Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SERTİFİKASYON PROGRAMI “FUTBOL’DA TEKNOLOJİNİN KULLANIMI” Serhat GALİMANE - UEFA Lisanslı Antrenör Nadir ARIKAN - UEFA Lisanslı Antrenör.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SERTİFİKASYON PROGRAMI “FUTBOL’DA TEKNOLOJİNİN KULLANIMI” Serhat GALİMANE - UEFA Lisanslı Antrenör Nadir ARIKAN - UEFA Lisanslı Antrenör."— Sunum transkripti:

1 SERTİFİKASYON PROGRAMI “FUTBOL’DA TEKNOLOJİNİN KULLANIMI” Serhat GALİMANE - UEFA Lisanslı Antrenör Nadir ARIKAN - UEFA Lisanslı Antrenör

2 FUTBOL ve TEKNOLOJİ “Değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir.” HERAKLEITOS

3 Futbol topu üretimi, Forma üretiminde Nano-teknolojiden yararlanılması, Kramponların son teknoloji ile üretilmesi, Hakemlerin kullandıkları bayraklar, kulaklıklar, ışıklı değişim tabelaları, Maç sırasında istatistiklerin tutulması ve onların sunumu, Gelişen slow motion (ağır çekim) kameraları, Gol çizgisi teknolojisi … vb.

4 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

5 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 1-PROFESYONEL SCOUT SİSTEMLERİ

6 Gün geçtikçe futbol organizasyonları daha fazla insanlara ulaşmaktadır ki, bunun en önemli nedeni uydu yayınları, internet ağlarının gelişimi ve fiber optik kablolu iletişimin artmasıdır. Her gün insanlar dünyanın neresinde oynanırsa oynansın saniyelerle ifade edilen zaman diliminde, birçok futbol organizasyonuna ulaşmanın mutluluğunu yaşamaktadırlar.

7 Kablosuz yayın sistemlerinin gelişimi, Televizyon ve internet yayınları gibi futbolda ayrı bir sektörel yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Dünyaca ünlü İtalyan firması olan Wyscout firmasına ait, dünya futbol liglerinin maç ve oyuncu görüntülerinin depolandığı platform.

8 RAKİPLER BÜYÜTEÇ ALTINDA (Bate Maçı Öncesi Yapılan Haber) Fenerbahçe'de yeni bir uygulama başlıyor. Sarı-Lacivertli futbolcuları bilgilendirmek için Avrupa Ligi'ndeki rakipleri BATE ve muhtemel rakipler Napoli ile Plzen'in analizleri yapılacak. Görüntülü analiz için dünyaca ünlü takımların kullandığı Wyscouth programı kullanılacak. Bu program dünya üzerindeki tüm takımlar hakkında istatistik bilgisi, takım formasyonlarıyla ilgili görüntülü analizler ve futbolcuların bireysel özelliklerini içeren unsurları barındırıyor. Bu program sayesinde özellikle BATE ve Plzen gibi ligleri çok fazla takip edilmeyen takımlara hakkında daha rahat ve doğru bilgi sağlanabiliyor. Böylece hem teknik heyet bu takımlara karşı strateji geliştirirken rahat olacak hem de futbolcular rakiplerini görsel olarak tanıyabilecek. Teknik heyet bu sistemi çoğunlukla futbolcularına rakip oyuncuları daha iyi tanıtmak için kullanıyor.

9 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 2-TOP ve OYUNCU HAREKETLERİNİN TAKİBİ

10 Futbol sahası olarak bilinen geleneksel stadyumlar, bilgisayar ve elektronik sistemlerin gelişimi ile birlikte, akıllı stadyumlara dönüşmektedirler. Antrenman bilimciler, yeni futbol sistemlerini bilgisayar ortamlarında maç analizleri yaparak geliştirmeye çalışmaktadırlar. Yeni kamera sistemleri, skorboardlar bilgisayar sistemleri ile birlikte cep telefonu aracılığı ile hizmete sunulmaktadır. Oyuncu ve Top Hareketlerinin Takibi

11 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 3-BİLGİSAYAR OYUNLARI ve GERÇEKLE İLİŞKİSİ

12 Futbolun bilgisayar oyunları artık gerçeklerini aratmayacak şekilde milyonlarca insanın kullanımına sunulmaktadır.

13 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 4-PİERO TEKNOLOJİSİ

14 Ülkemizde futbol maçlarını uzun süredir Lig TV'den takip ediyoruz. Lig TV'nin son birkaç senedir kullandığı "Piero" sistemine dikkat etmişsinizdir. Maç sonrasında pozisyonların tekrarları üzerinden neredeyse milimetrelik hassasiyette ölçümler yaparak ofsayt, topun çizgiyi geçmesi gibi kritik anlarda son sözü söyleyen bir yazılım. Piero 2004 yılında BBC için Red Bee Media tarafından geliştirilmiş bir yazılım. Televizyondan gelen 2 boyutlu görüntüleri, oluşturduğu sanal saha üzerinde 3 boyutlu bir hale çevirebilen Piero, bu sayede çoğu pozisyonda tartışmaların karar mercii oluyor. ANCAK %100 KARAR VEREMEZSİNİZ !!! 1980’li yıllardaki Fenerbahçe-Beşiktaş VİDEOYU İZLE ! VİDEOYU İZLE ! 1966 Dünya Kupası Finali İngiltere-Almanya Fakat son nokta Piero değil. Geçtiğimiz aylarda FIFA, 2022 Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak ülkeyi seçti. Finalistler arasında yer alan Japonya, verdiği dosyada 2022 Dünya Kupası'nı holografik olarak stadlarda yayınlayacağını taahhüt etmişti. Bu yayınlama düz bir yüzeyde "Star Wars" tarzı holografik yayın değildi aynı zamanda; gerçek boyutlu oyuncuları gerçek boyutlu sahalara yansıtmaktan bahsediyordu Japonlar. Buna rağmen FIFA 2022 için yaz aylarına rağmen (50 °C) KATAR’ı seçti.

15 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 5-GOL ÇİZGİSİ TEKNOLOJİSİ

16 40 sn’den sonrası

17 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 6-TEKNOLOJİNİN FUTBOL’A FARKLI YAKLAŞIMLARI

18 Teknolojinin Futbol’a Farklı Yaklaşımları :

19 Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 7-ANTRENMAN ANİMASYON PROGRAMLARI

20 Ve bugün üzerinde duracağımız Antrenman Animasyon Programları

21

22

23 Bu seminer de öne çıkaracağımız uygulama;

24 Hep beraber antrenman drilleri oluşturmaya ne dersiniz? Drill oluşturmak için ikona tıklayın… Bana anlatın, unuturum. Bana gösterin, hatırlarım. Beni dahil edin anlarım. (Konfüçyüs)

25 Teknolojiden haberi olan değil, Kullanan olmanız dileğiyle ; Peşinden koştuğumuzun basit bir top olduğunu düşünmeyin… Serhat GALİMANE UEFA Lisanslı Antrenör 18 Mart İZMİR


"SERTİFİKASYON PROGRAMI “FUTBOL’DA TEKNOLOJİNİN KULLANIMI” Serhat GALİMANE - UEFA Lisanslı Antrenör Nadir ARIKAN - UEFA Lisanslı Antrenör." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları