun Yeminli Mali Müşavirlik (YMM) raporu ile tevsik edilmesi halinde değerlendirmeye alınır.

30 30/47 BELGE TESLİMİ Destek için gerekli tüm bilgi ve belgeler, fuarın bitiş tarihini müteakip en geç 3 ay içerisinde;  Organizatörler ile katımlarda; katılımcı ve/veya organizatör tarafından Bakanlık tarafından belirlenen İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine,  Bireysel katılımlarda ise; üyesi olunan İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine, verilmelidir.

31 31/47 BELGE TESLİMİ Fuarın bitiş tarihini müteakip en geç üç ay içerisinde müracaatta bulunmak kaydıyla, eksik bilgi ve belgelerin tamamlanmasını teminen ilgili İhracatçı Birliği Genel Sekreterliği tarafından Katılımcıya bir ay süre verilerek eksikliklerin tamamlanması istenir. Eksikliklerin tamamlanmaması durumunda başvuru dosyası işlemden kaldırılır.

32 32/47 FUAR DEĞERLENDİRME FORMU  Yurt Dışı Fuarlarda fuar gözlemcisi tarafından dağıtılan Fuar Değerlendirme Formu, katılımcı tarafından doldurulup gözlemciye iade edilmelidir.

33 33/4133/51 FUAR DEĞERLENDİRME FORMU

34 2013 YILI ÜLKELERE GÖRE FUARLAR

35 2013 YILI SEKTÖRLERE GÖRE FUARLAR

36 2013 YILI ORGANİZATÖRLERE GÖRE FUARLAR

37 2014 YILI ÜLKELERE GÖRE FUARLAR 228 Fuar

38 2014 YILI SEKTÖRLERE GÖRE FUARLAR 228 Fuar

39 2014 YILI ORGANİZATÖRLERE GÖRE FUARLAR

40 40/4140/51

41 41/47

42 42/47

43 TEŞEKKÜRLER Fuar İzinleri ve Destekleri Daire Başkanlığı


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FUAR İZİNLERİ VE DESTEKLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YURT DIŞI FUAR DESTEKLERİ İzmir, 27." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları