Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA."— Sunum transkripti:

1

2 ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA

3 NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL Türkiyenin rehberlik servisi H. İbrahim NİZAM

4 EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan Türkiyenin rehberlik servisi

5 MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON Türkiyenin rehberlik servisi

6 İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN BEDENSEL BAKIM KIYAFET BAKIMI GELİŞİM KOLLEJİ ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN Türkiyenin rehberlik servisi

7 İKİNCİ İŞ SAHİBİ OLAN ÖĞRETMEN BİLGİSAYAR ( web sayfası hazırlama ) YABANCI DİL RESSAMLIK YAZARLIK SALON SPORLARI TİYATRO Türkiyenin rehberlik servisi

8 PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme Türkiyenin rehberlik servisi

9 MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME. Türkiyenin rehberlik servisi

10 ŞİVESİ DÜZGÜN VE KİBAR BİR ÖĞRETMEN GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON) Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA

11 ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA ÖĞRETME GÖREVİ Türkiyenin rehberlik servisi

12 MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ Türkiyenin rehberlik servisi

13 ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ. ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN Türkiyenin rehberlik servisi

14 ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN ÖĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR HARİKA ETKİNDİNLEMEYAPILIR Türkiyenin rehberlik servisi H. İbrahim NİZAM

15 BİR EĞİTİM PROGRAMI PLANLAMAK FİZİKSEL İMKANLARIN ÖĞRETİM GEREÇLERİNİN PLANLANMASI DÜZENİ VE KORUNMASI ÖĞRENCİLERE GÖRE DÜZENLEME VE GÜNCELLEŞTİRME. İDARE VE YÖNETİM GÖREVİ Türkiyenin rehberlik servisi

16 ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR. Türkiyenin rehberlik servisi

17 AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK BİRBİRİNDEN AYRI OLMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR Türkiyenin rehberlik servisi

18 KABUL ETMEME DİLİ İLETİŞİMİN ON İKİ ENGELİ ÖĞRENCİNİN ÖĞRENMESİNİ ENGELLEYEN SORUNLARI ÇÖZMESİNDE GEREKLİ OLAN İKİ YÖNLÜ İLETİŞİMİ YAVAŞLATIR, ENGELLER YA DA BÜTÜNÜYLE YOK EDER. Türkiyenin rehberlik servisi

19 "12 ENGEL" KABUL ETMEME DİLİ 1.EMİR VERMEK YÖNLENDİRMEK, 2.UYARMAK GÖZDAĞI VERMEK, 3.AHLAK DERSİ VERMEK, 4.ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK, 5.ÖĞRETME, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK, Türkiyenin rehberlik servisi

20 6.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK, 7.AD TAKMAK, ALAY ETMEK, 8.YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK, ha ha ha çok komik Türkiyenin rehberlik servisi

21 10. GÜVEN VERMEMEK, DESTEKLEMEMEK, AVUTMAK, DUYGULARINI PAYLAŞMAMAK, 9.YERMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMAMAK, Türkiyenin rehberlik servisi

22 11. SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK, 12. SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK. Türkiyenin rehberlik servisi

23 KABUL, KÜÇÜCÜK TOHUMLARI BİLE EN GÜZEL ÇİÇEĞE DÖNÜŞTÜREBİLECEK VERİMLİ BİR TOPRAK GİBİDİR. KABUL, ÖĞRENCİYİ AÇAR, ONLARI, DUYGULARINI VE SORUNLARINI PAYLAŞMAK İÇİN YÜREKLENDİRİR. KABUL DİLİ TEBRİKLER Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA

24 EDİLGEN DİNLEME (SESSİZLİK). KABUL ETTİĞİNİ GÖSTEREN TEPKİLER "HI-HI", "EVET", "ANLIYORUM“ KAPI ARALAYICI İLETİLER VE KONUŞMAYA ÇAĞRI "İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?" ETKİN DİNLEME EVET, TABİ Türkiyenin rehberlik servisi

25 1- NOTLA TEHDİT ETME 2- CEZA OLARAK ÖDEV VERME 3- SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, ESPİRİTÜEL OLMAMA 4- ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME 5- SINIFA SIRTINI DÖNME İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI Türkiyenin rehberlik servisi

26 6- İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME 7- SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME 8- YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME 9- ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA 10- DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA Türkiyenin rehberlik servisi

27 11- ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA 12- SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA 13- ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA 14- ÖĞRENCİLERİN EKONOMİK DURUMUNA BAKMADAN ARAÇ GEREÇ İSTEME 15- İSTENEN DAVRANIŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEME Türkiyenin rehberlik servisi

28 16- ÖĞRETMENİN KENDİ DAVRANIŞLARI VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK 17- ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME 18- İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA 19- İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN PEKİŞTİRECİ ZAMANINDA VERMEME 20- HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME Türkiyenin rehberlik servisi

29 21- CİNSEL, SOSYAL, EKONOMİK VE BAŞARI DURUMU VB. ÖZELLİKLERE GÖRE AYRIM YAPMA, SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME 22- BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA 23- DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK ATMOSFERDE İŞLEME 24- İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDE İSTENENLERDEN DAHA FAZLA DURMA, AN KONUYU KESİP AYRINTILARLA FAZLA İLGİLENME Türkiyenin rehberlik servisi

30 25- BAZI ÖĞRENCİLERE İSMİ İLE HİTAP EDERKEN DİĞERLERİNE HİTAP ETMEME 26- ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA 27- KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, BAŞARISIZ OLARAK DEĞERLENDİRME 28- ANA DİLİNİ İYİ KULLANMAMA ( ÖRN. ARGOLU KONUŞMA ) 29- BAŞARILI İLE BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİ AKADEMİK AÇIDAN AYIRT EDEMEME ( ÖRN. HER İKİSİNE DE AYNI NOTU VERME ) 30- FİZİKSEL CEZA VERME Türkiyenin rehberlik servisi

31 ETKİN DİNLEME İÇİN NELER GEREKLİDİR? ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİNİN KENDİ SORUNLARINI ÇÖZEBİLECEĞİNE KESİNLİKLE İNANMALIDIR. ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİYE SORUNLARINDA YARDIMCI OLMAYI İSTEMELİ VE BUNUN İÇİN ZAMAN AYIRMALI. ÖĞRETMEN, DUYGULARIN GENELDE GEÇİCİ VE ANLIK OLDUĞUNU BİLMELİDİR. ÖĞRETMEN, SORUNU OLAN ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE OLMALI AMA KENDİ KİMLİĞİNİ KORUMALIDIR. Türkiyenin rehberlik servisi

32 ETKİN DİNLEMENİN YARARLARI ÖĞRENMEYE DİRENCİ OLAN ÖĞRENCİNİN DİRENCİNİ KIRAR. BAĞIMLI VE BOYUN EĞEN ÖĞRENCİLERE YARDIM EDER. ÖĞRENCİLERİN OLUMSUZ OLAYLARLA İLGİLİ DUYGULARINI SINIF İÇİNDE AÇIKÇA TARTIŞMALARINA YARDIMCI OLUR. ÖĞRENCİLERİ BELİRLİ KONULAR ÜZERİNDE TARTIŞMAYA YÜREKLENDİRİR. Türkiyenin rehberlik servisi

33 ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİLERLE YÜZLEŞİRKEN GÖNDERDİKLERİ İLETİLER ÜÇ ANA BAŞLIKTA TOPLANIR. ÇÖZÜM İLETİLERİ BASTIRICI İLETİLER DOLAYLI İLETİLER Türkiyenin rehberlik servisi H. İbrahim NİZAM

34 EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK; “ÇİKLETİ HEMEN AĞZINDAN ÇIKAR AT.” UYARMAK GÖZ DAĞI VERMEK. “EĞER BUNLARI YAPMAZSANIZ.” AHLAK DERSİ VERMEK; “4. SINIF ÖĞRENCİSİ DOĞRUYU YANLIŞTAN AYIRABİLMELİ.” ÖĞRETİMİ MANTIKLI YÜRÜTMEK. “KİTAPLAR KARALANMAK İÇİİN DEĞİL OKUMAK İÇİNDİR.” ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK; “YERİNDE OLSAM ÇALIŞMAYA BAŞLARDIM ” ÇÖZÜM İLETİLERİ Türkiyenin rehberlik servisi

35 RENKLER, ZEVKLER ÖZELLİKLEDE ÖZELLİKLEDE DEĞERLER DEĞERLER TARTIŞILMAZ TARTIŞILMAZ Türkiyenin rehberlik servisi

36 ETKİLİ BİR DANIŞMAN OLMALISINIZ ONLARLA DÜŞÜNCELERİNİZİ BİR KEZ PAYLAŞIN VE LAF KALABALIĞI YAPMAYIN HER KONUŞMANIN SONUCUNDA SORUMLULUĞU ÖĞRENCİDE BIRAKIN DEĞER VERİLENE MODEL OLMAYA (TEMSİL ETMEYE) ÇALIŞIN. PEKİ DEĞER ÇATIŞMASIYLA NASIL BAŞ EDİLİR? Türkiyenin rehberlik servisi

37 KENDİNİZDEKİ KUSURLARI GÖRÜN VE DEĞİŞİME BAŞLAYIN ÇOCUKLARI İYİ TANIYIN AMA HER KONUDA GURUP ÇALIŞMALARI YAPTIRIN GEREKİRSE GURUP VE BİREYSEL TERAPİLERE BAŞVURUN Türkiyenin rehberlik servisi

38 BİREYLERİN KENDİ DEĞERLERİNİ DAHA İYİ TANIMALARINA YARDIMCI OLUN ÇOCUKLARI SEVİN VE BUNU ONLARA GÖSTERİN KABUL ETME OLGUNLUĞUNA ERİŞİN Türkiyenin rehberlik servisi

39 1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. EĞLENCELİ DURUMLARDA SINIFLA BİRLİKTE GÜLERSENİZ SINIFI KONTROL EDEMEZ HALE GELMEKTEN KORKMAYINIZ. 3. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 4. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ. ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER Türkiyenin rehberlik servisi

40 5. DİSİPLİN SAĞLAMANIN BİRÇOK ÖĞRETMENİN İDDİA ETTİĞİ KADAR ÖNEMLİ BİR SORUN OLMADIĞINI UNUTMAYINIZ. 6. BAZEN ÖĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN DE ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 7. ÖĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE ÇALIŞINIZ. KÖTÜ BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 8. UNUTMAYINIZ Kİ ÖĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İÇİN ÇOK SERT OLMASI GEREKMEZ. Türkiyenin rehberlik servisi

41 9. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ. 10. DİSİPLİN PROBLEMLERİNE MANİ OLMAK, BİR KERE OLDUKTAN SONRA ONU DÜZELTMEK İÇİN UĞRAŞMAKTAN DAHA KOLAYDIR. 11. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 12. DERHAL ÖNLEM ALINMASI GEREKEN DURUMLARDA YA DA SINIFTA DERS YAPMANIZ İMKANSIZLAŞTIĞI HALLERDE İDAREYE HABER VERİNİZ. 13. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE BİRAZ DÜŞÜNÜNÜZ. Türkiyenin rehberlik servisi

42 ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ I L I K L I L I KS O Ğ U K L U K SESİN TONU YUMUŞAKSERT YÜZ İFADESİ GÜLÜMSEME, İLGİLİ OLMA DONUK YÜZ, DUYGUSUZ İFADESİZ YÜZ DURUŞ DİĞERLERİNE DOĞRU EĞİLMİŞ, KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNE EĞİK OLMASI - RAHAT - KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNDEN GERİYE DOĞRU OLMASI - SINIRLI - Türkiyenin rehberlik servisi

43 ILIKLILIKSOĞUKLUK GÖZ GÖZE GELME DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMA DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMAKTAN KAÇINMAK JESTLER AÇIK, ONU KARŞI OLMA, HAZIR OLMA KAPALI, MESAFELİ, KENDİNİ SAVUNUCU OLMA VE DİĞERLERİNDEN KENDİNİ UZAK TUTMA DURUŞ MESAFESİ YAKIN MESAFELİ ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ Türkiyenin rehberlik servisi

44 Ö Z E L F E Z A Lİ S E Sİ P Sİ K O L O Jİ K D A NI Ş M A N LI K ve R E H B E R Lİ K S E Rİ Sİ

45 Türkiyenin rehberlik servisi


"ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları