Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 LİDERLİK 2 UZUN VADELİ DÜŞÜNEREK, ORGANİZASYONUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK VE ORGANİZASYONU DAHA İYİ NOKTALARA TAŞIMAKTIR. LİDERLİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 LİDERLİK 2 UZUN VADELİ DÜŞÜNEREK, ORGANİZASYONUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK VE ORGANİZASYONU DAHA İYİ NOKTALARA TAŞIMAKTIR. LİDERLİK."— Sunum transkripti:

1

2 1 LİDERLİK

3 2 UZUN VADELİ DÜŞÜNEREK, ORGANİZASYONUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK VE ORGANİZASYONU DAHA İYİ NOKTALARA TAŞIMAKTIR. LİDERLİK

4 3 ’’I must study politics and war so that my children may have the liberty to study industry and commerce. My children must study industry and commerce so that their children may have the prosperity to study art and literature.’’ John Adams, 1780, Second President of the United States LİDERLİK

5 4 EKİBİNİ TANIMAK, EKİBİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN GEREKLİ AKSİYONLARI ALMAK, EKİBİ GEREKLİ BİLGİ VE YETKİ İLE DONATMAK VE EKİBİNE GÜVENMEKTİR. “EKİP” LİDERLİK

6 5 TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMIYLA, ORGANİZASYONUN MİSYON, VİZYON, STRATEJİ VE POLİTİKALARINI BELİRLEMEKTİR. HEDEFLER BERABER TESPİT EDİLİRSE, ONLARA HERKES SAHİP ÇIKACAKTIR. “ KATILIM” LİDERLİK

7 6 KATILIM SAĞLANMALIDIR, ÇÜNKÜ KATILIM BAŞARININ ANAHTARIDIR. KATILIM ARTTIKÇA KONULAR HAKKINDA DÜŞÜNEN BEYİN SAYISI ARTACAKTIR. “BİR ELİN NESİ VAR İKİ ELİN SESİ VAR” “AKIL AKILDAN ÜSTÜNDÜR” “ KATILIM” LİDERLİK

8 7 BRİSA VİZYON - ESKİ Brisa hem iç hem dış pazarlarda en üst kalite ve değerde ürünleri sunan bir şirket olarak bilinir ve böyle olmaya devam edecektir. Brisa kaliteyi temel bir iş görme standardı olarak kabul eder. Brisa, paydaşları için değer yaratma ve sunmayı ilke edinmiştir. Brisa Türkiye araç lastiği pazarında liderliğini sürdürmeyi hedefler. Brisa Bridgestone’un en güncel ürün ve üretim teknolojilerini uygulamayı ve uluslararası dağıtım ağı için yüksek kaliteli, geçerli bir kaynak olarak gelişmeyi hedefler. Brisa dürüst ve etik iş prensiplerine tamamiyle bağlı, yüksek standardlara sahip bir şirkettir. Brisa bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri yakından takip ederek, katma değer sağlayacak teknolojileri iş süreçlerini iyileştirmede kullanır. Brisa’nın bilgili ve motivasyonu yüksek çalışanları, Brisa’nın iş başarısının anahtarlarıdır. Brisa, çalışanlarını geliştirmek ve şirketin, mükemmel bir işyeri olmasını garanti altına almak için çaba harcayacaktır. Brisa, sürdürülebilir bir gelişme için, çevreye saygı duyan, kaynak bilinci yüksek bir şirkettir.

9 8 LİDERLİK BRİSA VİZYON - YENİ DÜNYADA EN BÜYÜK 10 LASTİK ŞİRKETİ ARASINDA OLMAK

10 9 LİDERLİK

11 10 LİDERLİK

12 11 LİDERLİK

13 12 EĞİTİM İŞ İLE İLGİLİ KİŞİSEL GELİŞİM KARİYER GELİŞİMİ LİDERLİK KİŞİSEL GELİŞİM

14 13 YARATICILIĞI TEŞVİK ETMEKTİR. YAPILAN İYİ ŞEYLERİ TAKDİR ETMEKTİR. HATALARI KABUL ETMEK VE HATALARDAN DERS ALARAK TEKRARINI ÖNLEMEKTİR. “ MOTİVASYON” LİDERLİK

15 14 MEVCUT DURUMDAN YOLA ÇIKARAK NASIL BİR ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ YARATILACAĞI TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMIYLA BERABERCE SAPTANMALI, BUNA NASIL ULAŞILABİLECEĞİ BELİRLENMELİ VE BUNUN İÇİN UZUN VADELİ PROGRAMLAR YAPILMALIDIR. “KURUM KÜLTÜRÜ” LİDERLİK

16 15  Yaptığımız her işin kaliteli olması.  Müşterilerimize hizmet heyecanımız.  Sürekli iyileştirme ve değişime hazır olma.  İlişkilerimizde güven, saygı ve doğruluk.  İşimiz, ürünlerimiz, ve şirketimizin toplumdaki itibarından duyduğumuz gurur.  Çalışanlarımıza adil, tarafsız ve eşit muamele şeklinde kendini gösteren hakkaniyetli yaklaşım.  Açık ve dürüst iletişim.  Takım ruhu.  Hız ve Mükemmellik  Zamanında karar alma.  Projelerin süratle uygulanması ve titizlikle takibi.  Bilişim teknolojisinden yararlanarak başarımızı hızlandırmak ve şirketimizi daha akıllı bir işyeri yapmak.  Her çalışanın, şirketin başarısına katkıda bulunmak için sorumlu davranışı.. LİDERLİK ŞİRKET DEĞERLERİ, BRİSA - ESKİ

17 16 LİDERLİK ŞİRKET DEĞERLERİ, BRİSA - YENİ

18 17 ORGANİZASYONDA ’’BİZ’’ BİLİNCİNİ YERLEŞTİRMEKTİR. BU; FONKSİYONLAR ARASI DUVARLARIN YIKILMASINI VE EKİP HALİNDE ÇALIŞMAYI YERLEŞTİRECEKTİR. LİDERLİK “EKİP ÇALIŞMASI”

19 18 DEĞİŞİME AÇIK OLMAKTIR. DEĞİŞİMİN KOLAY BİRŞEY OLMADIĞININ BİLİNCİNDE OLUNMALI, DEĞİŞİME UYAMAYANLAR OLDUĞUNDA GEREĞİ YAPILMALIDIR. LİDERLİK “DEĞİŞİM”

20 19 SÖYLEDİKLERİYLE, YAPTIKLARI FARKLI OLMAMALIDIR. FARKLI İSE ORGANİZASYON KENDİSİNİ TAKİP ETMEYECEKTİR. LİDERLİK “GÜVENİLİRLİK”

21 20 KARŞI FİKRİLERE AÇIK OLMAKTIR. YENİLİKLER VE GELİŞMELER BU TİP DÜŞÜNCELERDEN ÇIKAR. GÜVEN ORTAMI YARATARAK İNSANLARIN KONUŞMASINI SAĞLAMAKTIR. LİDERLİK “ŞİRKET İKLİMİ”

22 21 LİDERLİK “EXECUTION” EYLEME DÖNÜŞMEDİKÇE FİKİRLER ANLAMSIZDIRLAR.

23 22 LİDER, DAVRANIŞLARIYLA ÖRNEK OLMALIDIR. GÖRMEK İNANMAKTIR. SÖYLEME YAP. “AYNASI İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ” LİDERLİK “ÖRNEK OLMA”

24 23 BİLGİYİ PAYLAŞMAKTAN ÇEKİNMEMEKTİR. PAYLAŞTIKÇA BÜYÜYEN TEK ŞEY BİLGİDİR. “BİLGİ PAYLAŞIMI” LİDERLİK

25 24  REKABET EDEBİLMEK,  TEHDİTLERİ FIRSATLARA DÖNÜŞTÜREBİLMEK,  BİLGİYİ YARATMAK,  SÜREKLİ ÖĞRENMEK,  MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ DAHA İYİ ANALİZ ETMEK,  İŞİMİZDE LİDER OLABİLMEK,  OPERASYONEL MÜKEMMELLİĞE ULAŞMAK ’’NEDEN BİLGİ BİRİKİMİNİN YÖNETİMİ?’’ LİDERLİK

26 25  LİDER ETRAFINA POZİTİF ENERJİ SAÇMALIDIR. BU; ORGANİZASYONU ZOR DURUMLARDA BİLE MOTİVE EDECEKTİR. “POZİTİF OLMA” LİDERLİK

27 26 AÇIK OLMALI, OLACAK VEYA OLAMAYACAK ŞEYLERİ NET BİR ŞEKİLDE SÖYLEMELİDİR. İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMALIDIR. “AÇIKLIK” LİDERLİK

28 27 RİSK ALABİLMEK VE RİSK ALMAYA TEŞVİK EDEBİLMEKTİR. ’’ SİZİ YIKAN YUMRUK, SERT OLANDAN ZİYADE, GELDİĞİNİ GÖRMEDİĞİNİZ YUMRUKTUR.’’ ’’ KIYIYI GÖZDEN KAYBETMEYE CESARET EDEMEYEN İNSAN YENİ OKYANUSLAR KEŞFEDEMEZ.’’ “RİSK” LİDERLİK

29 28 YENİLİKLERE AÇIK OLMAKTIR. LİDERLİK “INNOVATION”

30 29 ’’ŞİRKET KÜÇÜLMELERİ’’  GEREKLİ HAZIRLIK YAPILARAK KALANLARIN MOTİVASYONUNU KORUMAKTIR. (BEKSA ÖRNEĞİ) LİDERLİK

31 30 ’ ’ŞİRKET BİRLEŞMELERİ / SATINALMALAR ’’ ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİK DURUMUNA ÖZEN GÖSTERiLMELİDİR. (KORDSA- DUSA ÖRNEĞİ) (KORDSA- USA ÖRNEĞİ) LİDERLİK

32 31 KÜLTÜREL FARKLILIKLARI ANLAMAK VE YEREL KÜLTÜRLERE SAYGI DUYMAKTIR. “CROSS CULTURAL MANAGEMENT” LİDERLİK

33 32 Askerin Liderlik Prensipleri (K.K.K.) Teknik ve taktik bakımdan ehil olunuz. Kendinizi biliniz ve şahsi tekamül (gelişme, olgunlaşma) imkanlarını arayınız. Astlarınızı tanıyınız ve onların refah durumlarıyla alakadar olunuz. Olup bitenlerden astlarınızı malumatlı (bilgi sahibi) kılınız. Astlarınıza örnek olunuz. Vazifenin anlaşılmasını, murakebe(denetlenmesini) ve ifa edilmesini (yerine getirilmesini) sağlayınız. Astlarınızı bir tim olarak yetiştiriniz. Doğru ve vaktinde karar veriniz. Astlarınıza mesuliyet duygusu aşılayınız. Birliğinizi imkan ve kabiliyetine uygun olarak kullanınız. Fiil ve hareketlerinizde mesuliyetten kaçınmayınız ve mesuliyet deruhte ediniz (sorumluluk alınız). LİDERLİK

34 33 ’’ÖZELLİKLER’’ GÜVEN AÇIK İLETİŞİM KURMASI İNANÇLI, KARARLI VE TUTARLI OLMASI ADALET DUYGUSUNUN OLMASI VİZYON SAHİBİ OLMASI BEKLENTİLERİ VİZYONLA BÜTÜNLEŞTİRMESİ YENİLİKÇİ OLMASI TÜRKİYE’NİN GERÇEK LİDERLİK HARİTASI DOÇ. DR. YEŞİM TODUK AKİŞ LİDERLİK

35 34 LİDERLİK İNSANLARA KARŞI DUYARLI OLMASI ÖRNEK TEŞKİL ETMESİ TUTKULU VE FEDAKAR OLMASI İLHAM VERMESİ MOTİVE ETMESİ İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMASI MÜTEVAZİ OLMASI ’’ÖZELLİKLER’’

36 35 TEŞEKKÜRLER...


"1 LİDERLİK 2 UZUN VADELİ DÜŞÜNEREK, ORGANİZASYONUN GELECEĞİNİ HAZIRLAMAK VE ORGANİZASYONU DAHA İYİ NOKTALARA TAŞIMAKTIR. LİDERLİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları