Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü

2 Konu Gerçek sınıf öğrencilerimin katılımıyla İnternet üzerinde sanal sınıf oluşturarak, klasik sınıf içi eğitimin yanısıra sanal sınıf eğitimini nasıl uyguladığımı ve bunun sonuçlarını kendi değerlendirmelerimin yanısıra öğrencilerimin değerlendirmeleriyle açıklamak.

3 Aşamalar İnternet eğitim amaçlı ne şeklide kullanılabilir? Başlangıçta elektronik posta ile ders notlarının öğrencilere iletilmesi Icq da birkaç on line ders. Web sitesinde ders notlarının yayınlanması Sanal sınıflar kurarak dersin etkinliğinin artırılması

4 Sanal sınıflar e-classozmen/ e-business dersi için e-classozmenresearch /Araştırma Yöntemleri dersi için Önce e-group.com Sonra yahoogroups.com

5 Üç ayrı ders – İki + 1 ayrı Üniversite-İki sanal sınıf E-classozmen – e-business Marmara Üniv. – Topics in e- business (Y.L + 4. Sınıf + EDP Sertifika Programı) Bilgi Üniv- New Economy & E-Business (e-MBA) Jyvaskyla Polytechnic School of Business (Finlandiya) E-classozmenresearch Marmara Üniv. - Research Methodology Bilgi Üniv. - Seminar in Thesis

6 Ortalama:4,2

7 Ortalama:5,2

8 Ortalama::4,0

9

10

11 e-classozmen ve/veya e- classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları HiçÇok az BirazFazlaOldukça Fazla Çok Fazla Hoca ile iletişiminizi ne derece artırdı? % 85

12 e-classozmen ve/veya e- classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları HiçÇok az BirazFazlaOldukça Fazla Çok Fazla Arkadaşlarınızla iletişiminizi ne derece artırdı? % 73

13 e-classozmen ve/veya e- classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları HiçÇok az BirazFazlaOldukça Fazla Çok Fazla Gereğinden fazla zamanınızı aldığını düşünüyor musunuz? % 7622 Katılım mecburiydi ve notlandırıldı (e-classparticipation)

14 e-classozmen ve/veya e- classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları HiçÇok az BirazFazlaOldukça Fazla Çok Fazla Ders konularını anlamanıza ne derece yardımcı oldu? % 70 % 25 % 30 % 15

15 e-classozmen ve/veya e- classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla E-classozmenresearch de beyin fırtınası seanslarını ne derece kullandınız? % 7 % 30 % 21 % 22 %7%7 %3 %3 Beyin fırtınası seanslarından ne derece faydalandınız? % 46 % 31 % 12 % 3 Kullanmasa da dinleyici olarak faydalanmış olanlar var

16 Bu tarz mesaj grubu uygulamalarına katılım ne derece mecbur tutulmalı? % 63 Gerçek sınıf eğitimini sanal sınıf eğitimine ne derece tercih edersiniz? % 61 Bu tarz sanal sınıf uygulamaları lisans ve yüksek lisans derslerine ne derece uygun? % 95 Bu tarz uygulamalar eğitimde etkinliği ne derece artırır? % 83

17 Sonuç Genelde memnuniyet ve faydalanma yüksek Farkli derslerin farklı sanal sınıflarında memnuniyet ve faydalanma dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık var Farkın nedenleri ne olabilir. Dersin içeriğinin sanal ortama uygun olup olmaması Öğrenci özellikleri; temeli, yeniliklere bakışı ve

18


"EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları